Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Med denne type "sertifisering" er det ikke så rart, det er vel dropouts det er snakk om - og ikke folk med reell ingeniørutdannelse.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, er det en referanse til min post? Om så kan jeg forsikre om at det ikke er snakk om noen drop-outs, men folk som har gjennomført, med gode karakterer, flerårige data ingeniør studier på det som i dag er UiA - Grimstad (Kan ikke du plukke ut studiet du mener gjør en til ekspert på å bygge PC'er? ;)). Han ene jeg kjenner som har utført et studie der, har som sagt hatt det som jobb å bygge PC'er. For han å skulle ha det som hobby i tillegg... Tja, kjenner du noen elektrikere som har det som hobby å fikse det elektriske anlegget til venner og bekjente når de er ferdige for dagen? ;) Når jeg fortalte venner at jeg hadde kjøpt min første leilighet så var de flestes første reaksjon å gratulere, blant unntakene; elektriker kompisen min. Hans første reaksjon var; "Å faen...". :p

 

Det som er problemet, er som newman221 er inne på; at når man kan være, til og med en dyktig data ingeniør innenfor ett data fag, så betyr ikke det at man er en ekspert i å bygge datamaskiner. Så at "Frank" fremstiller det som en slags ekstra trygghet, når han åpenbart ikke kan så mye om hvilke komponenter som passer sammen. Ja, så er det i mine øyne problematisk. "Frank" selger en ikke eksisterende trygghet. Men som sagt, igjen; det betyr ikke at han ikke kan være dataingeniør. Det betyr ikke en gang at han må være en dårlig dataingeniør. Kun at det dataingeniør studiet han har utført, neppe hadde fokus på å bygge PC'er...

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, er det en referanse til min post? Om så kan jeg forsikre om at det ikke er snakk om noen drop-outs, men folk som har gjennomført, med gode karakterer, flerårige data ingeniør studier på det som i dag er UiA - Grimstad (Kan ikke du plukke ut studiet du mener gjør en til ekspert på å bygge PC'er? ;)). Han ene jeg kjenner som har utført et studie der, har som sagt hatt det som jobb å bygge PC'er. For han å skulle ha det som hobby i tillegg... Tja, kjenner du noen elektrikere som har det som hobby å fikse det elektriske anlegget til venner og bekjente når de er ferdige for dagen? ;) Når jeg fortalte venner at jeg hadde kjøpt min første leilighet så var de flestes første reaksjon å gratulere, blant unntakene; elektriker kompisen min. Hans første reaksjon var; "Å faen...". :p

 

Det som er problemet, er som newman221 er inne på; at når man kan være, til og med en dyktig data ingeniør innenfor ett data fag, så betyr ikke det at man er en ekspert i å bygge datamaskiner. Så at "Frank" fremstiller det som en slags ekstra trygghet, når han åpenbart ikke kan så mye om hvilke komponenter som passer sammen. Ja, så er det i mine øyne problematisk. "Frank" selger en ikke eksisterende trygghet. Men som sagt, igjen; det betyr ikke at han ikke kan være dataingeniør. Det betyr ikke en gang at han må være en dårlig dataingeniør. Kun at det dataingeniør studiet han har utført, neppe hadde fokus på å bygge PC'er...

 

Strengt tatt var det et svar til Marius' kommentar, som syntes å implisere at ingeniører ikke er særlig praktisk anlagte - hvilket er feil. Teori og praksis går hand i hand. Har du hodet i orden, har du gode forutsetninger for å utøve praktiske oppgaver bedre enn de som egentlig ikke aner hva de driver med utover erfaringsbasert "trial and error".

Lenke til kommentar

Får de tak i nye? Jeg undersøkte da jeg så annonsen, og prosessoren står som discontinued på Intel sine sider.

 

For all del, 6700k er en mer enn brukbar prosessor i dag, men den er ikke verdt prisen, som nærmest er uforandret siden 2016. Det er mer enn nok alternativer som er billigere og bedre, som for eksempel 7700k, 8600k, 8700k, 9600k eller 9700k.

Lenke til kommentar

Blir veldig feil å skrive at den selges med 3000Mhz RAM når hovekort kun støtter 2133/2400Mhz. Dette burde han visst og informert om.

 

Men som sagt, han er jo dataingeniør så da vet han vel noe ingen andre vet som på magisk vis får det til å kjøre på 3000. Litt flaut av en selvutropt dataingeniør å kjøpe raskere minne enn det hovedkort støtter.

Hvilket hk støtter mere enn det uten å oc minnet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får de tak i nye? Jeg undersøkte da jeg så annonsen, og prosessoren står som discontinued på Intel sine sider.

 

For all del, 6700k er en mer enn brukbar prosessor i dag, men den er ikke verdt prisen, som nærmest er uforandret siden 2016. Det er mer enn nok alternativer som er billigere og bedre, som for eksempel 7700k, 8600k, 8700k, 9600k eller 9700k.

Om det er verd prisen, nope. Men at du kan kjøpe nye var mitt poeng. Har selv 3770K som kom i 2012,

Men jeg syns det er positivt at brukere med sløvere cpu kan oppgradere om de vil.

Lenke til kommentar

Not du rundet 60?

Jeg er 25 nå, blir 26 i år. Jeg trappet seriøst ned /stoppet med gaming når jeg var 19.

 

Jeg har i senere tid prøvd å komme inn i det igjen, men har liksom blitt 1-2 matcher og blitt med det. Har det kommet noen nye spill jeg virkelig liker kan jeg spille det ganske aktivt en helg, kanskje litt av å på en uke. Men så går det over igjen.

Lenke til kommentar

medhører vel sjeldenheten, men håper nå til å fortsette godt opp i 50 åra :)

 

Vel jeg er over 60 og har ikke tenkt og stoppe riktig enda, noen av de jeg spiller med er godt over 60.

I BF1 traff jeg på rett som det var spillere som hadde passert 60 for lengst.

 

Eldste jeg spiller noenlunde jevnlig med er snart 70 og nettopp kjøpt seg en meget bra vannkjølt pc, så slutter nok ikke med det første.

I BF1 har meget høy prosent på hodeskudd, men K/D er ikke så mye og skryte av, hele sitt yrkesaktive liv var han  militær skarpskytter(ikke i Norge).

 

Spilling  med Pc har gjennomsnitt alder er 35 år om jeg ikke husker feil, så det er nok langt flere over 50 og 60 som spiller på pc enn mange tror.

Mener der er et eget åpent gaming event i Norge hvor en minimum må være fylt 50 for og delta(eller var det 45?), der er det lov og medbringe alkohol :yes:

Endret av baggiebridges
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...