Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det er klart vi ser på det positive, problemet er bare at med Xbox One er så fryktelig mye så alt for negativt, noe som gjør at de få positive tingene blir totalt overskygget. Dessverre.

 

Men kom selvfølgelig gjerne med motargumenter mot det negative, vi er interessert i god diskusjon og argumentering, ikke dumme svar som bare forteller andre hvor "teite meninger den og den og den har".

 

Ja, men det er din mening og ikke min. Ting som er et problem for deg er ikke nødvendigvis et problem for meg. Nå diskuterer dere slik som at "min mening er alles mening". Og det er det som irriterer meg mest over denne diskusjonen. Enkelte restriksjoner er det, men nå kommer til og men folk å si at man er fanboy om man kjøper neste Xbox. Ser man ikke hvordan denne diskusjonen utvikler seg? Alle må ha lov til å mene sitt, men slik dere fremstår nå så ønsker dere å vise at vi som faktisk ikke har et problem med Xbox One og hva Microsoft ønsker å gjøre med dem er tilbakestående.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mer negativt enn positivt å diskutere blir jo det hovedfokuset, og vice versa.

 

Og man har jo de som virkelig går til personangrep om man nevner noe negativt også, som ene personen du skryter så fælt av.

 

Ja selvfølgelig, men herregud, vi som faktisk ikke har problemer med det negativet blir jo halshugget om vi sier at det ikke nødvendigvis må være et problem for alle.

 

Du eier selvsagt ikke lisensen til spillet, men du kjøper en lisens som gir deg lov til å spille spillet i en begrenset periode. I praksis betyr det at du ikke kan spille når du vil eller hvor du vil, men er avhenige av systemer du ikke har kontroll på må virke.

 

Jeg stoler på Microsoft såpass at jeg tviler på at dette i realiteten vil bli et problem. Jeg tror det er veldig oppblåst over diverese geeks forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, men det er din mening og ikke min. Ting som er et problem for deg er ikke nødvendigvis et problem for meg. Nå diskuterer dere slik som at "min mening er alles mening". Og det er det som irriterer meg mest over denne diskusjonen. Enkelte restriksjoner er det, men nå kommer til og men folk å si at man er fanboy om man kjøper neste Xbox. Ser man ikke hvordan denne diskusjonen utvikler seg? Alle må ha lov til å mene sitt, men slik dere fremstår nå så ønsker dere å vise at vi som faktisk ikke har et problem med Xbox One og hva Microsoft ønsker å gjøre med dem er tilbakestående.

 

Vi er interessert i vite hvorfor du har de meningene du har om noe man egentlig skulle tro det nesten ikke var mulig å noen positive meninger om? Kanskje vi forgjeves prøver å få deg til å innse det motsatt, men det er vel en tapt kamp.

Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til deg som noen typisk PS-fanboy. Det er vel mer de som har postet slike usaklige kommentarer rettet mot Xbox One i flere uker allerede. Posten over indikerer hva jeg mener. Det å kalle noen premieidioter for å ha andre meninger bare smålig og barnslig. Det jeg ikke skjønner er at disse folkene gidder å bruke tid på Xbox One tråden.

 

Det er uansett hyggelig å få konkrete svar, slik som du gir, for det er med på å bidra til diskusjon. Og jeg kan forstå at dette er negativt for deg, om dette er noe du har behov for, og jeg vet også at andre føler det slik som deg.

 

Prøver bare å bidra, bra at du ikke ser på meg som en av de negative. Er for mange som ser meg som den stygge "ulven". Har vært en del negativt rundt omkring i siste ukene i forkant og etter Xbox One revealen.

Når MS har slikt system dog og Sony kommer kansje noe lignende, må jeg bare akseptere det, fordi det er spillene jeg bryr meg mest om.

 

Kan ikke skippe eksklusiver bare pga de ikke funker om 10-15år (for da er det ikke en ny generasjon eller to som står for tur), jeg er altfor glad i spill til å skippe noe som helst, selvom i et syn som jeg har både som spillentusiast og samler så må jeg bare slå meg til ro å gjør det jeg er mest glad i, nemlig spilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager synes du dette er så flott? Vi kjøper et fysisk produkt, det gjør oss til eiere av det. Er ikke sånn at hvis du kjøper en ny bil, eller telefon, så er du nødt til å betale et mellomlegg til den ene eller den andre om du ønsker å selge videre, det er en vare du har betalt for, den er din, du har lov til å selge videre uten å være avhengig av noen andre.

 

Dette er direkte kundefiendtlig og kanskje også på kant med forbrukerloven, at dere kan gå direkte ut og støtte dette skjønner jeg virkelig ikke.

 

Dette er bra fordi det kommer utgiverne til gode, og når de får mer penger for spillene de har laget, så vil de har større spillerom til å vurdere veien videre.

Biler og telefoner vil alltid bli laget, men et gitt spill fra et gitt spill-selskap er det verre med. De trenger all supporten de kan få. Og dette støtter jeg 100%.

 

Familimedlemmer som kan spille spillene du har kjøpt?! Hurra, hurra for det! Kjøp den nye familiebilen fra Subaru, nå kan til og med familiemedlemmer få tilgang til den!

 

Jeg trenger ikke utdype for å få dere til å se hvor dumt dette faktisk er.

 

Sarkasme ala Angry Joe, veldig lite givende spør du meg.

 

Hva mener du med nye steg? Har man ikke kunnet gjort dette på PC i alle år? Er det noe nytt? Nei, det er det på ingen måte. Dessuten så eksisterer det allerede, nedlastinger fra Live og PS Store, Steam osv., dette er gammelt nytt. Installere fra disk? Hvorfor skal det være nødvendig? Ja, det kunne vært en optional feature for dem som tydeligvis synes det er et svare strev å bytte disker en gang i ny og ne (merkelig nok er det de som så sterkt kritiserer dem som gjerne vil ha konsollen med på hytta), men at det er påkrevd blir for dumt, spesielt når en har en HDD som ikke er større en 500GB og spillene bare øker i størrelse.

 

Forskjellen mellom konsoll og PC blir visket ut, det er snart ingen forskjell, konsollen er altså obsolete og vil dø ut. Det er en reell fare for at det kan skje når så mange kommer til å støtte alt dette fra Microsoft uten å tenke seg om to ganger først-

 

Først og fremst, NEI, vi har ikke kunnet innstallere spillene fra disk for så å spille de av fra HDD uten cd på konsoll. Det er noe nytt etter min kjennskap. Hvis du er uenig, fortell meg hvilken annen konsoll som har hatt denne muligheten.

 

Men hvem er det så dette internettfjaset går ut over til syvende og sist? Er det de som piratkopierer og modder? Svaret på det er rungenede "NEI!", det er oss vanlige og ærlige forbrukere som får all denne møkka i fanget med oppkobling hver 24 timer, lisensierte spill man ikke eier selv osv., folk som driver piratvirksomhet finner andre måter å kose seg på.

 

Her tar du totalt feil! Og DU snakker om ignorant. Jeez. Dette går utover alle piratene som ønsket å spille Xbox One spill uten å betale for dem. Dette går ut over modderne. Det er ikke tvil! Folk som driver med piratvirksomhet får iallefall ikke spilt Xbox One-spillene uten å eie en orginal Xbox One, det er sikkert og visst. Så på den måten får de ikke koset seg.

 

Vi vanlige og ærlige forbrukere får en flott maskin som kan spille de fysiske kopiene vi har av spillene våres ved å enkelt starte de fra maskinen. Null stress.

 

Å logge inn på XBL er en glede som jeg gjerne gjør hver 24t. Hvordan du får dette til å være møkk, skjønner jeg ikke.

 

Enda et prakteksempel på hvor ignorant det går an å være; du bare stoler blindt på at Microsoft skal komme med løsninger på alt dette her uten å videre stille deg kritisk til saken. Ta for eksempel spill som krever cloud-teknologi; i følge Microsoft kan utrolig mye bli simulert via skyen, slik at XBone blir avlastet osv. Hva skjer så med alle disse spillene når skyen ikker er mer? Slutter de å virke? Skal Microsoft gi alle Xbox One-kundene en gratis Xbox som de kan bruke som "nettsky" på det lokale hjemmenettverket? Skal disse simuleringene som er cloudbaserte bli fjernet fra spillene slik at spillopplevelsene blir sterkt forringet?

 

Effektene av dette er bare negative ting, men alikevel går dere frem og stoler blindt på at "dette skal Microsoft ordne opp i, dette fikser dem". Vel, ja, de kan fikse det, men ikke uten at det GÅR UTOVER SPILLOPPLEVELSEN OG FORBRUKERNE. Dette gagner oss totalt 0% og er negativt på alle måter.

 

Kanskje det ikke betyr så mye for deg, men for mange er dette faktisk ganske alvorlig.

 

Jeg stiller meg kritisk til det den dagen det faktisk skjer. Ikke en dag før. Sålangt er det bare spåkoner rundtom på diverse fora som legger opp til massesuggesjon for å påvirke folk.

 

Som jeg sa tydelig, vi får vite hva greia med cloud er og hva den faktisk kan gjøre for spillene. Kan den forbedre spillene drastisk så er det mer legitimt å spørre seg selv om Microsoft kan få det til slik at man kan spille spillene sine offline den dagen Microsoft velger å ikke støtte Xbox One.

 

Du tar sorgene på forskudd.

 

Vi som ikke er formet av det man kan kalle blindhet og tilnærmet fanboyisme prøver å få alle dem som faktisk er det til å innse hvor mye dritt og fjas Microsoft steller til, allskens funksjoner og krav som til syvende og sist forringer hele opplevelsen for forbrukerne. Og ja, da er man nødt til å komme og skrive side opp og side ned; dog ser det ikke ut som om det hjelper svært mye, mesteparten forholder seg like ignorant til saken uansett. Det er trist og en stor skam.

 

Men spørsmålet er jo om det er dritt det Microsoft kommer med. Og det har vi alle en mening om og det er veldig subjektivt.

 

Det som er negativt er at du kommer her og presenterer Microsoft som messias fra oven, frelseren med alle sine gode ideer på alskens nyvinninger og tåpelige løsninger; ja, nok en ganske god beskrivelse av den ignorante fanboyen som bare går på limpinnen av alskens gimmicker uten å tenke et kvekk over hva alt dette faktisk betyr for oss forbrukere. Bare godtar løsninger blindt uten et snev av kritisk sans; jeg skylder ikke på deg, du er ikke den eneste.

 

Leste anmeldelsen din av Xbox One revealen, og du gav, hold dere fast, en femmer! Det er virkelig far fetched.

 

Synes du drar den litt langt nå. Jeg synes Microsoft kommer med gode idéer og løsninger. Jeg er kritisk når jeg mener det er grunn til å være kritisk.

Hvis du har lest mine tidligere innlegg har du kanskje fått med deg at jeg har vært kritisk til at Kinect alltid må være på og tilkoblet.

 

Min anmeldelse er min anmeldelse. Jeg synes presentasjonen fortjente en femmer, og traff mange viktige momenter som er viktige for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi er interessert i vite hvorfor du har de meningene du har om noe man egentlig skulle tro det nesten ikke var mulig å noen positive meninger om? Kanskje vi forgjeves prøver å få deg til å innse det motsatt, men det er vel en tapt kamp.

 

Fordi det at jeg må lisensiere spillene? Ikke et problem. Til nå har jeg kjøpt spillet, satt spillet i hyllen og spilt det. Jeg har ikke tenkt over "Åh, søren, jeg eier faktisk FIFA 13. DRIT KULT!!". Jeg spillet ikke uten nett heller og tjenesten Xbox Live har jeg vært så fornøyd med i alle år at jeg tror den fortsetter å utvikle seg.

 

Men jeg sier at ting som du og andre her har problemer med som negativt er ikke et problem for alle andre (nevnt det sikkert 100 ganger nå), men vi har jo ikke lov å ha den meningen. Fordi "vi støtter en diktator". Det er bare håpløst å holde på med slik hersketeknikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror at MS ved å legge frem denne informasjonen har fått en del til å vende konsollspilling ryggen. For egen del vil selv ikke en 180 graders snuoperasjon få meg til å endre helt oppfatning. Det er selve viljen til innskrenkning av rettigheter som tar skikkelig imot hos meg. Selv om de skulle snu nå - så er det bare snakk om tid før de prøver seg igjen.

 

Sony er vi kjent med fra før, med sine cd og dvd sprerrer.

 

Skal ha 360 så lenge det er liv i den - så blir det over på pc.

 

Men det er meg - jeg er av den typen som fortsatt handler cder og Bluray - og selvfølgelig spill - til å kunne bruke de fritt når og hvor det passer meg.

Lenke til kommentar

Men jeg sier at ting som du og andre her har problemer med som negativt er ikke et problem for alle andre (nevnt det sikkert 100 ganger nå), men vi har jo ikke lov å ha den meningen. Fordi "vi støtter en diktator". Det er bare håpløst å holde på med slik hersketeknikk.

Det folk forundrer seg over er jo din manglende evne til å føle empati for de folkene som faktisk vil ha et problem med dette. Du gjentar gang etter gang "jeg driter i det, pga det ikke berører meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det folk forundrer seg over er jo din manglende evne til å føle empati for de folkene som faktisk vil ha et problem med dette. Du gjentar gang etter gang "jeg driter i det, pga det ikke berører meg".

 

Han spurte jo om min mening da. Skal jeg svare han med hva du mener når han spør etter hva jeg mener?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er bra fordi det kommer utgiverne til gode, og når de får mer penger for spillene de har laget, så vil de har større spillerom til å vurdere veien videre.

Biler og telefoner vil alltid bli laget, men et gitt spill fra et gitt spill-selskap er det verre med. De trenger all supporten de kan få. Og dette støtter jeg 100%.

 

Vel, her mener jeg at du tar feil. Det er allerede blitt sagt at spillutgiverne og selskapene tjener alt for mye i forhold til f.eks. Gamestop-leddet. Dette i tillegg til at spill er dyrt hjelper ikke på saken. Og at mer penger fører til mer spillerom og mer positivt? Se på EA! Det er jo helt andre veien, alt for mye penger, alt for griske. Indieutviklere er de som virkelig driver bransjen fremover i dag, og er det noe de har manko på så er det penger.

 

Sarkasme ala Angry Joe, veldig lite givende spør du meg.

 

Nåvel, men det betyr ikke at eksempelet ikke kan rettferdiggjøres? Det er jo akkurat dette Microsoft sier, kjøp et spill og til og med andre i husstanden kan få spille, det er revolusjon! Nei, det er direkte tåpelig, er tross alt du som har kjøpt og eier spillet, du burde få lov til å låne det bort til dem du vil, til og med familimedlemmene dine. Dette er helt på jordet.

 

Først og fremst, NEI, vi har ikke kunnet innstallere spillene fra disk for så å spille de av fra HDD uten cd på konsoll. Det er noe nytt etter min kjennskap. Hvis du er uenig, fortell meg hvilken annen konsoll som har hatt denne muligheten.

Jeg mente ikke konsoller, men PC. Ingen konsoller har hatt denne featuren tidligere, men alle har hatt mulighet til å laste ned spill digitalt. Er ikke det det samme? Hva er vits med plate uansett når det ikke kan selges videre eller gjøres noen ting med?

 

Her tar du totalt feil! Og DU snakker om ignorant. Jeez. Dette går utover alle piratene som ønsket å spille Xbox One spill uten å betale for dem. Dette går ut over modderne. Det er ikke tvil! Folk som driver med piratvirksomhet får iallefall ikke spilt Xbox One-spillene uten å eie en orginal Xbox One, det er sikkert og visst. Så på den måten får de ikke koset seg.

 

Vi vanlige og ærlige forbrukere får en flott maskin som kan spille de fysiske kopiene vi har av spillene våres ved å enkelt starte de fra maskinen. Null stress.

 

For alt du vet kommer dette på en eller annen måte til å knekkes, det vet vi ikke. Poenget er som vi har sett nå over flere år, at all denne DRM-skiten som implementeres, til syvende og sist forsurer hele opplevelsen til forbrukerne. Se bare på Sim City, det var en direkte katastrofe av dimensjoner, og hele greia med nettoppkobling var (selv om EA sa noe annet) en DRM-løsning. Tidligere på 2000-tallet også med allskens cd-sperrer og skit.

 

Dette er det forbrukerne, vi ærlige som faktisk betaler for dette, som får svi for. Vi får svi på grunn av piratene, noe som er helt feil.

 

Å logge inn på XBL er en glede som jeg gjerne gjør hver 24t. Hvordan du får dette til å være møkk, skjønner jeg ikke.

 

Jeg stiller meg kritisk til det den dagen det faktisk skjer. Ikke en dag før. Sålangt er det bare spåkoner rundtom på diverse fora som legger opp til massesuggesjon for å påvirke folk.

 

Hva gjør du hvis det blir flom? Jordskjelv, vulkanutbrudd osv., et eller annet som fører til at nettet, kabler eller serverne til MS går ned? Kanskje i flere uker. Da sitter du der da, med de dyrt kjøpte spillene dine som ikke kan spilles. Ser du ikke hvor utrolig fiendtlig og forhindrende dette er? Men du synes tydeligvis at dette er helt i orden. Vel, sån vil ikke jeg ha det! Jeg vil ha mulighetene til å spille mine spill, uavhengig av at tusen andre ledd skal fungere. Det er mine spill, kjøpt og betalt dyrt for, jeg vil spille dem når jeg selv vil.

 

For ikke å snakke om alle de menneskene som er der det ikke er nett, eller der det er dårlig nett. Konsoll på hytta, i leiren i militæret, i Langtvekkistan. Nei, jeg skjønner ikke at det er mulig.

 

Som jeg sa tydelig, vi får vite hva greia med cloud er og hva den faktisk kan gjøre for spillene. Kan den forbedre spillene drastisk så er det mer legitimt å spørre seg selv om Microsoft kan få det til slik at man kan spille spillene sine offline den dagen Microsoft velger å ikke støtte Xbox One.

 

Du tar sorgene på forskudd.

 

Men spørsmålet er jo om det er dritt det Microsoft kommer med. Og det har vi alle en mening om og det er veldig subjektivt.

 

Vel, du tar omtrent seieren på forskudd også. Still deg litt kritisk, ikke bare stol på at alt skal bli gull og grønne skoger fordi Microsoft har sagt det.

 

Synes du drar den litt langt nå. Jeg synes Microsoft kommer med gode idéer og løsninger. Jeg er kritisk når jeg mener det er grunn til å være kritisk.

Hvis du har lest mine tidligere innlegg har du kanskje fått med deg at jeg har vært kritisk til at Kinect alltid må være på og tilkoblet.

 

Min anmeldelse er min anmeldelse. Jeg synes presentasjonen fortjente en femmer, og traff mange viktige momenter som er viktige for meg.

 

Det er vidt forskjellige meninger ute og går her, men at du godtar ting som er sterkt kritikkverdig forstår jeg ikke. Godtar du at du kjøper lisens til spill og ikke selve spillene? Godtar du at Microsoft kan gjøre "hva de vil" med dine spill og hvordan og når du spiller dem?

 

Fordi det at jeg må lisensiere spillene? Ikke et problem. Til nå har jeg kjøpt spillet, satt spillet i hyllen og spilt det. Jeg har ikke tenkt over "Åh, søren, jeg eier faktisk FIFA 13. DRIT KULT!!". Jeg spillet ikke uten nett heller og tjenesten Xbox Live har jeg vært så fornøyd med i alle år at jeg tror den fortsetter å utvikle seg.

Men jeg sier at ting som du og andre her har problemer med som negativt er ikke et problem for alle andre (nevnt det sikkert 100 ganger nå), men vi har jo ikke lov å ha den meningen. Fordi "vi støtter en diktator". Det er bare håpløst å holde på med slik hersketeknikk.

 

På ingen måte noen hersketeknikk, mer min mening om saken, det kan jo tross alt sammenlignes, Microsoft skal tydeligvis diktetere det meste som skal skje på Xbox One.

 

 

Med det tror jeg at jeg sier takk for meg i denne tråden, det virker som om de fleste allerede er bestemt mot det ene eller det andre. Vel, sånn er det bare, vi får se hva konsekvensene blir om en 10 til 15 år.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Han spurte jo om min mening da. Skal jeg svare han med hva du mener når han spør etter hva jeg mener?

Problemet er jo at du mangler evnen til å se problemene dette medfører denne konsollgenerasjonen. Du bidrar til å avslutte det vi til nå har kjent som en "konsoll".

 

Folk blir stressa når de ser at andre personer er blinde ovenfor dette, og dette vil gå ut over alle etterhvert om folk ikke åpner øynene og stritter imot.

 

Det som ikke berører deg nå kan berøre deg senere. Det er jo hele poenget. Åpne øynene, spinn opp hjernen og tenk langsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke overraskende at de vil ha en DRM lignende Steam. Spillutviklere vil tjene enormt på denne løsningen. Sikkert derfor EA nå vil droppe sine "online pass" etc.

 

De har skrytt av å droppe "online pass", men tipper vi får "everything-pass" som erstatning. Tast inn kode for å installere spill. Gjelder både for online og offline-spill. Microsoft får mye pepper her, men det er nok de store utgiverne som sitter å trekker i trådene. Microsoft har ikke så mye å tjene på den bruktspill-politikken. Utgiverne har alt å tjene.

 

Men det unnskylder ikke resten av vortene på dette fjeset som skal forestille er spillkonsoll.

Lenke til kommentar

Vel, her mener jeg at du tar feil. Det er allerede blitt sagt at spillutgiverne og selskapene tjener alt for mye i forhold til f.eks. Gamestop-leddet. Dette i tillegg til at spill er dyrt hjelper ikke på saken. Og at mer penger fører til mer spillerom og mer positivt? Se på EA! Det er jo helt andre veien, alt for mye penger, alt for griske. Indieutviklere er de som virkelig driver bransjen fremover i dag, og er det noe de har manko på så er det penger.

 

Man kan ikke bruke EA som et eksempel på at mer penger kan være negativt. Da kan man også bruke Microsoft som eksempel på at mer penger kan være positivt. Generelt vil bedre balanse i regnskapet gi utviklerne større spillerom til å lage gode spill. Gjelder for alle type utviklere.

 

Nåvel, men det betyr ikke at eksempelet ikke kan rettferdiggjøres? Det er jo akkurat dette Microsoft sier, kjøp et spill og til og med andre i husstanden kan få spille, det er revolusjon! Nei, det er direkte tåpelig, er tross alt du som har kjøpt og eier spillet, du burde få lov til å låne det bort til dem du vil, til og med familimedlemmene dine. Dette er helt på jordet.

 

Microsoft kommer med nye innovasjoner og må derfor komme med løsninger på noe man idag forventer skal være minimum av hva man skal kunne forvente. De fortjener verken applaus eller hån for dette, de gjør det som må gjøres i dette tilfellet. Spill i heimen bør kunne spilles av alle i heimen.

 

Jeg mente ikke konsoller, men PC. Ingen konsoller har hatt denne featuren tidligere, men alle har hatt mulighet til å laste ned spill digitalt. Er ikke det det samme? Hva er vits med plate uansett når det ikke kan selges videre eller gjøres noen ting med?

 

Regnet med det. Men PC er irrelevant. Konsoll snakker vi om nå. Poenget mitt står.

 

Platen kan selges videre gjennom ledd som Gamestop, og kan være nyttig å ha i fremtiden itillfelle Microsoft gir ut en firmware som gjør det mulig å spille spillene offline.

 

For alt du vet kommer dette på en eller annen måte til å knekkes, det vet vi ikke. Poenget er som vi har sett nå over flere år, at all denne DRM-skiten som implementeres, til syvende og sist forsurer hele opplevelsen til forbrukerne. Se bare på Sim City, det var en direkte katastrofe av dimensjoner, og hele greia med nettoppkobling dere var (selv om EA sa noe annet) en DRM-løsning. Tidligere også med allskens cd-sperrer og skit.

 

Dette er det forbrukerne, vi ærlige som faktisk betaler for dette, som får svi for. Vi får svi på grunn av piratene, noe som er helt feil.

 

Sim City er utgitt av EA. Microsoft går EA en høy gang. Tror du virkelig XBL, som den fantastiske tjenesten den er, vil oppleve slike problemer som Sim City hadde når Microsoft bygger hele opplevelsen rundt dette at man må være online?

 

Hva gjør du hvis det blir flom? Jordskjelv, vulkanutbrudd osv., et eller annet som fører til at nettet, kabler eller serverne til MS går ned? Kanskje i flere uker. Da sitter du der da, med de dyrt kjøpte spillene dine som ikke kan spilles. Ser du ikke hvor utrolig fiendtlig og forhindrende dette er? Men du synes tydeligvis at dette er helt i orden. Vel, sån vil ikke jeg ha det! Jeg vil ha mulighetene til å spille mine spill, uavhengig av at tusen andre ledd skal fungere. Det er mine spill, kjøpt og betalt dyrt for, jeg vil spille dem når jeg selv.

 

For ikke å snakke om alle de menneskene som er der det ikke er nett, eller der det er dårlig nett. Konsoll på hytta, i leiren i militæret, i Langtvekkistan. Nei, jeg skjønner ikke at det er mulig.

 

Blir kabler ødelagt som gjør at jeg ikke kan være på nett, regner jeg med at dette blir fikset iløpet av kort tid. Ellers retter jeg kritikken mot dem som gjør at nettet mitt fortsatt ikke er fikset. Er verre at nettet tar kvelden enn at spillmaskinen gjør det. Jeg tror jeg tar sjansen på at dette ikke skjer! Gambler nå!

 

At serverne er nede i flere uker er amatørmessig og ikke noe jeg bekymrer meg over at vil skje med Microsoft. Microsoft forbindes med kvalitet og det forventer jeg.

 

Hvis du ikke liker det, trenger du ikke kjøpe konsollen. Hvis du ikke har nett, trenger du ikke kjøpe konsollen. Har du ikke råd til å betale 250kr som det koster å ha XBL i året, så trenger du ikke å kjøpe konsollen.

 

Vel, du tar omtrent seieren på forskudd også. Still deg litt kritisk, ikke bare stol på at alt skal bli gull og grønne skoger fordi Microsoft har sagt det.

 

Jeg er kritisk til de punktene jeg mener fortjener kritikk. Microsoft har ikke skuffet meg før, så jeg har ingen grunn til å tvile på dem.

 

Det er vidt forskjellige meninger ute og går her, men at du godtar ting som er sterkt kritikkverdig forstår jeg ikke. Godtar du at du kjøper lisens til spill og ikke selve spillene? Godtar du at Microsoft kan gjøre "hva de vil" med dine spill og hvordan og når du spiller dem?

 

Hva som er kritikkverdig er subjektivt. Online-lisensen til spillene kan nok fjernes, og ja, jeg godtar at jeg kjøper en lisens til å bruke spillet. Det betyr ikke at jeg ikke forventer å kunne spille spillet etter at Microsoft slutter å støtte Xbox One.

 

Jeg godtar ikke alt Microsoft vil gjøre med mine spill nei. For er det mitt spill da er det ikke et "always online"-krav.

 

Når jeg spiller spillene mine velger jeg selv, og det kan jeg gjøre på Xbox One.

MEN HVIS DU IKKE HAR NETT?

Jeg visste hva jeg gikk til da jeg kjøpte Xbox One.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg visste hva jeg gikk til da jeg kjøpte Xbox One.

 

Om du allerede har gått til innkjøp av konsollen er det naturlig at du vil forsvare dens egenskaper og krav.

 

Syntes det er ganske utrolig at du allerede har kjøpt en konsoll vi vet så lite om. Hvilken fordeler er det med å bestille nå? Hvorfor ikke vente til etter E3? Det gir liten mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg spiller spillene mine velger jeg selv, og det kan jeg gjøre på Xbox One.

MEN HVIS DU IKKE HAR NETT?

Jeg visste hva jeg gikk til da jeg kjøpte Xbox One.

Hvor stor brukerbase vil vite om disse tingene når de kjøper denne konsollen? Hvor stor andel av brukere er fedre og mødre som kjøper konsollene inn til julaften f.eks?

 

De vil ikke vite om dette da de kjøper Xbox One. Og jeg regner ikke med at det vil komme et stort rødt skilt mitt på esken som informerer om dette men snarere et lite avsnitt med liten skrift lengst bak i brukerhåndboken som informerer om det. Dette kan jeg fint si ettersom du allerede har bestemt at Xbox One aldri vil få sin tjeneste avsluttet, eventuelt at MS skrur av "always on" kravet gjennom en patch når de går inn i en ny generasjon konsoller, noe jeg neppe trur skjer etter denne generasjonen. Da må de isåfall gjøre noe ekstremt stort for å få folk til å gå for en konsoll fremfor en vanlig PC.

 

Blogg it.

Shut (shove) it.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stor brukerbase vil vite om disse tingene når de kjøper denne konsollen? Hvor stor andel av brukere er fedre og mødre som kjøper konsollene inn til julaften f.eks?

 

De vil ikke vite om dette da de kjøper Xbox One. Og jeg regner ikke med at det vil komme et stort rødt skilt mitt på esken som informerer om dette men snarere et lite avsnitt med liten skrift lengst bak i brukerhåndboken som informerer om det. Dette kan jeg fint si ettersom du allerede har bestemt at Xbox One aldri vil få sin tjeneste avsluttet, eventuelt at MS skrur av "always on" kravet gjennom en patch når de går inn i en ny generasjon konsoller, noe jeg neppe trur skjer etter denne generasjonen. Da må de isåfall gjøre noe ekstremt stort for å få folk til å gå for en konsoll fremfor en vanlig PC.

 

 

Shut (shove) it.

 

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...