Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.finn.no/141599683

 

Slike annonser irriterer meg. Selger skriver HELT NY, så selger han PC med i7 6700k som nærmer seg tre år gammel.

Er mer enn 3 år, 3 og et halvt år for å være presis. 6700k kom Q3 2015.

 

Får forresten vondt i hodet av grammtaikken i den annonsen og misbruket med altfor mange superlativ.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Er mer enn 3 år, 3 og et halvt år for å være presis. 6700k kom Q3 2015.

 

Får forresten vondt i hodet av grammtaikken i den annonsen og misbruket med altfor mange superlativ.

 

Og capslocken som har hengt seg opp... og et B250 hovedkort på en K prosessor.. men han vet nok hva han gjør... er jo dataingeniør

Lenke til kommentar

Og capslocken som har hengt seg opp... og et B250 hovedkort på en K prosessor.. men han vet nok hva han gjør... er jo dataingeniør

Blir veldig feil å skrive at den selges med 3000Mhz RAM når hovekort kun støtter 2133/2400Mhz. Dette burde han visst og informert om.

 

Men som sagt, han er jo dataingeniør så da vet han vel noe ingen andre vet som på magisk vis får det til å kjøre på 3000. Litt flaut av en selvutropt dataingeniør å kjøpe raskere minne enn det hovedkort støtter.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Jeg kjenner nå flere med dataingeniør utdannelse. Felles for dem, er at de neppe kunne bygd en datamaskin for å redde livet sitt en gang. Vel, ikke på stående fot ihvertfall. Men de er altså dataingeniører likevel, ikke polakker på et databygger samlebånd... En av vennen mine med slik utdannelse begynte faktisk i databransjen nettopp som "polakk" i 14 års alderen, og bygde maskinene som firmaet han jobbet for solgte. Etter han ble ferdig utdannet dataingeniør har han ikke eid noe annet enn Apple produkter, og i dag vet han ikke modellnummeret på et eneste hovedkort, eller hvilke CPU'er som passer til hva... Fremdeles dataingeniør... ;)

 

"Dataingeniør" er forøvrig ikke en beskyttet tittel så vidt jeg vet. Så jeg tør påstå at det er mye som tyder på at "Frank" faktisk er en ganske typisk dataingeniør... Bare ikke av den typen som har noe med hvordan bygge PC'er å gjøre. Åpenbart er han heller ikke norsk, eller så er det det verste tilfellet av dysleksi jeg noensinne har sett...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hovedproblemet her er vel at han nevner "dataingeniør" for å skape en falsk trygghet for kjøper ved å utgi seg for å være kompetent i det han driver med. 

Mange meget dyktige ingeniører rundt om i landet, men ganske mange av dem har aldri vært på en byggeplass. Ikke dermed sagt at de er dårlige ingeniører. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...