Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Bare sånn at jeg husker riktig, er det frimurer losjen, røkke & co er med.

 

Hva har det med noe som helst å gjøre? Frimurerlosjen har flere tusen medlemmer i Norge. Naboen din, læreren din, presten, advokaten din, broren din og faren din kan ha medlemskap.

 

Som sagt bare lurte, trodde frimurerlosjen var eksklusiv skjønner du.

 

Ja, de liker å fremstå som eksklusiv liten klubb. Sannheten er at alle menn med kristen tro kan bli en del av denne gutteklubben for voksne. Jeg vet om alt fra bussjåfører til politimestre som er medlem.

Lenke til kommentar
Er så sjeldent en ser tungt bevæpnet Politi i Norge at jeg tror jeg personlig hadde blitt noe skeptisk bare av den grunn, men dersom det stemmer at vedkommende viste legitimasjon til vaktene før transport over til Utøya er det vel kanskje lett å bli lurt.

Uansett er det utrolig lett å være etterpåklok i slike sammenhenger, vi får egentlig bare vente på faktaene som sannsynligvis ligger i overskriftene i dagene som kommer.

Spør igjen, hadde han våpnene synlig når han reiste over fra fastlandet og til øyen?

Ikkje veit eg, men det er vel ikkje lett å skjule ei rifle under ein politiuniform?

Lenke til kommentar

Jeg ser at de aller fleste i Norges land uttrykker sinne ovenfor gjerningsmannen Anders. De fleste er regelrett forbannet og roper på dødstraff og trekker paralleller til Vidkun Quisling.

 

For min del er jeg ikke sur på gjerningsmannen. Jeg er bare trist. Jeg er først og fremst skrekkelig trist på vegne av de som er blitt berørt av denne tragedien. I tillegg gjør det meg trist at en mann som Anders Behring Breivik kan få seg til å gjøre noe som dette. Dette er en mann som tar seg godt av sin egen mor, noe som er mer enn mange av oss kan si. Han interesserer seg for film, litteratur og musikk. Faktisk er flere av hans favorittbøker også mine favorittbøker.

 

Dette er en av oss; dette er en nordmann. Tenk på dette før dere roper på galgen. Vi som samfunn har et ansvar ovenfor hverandre og bør ikke la sinnet styre oss i dag. Bruk ikke energi på å være sint, men ofre heller en tanke på de som i dag har mistet et familiemedlem.

 

Takk!

 

Selv om du mener at han er en av oss så er det nå en ganske så stor ting som skiller han fra oss. Nemlig det at han er årsaken til at 20++ uskyldige personer mistet livet. Hvilken rett har han til å leve blant oss andre da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde DU stoppet en bevepnet politimann og spurt hva han gjorde her og hvorfor han hadde med seg våpen?

Hadde denne gjerningsmannen våpnene sine synlig når han reiste over til øya?

 

Jeg leste tidligere i dag en tekst fra noen av de som kjørte sammen med han ut og de kunne se at han hadde med seg våpen. (kan ikke finne tilbake den nå desverre)

 

Er det ikke noe vakthold ved denne leiren? Må være noe kontroll på hvem som er der ute. Hvor ofte ser du en tungt bevepnet politimann?

 

Ser du det så må det da klinke noen bjeller om at du burde varsle og evnt finne ut om dette er slik det skal være eller ikke. Se bare tilbake til nokas, der var de utkledd som styrker med våpen hjelmer og det hele. Tok lang tid før noen så noen sammenheng for her i fredlige norge er det ikke farlig hvis noen har noen våpen, for det er bare trygt tenker vi.

 

Kanskje det er det hvis det er en enkeltperson som har hat psykisk problemer.

Lenke til kommentar
Spør igjen, hadde han våpnene synlig når han reiste over fra fastlandet og til øyen?

 

Godt poeng b-real, det vet jeg rett og slett ikke! Mener å huske det var en uttalelse fra en av vaktene på Utøya, mulig jeg husker feil. Ville forsåvidt vært mer sannsynlig at våpnene ble gjemt i en bag eller liknende.

Dette blir forsåvidt bare synsing og spekulering fra min side så gir meg der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...