Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

"Jeg ser ingen kunder som stanger hodet i veggen i påvente av en ny plattform."Hva med alle som spiller på PC? 9/10 spill er så konsollifiserte og gammeldagse at det er en skam. Konsollene drar den eneste plattformen som faktisk har litt utvikling ned.
deal with it eller finn deg en annen hobby da.er så lei av dere pcgnålere at jeg blir syk.face the fact, konsollutviklere lager ikke konsoller for å være snille. de lager de får å tjene penger, å de blir å miste grep på forbrukerne hvis de kommer ut med ny konsoll annet hver år.spilleutviklere satser mer på konsoller fordi det er et sikkrere salg siden det er vanskelig for man på gata å flashe eller chippe konsollen, en det er å laste ned spill.det blir også lettere for spillutviklere og forbrukere å forholde seg til en platform som varer en god stund.syndes godt vi kan vente litt til med nye konsoller.
Gå til feks. modnet, så fikser de alt på under en time. Tar ca 20 sek å finne modde-butikk-ting på google.Whiner.
å det vet jo selfølgelig alle familiefedrenesjønner ikke helt hva du vil fram til.jeg sier ikke at det er så himla vanskelig å chippe en konsoll og at de fleste som vil finner det ut.men du kan jo ikke påstå at det er flere som chipper konsollen framfor de som laster ned.hvis du nå innser det så skal det jo ikke lange turen ned logstikkens gate for å finne ut hvorfor de satser på konsoll.

 

Om det er så lurt er en annen sak.

Om du kjøper PS3, modder og oppdaterer systemet (noe som skjer titt og ofte) vil oppdateringen kjenne igjen modifikasjonen og gjøre faenskap. Blant annet stenge deg ute fra playstation network (PSN), ikke kult forresten.

Kan by på en del problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingen hensikt å kjøpe en gaming-PC hvis ikke specsene er såpass at den kan kjøre de nyeste spillene i hvertfall et år eller to fremover med bedre grafikk enn det man får på konsollutgivelsene, så en gaming-PC til et par lapper virker meningsløst. Debatten om hvorvidt PC er billigere enn konsoll er så på kant med virkeligheten at jeg ikke engang synes den er interessant; skal man ha noe noenlunde anstendig må man hvertfall ut med 8-10 lapper, og den vil jeg tro fort blir utdatert. Selvfølgelig kan man oppgradere grafikkort, RAM og lignende etterhvert som teknologien skrider frem, men disse pleier å være så svindyre at man får en konsoll for prisen av bare ett grafikkort.

 

Kjøpte ny gamer-PC selv nylig og om jeg ser bort fra alt ekstrautstyr som skjerm, høytalere o.l. kom den på i overkant av 16 lapper, og da valgte jeg ikke de beste delene; hadde jeg gjort det ville den kommet på over 20. Jeg forsøkte å presse prisen ned mest mulig men for å få den ned på 10 lapper ville jeg måtta ha valgt deler som allerede var på godt vei til å bli utdaterte.

Lenke til kommentar

Det har ingen hensikt å kjøpe en gaming-PC hvis ikke specsene er såpass at den kan kjøre de nyeste spillene i hvertfall et år eller to fremover med bedre grafikk enn det man får på konsollutgivelsene, så en gaming-PC til et par lapper virker meningsløst. Debatten om hvorvidt PC er billigere enn konsoll er så på kant med virkeligheten at jeg ikke engang synes den er interessant; skal man ha noe noenlunde anstendig må man hvertfall ut med 8-10 lapper, og den vil jeg tro fort blir utdatert. Selvfølgelig kan man oppgradere grafikkort, RAM og lignende etterhvert som teknologien skrider frem, men disse pleier å være så svindyre at man får en konsoll for prisen av bare ett grafikkort.

 

Kjøpte ny gamer-PC selv nylig og om jeg ser bort fra alt ekstrautstyr som skjerm, høytalere o.l. kom den på i overkant av 16 lapper, og da valgte jeg ikke de beste delene; hadde jeg gjort det ville den kommet på over 20. Jeg forsøkte å presse prisen ned mest mulig men for å få den ned på 10 lapper ville jeg måtta ha valgt deler som allerede var på godt vei til å bli utdaterte.

 

Det måtte du ikke, du får ekstremt kapable grafikkort til 3000-4000 kroner (gode, til langt mindre), og å bygge resten resten av PCen er trivielt for 6-7k.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurt av Komplett?

 

3000-4000 for et grafikkort? Du får en PS3 Slim med 320 GB HD til under 2000, 360 og Wii er enda billigere. Med et budsjett på 4000 vil man da ha over 2000 igjen til spill. Uansett om man på et vis jeg ikke forstår er i stand til å bygge en holdbar spill-PC til rundt 10 lapper er det fortsatt snakk om mange ganger prisen på en konsoll, og det var egentlig poenget mitt; å si at PC kan være like billig som konsoll gir ingen mening. Om det er snakk om fire ganger prisen eller seks ganger prisen spiller liten rolle.

Lenke til kommentar

Lurt av Komplett?

 

3000-4000 for et grafikkort? Du får en PS3 Slim med 320 GB HD til under 2000, 360 og Wii er enda billigere. Med et budsjett på 4000 vil man da ha over 2000 igjen til spill. Uansett om man på et vis jeg ikke forstår er i stand til å bygge en holdbar spill-PC til rundt 10 lapper er det fortsatt snakk om mange ganger prisen på en konsoll, og det var egentlig poenget mitt; å si at PC kan være like billig som konsoll gir ingen mening. Om det er snakk om fire ganger prisen eller seks ganger prisen spiller liten rolle.

 

Du ignorer jo resten av setningen min, nemlig at man får gode grafikkort til langt mindre. (3000-4000 var brukt som eksempel for vise hvor lett det er å bygge en slik PC til 10k) Men ja, jeg er enig i at det er lite hensiktsmessig å bygge en spill-PC til noe veldig under 5-6000k. Personlig tjener jeg nok det inn igjen på billigere spill før levetiden er over med god margin. Men for de fleste bvil innkjøpskostnaden være høyere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurt av Komplett?

 

3000-4000 for et grafikkort? Du får en PS3 Slim med 320 GB HD til under 2000, 360 og Wii er enda billigere. Med et budsjett på 4000 vil man da ha over 2000 igjen til spill. Uansett om man på et vis jeg ikke forstår er i stand til å bygge en holdbar spill-PC til rundt 10 lapper er det fortsatt snakk om mange ganger prisen på en konsoll, og det var egentlig poenget mitt; å si at PC kan være like billig som konsoll gir ingen mening. Om det er snakk om fire ganger prisen eller seks ganger prisen spiller liten rolle.

Kjøpte en laptop til 4000 som funket greit til spill, nei du kunne ikke maksimere innstillingene, skjermen er ikke full hd, men ingen problemer med flyt osv, dyrere en PS3 men har også skjerm og bateri.

Regner med den gir noe bedre grafikk en konsoller men ikke all verdens bedre.

 

En annen sak er at Nividia og AMD gleder seg til PS4/ xbox(x) kommer, det vil føre til et rush av folk som må oppgradere grafikk kortet sitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke enig med artikkelen. Vi trenger innovasjoner, og det siste vi ønsker, er at uviklerne "er fornøyd med sånn som det er idag".

 

Det er masse som kan forbedres. Hardwaren i en PS3 er jo eldgammel. Greit, Cell prosessoren var rimelig heftig når den kom, men vi trenger noe mer. 1080p sier dere? Nå er det 4K som snart kommer, og da vil 1080p være en kjedelig opplevelse.

 

Nei, jeg håper da inderlig ikke det er veldig lenge til en ny generasjon.

 

 

EDIT: Oj, sorry for bumping av gammel tråd! Så ikke at den artikkelen var såå gammel.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...