Gå til innhold

EA: – Hva skal vi med PlayStation 4? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Ikke alle som er enige med EA. Fra Ubisoft kommer følgende:

 

Det er vanskelig for våre folk å lage fin grafikk og bra kunstig intelligens med små mengder minne og prosessorkraft.

 

Jacquier hevder at den kunstige intelligensen er det aller største problemet, og det er først og fremst her man håper å se en positiv utvikling når neste generasjons konsoller kommer på markedet.

 

Gamer.no's artikkel fra juli i år

 

Jeg koser meg fortsatt med Xbox 360'n. Men synes det er vanskeligere og vanskeligere å se på hvordan ekte PC spill "drar i fra". Ofte når jeg kan har jeg nå begynt i det siste og spille på PC, men med 360 kontroller, godt plassert i sofaen foran TV'n og surroundanlegget. Samtidig er jeg lei av å drive feilsøking fortsatt i 2011 på PC'n når spillene ikke virker som de skal.

 

Så... kunne godt tenkt meg en ny konsollgenerasjon innen 1-2 år - og da med skikkelig oppdatert teknologi selvfølgelig. Mener å huske at det var Gears of War utviklerne som tok tak i Microsoft og sa at den opprinnelig planlagte minnemengden for Xbox 360 var for lav. Og takk og lov for at de hørte på rådet. Ellers hadde vi vært enda mer ute å kjøre nå.

 

For neste generasjon tipper jeg fortsatt 1080p med 3D som en av de store tingene. Pluss motion kontrollere med enda større responshastighet og nøytaktighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange prosent av forbrukerne kan/vil egentlig investere i en PC som er i stand til å kjøre spill som utnytter den siste teknologien fullt ut? Jeg tjener selv over gjennomsnittet men synes allikevel en PC med det siste innen hardware er smertelig dyrt. Det er utrolig mye man får gjort for 15-20k kroner og da er det kanskje greit å bare bruke 2-3k av dem på en konsoll som uansett har nydelig grafikk. Jeg tror også mange rett og slett ikke har råd til å bruke så mye penger på en spill-PC, spesielt tatt i betraktning at mange gamere er barn og studenter.

 

Hvis man heller ikke er interessert i den typen spill som normalt tyner maskinvaren mest, da tenker jeg særlig på FPS, så blir det ekstra meningsløst. Mange av de beste spillene denne generasjonen er kommet på Wii og DS, de svakeste konsollene.

 

Her er en typisk konsolltype som overhodet ikke aner hva han prater om. For oppgradering av PCn din for 3000kr , hadde den spilt skjorta av boksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har også en SSD i maskinene mine, så jeg våger å påstå at jeg er klar til å spille før du er klar, dersom vi starter klokka idèt vi slår på maskinene våre :thumbup:

 

Alt går an, man må bare være interessert i at det skal gå an :tease:

 

Jeg tviler ikke, men en konsoll med standardisert hw og sporbar sw BØR i alle fall kreve mindre vedlikehold enn en PC.

 

Jeg mener ikke å hause opp dette til en kjempesak. Andre faktorer er viktigere for meg. Samtidig ser jeg hvordan folk hiver seg over Apple i håp om et litt enklere liv.

Lenke til kommentar

Det EA kommer med er nok en liten løgn , selvsagt har vi behov for PS4 / Xbox720 og argumentene for det er :

 

*Lei av lastetiden på nivåene? Konsolen trenger en raskere blu-ray enhet og langt mer arbeidsminne.

*Skjermkortet på Konsolene er utdatert , de nyeste effektene man har på PC kan man bare drømme om.

*Konsolene har relativt trege lagringsenheter , her burde man få inn en hybrid hvor man kan benytte seg av SSD + HD for enda bedre flyt.

 

At man sier at konsolene kun greier å utnytte 80% av ytelsen er nok sant, det som ikke sies er at for å utnytte den siste 10-20% så blir det eksponensielt vanskeligere for utviklerne så det lønner seg som regel ikke å bruke den enorme innsatsen på å få til dette.

 

Når man da lager en ny generasjon med konsoller så er det nok viktig at man utvikler hardwaren og programvaren såpass at det blir langt enklere å utnytte alt potensialet til konsolen enn det er per dags dato.

 

Årsaken til at EA lyger? Vel det koster å utvikle til en ny konsoltype...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Mye rart som blir skrevet og krangling mellom konsoll og PC folk er nesten alltid like morsomt, spesielt når uvitende på begge sider begynner å "vise" seg.

For min egen del har jeg bare en nintendo Wii til kosespilling spesielt sammen med venner.

Jeg ga vel egentlig opp PC spilling for 3 år siden, men har nå begynnt å kikke på gaming PC til BF3 kommer.

FPS og strategi passer for min del best med mus og tastatur, og man får ufattelig mye mer kraft utav en PC enn en PS3...

Jada, PS3 er bedre enn den haug gamle PCen min, men det koster ikke mye med en god PC nå ser jeg.

Så jeg kommer til å gå for AMD med eyefinity og 3 like skjermer :D kommer til å bli nydelig....

 

Ellers når konsollfolket hyler og skriker om at det er så dyrt med PC og billig med konsoll...

Har dere egentlig rekna inn TV som enkelte har nevnt og anlegget ?

Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått særlig glede av mye PS3 spilling uten suroundanlegget mitt til 20 tusen....

Det er liksom en del av opplevelsen med TV skjermen....

På en PC kan jeg ikke spille uten skikkelig headsett, og de koster jo betraktelig mindre.

Jeg hadde heller ikke gidda å spille på noe annet enn TVen min til 15 tusen....

Jada, det finnes billigere, men jeg ser etterslep og feil i dem, skikkelig plagsomt med øyne som ser slikt så mye lettere enn venner.....

 

Nei, takke meg til en PC som er billig, og det blir bare billigere med årene ser det ut til :p (Altså man får mer og mer for pengene)

På konsoller får man på sett og vis mindre og mindre for pengene jo seinere man kjøper den :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers når konsollfolket hyler og skriker om at det er så dyrt med PC og billig med konsoll...

Har dere egentlig rekna inn TV som enkelte har nevnt og anlegget ?

Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått særlig glede av mye PS3 spilling uten suroundanlegget mitt til 20 tusen....

Det er liksom en del av opplevelsen med TV skjermen....

På en PC kan jeg ikke spille uten skikkelig headsett, og de koster jo betraktelig mindre.

Jeg hadde heller ikke gidda å spille på noe annet enn TVen min til 15 tusen....

Jada, det finnes billigere, men jeg ser etterslep og feil i dem, skikkelig plagsomt med øyne som ser slikt så mye lettere enn venner.....

 

Nei, takke meg til en PC som er billig, og det blir bare billigere med årene ser det ut til :p (Altså man får mer og mer for pengene)

På konsoller får man på sett og vis mindre og mindre for pengene jo seinere man kjøper den :p

Slik jeg ser det, så er ikke TV/anlegg noe man kan/bør regne inn i prisen på konsoll kjøp, da dette er noe man allerede har. Regner dere med prisen på skrivebordet og kontorstolen deres? Nei, vent, da må vi regne med prisen på sofan å da til "konsollfolket"... Det blir for dumt syns jeg...

 

Når jeg spiller på PC'n min bruker jeg headsett da jeg ikke har skaffet meg PC høytalere, men headsettet ligger på skrivebordet med full guffe, orker ikke ha de på. :p (Yeah! for bra lyd! :p )

Ikke trenger jeg surround, klarer meg fint med stereo oppsett på anlegget til konsollene (i stua). Samme med TV'n...

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Sony vil så klart selge ny HW, og prøve å kjøre fra PCen igjen.

Dessverre har PS3 begynt å nå sin grense, dette grunnet problemer med å få skikkelig multithreading til å funke, og at de fleste vil heller ha emulert X86 for sine spill og da kommer PS3 til kort.

360'n trenger vell også en oppgradering etter ha gjort nok snurrer allerede.

 

Når EA snakker om å skvise ut den siste kraften burde man skygge unna.

Husker dere NFS Carbon på PS2 vs PC? Der ser dere hva EA mener med å skvise ut siste rest... Kort og greit, det var horribelt, mer horribelt enn EA vanligvis er.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være uenigheter om hva folk mener er "best" av konsoller og pc...hvilke en burde velge pga pris og utvalg osv. Når alt kommer til alt så har det ingenting å si...en velger det en liker enkelt å greit. Argumentasjoner at ditt koster datt og ditt klarer bare bla bla er uvesentlig....en spiller på det en er komfortabel og koser seg med vel?

 

Vi har alle våre meninger og preferanser på hvordan vi liker å spille, en kan ALDRI komme til en enighet! Det en person liker hater en annen, det en annen ser på som bra ser en annen på som søppel....osv osv

 

Jeg har som alle andre mine meninger også rundt dette og blir irritert når jeg leser andre som sier det her er bedre og bla bla....og jeg kunne skrevet til krampen tar meg men det er ikke noe vits å argumentere hvorfor du mener den andre har feil......PREFERANSER folkens!!

 

Personlig så kjenner jeg at jeg begynner å bli så utrolig lei av å lese i kommentar feltene på spill sider om fanboys og bedrevitere som HELE tiden skriver det samme om og om igjen "jeg vet bedre en deg" bla bla...

 

For å ikke snakke om folk som klager på lengden på spill...."buuu, spillet varte bare i 6 timer...møkka spill", hvor en får kasta statistikki tryne som tilsier at 9 av 10 ikke gidder eller orker å fullføre spillene dem kjøper pga dem er for lange...så kommer det en armada av drittunger som sutrer å klager som av grunner jeg ikke kan forklare ikke er i stand til å lese en rapport og svelge den...

 

NERD RAGE!!!!!!!!!!!

 

Sporet en smuuule av på slutten her...mye frustrasjon om dagen konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det, så er ikke TV/anlegg noe man kan/bør regne inn i prisen på konsoll kjøp, da dette er noe man allerede har. Regner dere med prisen på skrivebordet og kontorstolen deres? Nei, vent, da må vi regne med prisen på sofan å da til "konsollfolket"... Det blir for dumt syns jeg...

 

Selvfølgelig har man TV fra før, uansett om man spiller eller ikke. At det i det hele tatt blir trukket frem som et argument tyder på at man har så lite å gå på at man griper etter strå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greie argumenter begge veier her, men personlig kunne jeg gjerne tenkt meg en ny konsollgenerasjon snart.

 

Dette fordi nåværende generasjon ble laget mens HD var i startgropen, mens 1080p nå nesten er allemannseie, i hvert fall i de fleste vestlige land. De vil kunne lage konsoller som klarer å utnytte den oppløsningen MYE bedre enn dagens gjør, noe som er spennende i seg selv.

 

Dessuten begynner det å bli en del begrensninger i forhold til cpu/gpu/minne, som får direkte konsekvenser i forhold til hva man kan gjøre, ikke bare med grafikken, men med AI, fysikk osv.

 

6-7 år er vel en passe levetid for en konsoll, blir spennende å se hva de ulike aktørene drar opp av hatten etter hvert.

Lenke til kommentar

Dagens tilbud mangler helt klart tilstrekkelig antialiasing og 1080p oppløsning.

Det er dette som er min store klage til konsollgrafikken. Spillene benytter seg av høyteknologisk lysmotorer og store områder, men de må kutte ned på antialising og oppløsning for å få det til å gå rundt. Resultatet blir blir veldig uskarp grafikk, et godt eksempel er GTA4.

Lenke til kommentar

Har BC2 på PC og PS3 og fikk helt sjokk når jeg satt spilte det på PS3. Så jo helt jævlig ut i forhold til PC versjonen, og maks 24 spillere og mangler en del funksjoner i forhold til PC-versjonen.

 

BF3 med maks 24 spillere på PS3 er faktisk en liten vits. Legg til at uten dedikerte servere så ender man ofte opp med mindre enn 24 spillere så blir det ganske tamt i forhold til et herlig kaos med 64 spillere i 1080p med grafikken på full guffe.

 

GT5 ser bra ut, men bruker utrolig mye tid på loading, også i menyene, ødelegger nesten spillet. Pluss at de brukte et halvt århundre og et lite statsbudsjett på å lage det, så hvis GT6 skal utnytte PS3 100% kommer vel det ut tidligst i 2019.

Lenke til kommentar
Her er en typisk konsolltype som overhodet ikke aner hva han prater om.

 

Jepp, og oss er det mange av.

 

I rest my case.

 

Det er en grunn til at dere sitter med konsoll da , og ikke gidder å sette dere inn i PCns verden. Når du sier at en gamerpc må koste 15-20.000 kr , da har man egentlig avslørt seg selv med dette idiotiske utsagnet. Menne , klart det er mange av dere.

 

Oppgrader pcn din for 3000kr du , HK=5-600 kr , skjermkort 1200kr , cpu= 1300kr , og du har hardware som drar grafikk du trodde ikke fantes ( jeg antar dette siden du lever i en boble når det gjelder pc)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Det vil alltid være uenigheter om hva folk mener er "best" av konsoller og pc...hvilke en burde velge pga pris og utvalg osv. Når alt kommer til alt så har det ingenting å si...en velger det en liker enkelt å greit. Argumentasjoner at ditt koster datt og ditt klarer bare bla bla er uvesentlig....en spiller på det en er komfortabel og koser seg med vel?

 

Vi har alle våre meninger og preferanser på hvordan vi liker å spille, en kan ALDRI komme til en enighet! Det en person liker hater en annen, det en annen ser på som bra ser en annen på som søppel....osv osv

 

Jeg har som alle andre mine meninger også rundt dette og blir irritert når jeg leser andre som sier det her er bedre og bla bla....og jeg kunne skrevet til krampen tar meg men det er ikke noe vits å argumentere hvorfor du mener den andre har feil......PREFERANSER folkens!!

 

Personlig så kjenner jeg at jeg begynner å bli så utrolig lei av å lese i kommentar feltene på spill sider om fanboys og bedrevitere som HELE tiden skriver det samme om og om igjen "jeg vet bedre en deg" bla bla...

 

For å ikke snakke om folk som klager på lengden på spill...."buuu, spillet varte bare i 6 timer...møkka spill", hvor en får kasta statistikki tryne som tilsier at 9 av 10 ikke gidder eller orker å fullføre spillene dem kjøper pga dem er for lange...så kommer det en armada av drittunger som sutrer å klager som av grunner jeg ikke kan forklare ikke er i stand til å lese en rapport og svelge den...

 

NERD RAGE!!!!!!!!!!!

 

Sporet en smuuule av på slutten her...mye frustrasjon om dagen konservativ_woot.gif

 

Menj når folk kommer med bullshit og faktafeil , da bør man reagere. Det har ingenting med smak å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...