Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

phssøker23 skrev (3 timer siden):

Vanskelig å si. Som skrevet over så har nok mange forberedt seg bedre i år mtp at snittet økte så i fjord, meg inkludert. Men så har vi jo lavere søkertall så håper jo på at det kan være med å dra snittet litt ned. På fysiske tester var det veldig mange i min pulje som hadde Stavern på 1. plass, så jeg frykter at det kan bli litt høyt der i år🫣 Blir spennende å se! Hva tror du?

Jeg tenker litt det samme. Hvis vi ser på statistikk fra tidligere år, bør snittet teoretisk sett falle. Jeg har et snitt på 52,2 og håper å komme inn på skolen i Stavern

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
phssøker23 skrev (4 timer siden):

Åja! Da var det sikkert bare tilfeldig at det var akkurat på min gruppe! Har du oversikt over hvor mange prosent som hadde stavern på 1 i fjord?

I fjor var det ca 53% som søkte Oslo, 26% Stavern og 19% Bodø 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OG24 skrev (8 timer siden):

Vært på fysiske tester. Jeg var først ut, så vet lite om de som kom etter meg, men møtte en i garderoben som dessverre ikke bestod. Ellers så var det 3 stk som ikke møtte opp. Jeg har altfor lavt snitt, men er med i år for erfaringen (evt et mirakel), og vil bruke høsten på å øke snittet. Testene var grei skuring, og veldig greit at man blir sekundert på løpingen. Svømmingen var det bare å gi bånn gass, for der fikk vi ingen sekundering. 

Samme her, har 44 konkurransepoeng og var i utgangspunktet kun med for erfaringen til neste år, men håper også på et mirakel😂Hva har du i snitt?

Lenke til kommentar
phs2024 skrev (8 minutter siden):

Noen som kan bekrefte eller avkrefte at lavbom i testen er enklere enn lavbom med stang?😅 klarer nesten å treffe stangen så er litt stresset

Absolutt lettere, syns og det e vanskelig å trekke seg helt opp til brystet når eg prøve med vanlig vektstang. Bommen e mye bredere så kortere abeidsvei.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Student2538 skrev (13 timer siden):

Samme her, har 44 konkurransepoeng og var i utgangspunktet kun med for erfaringen til neste år, men håper også på et mirakel😂Hva har du i snitt?

42,5 🤪Men går for å bruke 23/5 regelen neste år, og da er det 3 fag som skal til for at snittet bedres med 10 poeng i alle fall. 

Lenke til kommentar
søker24 skrev (7 minutter siden):

Noen som kan utdype litt om hvordan de teller på løptetesten? får du vite sekunder og runder eller om du er innenfor tidskravet så langt?

 

De teller hver runde også sier de om du ligger foran eller bak mtp tid☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Politihøyskolensøker skrev (2 timer siden):

Noen tidligere søkere som har tatt opp fag som privatist og vet hvordan mye karakterer legges inn?🥹 

Må tidligere videregående skole utstede nytt vitnemål? 

Jeg har brukt å sende Mail til videregående skolen jeg gikk på, skrev i mailen hvilke karakterer jeg ville bytte ut og i løpet av 2-3 dager fikk jeg nytt vitnemål inne på samordna. Så ring eller send Mail til den skolen du gikk på.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Anonym s skrev (43 minutter siden):

Håper virkelig snittet går ned! Jeg har 50.8🤞🏼 

på tirsdag skal jeg ta opp RLE. Noen som har tatt dette opp før? Er det veldig vanskelig? Er så fryktelig mye stoff

Letteste privatist eksamen jeg har tatt! Viktig å kunne se forskjellene og likheter mellom religioner. Fikk oppgave om å sammelign muhammad og jesus. Du kan se på fb gruppa « hva fikk du om? Si det, si det»

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Anonym s skrev (30 minutter siden):

Og hvordan har det gått på de fysiske opptakene? På min gruppe var det fire som ikke møtte opp og tre som ikke besto

Alle møtte opp da jeg tok de, men 7-10stk røk på de forskjellige testene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...