Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Tipper at iløpet av neste år når en forhåpentligvis har fått endel flere spill til pc som virkelig viser store grafikk forskjeller at konsoll utviklerne begynner å skyte litt fart i sakene. Tenker vi har nye konsoller en gang mellom 2013-2014 om vi ikke teller med Wii U da selvf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje de kunne fått en ny håndkontroller med dedikert awesomebutton.

 

God idé...! Konsollene må i alle fall tilby noe annet enn PC. Det tror jeg alle har skjønt, derav Move, kinnect og IPad-dingsen til Wii-U. Mulig dette er feilslåtte forsøk, men allikevel.

 

Jeg venter fortsatt på en skikkelig god VR-løsning meddedikerte spill. 1080p på hvert øye i en komfortabel brille kunne gitt innlevelse på et helt nytt nivå.

Lenke til kommentar

Å hvordan mener du man får brukt pc-musa optimalt slikt? For ikke nevne ustødig tastatur på fanget...

 

Du kan da også spille med en kotroller på PC'en, hvis det er det argumentet ditt går ut på. Så nei, det argumentet der fungerer ikke. Jeg har min PC koblet til storsjermen, og det fungerer utmerket.

 

I tillegg har jeg alt PC'en kan bidra med på storsjerm.

Lenke til kommentar

Å hvordan mener du man får brukt pc-musa optimalt slikt? For ikke nevne ustødig tastatur på fanget...

 

Du kan da også spille med en kotroller på PC'en, hvis det er det argumentet ditt går ut på. Så nei, det argumentet der fungerer ikke. Jeg har min PC koblet til storsjermen, og det fungerer utmerket.

 

I tillegg har jeg alt PC'en kan bidra med på storsjerm.

Ja, man kan spille med en PS3 kontroller på PC, jeg har fått med meg det, men hvorfor skal jeg det? Grunnen til å spille på PC er jo for å evt utnytte tastatur og mus til feks strategi spill (nevnt tidligere). Også nevnt tidligere er at jeg har hatt (og har fortsatt) en HTPC som var koblet på TV (lerret) :tease: . Men jeg får ikke "slappet av" mens jeg spiller da, ihvertfall ikke som jeg kan se for meg. Det endte opp med å sitte med bøyd rygg i sofan over stuebordet... (Ikke anbefalt i lengden).

 

Istedetfor dette grafikkstyret kan de heller begynne å teste ut nye gameplay metoder...

Lenke til kommentar

Om det er teknisk mulig å bruke PS3-kontroller på en PC er ikke relevant. Det relevante - altså det som avgjør hvilken retning industrien tar - er om den jevne forbruker kommer til å gjøre det. Så lenge disse foretrekker å spille på konsoll, vil konsollifiseringen fortsette. At det sitter en håndfull hardcore-gamere og plugger håndkontrollere til PCen sin (som jeg gjør selv) er ikke nok til at det har noen påvirkningskraft.

Lenke til kommentar

Det krever arbeid å vedlikeholde en PC. Hver gang man starter opp kreves brukernavn, passord, oppgraderinger av Adobe flash, virusscan og annet bs. Det er mindre stress å fyre opp en konsoll.

 

Noen vil nok fnyse av at jeg henger meg opp i slike bagateller, men det viser seg at veldig mange setter brukeropplevelse høyere enn funksjonalitet og ytelse.

Lenke til kommentar

Det krever arbeid å vedlikeholde en PC. Hver gang man starter opp kreves brukernavn, passord, oppgraderinger av Adobe flash, virusscan og annet bs. Det er mindre stress å fyre opp en konsoll.

 

Noen vil nok fnyse av at jeg henger meg opp i slike bagateller, men det viser seg at veldig mange setter brukeropplevelse høyere enn funksjonalitet og ytelse.

 

Hver gang jeg fyrer opp PS3`n er det også oppdateringer. Jeg gidder ikke engang å fyre opp PS3 store pga. dette. Tar jo 20 minutt før jeg kan bruke den.

 

PC`n min på den annen side er satt opp slik at jeg ikke trenger brukernavn, passord og annet bs. Virusprogrammet kjører automatisk i bakgrunnen og lager sjelden bråk. Faktisk trenger jeg det ikke til lokale søk, fordi jeg er en smart surfer som sjelden\aldri roter meg borti uønskede inntrengere.

 

Bestemødre som får lov til å leke seg på internett uten tilsyn derimot... :p

 

Jeg har også en SSD i maskinene mine, så jeg våger å påstå at jeg er klar til å spille før du er klar, dersom vi starter klokka idèt vi slår på maskinene våre :thumbup:

 

Alt går an, man må bare være interessert i at det skal gå an :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et selskap ved navn Polyphony Digital har brukt absolutt alt PS3 har å by på av maskinvare. Synd for EA om deres studioer henger etter. Crysis 2 (EA som utgiver) fikk dårligere grafikk på konsoll, så Crytek har nok en annen formening om PS4 enn EA.

 

Ser ut til at EA begynner å melke ut noen av sine største titler, som The Sims og NFS. EA har monopol på Porsche i spill nå. De klarer ikke å lage en skikkelig bilsimulator, da snakker først og fremst om fysikken, så snart glipper de den og hele fangruppen, så hva skal de hvile på når de henger så langt etter?

 

Om siste Frostbite-motor er så bra som de hevder, så har de i hvert fall ett ben igjen å stå på.

Lenke til kommentar

Bare å bruke en lenestol (Tony Soprano-style) med et brett over for mus og tastatur. Da får du "sittegodene" som konsollfolket skyter så jævlig over, og kvaliteten i PC-spillene.

Lykke til å slå det...

Dette hørtes for meg ikke komfertabelt ut....

 

Et selskap ved navn Polyphony Digital har brukt absolutt alt PS3 har å by på av maskinvare.

PS3 har mer å gå på, sier «Gran Turismo»-skaperen Yamauchi.

"I et intervju med VentureBeat forteller Polyphony Digital-sjefen Kazunori Yamauchi at «Gran Turismo 5» ikke utnytter alle kreftene i Playstation 3. Yamauchi anslår at spillet bruker 80 prosent av hestekreftene under PS3-panseret.

 

Det er omtrent det samme som er rapportert for «Uncharted 2»."

Lenke til kommentar

Å hvordan mener du man får brukt pc-musa optimalt slikt? For ikke nevne ustødig tastatur på fanget...

 

Du kan da også spille med en kotroller på PC'en, hvis det er det argumentet ditt går ut på. Så nei, det argumentet der fungerer ikke. Jeg har min PC koblet til storsjermen, og det fungerer utmerket.

 

I tillegg har jeg alt PC'en kan bidra med på storsjerm.

Ja, man kan spille med en PS3 kontroller på PC, jeg har fått med meg det, men hvorfor skal jeg det? Grunnen til å spille på PC er jo for å evt utnytte tastatur og mus til feks strategi spill (nevnt tidligere). Også nevnt tidligere er at jeg har hatt (og har fortsatt) en HTPC som var koblet på TV (lerret) :tease: . Men jeg får ikke "slappet av" mens jeg spiller da, ihvertfall ikke som jeg kan se for meg. Det endte opp med å sitte med bøyd rygg i sofan over stuebordet... (Ikke anbefalt i lengden).

 

Istedetfor dette grafikkstyret kan de heller begynne å teste ut nye gameplay metoder...

 

Det er ikke bare tastatur og mus som er vitsen med en PC, de har også vesentlig bedre ytelse, mods, mye flere spill, emulering osv.

 

AtW

 

Det krever arbeid å vedlikeholde en PC. Hver gang man starter opp kreves brukernavn, passord, oppgraderinger av Adobe flash, virusscan og annet bs. Det er mindre stress å fyre opp en konsoll.

 

Noen vil nok fnyse av at jeg henger meg opp i slike bagateller, men det viser seg at veldig mange setter brukeropplevelse høyere enn funksjonalitet og ytelse.

 

Man trenger da vitterlig ikke å logge inn med bruker og pass om man ikke vil? Eller ha flash? Eller ha antivirus? Men det er lettere med en konsoll, det er jeg enig i.

 

AtW

 

"– Det er vanskelig å tenke seg til hva man kan gjøre på en PlayStation 4. Maskinene viser allerede 1080p, og du er koblet til nettet"

 

Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt, håper vedkommende ikke er like fantasilø som han utgir seg for å være.

 

AtW

Lenke til kommentar

PS4 er nødvendigvis ikke noe særlig, hadde vært fint med en ny Xbox. Xbox360 drar ned for både PS3 og ikke minst for PC.

Nå ser ikke de eksklusive spillene til PS3 akkurat milevis bedre ut enn spill som Crysis 2, Rage, Forza 4 og GeoW3. Alt i alt er PS3 og Xbox360 temmelig likestilte, selvom PS3 generelt har noe mer krutt.

Lenke til kommentar

Jeg går og venter på "Playstation 4", da jeg ikke har en PS3.

 

Tror nok at det er EA som er litt lite innstillte på å måtte kode for en ny prosessorkjerne heller, enn at utviklingen går sin vante gang.

 

Sony har nok allerede en PS4 som de leker ivrig med vil jeg tro. De bare venter sikkert til de føler seg tvungen til å lansere den p.g.a. tiden i forhold til konkurransen er moden nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...