Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de nye funksjonene i 4.3 skal være å kunne få opp kontakter der hvor man taster nummeret. Dette får ikke jeg. Er dette en funskjon som er sløyfet på galaxy nexus?

Du må skru det på.

 

På norsk ligger det under Telefon - Innstillinger - Autofullføring for talltastaturet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, har problemer med å få Helium backup appen til å fungere. Programmet på Pc'en klarer ikke finne Gnexus'en.

Noen som har klart å bruke det som kunne gitt meg en kort walkthrough?

 

På forhånd takk :)

 

Edit: Plutselig virket det likevel.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Min Nexus har nå sluttet å lade. Den har stått i lader hele natt, men nada. Har slitt noen dager med dette, men den har typisk "kommet seg" etter 10-15 min. Har forsøkt 3 forskjellige kabler og 2 pc'er, men det ser ut til å være siste vers nå. 6 % igjen av batteri og døende. :(

 

Bestilte meg en Samsung Galaxy S4 Active i går, så den håper jeg å få levert i løpet av noen timer. Plutselig ble neste Nexus veldig langt unna... Skulle helst tatt backup av noen innstillinger for noen apper, men har ikke tid til å holde på med det nå. Sukk.

Lenke til kommentar

Prøvd en qtip (e.l.) med isopropanol på og renset pluggen på telefonen? Eller bare renset pluggen generelt?

:dremel:

Takk!

 

Merkelig nok har jeg ikke forsøkt det før. Nå lader den igjen.

Ser ut til at jeg ikke får den nye før imorgen tidligst, men lar bestillingen ligge. Har fortsatt lyst på ny. :)

 

Så får jeg ihvertfall tid til å ta ut det jeg trenger til neste.

 

Edit: Og der sluttet den visst å lade igjen. Har kommet opp til 30 %, men det har tatt flere timer. Krysser fingrene for ny i morgen. Skal prøve å få renset litt når jeg kommer hjem.

 

Edit: R.I.P kjære Nexus.

I mellomtiden har jeg lånt min kones gamle HTC Wildfire S. Behagelig størrelse, helt til man faktisk skal bruke den til noe annet enn å ringe med.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering oppdaget jeg noe nytt! Bluetooth fungerer nå med å sende sanginformasjon til BTaudio-enheten. Dette er en funksjon iPhone har hatt en god stund nå, men kom først på Android 4.3

 

Her er et bilde av min bilstereo, med sanginformasjon. Tidliger var det ikke noe tekst i øvre del av skjermen...

 

KdSzCfo.jpg

Lenke til kommentar

Tror nok at det blir iPhone 5s/6 til meg iløpet av julen. Av en eller annen grunn har gnexen fått meg til å endre mening om iPhone, da jeg ikke kunne tenke meg noe annet enn android da jeg kjøpte telefonen. iOS7 virker veldig pent, for ikke å snakke om kvaliteten på iPhone. Hvis Apple klarer å ha en middemådig lansering av ny telefon som består av glass og aluminium er det nok til at det er der jeg ender - Om ikke Google finner på noe lurt i oktober!

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Tror nok at det blir iPhone 5s/6 til meg iløpet av julen. Av en eller annen grunn har gnexen fått meg til å endre mening om iPhone, da jeg ikke kunne tenke meg noe annet enn android da jeg kjøpte telefonen. iOS7 virker veldig pent, for ikke å snakke om kvaliteten på iPhone. Hvis Apple klarer å ha en middemådig lansering av ny telefon som består av glass og aluminium er det nok til at det er der jeg ender - Om ikke Google finner på noe lurt i oktober!

iOS 7 er som Windows vista. Mange fine frostet glass-effekter, men ingen reell nyskapning annet enn det visuelle. Jeg tror du kommer til å angre bittert dersom du bytter plattform.

 

Men dette er selvsagt noe du selv må vurdere... Jeg ville i alle fall ikke ha gått for noe annet enn android, og når jeg leser i nyhetene hvordan Apple mister markedsandeler så er jeg ikke i tvil.

Lenke til kommentar

 

Du har et godt poeng, men det er likevel noe jeg savner med Android. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er jeg savner, men jeg føler at de ikke har kommet seg noe videre på de to årene jeg har hatt Nexusen. Endringene de gjorde i HC til ICS var mer visuelle enn det jeg føler at de har gjort i JB. Jeg skjønner godt at oppdateringene har vært viktige, og jeg vil ikke engang tenke på hvordan telefonen min hadde vært uten proj. butter og TRIM, men det er mangelen på det visuelle jeg savner. Jeg likte aldri helt dark holo temaet i ICS/JB, men jeg mislikte likevel iOS sitt skeuomorfistiske design enda mer (ønsker ikke engang å nevne Touchwiz, som jeg misliker enda mer enn gamle iOS). Nå som iOS har beveget seg mot et plattere design, og gått bort fra falsk eik og furu, synes jeg at dette er fantastisk.

 

Du påpeker at Apple har mistet markedsandeler de siste kvartalene, noe som kan virke storveies for Android, men dette avhenger av hvem det er som tar over disse andelene: det Samsung med sin Touchwiz som først og fremst stjeler kundene fra Apple. Og hva design er det Samsung har? - Jo nemlig, Touchwiz.

 

Google har nevnt at de synes det er skummelt med Samsungs store markedsandel, og at de ønsker å gjøre noe med den, men på hvilken måte? Til syvende og sist har Googles operativsystem en åpen kildekode, og det er lite de kan gjøre med Samsungs markedsandeler; de kan for eksempel ikke nekte Samsung å bruke Android, da dette ville gått under manipulering av markedet.

 

Det jeg frykter er at det er Samsung som vil kunne få muligheten til å manipulere, eller iallefall, endre, store deler av tilbyderne sine produksjonsmetoder de kommende årene. Hvor lenge, og hvordan Google vil stå i mot trenden vil bare tiden vise, men jeg frykter at det omsider vil være de som blir nødt til å knele for de som står med størst markedsandel.

 

Jeg savner også følelsen av kvalitet i telefonene, om det er slik at Apple kommer til å levere disse den 10. september, kommer jeg til å beholde telefonen min en stund til, men om de presenterer samme byggekvalitet som iPhone 4 og 5, er det nok det som blir julegaven til meg selv i år. Ubuntu Edge hadde såklart vært et godt alternativ, bare synd at de tvilsom kommer til å nå målet sitt som er over 20 millioner over, med under 10 dager igjen.

 

Jeg sier ikke at jeg er bestemt på hvor jeg kommer til å ende, men om Apple og Google leverer jevngode lanseringer kommer jeg til å legge vekt på hvilken retning softwaren beveger seg mot.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med mms/internett-oppsett på min Galaxy Nexus? Har prøvd oppsettet fra telenor men får det ikke til å fungere...

Testing and working MMS-settings for Telenor running on Galaxy Nexus Cyanogenmod 10 (10-20120915-NIGHTLY-manguro)

Name: Telenor

APN: telenor

Proxy: <not set>

Port: default

Username: dj

Password: dj

Server: 10.10.10.11

MMSC: http://mmsc/

MMS Proxy: 10.10.10.11

MCC: 242

MNC: 01

Authentication type: <not set>

APN type: default,supl,mms

APN protocol: IPv4

APN enable/disable N/A

Bearer: Unspecified

Og data-trafikk MÅ være på for å kunne sende og motta etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Min har begynt å restarte seg av seg selv med gjevne mellomrom, og henger seg av og til opp når jeg hører på podcast, så jeg må restarte den manuelt. Noen som har erfaring med dette? Vil gjerne vente på neste nexus før jeg bytter ut denne...

 

Umulig og si hva nøyaktig det kan være.

Installer f.eks Catlog og gjengi hva du får til feilmeldinger når dette skjer.

Utenom dette er det litt vel vanskelig og si hva som er feil.

 

Og så må du komme med litt mere relevant info som om du kjører stock android, 4.2, 4.3, hva slags programvare benytter du for å spille av podcast osv...

Lenke til kommentar

Min har begynt å restarte seg av seg selv med gjevne mellomrom, og henger seg av og til opp når jeg hører på podcast, så jeg må restarte den manuelt. Noen som har erfaring med dette? Vil gjerne vente på neste nexus før jeg bytter ut denne...

skjedde det etter oppgradering til 4.3? Da er det nok en app som forårsaker det. Forsøk å starte tlf i safe mode (da deaktiveres alle apper), og se om omstartene opphører. .. Endret av deep750
Lenke til kommentar

Min har begynt å restarte seg av seg selv med gjevne mellomrom, og henger seg av og til opp når jeg hører på podcast, så jeg må restarte den manuelt. Noen som har erfaring med dette? Vil gjerne vente på neste nexus før jeg bytter ut denne...

Det sies at Netflix-appen er synderen (tipper du har den installert?). Avinstaller den i påvente av neste oppdatering til appen, så vil jeg tippe det blir greit.
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt in Catlog og sletta Netflix, så får vi se hva som skjer. Bruker BeyondPod til å spille av podcaster, og kjører stock 4.2.1 (yakju?). Skriver i tråden om (når) det skjer igjen. Burde skje i løpet av dagen, fikk tre restarts bare i går, når den bare lå ved siden av pulten (utenom avspilling av podcasts).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...