Gå til innhold

Google kjøper Motorola


Anbefalte innlegg

 

Som sagt porteføljen har ikke vert solid nok til å unngå søksmål.

 

Hvilke store selskaper har unngått søksmål?

 

AtW

 

Greit nok, men det siste jeg hørte var at Microsoft lå godt ann i sine søksmål. Eller rettere sagt så ser Android svært svak ut.

 

Er ikke det noe som går imot ditt argument? Ingen av de store selskapene unngår å bli saksøkt, derfor må man se grundigere på det for å se hvilke selskaper som klarer seg bra i "saksøkingsmarkedet" og hvilke som klarer seg dårligere.

 

AtW

 

Mot hvilket argument?

 

Min påstand er at Motorolas patenter ikke vil hjelpe Google pga at Microsoft ser ut til å vinne over Motorola.

 

Om Motorola ikke kan beskytte seg selv, så kan de ikke beskytte Google heller. Og hva med alle de andre OEMene? Vil Google plutselig begynne å bry seg om HTC?

 

Ellers så synest jeg det er rimelig latterlig at Google betaler Motorolas aksjeeiere 12 milliarder dollar for å kunne prøve å fortsette å bryte andre selskapers patenter.

 

At android ligger svakt ann tyder jo på at det er en fordel å ha mange flere pententer "på sin side", noe som er det motsatte av det du påstår. Motorola har jo tidligere saksøkt MS også. Det er jo veldig underlig å bruke ett søksmål fra MS som et bevis på at motorola sine patenter ikke vil hjelpe. Det henger rett og slett lite sammen. Det er ikke sånn at man enten er hjelpesløs, eller har et uovervinnelig forsvar.

 

Sålenge det er snakk om dustepatenter som det apple tuller med, så er det fornuftig at google kan bryte de, det er idiotpatenter.

 

AtW

 

 

 

At Google nå kjøper en haug med patenter gjør de ikke til noe annet enn ett gigantisk patenttroll.

 

Man blir ikke ett patenttroll av å eie patenter, man blir det av å misbruke de, sånn som apple gjør.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da morsomt å se hvordan enkelte blir frustrert over at Google nå har en haug med patenter de kan slå i bordet med. Det var vist helt greit så lenge Microsoft og Apple var de tunge patenteierne, men nå ble det plutselig ikke greit lenger.

 

Hvis dere har fulgt med, så hadde dere visst at HTC, Samsung, LG og Sony Ericsson har uttrykt glede ved oppkjøpet av Motorola. Google sier det rett ut at det er for å stoppe blant annet Apples aggressive framferd når det kommer til søksmål mot Android. Og jeg vedder stolen jeg sitter i at Google vet hva de holder på med.

 

Jeg finner ingenting om at Microsoft holder på å vinne i saken mot Motorola. Det jeg finner imidlertid, er at det Microsoft saksøker for, er tullepatenter ala det Apple saksøker HTC for. Motorola har imidlertid reist motsøksmål mot Microsoft, som omhandler teknologi.

 

Så hvordan man kan dra en konklusjon i denne saken, vet jeg ikke.

 

Google har helt klart dratt sverdet, og som tidligere nevnt, vil de nok skille ut patentene i et eget selskap, mens de kvitter seg med mobilprodusenten. Dette er garantert et trekk for å sikre Androids vekst vil fortsette inn i himmelen.

Lenke til kommentar

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Lenke til kommentar

just don't buy motorola, they've not made anything good since the razr and you might as well throw your money into a fire

 

Motorola Droid/Milestone serien. 3. gen med dobbeltkjerne og 4" høyoppløst skjerm.

Motorola Atrix, med fingeravtrykkleser, Tegra 2 først av alle og 1 GB RAM samt høyoppløst skjerm. For ikke å nevne TV-Dock, laptop dock etc. Mye spennende her som ingen andre byr på.

 

Motorola Xoom, først med Honeycomb, Tegra 2 og 1 GB RAM i nettbrett.

 

Motorola FlipOut, Backflip, DEXT etc. Android til folket med verdi for pengene. FlipOut koster i skrivende stund under 1200kr og har da snerten skjerm, full fysisk qwerty-tastatur og massive 512MB RAM, ha så mange widgets man vil.

 

just don't buy motorola, they've not made anything good since the razr and you might as well throw your money into a fire.

 

Og hvor kommer den greia fra der folk begynner å liste spesifikasjoner når noen forteller dem at f'eks en Xoom knapt kan starte nettleseren uten å kreve en hard reset?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Motorola skal fungere som en egen selvstendig del av google. Så jeg antar planene deres er fortsatt i intakt. Google er der kun for å overta patentene mens motorola er business as usual.

 

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Motorola skal fungere som en egen selvstendig del av google. Så jeg antar planene deres er fortsatt i intakt. Google er der kun for å overta patentene mens motorola er business as usual.

Lenke til kommentar

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Motorola skal fungere som en egen selvstendig del av google. Så jeg antar planene deres er fortsatt i intakt. Google er der kun for å overta patentene mens motorola er business as usual.

 

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Motorola skal fungere som en egen selvstendig del av google. Så jeg antar planene deres er fortsatt i intakt. Google er der kun for å overta patentene mens motorola er business as usual.

For det første, slutt med å quote ting 2 ganger.

 

Og for det andre, så truet Motorola å gå i søksmål mot andre Android produsenter med sine patenter. Og med at Google har kjøpt opp mobildelen av Motorola, så har Google rettigheter på disse patentene og vil nok forhindre at dette skjer som Motorola først hadde planer om å gjøre.

Lenke til kommentar

Ikke vær så sinna gutt.

Var forumet selv som quotet deg 2 ganger. Ang pantenter, så vet vi fortsatt ikke hva google vil med motorola bortsett fra at det skal være en egen enhet styrt uavhengig fra google. Dvs folkene skal være der de er idag og ikke hos google og det samme gjelder dagligdagse avgjørelser. At du er så bastant i dine meninger gjør meg litt forundret.

Lenke til kommentar

Og hvor kommer den greia fra der folk begynner å liste spesifikasjoner når noen forteller dem at f'eks en Xoom knapt kan starte nettleseren uten å kreve en hard reset?

Å ha prøvd en Motorola Xoom før man sier noe om hvordan den er er en fin fordel.

 

Du kan umulig ha prøvd Motorola Xoom lol.

Jeg kan bekrefte at Motorola Xoom var ustabil som h****** når den kom ut med Android 3.0. Regner dog med at dette har forbedret seg med 3.1 og nå 3.2, men det vet jeg ikke noe om

Lenke til kommentar

Ehm, du burde sjekke hvilken dato det der var postet.

 

Og med at Google har kjøpt opp Motorola, eller mobildelen av Motorola, så går det den linken sier rett i dass.

Motorola skal fungere som en egen selvstendig del av google. Så jeg antar planene deres er fortsatt i intakt. Google er der kun for å overta patentene mens motorola er business as usual.

 

Når Google overtar patentene har jo ikke Motorola Mobility noen patenter å kreve royalties på. Ellers vil en eier aldri tillate at et datterselskap oppfører seg på en måte som er til skade for eieren. Så den artikkelen har nok null gyldighet i dag, men Motorola sine planer var nok en av årsakene til at Google kjøpte Motorola Mobility. Dette gjelder uansett!

 

Ellers er det aldri "business as usual" når så store overtakelser skjer, særlig ikke når det er snakk om strategiske kjøp. At de opprettholdes som et selvstendig datterselskap har nok flere årsaker. En av de kan være det mange peker, nemlig at selve produksjonen av mobiltelefoner med mer kommer til å bli solgt etterhvert.

 

Og så en korreksjon til alle. 4.1.2011 ble Motorola formelt delt i to selvstendige selskap, Motorola Mobility og Motorola Solutions. Gamle Motorola Inc forsvant da som selskap formelt sett, dog beholdt Motorola Solutions Motorola sin notering på børsen. Så det Google har kjøpt er selskapet Motorola Mobility (helt korrekt heter det Motorola Mobility Holding, ticker MMI) med hud og hår.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Ikke vær så sinna gutt.

Var forumet selv som quotet deg 2 ganger. Ang pantenter, så vet vi fortsatt ikke hva google vil med motorola bortsett fra at det skal være en egen enhet styrt uavhengig fra google. Dvs folkene skal være der de er idag og ikke hos google og det samme gjelder dagligdagse avgjørelser. At du er så bastant i dine meninger gjør meg litt forundret.

Sinna?, jeg tror ikke du vet hva å være sinna er en gang jeg.

 

Å snakke helt vanlig er noe helt annet enn å være sinna.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det var da morsomt å se hvordan enkelte blir frustrert over at Google nå har en haug med patenter de kan slå i bordet med. Det var vist helt greit så lenge Microsoft og Apple var de tunge patenteierne, men nå ble det plutselig ikke greit lenger.

Det var «dere» som sutret og ropte om at Apple var så slemme, frem til Google nå kjøpte seg forbi. Nå som det er snakk om Google, er det helt greit!

 

Hvis Google nå eier patenter som Apple bryter, så for all del saksøk de og ta det til retten. Hvis Apple taper, vel, da taper de, og kanskje må de gjøre justeringer eller fjerne produkter fra markedet.

Lenke til kommentar

[Det jeg svarte på ble fjernet, Det under kan slås sammen med innlegget over]

Det er en vesentlig forskjell på patenter basert på teknologi som er et resultat av måneder med utvikling, og patenter som går på "å ta på en skjerm fra venstre til høyre".

 

Dersom investeringene til et selskap har ført til nye teknologier og løsninger, og et annet selskap stjeler denne kunnskapen, er søksmål på sin plass.

Dersom et selskap får patent på en generell idé (som atpåtil har vært brukt flere ganger før), og bruker dette patentet til å hindre konkurrenter å selge produktene sine, kan Apple gå og legge seg.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Det som er en spennende bieffekt av oppkjøpet, og som mange ikke har fått med seg er at Motorola eier patenter på h.264 og mpeg-4. Det betyr at Google slår to fluer i en smekk. De kan nå beskytte Android på en bedre måte og samtidig gjør det vanskelig for Microsoft og Apple å skape kvalme over Googles åpne filmformat webm.

 

Leser at enkelte misliker den grønne roboten svært sterkt og jeg kan ikke annet enn å riste oppgitt på hodet og le litt over hva som skrives her.

 

Jeg liker Google. Jeg liker produktene og jeg liker måten de gjør forretninger på. Derfor er dette en god dag for meg, likeså må det være en grusom dag for alle Google haterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Hvakrg: Kan du linke til et patent som google bryter? Merk: Et patent på noe mer enn en generell idé.

Som jeg nevnte et annet sted: Jeg er usikker på hva Google har annet en søkealgoritmen som ikke er generelle ideer/konsepter.

 

Når det gjelder topic: Det skal bli interessant å se hva dette fører til. Det er forøvrig ikke første gang de prøver seg, de kjøpte en sekk med patenter fra IBM, og de ville kjøpe Nortel-patentene, men tapte den runden. (Apple var blant kjøperne der.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Smilte litt da jeg så denne artikellen på sida. Var det ikke Motorola som holdte på å saksøke noe eller nokka med sånn IP greie? har bare hørt litt om det og kjønte det ikke helt så jeg veit ikke. Men litt artig, Motorola begynne å tulle,google bare kjøpe dem opp like å boss. Skremmende er det også då, jeg lure på hva de faktisk har ut av motorola.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...