Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skjer fortsatt. Podcasten frøys på vei til jobb så jeg måtte restarte manuelt, og den restartet seg selv nettopp. I Catlog vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter... Men loggen ser veldig kort ut, som om den startet på boot.

 

Høres ut som noe issue mellom 4.3 og BeyondPod.

Har du siste versjon av appen? kom ny versjon 8. aug., med fiks for Android 4.3

Dersom du har siste versjon kan du forsøke å avinstallere, for så installere den på nytt...

Lenke til kommentar

Høres ut som noe issue mellom 4.3 og BeyondPod.

Har du siste versjon av appen? kom ny versjon 8. aug., med fiks for Android 4.3

Dersom du har siste versjon kan du forsøke å avinstallere, for så installere den på nytt...

Har ikke 4.3. Sitter på 4.2.1, fortsatt. Det kan virke som at dette er en god anledning til å kjøre wipe og bytte slik at jeg får oppdateringene direkte fra google. Har aldri hatt problemer med restarts tidligere, og har brukt BeyondPod lenge.

Endret av Klaymen
Lenke til kommentar

Mobilen vil tydligvis ikke lade når den er påskrudd, bare når den er avslått. Mener på at det var noen andre i dennne tråden som hadde samme problemet, noen som husker svaret på det?

Jeg hadde litt av samme problem. Mobilen måtte skrus av eller restartes for å lade. Dessverre gikk dette over til at den bare ikke ville lade. Punktum. Får håpe din ikke lider samme skjebne...

Jeg tror min hadde litt fukt i kontakten, for den ble bedre etter at jeg renset den. Men så renset jeg litt mer, og da ville den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt av samme problem. Mobilen måtte skrus av eller restartes for å lade. Dessverre gikk dette over til at den bare ikke ville lade. Punktum. Får håpe din ikke lider samme skjebne...

Jeg tror min hadde litt fukt i kontakten, for den ble bedre etter at jeg renset den. Men så renset jeg litt mer, og da ville den ikke i det hele tatt.

Har prøvd å lade den til litt ulike tidspunkt, hvor noen av gangene vil den lade uten å måtte skrus av, andre ganger lades den bare når den er av, og noen ganger er det bare hvis den er av eller jeg rebooter den.

 

Det som riktignok er ganske irriterende er at til tross for at den vil lades, kjenner ikke maskinen igjen enheten. Noen ganger får jeg opp en feilmelding om at enheten ikke kjennes igjen, andre ganger får jeg ikke det engang.

 

Det betyr ikke allverdens for min del, ettersom jeg skal bytte den ut iløpet av høsten med enten N5 eller 5S, men hadde alltids vært greit å ha en skraptelefon til å kjøre ubuntu eller andre custom ROMs.

Lenke til kommentar

Garantitiden er vel på 5 år, om jeg ikke tar feil. Den er da minst 3 år? Det hjelper meg vel egentlig lite når jeg har unlocka bootloaderen, og jeg ikke får låst den igjen uten å koble den til en datamaskin (den kjennes ikke igjen).

 

Mobilen ble liggende på, uten lading, i natt, slik at alarmen skulle gå av om morgenen. Fikk ladet den opp til 35% før jeg dro avgårde på skolen, men nå har den 5 % igjen og vil ikke lades opp igjen. Den vil ikke lades når den er på, og når den er av vil får jeg opp fullt batteri med lade/strømikonet i 3-4 sekunder, deretter får jeg et batteri som viser 20 % strøm, 40 %, 60 %, 80 & og 100 %. Dette gjør den 3-4 ganger, også blir skjermen svart i 3-4 sekunder og hopper tilbake til batteriet med 100 % og ladeikonet. Er dette slik det ser ut når den lades når den er av?

 

Det virker iallefall ikke som om mobilen mottar noe strøm da den bare har 5 % når jeg skrur den på igjen. Kjenner at mobilen blir litt varm på skjermen når den lades, men mener på å huske at det er normalt...

 

Om morgenens oppladning ble den siste jeg fikk til telefonen får jeg vel bare ta frem en gammel iPhone 4s og bruke denne frem til Apple og Google har lansert sine mobiler for høsten, og kåre en vinner.

Lenke til kommentar

Har sendt inn telefonen 2 ganger med ulåst bootloader.

Garantien på telefonen er vel 1 år mens du har 5 års reklamasjonsrett her i norge.

Og unlocking av bootloader bryter bare garantien ikke reklamasjonsretten du har i norge.

 

Bare og send den inn og få byttet USB kontakten på den. (Måte selv gjøre det for ca et år siden, også med unlocket bootloader).

Lenke til kommentar

Har sendt inn telefonen 2 ganger med ulåst bootloader.

Garantien på telefonen er vel 1 år mens du har 5 års reklamasjonsrett her i norge.

Og unlocking av bootloader bryter bare garantien ikke reklamasjonsretten du har i norge.

 

Bare og send den inn og få byttet USB kontakten på den. (Måte selv gjøre det for ca et år siden, også med unlocket bootloader).

Hadde du også installert custom ROM på telefonen, eller hadde du bare unlocka bootloaderen?

Lenke til kommentar

ADB via WiFi? :D

Hadde vært en mulig løsning om jeg hadde hatt mer strøm. Nå er batteriet så lavt at jeg ikke engang får skrudd på telefonen. Har prøvd å rense USB-pluggen med elektrorens, samt prøve å bende tungen i usb-inngangen oppover, begge forsøkene har vært forgjeves.

 

Haha, nå lader den visst igjen. Om problemet fortsetter ut uken får jeg bare klippe til simkortet og begynne å bruke 4s'en. Telefonen synger nok på sitt siste vers, så da kan jeg like gjerne ta i bruk iPhonen.

 

Får vel ikke simkortet til å fungere i SGN'en om jeg klipper det slik at det passer i en 4s (mini-sim), elleeeer?

 

Edit: Nå lader mobilen som normalt igjen, men maskinen finner ikke den når jeg plugger den i USB-porten. La oss håpe at ladeproblemene forsvinner for godt, så får jeg prøve å finne en løsning for problemet med at maskinen ikke kjenner igjen enheten når jeg plugger den inn.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Hadde du også installert custom ROM på telefonen, eller hadde du bare unlocka bootloaderen?

Hadde unlocka bootloader og gjort den om til takju+root.

Når jeg fikk den tilbake var den gjort om til den vanlige (yakjuxw eller wx) mens bootloader var fortsatt åpen.

 

Så lenge feilen er HW og ikke forårsaket av software så skal ikke verkstedet kunne si noe på at du har lagt inn annen software.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Så lenge feilen er HW og ikke forårsaket av software så skal ikke verkstedet kunne si noe på at du har lagt inn annen software.

Å da kan det gå på reklamasjonen?

 

Får vel prøve å sende en mail til netonnet og se hva de svarer. Om det ikke funker får jeg brette opp armene og prøve meg på zyrexs forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...