Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å flashe til nyeste CM10.1 snapshot og booter telefonen i recovery, og går på install, får jeg opp gamle mapper som jeg ikke finner lenger på telefonen når jeg kobler den til maskinen. Får opp feks Zedge som ikke lenger er installert på telefonen. Ettersom jeg bare får opp gamle mapper får jeg heller ikke opp den ROMen til tross for at jeg har lastet den ned. Noen som har en idé til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Vet ikke helt, men du kunne alltids prøvd å wipa hele telefonen, slik at den er helt tom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt, men du kunne alltids prøvd å wipa hele telefonen, slik at den er helt tom?

Altså, når jeg booter i recovery og går på wipe>factory reset, skulle ikke alt blitt slettet da? Resultatet blir bare at jeg tilbakestiller ROMet til stock, men alt innhold i telefonen vises enda (i recovery ikke når jeg booter system). Litt irriterende, er ganske gira på å få flashet nyeste CM snapshot. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke finner mappene når jeg kobler telefonen til dataen, samt når jeg booter den i recovery får jeg ikke opp CM 10.1 (og jeg får opp gamle mapper som jeg ikke finner på pcen), til tross for at jeg har lastet den ned. I mappen, jeg har både prøvd å overføre fra data til mobil, og laste ned direkte fra GooManager, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Hvis jeg booterinn i recovery og går på install (Sd-card), får jeg opp følgende mapper:

 

 

.doubletwist

.thinkfree

.vungle

.Alarms

Android

Backrounds

cmupdater

DCIM

Download

Gameloft

goomanager

Lucid rounds icons

media

Minimal MIUI Go Apex theme

Movies

Music

Tumblr

TWRP

UCCW

Zedge

 

 

Når jeg booter telefonen og kobler den til dataen, får jeg opp følgende mapper:

 

 

Android

Bugreports

data

DCIM

Ny mappe

Pictures

ROM

Snapchat

Titanium backup

Metro inspired theme

 

 

I ROM-mappen som jeg finner når jeg kobler til maskinen ligger CM 10.1, men så lenge jeg ikke finner den når jeg booter i recovery, får jeg ikke flashet telefonen. Fryktelig irriterende.

 

Forklarte dette noe bedre? Hvis ikke får jeg prøve å forklare på nytt.

 

Akkurat det du nevnte med at gamle filer ble lagret på "0" hjalp veldig. Tydlgvis her jeg har rota hele tiden. Når jeg gikk helt ut, og leitet meg sakte gjennom alle mappene fant jeg det jeg finner på dataen til slutt, på /data/media.

 

Takk for hjelp. Forhåpentligvis så er dette slutten på problemet mitt, får finne ut av det i morgen.

 

Mvh. Fx-21.

Endret av Fx-21
Lenke til kommentar

Sitter litt å funderer på om jeg skal flashe en costum kernel, noen som anbefaler dette? Tenker enten på å flashe Faux123 eller Trinity, noen som kan gi råd?

 

Kan gå god for Trinity, kjører den sjølv med Rasbeanjelly, veldig fornøyd. Har egentlig kjørt Trinity mest av alle på min GNex, blir avhengig av fargene. :)

Lenke til kommentar

Kan gå god for Trinity, kjører den sjølv med Rasbeanjelly, veldig fornøyd. Har egentlig kjørt Trinity mest av alle på min GNex, blir avhengig av fargene. :)

Er det noen sannsynlighet for at Trinity ikke vil fungere på Paranoid Android ROM?

Lenke til kommentar

Så det er bare å laste ned kernelen, boote i recovery, install, velge kernelen og "swipe to flash"? Hvis filen jeg flasher skulle være korrupt, vil jeg da fremdeles kunne boote i recovery? Merker man stor forskjell på stock og Trinity?

Lenke til kommentar

Japp. Men anbefaler å sjekke litt på XDA forumet, oppstår komplikasjoner viss du flasher feil kernel som 4.2.2 kernel på 4.2.1 eller hybrid roms som f.eks CM. Recovery'en blir vel ikkje borte ved dårlig kernel flash nei, men alltid ta nandroid backup før. Forskjellen må du nesten oppleve sjølv, anbefaler Trinity appen på Google Play, brukes til å gjøre endringer som f.eks cpu-hastighet osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...