Jump to content

Proxymate

Medlemmer
  • Content Count

    611
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

136 :)

About Proxymate

  • Birthday 09/10/1993

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Blir som å si at Rocket League var lite oppfinnsomt av Psyonix
  2. G2A er billigere enn steam, men ganske shady. Flere utviklere har opplevd chargebacks fordi stjålne eller falske nøkler bir solgt via G2A. OG det er det som er det verste med hele greia, er at det er utviklerne som må ta støyten for den shady handelen på G2A, ikke G2A selv. For mange utviklere er det nesten bedre at folk laster ned piratkopier enn at de handler på G2A. Sitat fra utvikleren av RimWorld: “Hackers steal thousands of credit cards, use them to buy copies of the game from our website, redeem the Steam keys, and then sell these keys at half price. The credit card holder eventually notices the fraudulent purchase and gets it reversed. The end result is that the scammers keep the sale money, and we lose a sale, and we lose the chargeback fees incurred by payment providers (which can be $15 per copy!)," he wrote. "It can add up to hundreds of thousands of dollars. So buying these keys is much worse than piracy, because it takes money directly from us, and gives money to thieves.”
  3. Tanken er vel at for Prime matchmaking er restriksjonen hevet til rank 21+telefon. Hvis du benytter deg av Prime vil du ikke møte hackere eller smurfs som er rank 2. Ulempen er at for genuint nye spillere mellom rank 2 og 21 vil man kanskje oppleve flere smurfs. Valve må gå en balansegang her, for noen nåværende level-restriksjon grenser til å være kundefiendtlig. Det er kjipt for nye spillere å ikke kunne spille den viktigste delen av spillet de akkurat har kjøpt. Det er tiltak å få venner inn i CS fordi man må over en del hinder for å kunne spille comp når man vil. Rank-restriksjonen og 21-timers cooldown etter 2 wins på en dag gjør at man fort må holde på i godt over en uke før man kan spille ubegrenset med comp. Nå finnes jo fortsatt FaceIt/CEVO/ESEA som mulige løsninger hvis man synes valve sin MM er dritt, noe jeg kan være enig i at den er. Selv gleder jeg meg til å se hvordan Prime kommer til å funke. For meg som er ganske rass i CS og møter på smurfs, hadde det vært digg om jeg kunne unngått å møte på de.
  4. Skal bli godt å ikke bli oneshottet i kroppen hele tiden
  5. Greia er at alle karakterene har to forskjellige hotboxer, en for hitscan-våpen og en betydelig større for prosjektiler. Dette gjør at man får situasjoner der et prosjektil kan bomme på en vegg, men treffe et hode som gjemmer seg bak nevnte vegg. Kombinert med en netcode preget av en grusomt lav tickrate (21 tror jeg) og mye interp-delay er det utrolig vanlig å bli drept av Hanzo rundt hjørner.
  6. Fan The Hammer-angrepet (Ultimate-angrepet, journ,anm) journalistens anmerkning i dette tilfellet er feil. Fan The Hammer er høyreklikk. Dead Eye er ultimate.
  7. Det kan hende dette spillet blir bra etter en del tid, men det spørs om Gearbox i det hele tatt har mulighet til å komme så langt med Battleborn før de blir nødt til å vrake hele spillet. Her er det snakk om en konkurransedrevet flerspiller der man er nødt til å låse opp karakterer, med en prislapp på 450 kronasjer og et season pass til 140. Det er nesten litt synd, fordi jeg tror det er potensiale i idéen. Dessverre tror jeg Gearbox kommer til å slite med å overtale folk til å betale så mye penger for så å få de til å låse opp viktige deler av spillet i etterkant. I tillegg er Overwatch rett rundt hjørnet, med en lavere prislapp og ingen falsk progresjon. Selv om Overwatch og Battleborn er forskjellige spill, konkurrerer de nok om en god del av de samme kundene.
  8. Problemet her er fort at PS4 og XB1 allerede var noenlunde "svake" maskiner da de lansert. Så lenge alle spill som utvikles til PSNeo kjører med lavere grafikkinnstillinger på PS4 ser jeg ikke det store problemet. Hvis folk føler seg snytt fordi de betalte for en PS4 i håp om at den kom til å leve i 10 år uten oppgradering har de seg selv å takke. En maskin til 4000 vil aldri klare å holde tritt med den beste grafikken samtidig som den kjører spill i 60 FPS. Når det kommer til pen grafikk vs. FPS vil jeg mye heller ha et litt fint spill i 60 enn det aller fineste i 30. Vil man ha i pose og sekk må man punge ut for en dyrere PC. Det burde ikke komme som et sjokk på folk at sterkere hardware koster mer penger. Man kan ikke forvente å få topp grafikk og god framerate på en maskin som kostet 4000 for tre år siden. Fikk lyst til å kjøe en PS4 når jeg så remaken av Ratchet & Clank, snudde i den metaforiske døra når jeg så at spillet kjørte i 30 FPS.
  9. Enda et spill som kaster seg på Dota/LoL-toget. Selve gameplayet ligger litt mellom SMITE og point-control fra TF2/Overwatch. Man kontrollerer points ved å fremkalle forskjellige skapninger der, som gir deg forskjellige fordeler. Selve målet med spillet er å drepe motstanderlagets "Guardian" - en stor skapning (foreløbig enten en griff eller en stor slange/drage) Foreløbig er spillet i closed beta, under en halvstreng NDA. Utviklerne har en liste med "approved streamers" og bestemmer når disse får lov til å streame spillet. Hvis noen vil sjekke ut spillet er helgen en gylden mulighet. Er selv i både både betaen og streamerlista, men jeg har ikke hatt anledning til å spille mer enn 4 kamper så langt. Spillet virker ganske interessant så langt, men som med alle spill i denne sjangeren tar det litt tid før man skjønner nøyaktig hva som skjer hele tiden. En massiv hake ved spillet er at mye av finansieringen kommer fra Microsoft, så spillet er ekslusivt til XBox One og Windows 10. For de som er på XBox One byr ikke dette på helt enorme problemer, men for PC-gamere er det ganske kjipt at spillet kun kjører på ett operativsystem. www.gogigantic.com er stedet hvis man vil melde sin interesse for en betanøkkel. Reddit (https://www.reddit.com/r/gigantic) har en egen tiggetråd for betanøkler hvis man er over gjennomsnittet interessert. Ellers dukker det opp giveaways på alle mulige rare steder.
  10. Det kjekke med streaming er at man får alle de gode øyeblikkene på tape!
  11. Det er målet til svært mange (dei fleste?) bedrifter. I butikkar eller som tenester kan det gå bra inntil dei når eit punkt der forbrukarane ikkje er villige til å betale. Problemet på Internett er at når brukarane er lei av reklamen, eller har installert Ad-block frå før av, så får dei framleis tilgang til produktet, utan å "betale" for seg. Dette går så over til at brukarane forventer og forlanger at alt skal vere gratis. Ære være dei som driv med sånt på privaten eller hobbybasis, men når du kjem litt opp i storleik er det ikkje så realistisk lengre. Dette gjeld dei fleste redaksjonelle nettsidene, nettsamfunn osv. Youtube, Instagram, Facebook, Twitter osv... Dei vil få flest moglege brukarar og få så mykje ut av kvart besøk som mogleg. Det er alltid ein balanse i forhold til kva brukaren aksepterer, men som sagt, når dei kan omgå "betalinga", så blir det vanskeleg å drive bedrift. Gode poeng her. Det kan bli interessant å se hva som skjer med reklamer på internett i fremtiden. AdBlock ser ut til å flytte flere og flere tjenester bort fra å selge seernes oppmerksomhet til reklamebyrå, og over til å faktisk ta penger for tjenesten.
  12. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ser på andre sparke en ball rundt, må da være mye mer gøy å gjøre det selv. Eller å se folk gå på ski i flere timer, hva i all verden er poenget. I mine øyne er e-sport mye mer morsomt enn vanlig sport ettersom dette foregår i spill jeg selv spiller mot andre. Kan tenke meg det blir mye det samme for andre å se på et av verdens beste fotball lag som det er for meg å se på verdensmesterskap i HOTS/LOL/DOTA2. E-sport er ikke ekvivalent med streaming. Tror summerbravo siktet mer til folk som bare streamer casual spilling. Og akkurat der handler det bare om personligheten bak kanalen. Som oftest ser folk på casual streams for å lære eller fordi streameren er morsom. Noen streamere har en ganske overdrevet profil (tenk MvG som gunner på med reverb på mikrofonen og snakker i 10 sekunder hver gang han får en subscriber). Noen streamere har veldig mange morsomme/interessante anekdoter, Day9 er et prakteksempel. Alle har sin ting de "sløser" tid på. Noen leser rosablogger, noen ser på twitch.
  13. Har drevet litt med streaming, sjeldent jeg har tatt meg tiden til å prøve å få til noe stort. Streamer mest for dokumentasjons skyld. Har en engelsk kanal der jeg hovedsaklig streamer Binding of Isaac: Rebirth (twitch.tv/proxymate). Den kanalen har fått noen følgere som dukker opp i chatten av og til, litt på grunn av at jeg har dukket opp i noen turneringer. I høst startet jeg også en norsk kanal hvor jeg i hovedsak spiller Rocket League med venner av meg (twitch.tv/mannskortv). I motsetning til den andre kanalen min er denne litt mer for moro skyld. Vi har noen personlige venner som dukker opp i chatten av og til, og et par tilfeldige nordmenn som har stukket nesen innom. Kult å se at det har dukket opp litt store norske streamere. Før eller siden vil nok en norsk kanal vokse seg stor. Vet at Drayich (twitch.tv/drayswe) gjør det ganske OK med Dota på svenska.
  14. Storkoser meg med rocket league. Utrolig bra spill å spille med venner. Er ikke sånn kjempegod ennå, men av og til klarer jeg å sette noen småfine mål:
×
×
  • Create New...