Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ah, propaganda fra livredde nerder som elsker å fylle huset sitt med fysiske spill.

 

Så merkelig at den ikke nevner noen av fordelene du.

 

Er enig i at det blir litt ensidig negativ vinkling her - kan ikke du ramse opp de klare forbedringene for gaming som Xbox One vil medføre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om de slipper ut tidligere 360-spill som XBLA? Eller vil du spille spill som du allerede har kjøpt?

 

Jeg er jo ikke så veldig interessert i å måtte betale enda en gang for spillet - men hvis det har litt oppfrisket grafikk og gameplay - så er jeg klar for å handle :)

 

Jeg har handlet en del på XBLA - og sjekker der hver gang først før jeg handler et spill fra den første Xboxen som jeg er interessert i å spille.

 

Akkurat nå leiter jeg faktisk etter den beste måten å få tak i Star Wars: Battlefront 1+2 - disse har jeg ikke fått med meg. Skaffet Star Wars KotoR 1+2 fra den første Xboxen og spilte de på 360 for noen år siden - det var en herlig opplevelse.

 

Men lurer på om jeg skal skaffe Battlefrontene til pc i stedet - ser ut til at særlig Battlefront 2 er vanskelig å få tak i til en ok pris til Xboxen.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

De har jo glemt kanskje det viktigste (for meg) - at Xbox One ikke kan spille spill fra 360.

Hva om de slipper ut tidligere 360-spill som XBLA? Eller vil du spille spill som du allerede har kjøpt?

 

Dette er jo det eneste punktet med xbox one som det er en legitim grunn for at den ikke kan. De byttet arkitektur. Så microsoft vil aldri kunne gi ut 360-spill på xbla slik som originale xbox-spill, nei. Hver utgiver må porte hvert enkelt spill.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Dette er jo det eneste punktet med xbox one som det er en legitim grunn for at den ikke kan. De byttet arkitektur. Så microsoft vil aldri kunne gi ut 360-spill på xbla slik som originale xbox-spill, nei. Hver utgiver må porte hvert enkelt spill.

 

Den kjøper jeg ikke - hadde de tatt dette med som en implementering helt fra starten så er det klart det hadde vært mulig. Dette har de valgt bort og er ingen legitim grunn.

Lenke til kommentar

Ah, propaganda fra livredde nerder som elsker å fylle huset sitt med fysiske spill.

 

Så merkelig at den ikke nevner noen av fordelene du.

Æren? prakten? Vise din kjærlighet for en Hobby som jeg mener overgår de fleste?

Jeg liker å se på mine spill som små trofeer, de er en dør til det uvirkelige.

Så fordelen er følelsen det gir av å holde spillet i hendene dine, og ikke bare scrolle forbi og ignorere slik det er på Steam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kjøper jeg ikke - hadde de tatt dette med som en implementering helt fra starten så er det klart det hadde vært mulig. Dette har de valgt bort og er ingen legitim grunn.

Vel, ps4 vil ikke ha det heller så det er en tapt sak. Har vi lært en ting fra ps3/360-dagene så er det at bakoverkompatibilitet er dyrt og i beste fall fungerer det bare halvveis

Lenke til kommentar

Ah, propaganda fra livredde nerder som elsker å fylle huset sitt med fysiske spill.

Jeg er mest opptatt av å eie det jeg kjøper. Fysiske spill har normalt gitt deg det. Det er en realitet at om 10 år når xbox one er avleggs og "ingen" bryr seg lengre, vil alle spillene være ubrukelige

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Vel, ps4 vil ikke ha det heller så det er en tapt sak. Har vi lært en ting fra ps3/360-dagene så er det at bakoverkompatibilitet er dyrt og i beste fall fungerer det bare halvveis

 

Tar man det med helt fra begynnelsen av planleggingen trenger det ikke å bli dyrt - og min erfaring fra 360 er at det fungerer veldig bra - mange spill fungerer til og med bedre enn på originalkonsollen. Har hatt veldig mange flotte opplevelser med dette på 360.

 

Hadde lett byttet ut Kinect dingsen mot en liten diskre boks som gjorde at jeg kan spille mine ruindt 100 360 spill på xbox One. Hadde gjerne betalt litt ekstra for å få denne muligheten.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Æren? prakten? Vise din kjærlighet for en Hobby som jeg mener overgår de fleste?

Jeg liker å se på mine spill som små trofeer, de er en dør til det uvirkelige.

Så fordelen er følelsen det gir av å holde spillet i hendene dine, og ikke bare scrolle forbi og ignorere slik det er på Steam.

 

Ingen som nekter deg å samle dine fysiske spill på xbox one.

 

Bare vær klar over at mange ikke liker fysiske plater og stygge covere som tar opp plass i hjemmet.

 

Jeg har 200+ spill men kun 2 fysiske. Og skulle gjerne vært kvitt de også.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Filmer og spill, det er det endel av i hylla :) Men ser ingen vits å samle på XBO spill (eller PS4 spill om dem har samme system) med restriksjonene som kommer...like greit å kjøpe digitalt da. Konsoll tar samme vei som PC har gjort men med enda flere restriksjoner ser det ut som.

 

Men at PC spillene vil nesten utelukkende fungere om 10+ år, noe en ikke kan regne med på konsoll med elendig til ingen bakover kompatibilitet.

 

Det er nesten slik at en burde forlate konsoll plattformen og spille primært på PC fremover. Og kun kjøpe eksklusive spill til konsoll.

 

EDIT: Og med alle disse restriksjonene, burde ikke spill bli rimeligere å kjøpe?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Filmer og spill, det er det endel av i hylla :) Men ser ingen vits å samle på XBO spill (eller PS4 spill om dem har samme system) med restriksjonene som kommer...like greit å kjøpe digitalt da. Konsoll tar samme vei som PC har gjort men med enda flere restriksjoner ser det ut som.

 

Men at PC spillene vil nesten utelukkende fungere om 10+ år, noe en ikke kan regne med på konsoll med elendig til ingen bakover kompatibilitet.

 

Det er nesten slik at en burde forlate konsoll plattformen og spille primært på PC fremover. Og kun kjøpe eksklusive spill til konsoll.

 

Nåja, man kan jo fortsatt selge fysiske spill til gamestop f.eks, så helt grunnløst er det ikke å kjøpe fysisk enda.

Lenke til kommentar

Det er nesten slik at en burde forlate konsoll plattformen og spille primært på PC fremover.

 

Tenker mye på dette. Ser ut til at en del av fordelene med konsoll forsvinner. Blir spennende å se hvor lenge de holder liv i 360. Det kan godt hende Xbox One etterhvert får for mange exclusives som jeg ikke klarer å motstå - men det blir ikke noen konsoll ved launch i hvertfall.

Lenke til kommentar

Har gått bort i fra gutterommmet og de evinnelige haugene med spill og konsoller fremme til enhver tid. Har kastet posevis med spill opp på loftet, samme med filmer. Har litt stående enda..men kunne gjerne lempet dette bort også. Spill og film viker unna for vinyl og cd på hvilket som helst tidspunkt for min egen del. I det daglige liv er det nå HIFI'en som får den plassen som kreves.

 

Dette er ikke ett stikk i siden til andre som har andre prioriteringer, for det handler vel nettopp om det. Prioriteringer.

 

Det skal mye til for at jeg gidder å spille ett spill mer en en gang, er dessverre ikke alltid spill blir gjennomført en gang pga. spill er så latterlig billig i dag, og det konstante behovet for å kjøpe nytt hele veien. Så var det den jobben og alt det andre da...

Lenke til kommentar

Har gått bort i fra gutterommmet og de evinnelige haugene med spill og konsoller fremme til enhver tid. Har kastet posevis med spill opp på loftet, samme med filmer. Har litt stående enda..men kunne gjerne lempet dette bort også. Spill og film viker unna for vinyl og cd på hvilket som helst tidspunkt for min egen del. I det daglige liv er det nå HIFI'en som får den plassen som kreves.

 

Dette er ikke ett stikk i siden til andre som har andre prioriteringer, for det handler vel nettopp om det. Prioriteringer.

 

Det skal mye til for at jeg gidder å spille ett spill mer en en gang, er dessverre ikke alltid spill blir gjennomført en gang pga. spill er så latterlig billig i dag, og det konstante behovet for å kjøpe nytt hele veien. Så var det den jobben og alt det andre da...

 

Ja, vi er jo alle forskjellige - diskuterte med en fyr en gang som ikke skjønte hvorfor det i det hele tatt var et marked for å kjøpe film på dvd eller Bluray - han var 60 år og hadde aldri sett en film 2 ganger. Jeg ser i prinsipp alle filmer jeg liker flere ganger - samme med spill - musikk - bøker - tv-serier osv. Nytt betyr ikke bestandig bedre - samtidig finnes det masse skatter som man aldri rakk når det var nytt.

 

Men har ikke alt fremme, finne en del kasser på loft og i kjeller. Der ligger det vinyl også - skal kjøpe meg en ny platespiller en eller annen gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...