Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

Brukte 14.000 kroner jeg på min PC i Februar. Jeg kjører alle spill på max!

 

Spec:

 

Nvidia Geforce GTX 580

Intel i5 2500k

ASUS P8P67 Deluxe

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Corsair Kabinett

Corsair Force SSD 60 285MB/275MB/s read/write

Corsair Force SSD 120 285MB/275MB/s read/write

Corsair 850 W PSU

Blue-Rayspiller

Samsung 24'

 

Om du spiller en del, er PC faktisk billigere en konsoll :) Da spill og tilbehør til konsoll er langt dyrere enn til PC.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

Dette kan du nok mest sannsynlig takke de antikvariske konsollene for. Utviklingskostnadene for å dra maks ut av dem stjeler av budsjettet til å optimalisere pc-versjonene, samt at de nok heller ikke ønsker å gjøre pc-versjonene spesielt bedre enn konsoll-versjonene av hensyn til å blidgjøre konsoll-produsentene og kundene i det markedet. I tillegg til å begrense grafikken, begrenser dette også AI og andre viktige elementer i spill. Vi får dårligere spill helhetlig sett på alle plattformer, ikke bare dårligere grafikk. Dette taper vi alle på, så jeg skjønner ikke helt konsoll-eiernes behov for å forsvare nåværende konsoller.

Lenke til kommentar

 

Ellers når konsollfolket hyler og skriker om at det er så dyrt med PC og billig med konsoll...

Har dere egentlig rekna inn TV som enkelte har nevnt og anlegget ?

Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått særlig glede av mye PS3 spilling uten suroundanlegget mitt til 20 tusen....

Det er liksom en del av opplevelsen med TV skjermen....

På en PC kan jeg ikke spille uten skikkelig headsett, og de koster jo betraktelig mindre.

Jeg hadde heller ikke gidda å spille på noe annet enn TVen min til 15 tusen....

Jada, det finnes billigere, men jeg ser etterslep og feil i dem, skikkelig plagsomt med øyne som ser slikt så mye lettere enn venner.....

 

 

Hvorfor skal man regne med TVen? Man kan spille PC på TV og surroundanlegg, men kan spille konsoll på kontoret. Det gir liten mening å regne med slik. Da det er helt opp til egen preferanse, og man kan koble alle enheter til alt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi trenger garantert en ny konsollgenerasjon. Dagens utvikling av spill blir kraftig hemmet av hardwaren i dagens maskinvare.

 

Ta f.eks. BF3.

 

Noe av det verste jeg har hørt på lenge! Hvordan kan du ta med BF3 som eksempel på software hemmet av maskinvaren?! Battlefield 3 er laget for PC og ikke konsoll, så den utnytter teknologien man finner i de nyeste GPUene på markedet. I PS3 og Xbox 360 er GPUene flere år gamle allerede, med utdatert teknologi. BF3 er ikke laget for konsoll = dårlig visuell opplevelse på konsoll. Bruk heller et spill laget for konsoll som eksempel. Enig i at det trengs en ny konsollgenerasjon, selv om jeg er en hardcore PC gamer.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være uenigheter om hva folk mener er "best" av konsoller og pc...hvilke en burde velge pga pris og utvalg osv. Når alt kommer til alt så har det ingenting å si...en velger det en liker enkelt å greit. Argumentasjoner at ditt koster datt og ditt klarer bare bla bla er uvesentlig....en spiller på det en er komfortabel og koser seg med vel?

 

Vi har alle våre meninger og preferanser på hvordan vi liker å spille, en kan ALDRI komme til en enighet! Det en person liker hater en annen, det en annen ser på som bra ser en annen på som søppel....osv osv

 

Jeg har som alle andre mine meninger også rundt dette og blir irritert når jeg leser andre som sier det her er bedre og bla bla....og jeg kunne skrevet til krampen tar meg men det er ikke noe vits å argumentere hvorfor du mener den andre har feil......PREFERANSER folkens!!

 

 

Noe er preferanser, men det er utrolig mange argumenter som faktisk er basert på feil eller uvitenhet. Det er tre ting som skiller konsoll fra PC, på fordelssiden, lettere å sette opp, billigere i innkjøp av selve hardwaren, og annet spillutvalg. Problemet er når folk kommer med argumenter som rett og slett er gale, av typen "jeg vil sitte i sofaen", "jeg vil spille med gamepad".

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi trenger garantert en ny konsollgenerasjon. Dagens utvikling av spill blir kraftig hemmet av hardwaren i dagens maskinvare.

 

Ta f.eks. BF3.

 

Noe av det verste jeg har hørt på lenge! Hvordan kan du ta med BF3 som eksempel på software hemmet av maskinvaren?! Battlefield 3 er laget for PC og ikke konsoll, så den utnytter teknologien man finner i de nyeste GPUene på markedet. I PS3 og Xbox 360 er GPUene flere år gamle allerede, med utdatert teknologi. BF3 er ikke laget for konsoll = dårlig visuell opplevelse på konsoll. Bruk heller et spill laget for konsoll som eksempel. Enig i at det trengs en ny konsollgenerasjon, selv om jeg er en hardcore PC gamer.

BF3 er heller untaket som bekrefter regelen på akkurat det ja.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være uenigheter om hva folk mener er "best" av konsoller og pc...hvilke en burde velge pga pris og utvalg osv. Når alt kommer til alt så har det ingenting å si...en velger det en liker enkelt å greit. Argumentasjoner at ditt koster datt og ditt klarer bare bla bla er uvesentlig....en spiller på det en er komfortabel og koser seg med vel?

 

Vi har alle våre meninger og preferanser på hvordan vi liker å spille, en kan ALDRI komme til en enighet! Det en person liker hater en annen, det en annen ser på som bra ser en annen på som søppel....osv osv

 

Jeg har som alle andre mine meninger også rundt dette og blir irritert når jeg leser andre som sier det her er bedre og bla bla....og jeg kunne skrevet til krampen tar meg men det er ikke noe vits å argumentere hvorfor du mener den andre har feil......PREFERANSER folkens!!

 

 

Noe er preferanser, men det er utrolig mange argumenter som faktisk er basert på feil eller uvitenhet. Det er tre ting som skiller konsoll fra PC, på fordelssiden, lettere å sette opp, billigere i innkjøp av selve hardwaren, og annet spillutvalg. Problemet er når folk kommer med argumenter som rett og slett er gale, av typen "jeg vil sitte i sofaen", "jeg vil spille med gamepad".

 

AtW

 

Nei det er jeg enig med, men det å sitte i sofaen med en pc koblet på et tv har også ulemper kontra en monitor og pult. En får ikke det samme skarpe bildet via et tv som en monitor, det er ubehagelig å sitte med mus&tastatur i sofaen om en ikke snekkret til noe å ha det på, det er ikke vanlig med 5.1 lyd direkte ut på pc, må ha dedikerte lyd kort, osv osv.

 

Ikke sant...der ser du igjen...diskusjonen tar aldri slutt og det en veier positivt veier en annen negativt. Jeg har selv prøvd å koble min pc opp mot tv og for min del var det bilde kvaliteten med tanke på piksel tetthet/farger or respons som var min største grunn til å sette den tilbake ved pulten. Samt det at det ble bare tullete å sitte å surre med tastatur og mus i sofaen uansett hvilke latterlige konstruksjoner jeg snekret ihop...for meg så skal en pc være koblet til en monitor og ikke et tv...sitte ved en pult i en kontor stol for beste arbeids/spill posisjon med tanke på mus&tastatur.

 

Men igjen.....mine meninger...du eller andre synes sikkert noen eller alt for den saks skyld av punktene mine er bare tull....men slik er det nå da bare...en kommer ikke til enighet.

 

Men tilbake til start...ja når noen sier noe som er helt feil som alle burde vite så burde en si ifra...men denne det er bedre og ditt funker også slik som datt kommer vi ikke til enighet med ...ikke for min del ihvertfall...dette er 2 helt separerte spill verdener og jeg for min del er glad for det....noen dager er konsollen mitt første valg mens andre pc....ville ikke ha det på noen annen måte.

 

Ingen anelse om noe av det her kom ut korrekt men må rekke butikken...MÅ ha Litago sjokolade melk ellers går det galt!

Lenke til kommentar

Det vil alltid være uenigheter om hva folk mener er "best" av konsoller og pc...hvilke en burde velge pga pris og utvalg osv. Når alt kommer til alt så har det ingenting å si...en velger det en liker enkelt å greit. Argumentasjoner at ditt koster datt og ditt klarer bare bla bla er uvesentlig....en spiller på det en er komfortabel og koser seg med vel?

 

Vi har alle våre meninger og preferanser på hvordan vi liker å spille, en kan ALDRI komme til en enighet! Det en person liker hater en annen, det en annen ser på som bra ser en annen på som søppel....osv osv

 

Jeg har som alle andre mine meninger også rundt dette og blir irritert når jeg leser andre som sier det her er bedre og bla bla....og jeg kunne skrevet til krampen tar meg men det er ikke noe vits å argumentere hvorfor du mener den andre har feil......PREFERANSER folkens!!

 

 

Noe er preferanser, men det er utrolig mange argumenter som faktisk er basert på feil eller uvitenhet. Det er tre ting som skiller konsoll fra PC, på fordelssiden, lettere å sette opp, billigere i innkjøp av selve hardwaren, og annet spillutvalg. Problemet er når folk kommer med argumenter som rett og slett er gale, av typen "jeg vil sitte i sofaen", "jeg vil spille med gamepad".

 

AtW

 

Nei det er jeg enig med, men det å sitte i sofaen med en pc koblet på et tv har også ulemper kontra en monitor og pult. En får ikke det samme skarpe bildet via et tv som en monitor, det er ubehagelig å sitte med mus&tastatur i sofaen om en ikke snekkret til noe å ha det på, det er ikke vanlig med 5.1 lyd direkte ut på pc, må ha dedikerte lyd kort, osv osv.

 

Hele poenget er at man kan sitte i sofaen om man vil, man kan bruke joypad om man vil, man kan kjøre 5.1 på anlegget. Om du synes det er bedre å sitte på konotret, så kan du det også. Poenget er at du kan velge om du vil sitte på kontoret eller på sofaen både med konsoll og PC. Det har ingenting med valget av spillmaskin å kjøre. Alle PCer som er noenlunde moderne kjører surround ut på hdmi forøvrig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ellers når konsollfolket hyler og skriker om at det er så dyrt med PC og billig med konsoll...

Har dere egentlig rekna inn TV som enkelte har nevnt og anlegget ?

Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått særlig glede av mye PS3 spilling uten suroundanlegget mitt til 20 tusen....

Det er liksom en del av opplevelsen med TV skjermen....

På en PC kan jeg ikke spille uten skikkelig headsett, og de koster jo betraktelig mindre.

Jeg hadde heller ikke gidda å spille på noe annet enn TVen min til 15 tusen....

Jada, det finnes billigere, men jeg ser etterslep og feil i dem, skikkelig plagsomt med øyne som ser slikt så mye lettere enn venner.....

 

 

Hvorfor skal man regne med TVen? Man kan spille PC på TV og surroundanlegg, men kan spille konsoll på kontoret. Det gir liten mening å regne med slik. Da det er helt opp til egen preferanse, og man kan koble alle enheter til alt.

 

AtW

Hvorfor skal man regne med PC'n? Alle har en eller annen PC og kanskje MAC hvor folk betaler i dyre dommer for selve merket. Ja, MAC er faktisk dobbelt så dyr som en vanlig PC tiltross for at de har mindre å by på... Mange MAC eiere der ute kunne lett å ha sittet med en high-end PC om de hadde byttet til et annet merke. Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

 

Sånn så det der var jeg også, men da får man skru ned grafikken til 720p som konsollene har og da får du i pose og sekk. 60 FPS Full AA og det ser fortsatt bedre ut en konsollversjonen av The Witcher 2 som kommer neste år.

 

Hvorfor blir konsollfolket kresne med engang de får en PC i hus når de har levd i steinalderen såpass lang tid med 360/PS3 er ute av min fattevne. Og klage på frameratetrøbbel, nei for det har ikke 360/PS3 med slik trøbblete framerate. Er mange flotte eksempler på noe trøbbel med framerate, RDR, Gears 2, R2, Halo Reach osv osv

 

Er glad i pcen min siden det er ihvertfall mer en 30 FPS som er standard på konsollene. Jeg sitter med alt og PCen har levert så til de grader!

Blir helt ny verden når man sammenligner pcen og konsollene. Jeg nyter pc og konsoller i enten Stressless eller i sofaen jeg har!

 

Men for neste konsoller bør de ha 500GB HDD og fra 3GB Ram til 6GB Ram, just my to kroner.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

 

Det er ingen normal datamaskin som klarer å spille metro på full guffe , tro meg. Poenget mitt er at har man en dugelig gamal pc , og hvis man oppgraderer for 3000kr , får man MYE mer for pengene enn den steinalder-hardwaren i boksene.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Vel, jeg nekter ikke for at PC'er (min feks) klarer å dra grafikk bedre enn PS3/Xbox'n, men jeg kjøpte meg faktisk PC'n nå i sommer og brukte 14 000 inkl skjerm, den klarer faktisk ikke å dra Metro 2033, The Witcher 2 eller Shogun 2 på fullt. Dvs jo - full oppløsning (1080P), men fps dipper under 60 selv om ikke alt (AA/AF *alt annet* er på fullt).

60 FPS er vel bra? HDMI tillater ikke høyere enn dette.

Lenke til kommentar

Sånn så det der var jeg også, men da får man skru ned grafikken til 720p som konsollene har og da får du i pose og sekk. 60 FPS Full AA og det ser fortsatt bedre ut en konsollversjonen av The Witcher 2 som kommer neste år.

 

Hvorfor blir konsollfolket kresne med engang de får en PC i hus når de har levd i steinalderen såpass lang tid med 360/PS3 er ute av min fattevne. Og klage på frameratetrøbbel, nei for det har ikke 360/PS3 med slik trøbblete framerate. Er mange flotte eksempler på noe trøbbel med framerate, RDR, Gears 2, R2, Halo Reach osv osv

 

Er glad i pcen min siden det er ihvertfall mer en 30 FPS som er standard på konsollene. Jeg sitter med alt og PCen har levert så til de grader!

Blir helt ny verden når man sammenligner pcen og konsollene. Jeg nyter pc og konsoller i enten Stressless eller i sofaen jeg har!

 

Men for neste konsoller bør de ha 500GB HDD og fra 3GB Ram til 6GB Ram, just my to kroner.

Hvorfor skal jeg sette ned oppløsningen til 720P? Jo, jeg veit jeg kverulerer, men siden jeg alltid hører argumentet for PC bruk at man kan kjøre høyere oppløsning enn konsollversjonene syns jeg denne ikke holdt.

 

Jeg er ikke kresen, jeg ble bare litt småskuffet siden jeg trodde det skulle gi meg mye mer mtp penger lagt inn i systemet.

Jeg er også fullt klar over at enkelte konsollspill har fps drop, men jeg syns dette var mer "obvious" å legge merke til på PC, kontra TV'n.

 

Selv om jeg kverulerer imot PC må ingen misforstå, jeg nyter spilling på PC "like godt" som konsoll og har faktisk kjøpt 40 PC spill siden kjøpet i Juni. :p

Jeg er helt enig med Ginecólogo Necrolamedor: "Jeg vil ha begge deler", de har hver sine fordeler og ulemper. :)

 

Spec på datan hvis noen lurer:

 

 

- Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

- Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøler 755/1155/1156/1366, 939/940/AM2/AM2+/AM3, 600~2000

- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

- Corsair SSD Force Series F115, 115GB SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" t

- Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

- Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P

- ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, nati

- ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb

- Fractal Design Define R3 Black Pearl

 

 

@GeirGrusom: "60 FPS er vel bra? HDMI tillater ikke høyere enn dette."

 

Det er meg ukjent og helt sikkert sant, men da spørr jeg: Hvorfor skal så mange ha 120 Hz / fps skjermer da og folk mener man MINIMUM skal spille med 60...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal jeg sette ned oppløsningen til 720P? Jo, jeg veit jeg kverulerer, men siden jeg alltid hører argumentet for PC bruk at man kan kjøre høyere oppløsning enn konsollversjonene syns jeg denne ikke holdt.

 

Jeg er ikke kresen, jeg ble bare litt småskuffet siden jeg trodde det skulle gi meg mye mer mtp penger lagt inn i systemet.

Jeg er også fullt klar over at enkelte konsollspill har fps drop, men jeg syns dette var mer "obvious" å legge merke til på PC, kontra TV'n.

 

 

@GeirGrusom: "60 FPS er vel bra? HDMI tillater ikke høyere enn dette."

 

Det er meg ukjent og helt sikkert sant, men da spørr jeg: Hvorfor skal så mange ha 120 Hz / fps skjermer da og folk mener man MINIMUM skal spille med 60...

 

Du kan kjøre høyere oppløsning, du har høyere oppløsning, mye høyere innstillinger på kvalitet og høyere framerate. Om du ikke synes det holder før du kjører alt på maks med frameraten låst på maks oppfriskning, så greit nok, men da er jo en konsoll helt uaktuell uansett.

 

Det er ikke rikitg at man ikke kan kjøre mer enn 60 Hz over HDMI, det som derimot er riktig er at de fleste TVer kun tar in 60 Hz eller lavere. De er 120 Hz, fordi de gjør fiksfakserier med feks ett 24 Hz-signal, og viser det på skjermen i 120 Hz, men signalet inn er ikke 120 Hz.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan kjøre høyere oppløsning, du har høyere oppløsning, mye høyere innstillinger på kvalitet og høyere framerate. Om du ikke synes det holder før du kjører alt på maks med frameraten låst på maks oppfriskning, så greit nok, men da er jo en konsoll helt uaktuell uansett.

 

Det er ikke rikitg at man ikke kan kjøre mer enn 60 Hz over HDMI, det som derimot er riktig er at de fleste TVer kun tar in 60 Hz eller lavere. De er 120 Hz, fordi de gjør fiksfakserier med feks ett 24 Hz-signal, og viser det på skjermen i 120 Hz, men signalet inn er ikke 120 Hz.

 

AtW

Jeg er fullt klar over at signalet inn ikke er 120 Hz. Det er skjermen som fikler med dette. Leste litt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Frame_rates_in_video_games

 

Poenget mitt med konsoll er at jeg merker mindre fps drop på konsoll og vet uansett ikke hva fps'n ligger på mens jeg spiller. Dette gjør jeg når jeg spiller på PC. Det er snakk om å bli påvirket fordi jeg er klar over noe, men sånn er jeg. :)

Lenke til kommentar

Sånn så det der var jeg også, men da får man skru ned grafikken til 720p som konsollene har og da får du i pose og sekk. 60 FPS Full AA og det ser fortsatt bedre ut en konsollversjonen av The Witcher 2 som kommer neste år.

 

Hvorfor blir konsollfolket kresne med engang de får en PC i hus når de har levd i steinalderen såpass lang tid med 360/PS3 er ute av min fattevne. Og klage på frameratetrøbbel, nei for det har ikke 360/PS3 med slik trøbblete framerate. Er mange flotte eksempler på noe trøbbel med framerate, RDR, Gears 2, R2, Halo Reach osv osv

 

Er glad i pcen min siden det er ihvertfall mer en 30 FPS som er standard på konsollene. Jeg sitter med alt og PCen har levert så til de grader!

Blir helt ny verden når man sammenligner pcen og konsollene. Jeg nyter pc og konsoller i enten Stressless eller i sofaen jeg har!

 

Men for neste konsoller bør de ha 500GB HDD og fra 3GB Ram til 6GB Ram, just my to kroner.

Hvorfor skal jeg sette ned oppløsningen til 720P? Jo, jeg veit jeg kverulerer, men siden jeg alltid hører argumentet for PC bruk at man kan kjøre høyere oppløsning enn konsollversjonene syns jeg denne ikke holdt.

 

Jeg er ikke kresen, jeg ble bare litt småskuffet siden jeg trodde det skulle gi meg mye mer mtp penger lagt inn i systemet.

Jeg er også fullt klar over at enkelte konsollspill har fps drop, men jeg syns dette var mer "obvious" å legge merke til på PC, kontra TV'n.

 

Selv om jeg kverulerer imot PC må ingen misforstå, jeg nyter spilling på PC "like godt" som konsoll og har faktisk kjøpt 40 PC spill siden kjøpet i Juni. :p

Jeg er helt enig med Ginecólogo Necrolamedor: "Jeg vil ha begge deler", de har hver sine fordeler og ulemper. :)

 

Spec på datan hvis noen lurer:

 

 

- Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

- Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøler 755/1155/1156/1366, 939/940/AM2/AM2+/AM3, 600~2000

- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

- Corsair SSD Force Series F115, 115GB SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" t

- Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

- Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P

- ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, nati

- ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb

- Fractal Design Define R3 Black Pearl

 

 

@GeirGrusom: "60 FPS er vel bra? HDMI tillater ikke høyere enn dette."

 

Det er meg ukjent og helt sikkert sant, men da spørr jeg: Hvorfor skal så mange ha 120 Hz / fps skjermer da og folk mener man MINIMUM skal spille med 60...

 

Kjøpt 95 PC spill siden April dette året hehe :p. Jeg tror nesten RAMmen din kan være liten flaskehals, da jeg har spill i samlingen min som krever 4GB ram på anbefalte krav, og det forundrer meg ikke at BF3 vil krever 4 eller 5GB ram ;)

 

Som så EA sier. Hva skal vi med nye konsoller. Jeg synes fortsatt de leverer varene sine selvom jeg sitter på en beist av en PC.

Lenke til kommentar

Hovedpunktet mitt for at jeg synes spilling på PS3 i de fleste tilfeller er en kjip opplevelse er skyggene som blir brukt.

 

De ser rett og slett grusomme ut, all den tid karakterene i Mafia 2 får masser av store, feite pixler på pannen under hatten sin. Jeg kjøper gjerne PS4 for å slippe å få disse skyggene, men når jeg tenker på det, så vil jeg jo ha ekte oppløsning på 1080p også, og ikke falsk HD slik vi har idag.

 

HD = 1280x720

Full HD = 1920x1080

 

Du vil ha 1920x1080, og ikke falsk 1280x720, som vi har idag? Det er 1080p'n som er fake.

 

Utover dette, så er dagens "helt ok" så lenge gameplayet r0x0rs. Jeg kan fint spille gamle klassikere med elendig grafikk og storkose meg. Men så liker jeg jo godt å la min overklokkede i7 gtx 480 sli få strekke på beina også.... mja.... Jeg ville kjøpt PS4 nuh, denne måneden, dersom det var spennende spill på konsollen.

 

GTA, RDR, GoW o.l. er typiske eksempler på spill som virkelig må spilles på konsoll for å nytes :-)

 

Red Dead Redemption (RDR), og GoW (God of War [PS2/3] / Gears of War 2 [x360] er jo konsoll-eksklusiv, så SELVSAGT. Tulling.

 

Edit:

 

Haha, jeg elsker når folk blir tatt på bullshit:

 

Du snakker så mye tull selv at du driter deg nå.

 

– Noe av det vi liker er konsistent teknologi, og vi tror det fortsatt er mye man kan gjøre med nåværende systemer. Vi har ikke skvist ut den siste kraften, noe du kan se med Battlefield 3. Frostbite 2-teknologien som kommer nå kan gjøre virkelig interessante ting som ingen andre får til, og du vil se store ting fra våre konkurrenter også, bedyrer han.

 

Vår egen Lasse Lervik kikket på samarbeidsdelen til Battlefield 3 på PlayStation 3 under årets Gamescom. Han ble ikke imponert over den visuelle opplevelsen sett opp mot både PC-utgaven og andre spill på konsoll.

 

Har holdt meg borte lenge, men nå er det litt lite å gjøre på jobb, så jeg kjeder meg. Og du irriterer meg.

 

EDIT: Glemte å farge alt mitt.

Endret av FBI21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...