Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest skremmende er at han langt fra er alene med slikt tankegods. Det kommer nok flere bombemenn etterhvert med samme forkvaklede teorier.

 

Frp bør be norske folk om unnskyldning for å nærmest ha skapt slike monstre med den giftige retorikken sin. Enkelte sjeler tar denslags retorikk på blodig alvor, og skal deretter "hevne" seg på politikere som angivelig skaper "multikulturalisme"

 

Det er jo en god del slike her på forumet.

 

Tror ikke du skal gi frp æren for dette, da frp er ganske milde i sin kritikk i forhold til det vi kan finne på nettforum som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og da vil jeg med stor iver å glede sende ut en stor klem til alle som skrek muslim bare de hørte ordet bombe!

jeg har ledd hardt å lenge på deres bekostning!

 

jeg for min del sa dere ikke skulle dra alle over en kam, men dog til døve ører som var mer opptatt av at jeg måtte sendes av gårde til andre steder.

 

nå vil jeg snu saken litt å spørre, burde ikke de som har holdt en rasistisk tone her i dag bli bannet fra forumet? er vel heller dere som bør sendes vekk :)

Nei, ytringsfrihet ftw.

Lenke til kommentar

Dette er vel en psykotisk mann som mener sosialdemokratene styrer landet i grøfta (spesielt med tanke på innvandring). Ved å gjennomføre dette håpet han (og hans kompiser?) å si klart i fra at nok er nok.

 

Syke jævel!

 

Frp bør be norske folk om unnskyldning for å nærmest ha skapt slike monstre med den giftige retorikken sin. Enkelte sjeler tar denslags retorikk på blodig alvor, og skal deretter "hevne" seg på politikere som angivelig skaper "multikulturalisme"

 

Det var vel en kraftig dose ironi? Eller er du bare skrudd sammen feil vei?

Lenke til kommentar

Norsk 32 etnisk norsk bosatt på vestkanten.... jaja, da er vel muslimske motivet borte...

Muslimer er personer under religionen Islam, hvilket land du kommer fra eller hvilken farge du har trenger ikke å ha noe med din religion.

 

TV2 gav nettop ut fult bilde og navn av siktede.

 

http://www.tv2.no/

 

Anders Brevik Breivik var vist navnet. Regner med at det er greit å gi ut siden TV2 har gjort det.

 

Ser ut som det er en ENmanns aksjon.

 

Siktede har egen facebookside skal være konservativ kristen, med mulige linker til høyreekstreme grupper.

 

Fyren driver også et landbruksfirma med god tilgang til kunstgjødsel.

 

Han står også oppført som eier av pistol og automatvåpen.

 

Alt dette fra TV2.

 

 

Nå bør det bli mer krav og kontroll for å skaffe kunstgjødsel og automatvåpen....

Skal man eie så store megder kunstgjødsel så bør man også sjekkes ut slik det gjøres i andre land.

 

At en mann med eksplosiver og fult bevæpnet klarer å skaffe adgang til TO STEDER der statsministeren skal oppholde seg, burde vel iallefall få oss til å øke beredskapen framover.

Næh, man bør heller gjøre det lettere for befolkningen å beskytte seg selv mot disse internasjonale superskurkene ved å gi dem lettere tilgang på midler til å forsvare seg selv slik at vi slipper å se slike massakre i fremtiden.

 

Så du synes at tenårings AUFere skulle kommet på leir med UZI og MP5. Problemet er jo at folk kan eie automatvåpen. Ikke at folk ikke kan eie de...

Jeg er stort sett uenig, men ser at de som mener det motsatte vil benytte dette som argumenter for å svekke det norske folks forsvarsmuligheter ytterligere.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at 1 person klarer å utrette alt dette alene.

Det er fullt mulig. Er ikkje voldsomt mange ting som skal klaffe ilag med psykologien.

 

 

Tok meg ca 5 sekund og søke opp hvordan man lager bomba som stemmer med kriteriene til den detonerte bomben i sentrum.

Så bra da, blir du nestemann? Håper politiet kommer på døra de og tar deg, er jo fryktelig å bare søke på sånt..

 

Du har tydeligvis ikke tatt poenget mitt. Det er skremmende enkelt, og jeg gjorde det for og prøve og finne ut hva som faktisk hadde blitt detonert før i dag da politiet kunne bekrefte at det var en bombe som var gått av.

Lenke til kommentar

Han hadde visstnok sterke anti-islamistiske ytringar på nett.

 

vistnok, skulle, kanskje, har vist, kjente en som kjent han..etc etc..mye synsing på gang..hva med og vente noe fakta fra vårt politi istedet, hva om de har hentet hant inn for og få bekreftet/avkreftet mistanke, Njeeh det er vel ikke så nøye er det vel,kan selvfølgelig være rette mannen men, hva med og ta det med ro i svingene.

Lenke til kommentar

Næh, man bør heller gjøre det lettere for befolkningen å beskytte seg selv mot disse internasjonale superskurkene ved å gi dem lettere tilgang på midler til å forsvare seg selv slik at vi slipper å se slike massakre i fremtiden.

Så du synes at tenårings AUFere skulle kommet på leir med UZI og MP5. Problemet er jo at folk kan eie automatvåpen. Ikke at folk ikke kan eie de...

Greia er jo at folk tenker jo ikke på at noe sånn kan skje i det hele tatt, jeg har jegerprøven samt er med i pistolklubb men tanken på og ta våpen med meg for beskyttelse hvor som helst i norge er søkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant en blog som la ut bilde, navn og link til facebook profilen hans allerede 16:12 i går. Med mindre klokka på bloggen er feil så er det rimelig spesielt.

link?

 

Dessuten kan man lett endre kildekode så det ser ut som at en blogpost aldri er blitt redigert.

 

http://kamik-scandinaviaunited.blogspot.com/

 

 

Men ser ut som om klokka er stilt inn feil.

Bloggen er bare endret/oppdatert i ettertid. Står jo i bloggen at det er norsk media som har publisert det.

Lenke til kommentar

Virket som om politiet ikke syntes at denne mannen hadde en fortroelig og god "uniform".

 

Også at de som var i båten sammen med han syntes det var rart han skulle ha med seg flere våpen ut til øya. Han burde jo blidt sjekket bedre før han fikk reise ut.

 

Kom han i politibil?

 

En mann alene med masse våpen som skal undersøke, det henger jo ikke på greip...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...ticle231455.ece

 

Kan det være samme person?

 

Tror ikke en slik person ville fått våpentillatelse, så det er det nok ikke.

 

 

Jeg kjenner til eks. ransmenn med våpenlisens, de kan alle søke på nytt etter ti år, og har man ikke gjort noe galt i mellomtiden, får man som regel alle muligheter til ny lisens...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...