Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre enn meg som ikke får kontakt med google-serverene etter CM10.1 nightly 21012013 oppdateringen? Hva kan jeg gjøre for å løse problemet? På forhånd takk! :)

Har du husket å laste ned gapps i tillegg til CM? Tror du trenger å gjøre det for å få kontakt med google serverne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du husket å laste ned gapps i tillegg til CM? Tror du trenger å gjøre det for å få kontakt med google serverne!

Åh, det hadde jeg glemt. Kan jeg flashe den direkte i GooManager eller må jeg laste ned CM10.1 versjonen på nytt, også flashe både 10.1 og gapps? Husker at jeg måtte være påpasselig med å plassere ROMen over gapps.

 

Noen som kan svare på det? :)

 

På forhånd takk!

 

jfIu2v4.png

Endret av Fx-21
Lenke til kommentar

Når jeg har flashet tidligere har jeg flashet gapps samtidig som image ved hjelp av goomanager. Når jeg flashet nå, flashet jeg først image via teawin, også når jeg da oppdaget at jeg ikke hadde flashet gapps, lastet jeg ned gapps, la det på telefonen, startet telefonen i recovery > install > flash > gapps. Etter å ha gjort dette, prøvde jeg å starte telefonen, men da kræsjet alle programmene bare. Dvs, når jeg boota telefonen og skrev inn pinkoden fikk jeg beskjed om at alle appene på telefonen kræsjet, på en gang. Dermed ble jeg tvunget til å boote telefonen på nytt i recovery for så å installere en gammel backup fra 25. desember. Litt irriterende, men sånn er det når man ikke gjør ting riktig. Nå kjører jeg stock 4.1.1, så jeg får prøve å flashe den på nytt til stock 4.2.1 eller CM10.1 i morgen :)

 

Til ettertid, hva må jeg gjøre for å installere gapps etter å ha flashet image?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Når jeg har flashet tidligere har jeg flashet gapps samtidig som image ved hjelp av goomanager. Når jeg flashet nå, flashet jeg først image via teawin, også når jeg da oppdaget at jeg ikke hadde flashet gapps, lastet jeg ned gapps, la det på telefonen, startet telefonen i recovery > install > flash > gapps. Etter å ha gjort dette, prøvde jeg å starte telefonen, men da kræsjet alle programmene bare. Dvs, når jeg boota telefonen og skrev inn pinkoden fikk jeg beskjed om at alle appene på telefonen kræsjet, på en gang. Dermed ble jeg tvunget til å boote telefonen på nytt i recovery for så å installere en gammel backup fra 25. desember. Litt irriterende, men sånn er det når man ikke gjør ting riktig. Nå kjører jeg stock 4.1.1, så jeg får prøve å flashe den på nytt til stock 4.2.1 eller CM10.1 i morgen :)

 

Til ettertid, hva må jeg gjøre for å installere gapps etter å ha flashet image?

 

På forhånd takk! :)

 

Prøv å wipe cache og dalvik-cachen før og etter du har flashet gapps!

Lenke til kommentar

Hva mener dere en fint brukt galaxy nexus med en liten ripe som nesten ikke vises under bruk, og to mikroskopiske? Kjøpte den for 3500 ca i sommer, og ser prisen er akkurat den samme nå.

 

edit: helt stock, bare flashet til google versjonen slik at updates kommer raskest

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at det tar unormalt lang tid å starte kamera-appen fra låsskjermen? Føler at det tar en evighet før den starter, og det er litt upraktisk hvis man trenger å ta et bilde kjapt. Hjelper lite med lynrask lukkerhastighet, hvis man må vente mellom 5-10 sek. på å kunne knipse.

 

Telefonen ellers er like kjapp som den pleier å være. Kjører stock image og LeanKernel 5.8.1.

Så vidt jeg husker, hadde jeg ikke dette problemet før 4.2.1-oppdateringa.

 

Prøvde å søke litt på Google etter evt. løsninger, men ble ikke mye klokere.

Noen som har tips, eller har hatt problemet selv?

Lenke til kommentar

Et lite varsku på noe som kan ramme noen og enhver hvis det rammer meg.

Jeg leverte telefonen min inn til rep i uke 3/13 da den trodde den ladet hele tiden selv om den ikke var tilkoblet lader. Jeg fikk den tilbake en uke senere, men da fungerte ikke kameraet. Jeg returnerte dermed telefonen til dem og ba dem fikse kameraet.

Fikk svar i dag om at telefonen var fuktskadet og ikke var dekket av garanti. (Se bilde)

 

Og det verste med hele saken: Jeg har vært veldig nøye på å IKKE utsette denne telefonen for fukt og temperaturforandringer. Ikke hatt den med på skiturer hvor den kan være kaldt og så bråvarmt når man kommer inn, eller hatt den i lommen på treningsturer. Den har som regel ligget på kontoret eller på studebordet hjemme. For å si det sånn, så har jeg behandlet min iPhone og Desire HD mye verre, og de fungerte i 2 år hver. Denne telefonen er 10 måneder gammel.

post-33278-0-34920700-1359968239_thumb.jpg

Endret av Yuxtaposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...