Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan vet jeg hvilken/når CM gir ut nightly basert på 4.2.2? Blir det da 10.2?

Android 4.2.2 - mr1.1-release

This update is deceptively large in the change department, but still manageable. We are working on the same principle as with the update from 4.1 to 4.2, and are working in 'mr1.1-staging' in our github.

There are quite a few conflicts, which are to be expected as we are more than just a bare AOSP OS, but these will have to be sorted before we start issuing releases based on the 4.2.2 code base.

Key items:

# Lots of translation conflicts.

# There don't appear to be new device repos nor any communication on the usual mailing lists regarding this. Even updated kernel source appears to be missing.

# Some major changes to hardware/qcom/display, which will affect most devices using that. Degree of the impact varies, but this seems to revolve around the new 4-layer composition.

Please don't bug your various maintainers asking 'when?'. These things take time to do properly and rarely apply cleanly. Good work takes effort, and effort takes time.

 

Så, du får bare vente.

Lenke til kommentar

Der tusla updaten inn på min også, stock yakju. Ut i bilen etterpå å høre på blåtann. Og i morgen headsett. Idag mista headsettet kontaktet to ganger på 5 minutter. Plagsomt når lomma mi plutselig blaster musikk på toget :p

Hva bruker du til å spille musikk med? De fleste apper pauser vel musikken når blåtann faller ut? Min gjør ihvertfall det med Spotify og Doggcatcher (podcast app). De eneste problem jeg opplever med BT er forøvrig at den iblant ikke vil koble seg til, med mindre jeg tar hard restart av mobilen. Når den først er koblet til har jeg ingen problemer.

Har ikke opplevd det etter 4.2.2, men det har ikke hendt så ofte før heller, så litt tidlig å si om det er fikset.

Lenke til kommentar

Batteriet mitt har også blitt merkbart dårligere med 4.2.2.

Har også en Nexus 7, men der har batteriet blitt mye bedre etter oppdateringen.

Gikk til det skritt å kjøpe meg et Extended battery kit til gnex'en. Merker allerede forskjell på ytelsen, ulempen er at den har blitt tykkere.

Vet ikke hvordan det er med dere, men plutselig bruker Celle-standby mye batteri. Det er nytt for meg.

Lenke til kommentar

Må man ha Jakju/Takju for at ubuntu skal fungere?

 

Nei, Ubuntu flasher hele devicen på nytt. Hvis du imidlertid skal tilbake til Android så finnes det kun factory images for takju og yakju såvidt jeg vet så du kan ikke komme tilbake til yakjuxw. Det er uansett ingen grunn til å være på yakjuxw såvidt jeg vet. Du wiper telefonen hver gang du flasher disse imagene forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som har hatt problemer med at Nexusen står og lader etter du har koblet fra laderen? Min begynte med dette for noen dager siden, og får opp meldinger i hytt og pine om at batterinivået er lavt, i tillegg går batterinivået opp og ned hele tiden. Hjelper ikke å skru av telefonen eller ta ut batteriet.

Lenke til kommentar

Flere som har hatt problemer med at Nexusen står og lader etter du har koblet fra laderen? Min begynte med dette for noen dager siden, og får opp meldinger i hytt og pine om at batterinivået er lavt, i tillegg går batterinivået opp og ned hele tiden. Hjelper ikke å skru av telefonen eller ta ut batteriet.

 

Dette er vel et kjent problem som har vært tatt opp flere ganger i denne tråden. Mange har vel klart å fikse det ved å bøye litt på platen inne i ladekontakten på telefonen, men kan vel ikke anbefale deg å gjøre det. Tryggere å sende den inn.

 

Jeg merket fra dag 1 at det var noe rart med den originale laderen, eller mer presists pluggen som går inn i telefonen. Når jeg ladet telefonen kunne den plutselig finne på å melde at den ladet og ikke ladet om hverandre. Byttet USB-ledning og har ikke hatt problemet siden. Mistenker derfor at problemer stammer fra dårlig ledning i esken.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å flashe til nyeste CM10.1 snapshot og booter telefonen i recovery, og går på install, får jeg opp gamle mapper som jeg ikke finner lenger på telefonen når jeg kobler den til maskinen. Får opp feks Zedge som ikke lenger er installert på telefonen. Ettersom jeg bare får opp gamle mapper får jeg heller ikke opp den ROMen til tross for at jeg har lastet den ned. Noen som har en idé til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...