Gå til innhold

Google kjøper Motorola


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De $5 til Microsoft har vert ute i media en periode nå. Når det kommer til Apple så er det vel ikke noen avtale enda, det siste der var at HTC plutselig ønsket å snakke med Apple om en lisensieringsavtale.

 

Problemet er bare at de patentene de får fra Motorola ikke ser ut til å være gode nok til å utgjøre en forskjell. Kanskje mot Apple, men ikke mot Microsoft som rett og slett er patentkonger for tiden.

 

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BzoAwPaAUkjNNGVmNDliMTctMmUzNi00YWYzLTkyOTQtOWVhMDQxMjU1ZWVk&hl=en_US

 

http://www.businessweek.com/magazine/content/10_04/b4164051608050.htm

 

Den sterkeste aktøren på Androidsiden er nok fortsatt Samsung, men de er låst opp i krangelen med Apple for tiden. Og på toppen av dette er Microsoft en viktig partner for Samsung, og de har allerede signert en bred kryss-lisensieringsavtale.

 

Motorola har mange patenter, men når det kommer til patenter så gjelder det samme som så mange andre steder at kvalitet slår kvantitet.

 

Basert på hva? Jeg ser ikke helt dekningen din for at motorloas patenter ikke ser ut til å kunne gjøre en forskjell. At MS har mange patenter trenger ikke bety spesielt mye enn sålenge dette handler om mobilmarkedet, og MS har mange patenter som ikke er relevant for det. Mener du apples patenter ikke utgjør noen forskjell helelr? Fordi det er mindre enn MS sine patenter?

 

AtW

 

Nei, men er det noen jeg har liten tiltro til å spå slikt, så er det investorer. Det er omtrent like sikkert som horoskop.

Forumbrukere derimot... :D

 

Det blir vel å vente å se som er resepten som vanlig :)

Ja.

 

Geir :)

 

Forumbrukere spekulerer også selvsagt, men jeg har jaggu meg mer tro på de enn investorer :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

At de i senere tid virker å ha hisset på seg open source folk i Linux er jo rett og slett bare kos.

 

 

 

Det har jeg ikke fått med meg. Hvilke open source folk har Google hisset på seg og hvorfor?

 

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/most-android-vendors-lost-their-linux.html

 

 

Den linken du viser til omtaler ikke ett eneste medlem av open source miljøet som er hisset opp pga Google eller Android. Florian Muller og advokatfirmaet Brown Rudnick er ikke endel av open source miljøet, heller tvert imot. Det de kommer med er enten god gammeldags FUD, eller så vet de ikke hvordan open source miljøet opptrer.

Lenke til kommentar

 

De $5 til Microsoft har vert ute i media en periode nå. Når det kommer til Apple så er det vel ikke noen avtale enda, det siste der var at HTC plutselig ønsket å snakke med Apple om en lisensieringsavtale.

 

Problemet er bare at de patentene de får fra Motorola ikke ser ut til å være gode nok til å utgjøre en forskjell. Kanskje mot Apple, men ikke mot Microsoft som rett og slett er patentkonger for tiden.

 

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BzoAwPaAUkjNNGVmNDliMTctMmUzNi00YWYzLTkyOTQtOWVhMDQxMjU1ZWVk&hl=en_US

 

http://www.businessweek.com/magazine/content/10_04/b4164051608050.htm

 

Den sterkeste aktøren på Androidsiden er nok fortsatt Samsung, men de er låst opp i krangelen med Apple for tiden. Og på toppen av dette er Microsoft en viktig partner for Samsung, og de har allerede signert en bred kryss-lisensieringsavtale.

 

Motorola har mange patenter, men når det kommer til patenter så gjelder det samme som så mange andre steder at kvalitet slår kvantitet.

 

Basert på hva? Jeg ser ikke helt dekningen din for at motorloas patenter ikke ser ut til å kunne gjøre en forskjell. At MS har mange patenter trenger ikke bety spesielt mye enn sålenge dette handler om mobilmarkedet, og MS har mange patenter som ikke er relevant for det. Mener du apples patenter ikke utgjør noen forskjell helelr? Fordi det er mindre enn MS sine patenter?

 

AtW

 

Micrsoft har den kraftigste software patent samlingen i USA, ett OS er software uansett om det er på en telefon eller en datamaskin. Microsoft har vel også så vidt over ett tiår bak seg med utvikling av OS for smarttelefoner, Mens Motorola først og fremst er kjent for sin feature phone Razr? Motorola har en haug med gamle patenter.

 

Microsoft har også Nokias patenter å slenge i bordet på HW-siden. En patentsamling som på egenhånd knuste Apple.

 

På toppen av dette ser det nå ut til at Microsoft og Motorola var i ferd med å inngå en avtale intill Google kom inn.

 

Jeg vet ikke hvor sterke Apple sine patenter er, men de ser sterke ut om man ser bort fra kolisjonen med mektige Nokia.

Lenke til kommentar

Nokia har nok mange sterke patenter på HW siden, men slik jeg kjenner Nokia vil de ikke bruke dem til å stoppe konkurrenter. Slik er det kun Apple som holder på med. Nokia vil sikkert kreve lisenspenger av dem som bruker patentene, men å prøve å presse dem ut av markedet tror jeg ingenting på. Det er kun Apple som holder på slik.

Nokia sammen med Microsoft, vel jeg tror det ikke før jeg ser det. Tror heller vi vil se Nokia blir Microsoft, akkurat slik Motorola ble Google ;)

 

Men la oss håpe at Google stopper Apple en gang for alle. Hvis det stemmer at Apple har manipulert bildet de bruker i søksmålet mot Samsung, så er jo det mildt sagt en skandale. En skandale som fortjener straff.

Lenke til kommentar

Å ha prøvd en Motorola Xoom før man sier noe om hvordan den er er en fin fordel.

 

Du kan umulig ha prøvd Motorola Xoom lol.

 

Hei, jeg er en av få (her inne OG generelt) som faktisk har prøvd en motorola Xoom, lol, og for å si det rett ut må man være deg for å synes den er bra.

Og jeg har også prøvd den og kan med sikkerhet si at Motorola Xoom ikke er som noen sier at den er. Å prøve et mandags produkt eller en versjon som er noe av det første som kom ut på markedet er ikke grunnlag nok for i si hvordan Motorola Xoom er i dag.

Lenke til kommentar

Og jeg har også prøvd den og kan med sikkerhet si at Motorola Xoom ikke er som noen sier at den er. Å prøve et mandags produkt eller en versjon som er noe av det første som kom ut på markedet er ikke grunnlag nok for i si hvordan Motorola Xoom er i dag.

 

post-123498-0-23990000-1313517331_thumb.png

 

En gang til, bare

 

Hvordan står det til med den 4G'en? :dontgetit:

 

Og Xoom var et mandagsprodukt selv i utviklingsfasen

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Nokia har nok mange sterke patenter på HW siden, men slik jeg kjenner Nokia vil de ikke bruke dem til å stoppe konkurrenter. Slik er det kun Apple som holder på med. Nokia vil sikkert kreve lisenspenger av dem som bruker patentene, men å prøve å presse dem ut av markedet tror jeg ingenting på. Det er kun Apple som holder på slik.

Tull!

 

Dette har vi gitt deg linker på før. Nokia prøvde også å stoppe all import av Apple-produkter (via ITC) som de mente brøt patentene demmes inn til USA. Det samme gjør Samsung i sitt motsøksmål mot Apple.

Lenke til kommentar

Kan du være snill å poste de linkene igjen? Nokia sitter som sagt på tunge HW patenter, som i mine øyne er noe helt annet enn patenter på brukermønster på mobiler...

Her har vi nok et eksempel fra i dag.

HTC prøver å stoppe import av de fleste Apple-produktene til USA...

 

http://www.digi.no/875880/htc-vil-stoppe-apple

 

Her har du en av flere saker om at Nokia også ønsket å stoppe all import av Apple-produkter de mente brøt demmes patenter:

 

http://www.engadget.com/2010/01/04/nokia-asks-itc-to-ban-iphone-ipod-and-macbook-imports-files-a/

Lenke til kommentar

Nokia har nok mange sterke patenter på HW siden, men slik jeg kjenner Nokia vil de ikke bruke dem til å stoppe konkurrenter. Slik er det kun Apple som holder på med. Nokia vil sikkert kreve lisenspenger av dem som bruker patentene, men å prøve å presse dem ut av markedet tror jeg ingenting på. Det er kun Apple som holder på slik.

Nokia sammen med Microsoft, vel jeg tror det ikke før jeg ser det. Tror heller vi vil se Nokia blir Microsoft, akkurat slik Motorola ble Google ;)

 

Men la oss håpe at Google stopper Apple en gang for alle. Hvis det stemmer at Apple har manipulert bildet de bruker i søksmålet mot Samsung, så er jo det mildt sagt en skandale. En skandale som fortjener straff.

 

Men så er det heller ikke snakk om å stoppe konkurrenter direkte, men å få Android til å betale for de patentene de faktisk bryter. Jeg har ikke sett noe som tyder på at Motorolas patenter er sterke nok til å snu på noe som helst i den forbindelse. Det beste Android kan håpe på er å måtte betale litt mindre.

Lenke til kommentar

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lese alle 17000 patentene som fulgte med Motorola...

Men ser at lille HTC har patenter nok til å stå imot apples tullete søksmål.

Det vet vi jo ingenting om enda.

 

Det er først etter retten har behandlet påstandene om patentbrudd vi kan få en indikasjon på det.

Det vi vet her er at HTC tapte første runde mot Apple, men siste ord er ikke sagt enda.

http://www.bgr.com/2011/07/16/judge-finds-htc-guilty-of-infringing-two-apple-patents-could-mean-trouble-for-android/

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1313588549' post='18182211']

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lese alle 17000 patentene som fulgte med Motorola...

Men ser at lille HTC har patenter nok til å stå imot apples tullete søksmål.

Det vet vi jo ingenting om enda.

 

Det er først etter retten har behandlet påstandene om patentbrudd vi kan få en indikasjon på det.

Det vi vet her er at HTC tapte første runde mot Apple, men siste ord er ikke sagt enda.

http://www.bgr.com/2011/07/16/judge-finds-htc-guilty-of-infringing-two-apple-patents-could-mean-trouble-for-android/

Det har vel ikke vært noen som helst runder ennå? Kun en dommer som gav Apple medhold i at de kunne saksøke på bakgrunn av to patenter?

 

Men du klarer kanskje nå å se hvor idiotiske slike søksmål er? Eller er det kun alle andres søksmål som er idiotiske, og Apple er i sin fulle rett til å handle slik de gjør?

Lenke til kommentar

Det har vel ikke vært noen som helst runder ennå? Kun en dommer som gav Apple medhold i at de kunne saksøke på bakgrunn av to patenter?

Jepp, det er første runde, selv om den ikke er juridisk binnende.

 

Men du klarer kanskje nå å se hvor idiotiske slike søksmål er? Eller er det kun alle andres søksmål som er idiotiske, og Apple er i sin fulle rett til å handle slik de gjør?

Søksmålet er ikke idiotisk. Systemet er idiotisk.

Jeg mener at patentsystemet skal endres.

 

Men så lenge systemet er brukket slik det er i dag så er Apple i sin fulle rett til å handle slik de gjør.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1313608351' post='18183920']

Det har vel ikke vært noen som helst runder ennå? Kun en dommer som gav Apple medhold i at de kunne saksøke på bakgrunn av to patenter?

Jepp, det er første runde, selv om den ikke er juridisk binnende.

 

Men du klarer kanskje nå å se hvor idiotiske slike søksmål er? Eller er det kun alle andres søksmål som er idiotiske, og Apple er i sin fulle rett til å handle slik de gjør?

Søksmålet er ikke idiotisk. Systemet er idiotisk.

Jeg mener at patentsystemet skal endres.

 

Men så lenge systemet er brukket slik det er i dag så er Apple i sin fulle rett til å handle slik de gjør.

 

Synes du det er moralsk rett? Ikke juridisk rett, men moralsk rett?

 

AtW

Lenke til kommentar

Moralsk rett er det kanskje ikke, men kommer ikke det ann på øyet som ser, eller finnes det en slags moralens lover og normer? Spesielt moralsk var det kanskje ikke at Samsung manipulerer "folk" ved å virke som at de blir tatt på sengen av forbudet mot å selge tableten sin når de tydeligvis viste om det. Men de ønsker vel å se skyldige ut.

 

Jeg begynner i allefall å få store problemer med å følge mine nye moralske regler. Ps3'en har jeg solgt, kan ikke ha en spille maskin fra ett selskap som lar seg hacke, har rootkit på cdplater og fjerner linux på ps3. Tv'en er også en sony så den må gå. PC'en har jeg ennå ikke begynt å undersøke, mange forskjellige produsentere for alle komponentene, og jeg er redd for at om jeg graver dypt så finner jeg sikkert snusk på dem alle.

 

 

Lenke til kommentar

Hehe... Men Apple, det beholder du ;) Apple som nå er saksøkt av nesten 30.000 i korea pga overvåkning av brukerne. Apple som ikke lar deg installere det du måtte ønske. Apple som tvinger deg til å bruke iTunes. Da blir rootkittet til Sony nesten som en bagatell i forhold.

 

Og du mener så lenge noe er jurdisk lov, så er det også riktig. Vel, det var en gang lov å brenne kvinner på bål. Men jeg vil ikke akkurat påstå at det var riktig av den grunn. Men du mener kanskje det var jurdisk riktig å brenne flest mulig?

 

Samsung ble vel tatt på sengen. Ikke pga at Apple ville saksøke, men at de faktisk fikk saksøke. Der tror jeg vi alle ble tatt litt på sengen...

Lenke til kommentar

Men du klarer kanskje nå å se hvor idiotiske slike søksmål er? Eller er det kun alle andres søksmål som er idiotiske, og Apple er i sin fulle rett til å handle slik de gjør?

Mener man at systemet er umoralsk, så er alle slike søksmål umoralske. Det betyr ikke nødvendigvis at dersom systemet er idiotisk, så er det idiotisk å utnytte det.

 

Og du mener så lenge noe er jurdisk lov, så er det også riktig. Vel, det var en gang lov å brenne kvinner på bål. Men jeg vil ikke akkurat påstå at det var riktig av den grunn. Men du mener kanskje det var jurdisk riktig å brenne flest mulig?

Det var ikke moralsk riktig, skjønt det spørs om du måler det etter datidens eller dagens moral. Men juridisk riktig? Hvordan kan det være juridisk feil og samtidig lovlig?

 

Synes du det er moralsk rett? Ikke juridisk rett, men moralsk rett?

Skal ikke svare for GDI, men som sagt over, mener man et system er umoralsk, så er også handlinger basert på systemet umoralske. Men det gjelder så mye. (Skal ikke komme med eksempler, da får jeg bare Dotten på nakken... ;) )

 

Hehe... Men Apple, det beholder du ;) Apple som nå er saksøkt av nesten 30.000 i korea pga overvåkning av brukerne. Apple som ikke lar deg installere det du måtte ønske. Apple som tvinger deg til å bruke iTunes. Da blir rootkittet til Sony nesten som en bagatell i forhold.

Personlig har jeg brukt flere "umoralske" produkter enn jeg liker å tenke på. Windows fordi alle kundene mine brukte det. Dell, Intel, you name it. Rootkitet til Sony er vel nesten det eneste som har fått meg til boikotte noe teknologisk. Ikke fordi de hadde det, men fordi de ikke sa fra om det på forhånd. Jeg er sterk motstander av Apples sensurpolitikk på app-fronten, men de er ærlige om det, og jeg kan velge hvordan jeg vil forholde meg til det.

 

Dog boikotter jeg VG og BlaBla.

 

Jeg oppfordrer alle til å stemme med lommeboken, men gjør det sjelden selv. Det er kanskje dobbeltmoralsk.

 

Samsung ble vel tatt på sengen. Ikke pga at Apple ville saksøke, men at de faktisk fikk saksøke. Der tror jeg vi alle ble tatt litt på sengen...

Vel, de var i alle fall klar over at Apple ville prøve seg, og dermed den teoretiske muligheten, såvidt jeg forstår.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...