Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der har visst min nexus slutta å lade. Plagsomt. Ser ut til at den lader når den er av..

Nja, er liksom veldig usikker. Nå lader den nemlig igjen. Og den lader når den er av. Og den lader ikke ved hjelp av pogo-pinsa heller. Veldig frustrerende. Fukt skal det ikke være noe av, men var mye lo der inni som jeg har fått ut nå.

Mens jeg har utsatt min for fukt og temperaturforandringer, skiturer og det som verre er, og den er like fin innvendig.. Ting rammer tydeligvis forskjellig.

 

Ting rammer tydeligvis ikke forskjellig likevel? ;-)

Lenke til kommentar

Hos meg kobler den seg hele tiden ifra, også kobler den seg etterhvert opp igjen automatisk. Etterhvert blir det umulig å deaktivere blåtanna, den står på og når man prøver å slå den av, så står det "slår av bluetooth" i en evighet og den er fortsatt på etterpå. Restarter jeg telefonen er den derimot slått av, men den er uansett helt ubrukelig slik den er nå...

Sliter med eksakt det samme med stock 4.2.1. Venter veldig på en oppdatering...

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med BT en stund, men nå har det virket uten problemer siste månedene. Rart.

Jeg merker derimot at batteri begynner å bli ganske dårlig. Mens den tidligere holdt 1,5-2 dager må jeg nå lade minst en gang om dagen eller flere. Lader jeg den på dagen er det som oftest nesten tomt på kvelden.

Dette kan jo også skyldes flere ting som jobber på mobilen, men vet ikke helt hva det skulle være.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med BT en stund, men nå har det virket uten problemer siste månedene. Rart.

Jeg merker derimot at batteri begynner å bli ganske dårlig. Mens den tidligere holdt 1,5-2 dager må jeg nå lade minst en gang om dagen eller flere. Lader jeg den på dagen er det som oftest nesten tomt på kvelden.

Dette kan jo også skyldes flere ting som jobber på mobilen, men vet ikke helt hva det skulle være.

Jeg har samme erfaring med batteriet som deg.

Det har blitt mye dårligere etter android 4.2/4.2.1.

Håper 4.2.2, som visstnok kan komme allerede medio februar, kan gjøre noe med batteriytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle aldri nevnt at BT fungerte uten problemer for meg. Jinxed. I går måtte jeg reboote mobilen for å få BT til å fungere, ettersom den ikke ville koble seg og ikke ville la seg skru av.

 

Jeg kan ikke direkte si jeg har merket dårligere batteri ifbm med 4.2/4.2.1, men mer over tid. Det kan være noen apper som har litt skyld, men jeg mistenker at batteri begynner å bli dårligere.

 

Jeg fjernet ihvertfall appen Scoopshoot, som jeg merket hadde brukt GPS store deler av natten, uten at jeg engang hadde vært innom den siste dagene...

Lenke til kommentar

Batteritiden mitt ble en del dårligere etter 4.2, sammenliknet med 4.1

 

Fant ut at hovedsynderen var exchange-services, som brukte veldig mye strøm, selv om jeg hadde skrudd av sync. Det rettet seg opp ved å slette konto og legge til igjen.

En annen synder var Maps. Den fikset seg av seg selv...mulig jeg gjorde noe som gjorde utslaget, men har ihvertfall ikke skrudd av Google Now, som ofte kan være en strømspiser.

 

Nå er jeg tilbake til 4.1-tilstander ift strømbruk iløpet av dagen.

 

Har i tillegg byttet batteri, 2000mah. Dette har gjort at batteritiden min er veldig bra for tiden...føler jeg nå har frihet til å bruke telefonen uten å frykte at jeg ikke har noe liv i tlf på kvelden.

Lenke til kommentar

Batteritiden mitt ble en del dårligere etter 4.2, sammenliknet med 4.1

 

Fant ut at hovedsynderen var exchange-services, som brukte veldig mye strøm, selv om jeg hadde skrudd av sync. Det rettet seg opp ved å slette konto og legge til igjen.

En annen synder var Maps. Den fikset seg av seg selv...mulig jeg gjorde noe som gjorde utslaget, men har ihvertfall ikke skrudd av Google Now, som ofte kan være en strømspiser.

 

Nå er jeg tilbake til 4.1-tilstander ift strømbruk iløpet av dagen.

 

Har i tillegg byttet batteri, 2000mah. Dette har gjort at batteritiden min er veldig bra for tiden...føler jeg nå har frihet til å bruke telefonen uten å frykte at jeg ikke har noe liv i tlf på kvelden.

 

Exhange-problemet fikk jeg umiddelbart etter å ha lastet inn 4.2, og fiksen var å slette konto og sette den opp på nytt som du sier.

 

Maps spiser batteri hos meg og jeg vet ikke helt hvorfor. Fort 15-20% av batteribruken hvis jeg stort sett ikke bruker telefonen i løpet av en dag.

 

Verstingen hos meg er "Media Server", den spiser seg gjennom 30-40% av batteriet ved å av en eller annen grunn nesten ha like lang "Keep Awake" som uptime på telefonen.

 

Det er faktisk ganske irriterende at det er kluss med denne type ting på et så modent OS og det er plagsomt å ikke vite hva det er som forårsaker problemet.

Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører CM10.1 nightly, hvis jeg flasher til stock 4.2.2, hvordan går jeg over fra Jakjuwx til Takju?

 

Da må du flashe 4.2.1 takju image fra https://developers.g...id/nexus/images og så laste ned OTA fra linken på XDA, og sideloade OTA ved hjelp av ADB (fin oppskrift for sideloading her: http://www.androidpolice.com/2012/11/12/android-4-2-update-jo40c-rolling-out-to-takju-galaxy-nexus-grab-the-manual-update-now/).

 

Alt dette er da stock og med standard verktøy fra Google.

 

Her mister du nok data ved å flashe takju imaget.

 

EDIT: Byttet ut link til en bedre sideloading guide.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Her mister du nok data ved å flashe takju imaget.

 

Akkurat det gjør ikke stort, bildene er synka mot G-disk og ellers er det bare smser som er verdt å ta vare på.

 

 

CM 10.1 har vel 4.2.2 innen få dager

 

Hvis det er så lite i forskjell mellom når google slipper OTAen og CM spiller de, blir jeg bare værende med CM, irriterer meg fryktelig over de lange kamera-lastetidene i 4.2 updaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...