Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Har ikke imot nye konsoller, samtidig er det ikke en nødvendighet for min del.

 

er mer opptatt av gameplay og historie, stemning og slike ting, over grafikken i spillet.

 

Jeg er og redd for at kostnadene med å lage spill på nye systemer vil koste mye mye mye penger. Vi så hoppet fra kostnaden på et spill på ps2 til ps3. Så jeg er litt redd for å miste utviklere fordi kostnadene er så høye. Så sitter vi igjen med ea vs activision.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tullprat! Playstation 3 har enda mye igjen å gå på, bare les artikkelen.

 

Har du kilder på at maskinvaren krøpler utviklingen?

 

PS3 kom ut for fem år siden, og var ikke magisk selv da. Nye konsollspill (ja, selv ps3-eksklusive titler) ser ut som dritt i forhold til det selv en middels pc klarer prestere, og da er det på tide med en ny generasjon.

Lenke til kommentar

"Jeg ser ingen kunder som stanger hodet i veggen i påvente av en ny plattform."

Hva med alle som spiller på PC? 9/10 spill er så konsollifiserte og gammeldagse at det er en skam. Konsollene drar den eneste plattformen som faktisk har litt utvikling ned.

 

deal with it eller finn deg en annen hobby da.

er så lei av dere pcgnålere at jeg blir syk.

face the fact, konsollutviklere lager ikke konsoller for å være snille. de lager de får å tjene penger, å de blir å miste grep på forbrukerne hvis de kommer ut med ny konsoll annet hver år.

spilleutviklere satser mer på konsoller fordi det er et sikkrere salg siden det er vanskelig for man på gata å flashe eller chippe konsollen, en det er å laste ned spill.

det blir også lettere for spillutviklere og forbrukere å forholde seg til en platform som varer en god stund.

syndes godt vi kan vente litt til med nye konsoller.

Lenke til kommentar

Bare å bruke en lenestol (Tony Soprano-style) med et brett over for mus og tastatur. Da får du "sittegodene" som konsollfolket skyter så jævlig over, og kvaliteten i PC-spillene.

Lykke til å slå det...

Dette hørtes for meg ikke komfertabelt ut....

 

Et selskap ved navn Polyphony Digital har brukt absolutt alt PS3 har å by på av maskinvare.

PS3 har mer å gå på, sier «Gran Turismo»-skaperen Yamauchi.

"I et intervju med VentureBeat forteller Polyphony Digital-sjefen Kazunori Yamauchi at «Gran Turismo 5» ikke utnytter alle kreftene i Playstation 3. Yamauchi anslår at spillet bruker 80 prosent av hestekreftene under PS3-panseret.

 

Det er omtrent det samme som er rapportert for «Uncharted 2»."

 

Artikkelen er ikke dagsaktuell. Skygger er noe kantete og viften går for fullt på PS3-en når GT5 er i gang. Spillet kom ut nesten et år etter artikkelen. Kazanouri har flere ganger sagt at det, ved siden av forbedring av AI, er vanskelig fordi det ikke er mer igjen å hente av PS3.

Lenke til kommentar

Vil vi ha bedre spill (ikke nødvendigvis bedre grafikk, men gjerne det også), så må folk bli smartere forbrukere. Ser ingen grunn til å disse hverandres plattformer side opp og ned uten å komme noen vei. Faktum er at konsollene er for svake til at det kan lages spill med bra grafikk, som samtidig har tilstrekkelig innhold, et godt antall smarte NPCer, god story og dybde i spill osv. Ettersom produsentene nå stort sett lager for alle plattformer, vil svakeste plattform dra ned kvaliteten på spillene ikke bare når det gjelder grafikk, men også alt dette andre som avgjør om et spill oppleves som bra. Vi vil ha smart AI, god dybde i historiene osv.

 

Skal vi få bedre spill fremover, må konsolleiere vise sin misnøye ved å gå over på pc-plattformen. Det er det eneste språket Sony og Microsoft vil forstå.

 

Slutt å disse hverandre, vær mindre bakstreverske og rett energien mot det som kan gi resultater. Et stort folkelig tupp i ræva til de som har makta (i dette tilfelle Sony, Microsoft, EA m.fl) ved å bruke deres forbrukermakt som nettopp smarte forbrukere :thumbup:

Lenke til kommentar

"Jeg ser ingen kunder som stanger hodet i veggen i påvente av en ny plattform."

Hva med alle som spiller på PC? 9/10 spill er så konsollifiserte og gammeldagse at det er en skam. Konsollene drar den eneste plattformen som faktisk har litt utvikling ned.

 

deal with it eller finn deg en annen hobby da.

er så lei av dere pcgnålere at jeg blir syk.

face the fact, konsollutviklere lager ikke konsoller for å være snille. de lager de får å tjene penger, å de blir å miste grep på forbrukerne hvis de kommer ut med ny konsoll annet hver år.

spilleutviklere satser mer på konsoller fordi det er et sikkrere salg siden det er vanskelig for man på gata å flashe eller chippe konsollen, en det er å laste ned spill.

det blir også lettere for spillutviklere og forbrukere å forholde seg til en platform som varer en god stund.

syndes godt vi kan vente litt til med nye konsoller.

 

Gå til feks. modnet, så fikser de alt på under en time. Tar ca 20 sek å finne modde-butikk-ting på google.

 

Whiner.

Lenke til kommentar

"Jeg ser ingen kunder som stanger hodet i veggen i påvente av en ny plattform."

Hva med alle som spiller på PC? 9/10 spill er så konsollifiserte og gammeldagse at det er en skam. Konsollene drar den eneste plattformen som faktisk har litt utvikling ned.

 

deal with it eller finn deg en annen hobby da.

er så lei av dere pcgnålere at jeg blir syk.

face the fact, konsollutviklere lager ikke konsoller for å være snille. de lager de får å tjene penger, å de blir å miste grep på forbrukerne hvis de kommer ut med ny konsoll annet hver år.

spilleutviklere satser mer på konsoller fordi det er et sikkrere salg siden det er vanskelig for man på gata å flashe eller chippe konsollen, en det er å laste ned spill.

det blir også lettere for spillutviklere og forbrukere å forholde seg til en platform som varer en god stund.

syndes godt vi kan vente litt til med nye konsoller.

 

Gå til feks. modnet, så fikser de alt på under en time. Tar ca 20 sek å finne modde-butikk-ting på google.

 

Whiner.

 

 

å det vet jo selfølgelig alle familiefedrene

sjønner ikke helt hva du vil fram til.

jeg sier ikke at det er så himla vanskelig å chippe en konsoll og at de fleste som vil finner det ut.

men du kan jo ikke påstå at det er flere som chipper konsollen framfor de som laster ned.

hvis du nå innser det så skal det jo ikke lange turen ned logstikkens gate for å finne ut hvorfor de satser på konsoll.

Lenke til kommentar

hvis du nå innser det så skal det jo ikke lange turen ned logstikkens gate for å finne ut hvorfor de satser på konsoll.

 

Det er offisiellt pga pirater. Men greia er at det er minst like mange pirater på konsoll. Trenger jo ingen cracks el. der, bare å brenne ut med rett LB.

 

Grunnen er nok at de tjener mer, da det er flere consolefags, enn folk som eier gaming PCer, da flere synes det er unødvendig, og dyrt. Greia at spill er mye dyrere til x360/ps3, og at de er begrenset som faen, bryr visst ingen seg om.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.
Nå til dags får man en mer en god nok computer for et par laken til å dra de fleste spill mye bedre enn dagens konsoller.

 

Feil, man får aldeles ikke en gaming datamaskin i dag til et par laken ( type tusen) Rundt januar/februar fikk jeg en ny datamaskin uten høytalere, skjerm, mus og dette kostet meg totalt 8000kr. Altså jeg investerte penger til en data som koster 8k med en i5 prosessor, og geforce GTX 560, ikke TI. Med disse spesifikasjonene kan du kjøre battlefield 3 på grafikken under ultra, vet ikke om det er high eller noe. Men da har du betalt allerede ganske mye for en spillmaskin, som allikevel ikke klarer å kjøre de siste spillene på full grafikk, og da blir det desidert feil å si at et par laken er nok til å få en PC som er bedre enn ps3/xbox 360 overall. Men heldigvis blir GPU å CPU billigere og billigere, samt minnekort, med tiden.

Lenke til kommentar
Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.
Nå til dags får man en mer en god nok computer for et par laken til å dra de fleste spill mye bedre enn dagens konsoller.

 

Feil, man får aldeles ikke en gaming datamaskin i dag til et par laken ( type tusen) Rundt januar/februar fikk jeg en ny datamaskin uten høytalere, skjerm, mus og dette kostet meg totalt 8000kr. Altså jeg investerte penger til en data som koster 8k med en i5 prosessor, og geforce GTX 560, ikke TI. Med disse spesifikasjonene kan du kjøre battlefield 3 på grafikken under ultra, vet ikke om det er high eller noe. Men da har du betalt allerede ganske mye for en spillmaskin, som allikevel ikke klarer å kjøre de siste spillene på full grafikk, og da blir det desidert feil å si at et par laken er nok til å få en PC som er bedre enn ps3/xbox 360 overall. Men heldigvis blir GPU å CPU billigere og billigere, samt minnekort, med tiden.

 

 

Du sammenligner en PC som drar det på Ultra mot konsoll som kjører det dårligere en det dårligste på PC. Som froosh poengterer så trenger du ikke bruke så mye på en PC som drar det bedre en konsoll. De fleste har allerede en PC fra før, og om de da ikke allerede klarer å dra spillet, så trenger de ikke bruke veldig mye på å få den til å gjøre det. Man er jo ikke nødt å dra alt på maks..

Lenke til kommentar
Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.
Nå til dags får man en mer en god nok computer for et par laken til å dra de fleste spill mye bedre enn dagens konsoller.

 

Feil, man får aldeles ikke en gaming datamaskin i dag til et par laken ( type tusen) Rundt januar/februar fikk jeg en ny datamaskin uten høytalere, skjerm, mus og dette kostet meg totalt 8000kr. Altså jeg investerte penger til en data som koster 8k med en i5 prosessor, og geforce GTX 560, ikke TI. Med disse spesifikasjonene kan du kjøre battlefield 3 på grafikken under ultra, vet ikke om det er high eller noe. Men da har du betalt allerede ganske mye for en spillmaskin, som allikevel ikke klarer å kjøre de siste spillene på full grafikk, og da blir det desidert feil å si at et par laken er nok til å få en PC som er bedre enn ps3/xbox 360 overall. Men heldigvis blir GPU å CPU billigere og billigere, samt minnekort, med tiden.

 

Eksemplet ditt viser jo ikke at det er feil, fordi BF3 på high og høy oppløsning er milevis over konsollytelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å hvordan mener du man får brukt pc-musa optimalt slikt? For ikke nevne ustødig tastatur på fanget...
Du kan da også spille med en kotroller på PC'en, hvis det er det argumentet ditt går ut på. Så nei, det argumentet der fungerer ikke. Jeg har min PC koblet til storsjermen, og det fungerer utmerket.I tillegg har jeg alt PC'en kan bidra med på storsjerm.
Ja, man kan spille med en PS3 kontroller på PC, jeg har fått med meg det, men hvorfor skal jeg det? Grunnen til å spille på PC er jo for å evt utnytte tastatur og mus til feks strategi spill (nevnt tidligere). Også nevnt tidligere er at jeg har hatt (og har fortsatt) en HTPC som var koblet på TV (lerret) :tease: . Men jeg får ikke "slappet av" mens jeg spiller da, ihvertfall ikke som jeg kan se for meg. Det endte opp med å sitte med bøyd rygg i sofan over stuebordet... (Ikke anbefalt i lengden).Istedetfor dette grafikkstyret kan de heller begynne å teste ut nye gameplay metoder...

 

Om du bruker mus og tastatur kommer jo helt an på om du faktisk spiller strategi spill der og da, ditt argument igjen ligger etterlatt invalid. Som et eksempel har vi ubisoft som utvikler assassin's creed 3, og de har tydelig henvist seg til pc gamere og fortalt dem at spillet vil fungere best og mest balansert, kontrollert med en ps3 eller pc kontroller som fungerer på samme måte som konsoll kontrollene. Det er ingen regler som sier at, ja, hvis du har en pc så er du bedt om å bruke mus og tastatur, du overskrider ikke en lov ved å være litt kreativ med de gamingmaskinene du har. Strategi funker med mus/tastatur, skytespill funker med både mus/tastatur og kontroller, 3rd person spill som Assassin's creed funker best med kontroller utelukkende. Alt avhenger på det spillet som du spiller som sagt -der og da-.

Lenke til kommentar
Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.
Nå til dags får man en mer en god nok computer for et par laken til å dra de fleste spill mye bedre enn dagens konsoller.
Feil, man får aldeles ikke en gaming datamaskin i dag til et par laken ( type tusen) Rundt januar/februar fikk jeg en ny datamaskin uten høytalere, skjerm, mus og dette kostet meg totalt 8000kr. Altså jeg investerte penger til en data som koster 8k med en i5 prosessor, og geforce GTX 560, ikke TI. Med disse spesifikasjonene kan du kjøre battlefield 3 på grafikken under ultra, vet ikke om det er high eller noe. Men da har du betalt allerede ganske mye for en spillmaskin, som allikevel ikke klarer å kjøre de siste spillene på full grafikk, og da blir det desidert feil å si at et par laken er nok til å få en PC som er bedre enn ps3/xbox 360 overall. Men heldigvis blir GPU å CPU billigere og billigere, samt minnekort, med tiden.
Du sammenligner en PC som drar det på Ultra mot konsoll som kjører det dårligere en det dårligste på PC. Som froosh poengterer så trenger du ikke bruke så mye på en PC som drar det bedre en konsoll. De fleste har allerede en PC fra før, og om de da ikke allerede klarer å dra spillet, så trenger de ikke bruke veldig mye på å få den til å gjøre det. Man er jo ikke nødt å dra alt på maks..

 

Men det er det folk flest foretrekker når de først skal kjøpe en ny maskin :) De håper på muligheten til å kunne kjøre alle de siste spillene på høyest grafikk, til og med de som kanskje ikke konsentrerer seg om grafikken i det hele tatt, tenker nok praktisk på den måten at de har en data som lever noen år, ved side med de spesifikasjonene som maskinen har. Jo dyrere data man kjøper jo bedre system får man, desto mindre stress blir det å skifte ut alt i datamaskinen med ny generasjons teknologi. Jeg tenker at med min data og de specs som jeg har, må jeg oppgradere pc'en om et 2-3 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...