Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung GS4 Google Edition er jo på ein måte eit Nexus-produkt. Men skuffa her og, enn så lenge har xda forlenga livet til min GNexus, så kan godt vente til høsten på evt. ny Nexus 5.

Mens XDA forlenget levetiden til min tidligere HTC Desire, har jeg ikke følt behovet for å gjøre stort med GNex. Jeg har flashet den til takju, men ellers ingenting. Så lenge jeg får siste versjon av Android så fort som mulig, har jeg ikke savnet stort. Hva går jeg evt glipp av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens XDA forlenget levetiden til min tidligere HTC Desire, har jeg ikke følt behovet for å gjøre stort med GNex. Jeg har flashet den til takju, men ellers ingenting. Så lenge jeg får siste versjon av Android så fort som mulig, har jeg ikke savnet stort. Hva går jeg evt glipp av?

Vil vel kanskje påstå at 512 mb RAM er i minste laget...

 

Håper at neste nexus blir produsert av Sony, og at den imponerer! Hvis ikke blir det nok iPhone på meg, til høsten.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Mens XDA forlenget levetiden til min tidligere HTC Desire, har jeg ikke følt behovet for å gjøre stort med GNex. Jeg har flashet den til takju, men ellers ingenting. Så lenge jeg får siste versjon av Android så fort som mulig, har jeg ikke savnet stort. Hva går jeg evt glipp av?

 

Spørs litt kva du er ute etter, personlig så setter eg pris på ytelse og noen forbedringer her og der. Fargene på stock google er også horrible.

Lenke til kommentar

Spørs litt kva du er ute etter, personlig så setter eg pris på ytelse og noen forbedringer her og der. Fargene på stock google er også horrible.

Hvilket ROM kjører du? Personlig liker jeg fargene i stock, eller rettere sagt mangelen på for mye farger (i motsetning til f.eks Touchwiz som blander mye rart).

Ytelse merker jeg begynner å litt i minste laget for noen apps og spill, men generelt føler jeg mobilen holder seg veldig godt. Jeg begynner å bli klar for ny mobil, men det skal enten bli en Nexus (eller ren Android) eller en jeg må legge inn custom rom på. En forutsetning er at jeg slipper å wipe mobilen for hver større oppgradering ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvilket ROM kjører du? Personlig liker jeg fargene i stock, eller rettere sagt mangelen på for mye farger (i motsetning til f.eks Touchwiz som blander mye rart).

Ytelse merker jeg begynner å litt i minste laget for noen apps og spill, men generelt føler jeg mobilen holder seg veldig godt. Jeg begynner å bli klar for ny mobil, men det skal enten bli en Nexus (eller ren Android) eller en jeg må legge inn custom rom på. En forutsetning er at jeg slipper å wipe mobilen for hver større oppgradering ihvertfall.

 

Tenker ikkje på farger som på ikoner osv, men fargetemperatur, gamma osv. Stock er alt for gult for min smak. Trinity-kernel har dei beste fargene imo, har dog skiftet til Franco kernel, men kan stille på fargene via apper. ROM'en eg kjører er RasbeanJelly av Rascarlo. Tråder finner du på XDA forumet.

Siste Rasbeanjelly + osmOsis-versjonen av siste Franco kernel = telefonen har aldri følt meir "snappy", batteritid er god også!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om det går å spille av lyd igjennom usb til for eksempel en bilstereo(lignende det Ipod kan)?

Etterhvert har 3.5 mm utgangen blitt veldig ustabil, prøvde med vanlig aux kabel, men virker ikke som det er god nok kontakt siden jeg får ingen eller lite lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, i det siste har kvaliteten Gps, Wifi, Bluetooth og Mobil antenne rett og slett blitt skremmende dårlig.

 

Blant annet klarte jeg med en annen lignende android mobil å finne og bruke ca. 3 ganger så mange Gps forbindelser(hvis Gnexusen i det hele tatt klarer å finne/koble til noen :shrug: ), mobil dekningen streiker plutselig helt, wifi er ofte dårligere enn mobil dekning og bluetooth er generelt ræva og ustabilt.

 

Kan dette være en hardware feil eller er det software feil? Ble faktisk litt sjokkert når jeg så hvor stor forskjell det var på de forskjellige tingene :no:

Er dette en potensiell bakside med Nexus mobilene at de er fantastisk på software siden, men helt middels til totalt ræv på hardware siden?

Lenke til kommentar

Er dette en potensiell bakside med Nexus mobilene at de er fantastisk på software siden, men helt middels til totalt ræv på hardware siden?

 

At Galaxy Nexus hadde gammel HW da den kom er en sannhet. Den var basert på Galaxy SII, som kom ca 10 mnd før denne. Nexus 4 derimot var blant de kraftigste telefonene på markedet, da den kom...

Altså er det litt blanda, ift hvilken Nexus du snakker om.

 

Over til problemene du opplever, jeg opplever ikke noe slikt...

GPS-en bruker noen sekunder på å ha connection med sattelittene den trenger...har ikke sammenliknet med noen andre, men opplevelsen er ihvertfall at det går fort.

 

Bluetooth var ustabil med tidligere versjoner av JellyBean, men med 4.2.2 har den fungert bra for meg.

 

Har du root?

Dersom du har det kan du forsøke å legge inn siste versjon av "Radio" - (er vel det det heter, mener altså det som ofte følger med når det kommer nye versjoner android til telefonen).

Lenke til kommentar

...bluetooth er generelt ræva og ustabilt.

 

 

 

Blåtannen min har begynt å fuske, hvis jeg slår den av etter å ha hatt den på står den bare å henger, "slår av bluetooth". Må slå telefonen av og på for å få den til å funke igjen. Helt orginal telefon.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tok ein clean install, slettet alt og installerte stock 4.3 via fastboot. Venter på at devs skal oppdatere mine favoritt ROM's og kernels til siste versjon. Enn så lenge funker stock bra, men liker overhodet ikkje den gulaktige tinten på skjermen på stock.

 

Litt OT: Håpte at Moto X skulle bli tilgengelig her til lands, men viss Nexus 5 kjem ut rundt oktober så er det verdt å vente på.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...