Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Var 2 stk som døde her vi bor, Sondre. Det er jo vanvittig grusomt. Klarer ikke sette ord på det som har skjedd. Jeg kunne aldri forestilt meg hvor redde de ungdommene var, det må ha vært helt forferdelig.

 

What?! To stykker her fra Kristiansand? Noen jeg har kjennskap til eller...?

Lenke til kommentar

Yvonne2. Alt jeg kan si er at jeg håper det går bra, og at jeg priser meg lykkelig over at du ikke var der. Jeg og alle her på forumet er så glad for at du er her med oss, og ikke der med dem nå.

 

Takk. Dette er ekstremt vanskelig å lese.

Akkurat lest den selv nå.. herlighet, for en historie.. Synes så synd på henne - Må ha vært helt vilt der, tror ikke andre enn de som har vært i Afghanistan og skuddvekslinger der kan skildre noe lignende og selv det blir småting i forhold..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ord. Er så uvirkelig. Håper de høyreekstreme her på forumet sover godt i natt.

 

Mange som har sagt at de er nasjonalister her inne på forumet tidligere. ser ut som at de stakk av når nyheten kom om at det var en nasjonalist som hadde begått disse grusomme drapene.

 

Om jeg bare får lov til å sitere meg selv:

 

Dette ikke er en vanlig nasjonalist, men en ekstrem. Jeg vet egentlig ikke om det blir rett å kalle han nasjonalist engang, da han ikke virker særlig glad i landet sitt og våre verdier.

 

Nasjonalister finnes stort sett i alle norske partier(ikke Høyre) og er vel mer en ideologi som fremhever landets verdier og folk. Det finnes mange forskjellige typer nasjonalisme, men jeg vil tro det som best beskriver Norge, er en type demos-nasjonalisme. Jeg kan ikke se hva som er galt med dette.

De jeg snakket om var folk som allerede bestemt seg for at gjerningsmannen var muslimsk terorist og mørkhudet.

Lenke til kommentar

Har ikke så utrolig dårlig magefølelse. Jeg tror ikke tallene stiger over 70 døde på Utøya (om de gir nye tall). Om de går over dette, da tror jeg at jeg faller av sofaen her.

Tror ikke tallene stiger til over 70, men opp i mot 30-40 er veldig sannsynlig tenker jeg.

 

Jeg er helt ute av meg her, enda jeg ikke kjenner en eneste person i Oslo :(

 

 

Edit: Har noen sagt 70 døde?? :(

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på at det finnes onde mennesker, bare at det finnes onde handlinger.

 

Alt jeg sier er at jeg ikke hater mannen som gjorde det, bare det han gjorde. Dette er en grusom handling som kommer til å bli husket lenge. Det er jeg er redd for er at fremtiden kommer til å fokusere for mye på mannen bak handlingen og for lite på de rammede og det som ble gjort for å hjelpe dem.

 

Etter 11. September 2001, husker hele verden Osama bin Laden. Ingen tenker på de utallige menneskene som ofret egen helse for å hjelpe de som var rammet av katastrofen. Jeg vil bare ikke at samme skal skje her...

 

 

For å gjøre en ond handling som dette, forutsetter at man er en ond person, synes jeg.

Tror du Osama Bin Laden er/var et godt menneske?

 

Du misforstår meg. Uansett hvor ond en handling er, lever jeg i den tro at intet menneske kan være ond rett i gjennom. Jeg kjenner ikke gjerningsmannen, for alt jeg vet kan han være i psykisk ubalanse grunnet ting utenfra. Derfor ber jeg folk vente til alle fakta kommer frem i lyset før vi fordømmer dette mennesket som et ondt monster. Jeg har god erfaring med alvorlig psykose og vet at hjernen kan få mennesker til å miste kontroll og gjøre grusomme ting, men det gjør ikke det mennesket ondt.

 

 

Kanskje jeg missforstod deg. Jeg mener også at en person som gjør en ond handling ikke trenger å være 100% ond. Tror ikke det går an. Alle mennesker er født nøytrale, verken ond eller god. Det er noe man utvikler gjennom oppvekst og miljø. Hadde Osama blitt født i en normal Norsk familie, hadde han sikkert vært en god og hyggelig person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er klar over at 70 er ubekreftet. Men det er hva jeg forbereder meg på. Alt under blir nesten "positivt".

 

Men jeg har ikke tenkt tanken om at det kan være noe annet, ser jo at enkelte melder at politiet kanskje ikke har 110% kontroll enda. Det kan jo være mer enn "bare" antall omkomne.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg også. Jeg er helt skjelven, selv om jeg er ganske sikker på at få/ingen bekjente er involverte. At dette skjer i Norge er forjævlig. Mine tanker går til de pårørende. Å sette seg inn i deres situasjon er umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...