Gå til innhold

Burde AUF-lederen blitt lenger enn han gjorde på Utøya


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er i ettertid konstatert at ambulansearbeiderne og politifolkene som fulgte ordre, oppførte seg som knehøner. Hvorfor skal man ikke også si dette om andre som fulgte ordre? Som leder i en stor organisasjon som AUF, forventes det at man kan tenke selv.

 

Jeg har fått med meg at de var "handlingslammet", men det var altså fjærkre det var snakk om - jaja, det var nytt for meg.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Menneskers sanne personlighet røpes i pressede situasjoner når den opparbeidede fasaden faller og den virkelige personen viser seg.

 

Neida, hvis du ikke mener at folk er i utgangspunktet reptiler, eller kanskje bare ett helt vanlige pattedyr

 

Når folk presses tilstrekkelig er det gjerne sånn at instinktene overtar, og de instiktene skal vi være takknemlige for at vi enda har etter våre primitive opphav.

Lenke til kommentar

Og en person som lytter til politiet og flykter fra en gærning med skytevåpen er uegnet som politiker fordi... ?

 

 

Var Hønefoss akkurat på grensen, eller mener du han ikke skulle stoppet før Trondheim?

Jeg kjenner ikke geografien i området særlig godt, men jeg mener han i det minste kunne kommet seg til sikker avstand. Nøyaktig hva han burde gjort er egentlig ikke så viktig, poenget er at det er et temmelig stort spillerom som han kunne handle innenfor uten at kritikk er berettiget. Hvor grensa går er ikke så farlig, all den tid han er godt innafor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

skule da åpenbart prioritere å redde flest barn, da han tross alt er leder for de unge i arbeiderpartiet, og ikke sitt eget skinn.

 

Dette konseptet om at han skal redde flest barn slår meg som noe rart. Er det slik at om EP finner de før ABB så er de automatisk udødelige.

 

Det at EP skulle være personlig ansvarlig for å redde barna tilsier jo at han burde ha en egenskap for en slik situasjon utover det andre har. Jeg klarer ikke helt å se hvordan hans evne til å fremme og argumentere for arbeiderpartiets politikk skulle komme til nytte i denne situasjonen, for det er vel tross alt på dette grunnlaget han er valgt som leder i utgangspunktet?

 

Sett det motsatt, skal en leder nå velges på bakgrunn av stridsdyktighet og militærtaktiske grunner eller skal han velges etter kompetansen h*n har innenfor feltet som jobben har fokus på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sett det motsatt, skal en leder nå velges på bakgrunn av stridsdyktighet og militærtaktiske grunner eller skal han velges etter kompetansen h*n har innenfor feltet som jobben har fokus på?

 

Selvsagt utfra kompetanse, for man testes ikke automatisk i noen krisesituasjon.

 

Men HVIS en kontorsliter kommer uventet opp i en krisesituasjon, får vi se hva som virkelig bor i personen. Vi kan da bli skuffet. Det kan være mange mennesker som har observert hva som skjedde, og som skriver om dette i bøkene sine (kanskje i anonymisert form hvis de er hensynsfulle).

Lenke til kommentar

skule da åpenbart prioritere å redde flest barn, da han tross alt er leder for de unge i arbeiderpartiet, og ikke sitt eget skinn.

 

Dette konseptet om at han skal redde flest barn slår meg som noe rart. Er det slik at om EP finner de før ABB så er de automatisk udødelige.

 

Det at EP skulle være personlig ansvarlig for å redde barna tilsier jo at han burde ha en egenskap for en slik situasjon utover det andre har. Jeg klarer ikke helt å se hvordan hans evne til å fremme og argumentere for arbeiderpartiets politikk skulle komme til nytte i denne situasjonen, for det er vel tross alt på dette grunnlaget han er valgt som leder i utgangspunktet?

 

Sett det motsatt, skal en leder nå velges på bakgrunn av stridsdyktighet og militærtaktiske grunner eller skal han velges etter kompetansen h*n har innenfor feltet som jobben har fokus på?

 

Er det for mye forlangt å si, ja takk, begge deler? Det må da finnes kvalifiserte folk som har det politiske hodet i behold og samtidig greier å holde hodet kaldt hvis noe så absurd som at Russland for.eks sender en atombombe i hode på oss? Nå har vel rakkettforskerne våres lært å varsle når de skyter, så er vel ikke så stor fare for det, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Men man skal være forsiktig med å "rakke" ned på EP da han er et menneske, og kan man forvente at en homofil skal holde hodet kalt i en kaotisk situasjon? Det er unntak fra regelen men regelen er vel at homofile ikke har mye bein i nesa.

 

Uannsett så burde mannen slutte med politikk, det er det eneste riktige i mine øyne, og vist ikke han gjør det så må han nok tåle mye kritikk fremmover, og etter hvordan han handlett så sier jeg bare stakkars mann, det kan bli litt av et press på mannen

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Men man skal være forsiktig med å "rakke" ned på EP da han er et menneske, og kan man forvente at en homofil skal holde hodet kalt i en kaotisk situasjon? Det er unntak fra regelen men regelen er vel at homofile ikke har mye bein i nesa.

 

Seriøst? Dette være en spøk.

 

Hvis ikke: 60-tallet ringte, de vil ha holdningene sine tilbake, og absolutt alt du har sagt i denne tråden kan man nå trygt ignorere.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, ja, det kan være vanskelig med ironi,sarkasme osv på internett, spesielt når det formuleres "seriøst" :D

 

Men god formulering! Hvis ikke: 60-tallet ringte, de vil ha holdningene sine tilbake, og absolutt alt du har sagt i denne tråden kan man nå trygt ignorere

 

Jeg lo godt!

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...