Gå til innhold

– Komplett vil ikke klare seg


Anbefalte innlegg

Jeg ler når jeg leser her om folk som mener det er Elkjøp som går konkurs, og ikke komplett. Til tross for at dere kanskje har opplevd dårlig kundeservice, vet dere nok svært lite hva dere snakker om i det store bildet.

 

Vi snakker om en butikkkjede som alene omsetter for hele 5 ganger mer enn det komplett gjør på et år, da foruten lefdal, som er av samme eier, og igjen begge eies av et mega konsern. Vi snakker om trolig den mektigste og største elektroforhandleren(sammen med expert) i Norge. Elkjøp er for stort, for mektig, til å gå konk. Komplett er fislebutikk iforhold. Joda, svette internett nerder syter over internett prisene som svært ofte kan slå butikkprisene, selvom elkjop.no har lave priser til hver tid.

 

Men man vil altid ha kunder som vil gå i fysisk butikk for å kjøpe noe, ikke alle er internettmennesker. Noen vil alltid trenge hjelp til å velge, å valget å se produket, prøve det før kjøp. Og til tross for lave internettpriser kan vell så Elkjøps tilbuder knuse de prisene. Hvor mange butikker lar deg egentlig bruke et produkt i 30 dager for å så levere det tilbake uten grunn, og til og med få 30 dagers mulighet til å få penger tilbake hvis produktet blir billigere. Komplett sin 45 dagers "full bytterett" er tullball, hvem lar produktet ligge hjemme i 45 dager UTEN å bruke det, for å så levere tilbake?. Hadde gledet meg å se hvor "bra" kundeservice komplett virkelig hadde hatt hvis de hadde åpnet fysisk butikk.

 

 

For all del, jeg er en drit fornøyd kunde av komplett, og håper for all del ikke de går konk. Men elkjøp er nok i stor grad undervurdert av mange mennesker her inne.

 

En ting er helt klart, enn så lenge det er mange butikker på markedet, jo dess billigere kan dere handle som kunde. Lenge leve konkurranse!

 

 

Hva snakker du egentlig om? internettmennesker? hva er det for noe? Joda kan jo godt hende at en god del av dem som foretrekke/anbefale Komplett over Elkjøp er folk som veit litt mer en den vanlige mannen på gåta om tek, men det er minst like mange teknisk uvitne som tar seg i bruk av netthandler, rett og slett pga prisene og enkelhet.

 

Dessuten undervurdere vel ingen Elkjøp her, men de fleste(inkludert meg) har hatt mange dårlige erfaringer med Elkjøp og da er det jo bare logisk at vi ikke synes Elkjøp er noe bra å handle hos. De har hatt sjansen sin hos meg og de skuffet meg, så lenge det finnes bedre alternativer er Elkjøp død for meg. Og ja Elkjøp kunne sikkert knuse prisene, men de har tydelig vis ikke behov for det og selge heller alt svinedyrt.

 

 

Siste punkt har du ganske rett med dog, tror vis Elkjøp/Lefdal og slik hadde gått hadde netthandelen kanskje blitt litt dyrere.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart at moren min kjøper vaskemaskin på Elkjøp og ikke Komplett.. Men selv kjøper jeg det meste jeg kan fra Komplett, ikke Elkjøp.

 

Enkelte produkter kan jeg forstå at Elkjøp vinner på (Som hvitvarer o.l), men er det virkelig de produktene Komplett tjener mest på? De resterende data produktene man ikke får kjøpt i Elkjøp er jeg interessert i, og jeg kjøper de fra Komplett.

 

Elkjøp var jeg glad for å være i når jeg var 10 år og så på spill til Nintendo.

Lenke til kommentar

Jeg ler når jeg leser her om folk som mener det er Elkjøp som går konkurs, og ikke komplett. Til tross for at dere kanskje har opplevd dårlig kundeservice, vet dere nok svært lite hva dere snakker om i det store bildet.

 

Vi snakker om en butikkkjede som alene omsetter for hele 5 ganger mer enn det komplett gjør på et år, da foruten lefdal, som er av samme eier, og igjen begge eies av et mega konsern. Vi snakker om trolig den mektigste og største elektroforhandleren(sammen med expert) i Norge. Elkjøp er for stort, for mektig, til å gå konk. Komplett er fislebutikk iforhold. Joda, svette internett nerder syter over internett prisene som svært ofte kan slå butikkprisene, selvom elkjop.no har lave priser til hver tid.

 

Men man vil altid ha kunder som vil gå i fysisk butikk for å kjøpe noe, ikke alle er internettmennesker. Noen vil alltid trenge hjelp til å velge, å valget å se produket, prøve det før kjøp. Og til tross for lave internettpriser kan vell så Elkjøps tilbuder knuse de prisene. Hvor mange butikker lar deg egentlig bruke et produkt i 30 dager for å så levere det tilbake uten grunn, og til og med få 30 dagers mulighet til å få penger tilbake hvis produktet blir billigere. Komplett sin 45 dagers "full bytterett" er tullball, hvem lar produktet ligge hjemme i 45 dager UTEN å bruke det, for å så levere tilbake?. Hadde gledet meg å se hvor "bra" kundeservice komplett virkelig hadde hatt hvis de hadde åpnet fysisk butikk.

 

 

For all del, jeg er en drit fornøyd kunde av komplett, og håper for all del ikke de går konk. Men elkjøp er nok i stor grad undervurdert av mange mennesker her inne.

 

En ting er helt klart, enn så lenge det er mange butikker på markedet, jo dess billigere kan dere handle som kunde. Lenge leve konkurranse!

 

 

Hva snakker du egentlig om? internettmennesker? hva er det for noe? Joda kan jo godt hende at en god del av dem som foretrekke/anbefale Komplett over Elkjøp er folk som veit litt mer en den vanlige mannen på gåta om tek, men det er minst like mange teknisk uvitne som tar seg i bruk av netthandler, rett og slett pga prisene og enkelhet.

 

Dessuten undervurdere vel ingen Elkjøp her, men de fleste(inkludert meg) har hatt mange dårlige erfaringer med Elkjøp og da er det jo bare logisk at vi ikke synes Elkjøp er noe bra å handle hos. De har hatt sjansen sin hos meg og de skuffet meg, så lenge det finnes bedre alternativer er Elkjøp død for meg. Og ja Elkjøp kunne sikkert knuse prisene, men de har tydelig vis ikke behov for det og selge heller alt svinedyrt.

 

 

Siste punkt har du ganske rett med dog, tror vis Elkjøp/Lefdal og slik hadde gått hadde netthandelen kanskje blitt litt dyrere.

 

Jeg fortalte veldig godt allerede i det innlegget hva internettmennesker/ikke internettmennesker er. Poenget er at selvom elkjøp sikkert har mange ufornøyde kunder, har de ekstremt mange fornøyde også, veldig mange. Elkjøp slakt finner man helt tilbake til nesten 10 år siden, men kjeden vokser for hver dag som går, det sier sitt.

 

Dette var jo ment til de som mener Elkjøp går konkurs, men Elkjøp sin kundeservice er ikke så ille så mange skal ha det til, de har mange bra vilkår som ingen andre har. Men folk er kravstore idag.

Lenke til kommentar

Men hallo da, dere som skriver om moms og toll fra amazon.

 

Man må være bra løk for å ikke forstå at et scenario der Amazon truer Komplett er et scenario der Amazon etablerer seg på det norske markedet. Og det blir like enkelt å handle der som i en hvilken som helst annen norsk nettbutikk.

 

Da skal vi se hvor godt de små, norske netbutikkene kan konkurrere på pris.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Komplett.no vil gå noen annen vei enn oppover i årene fremover. Handling på internett er fremtiden og med pick-up-points over store deler av landet har retur-biten blitt enklere og "å kunne snakke til et ansikt" argumentet er long gone. Dessuten har de flinke ansatte (stort sett) som har oversikt over det de driver med. Videre har de en varesortiment uten sidestykke hva gjelder hardware og annen elektronikk og alt er stort sett på lager.

 

Elkjøp er en helt annen historie, der har jeg nesten utelatende negativ erfaring på hva jeg har kjøpt. Senest i går var jeg innom for å hente en mobiltelefon med Collect@store (Elkjøp hadde for en gangs skyld ikke overpriset produktet og de hadde den på lager så jeg kunne få den på dagen).

Da jeg kom til butikken fikk jeg selvsagt lov til å betale for telefonen og blir bedt om å gå til vareutleveringsskranken. Der står jeg i kø i 20 minutter, fordi det krevde tydeligvis 2 personer å taste inn skaderapport på en laptop som skulle på service. Når det endelig ble min tur gikk fyren bak på lageret for å hente telefonen, men kommer tomhendt tilbake; "Øøøh, jeg trodde det var et kamera, du må hendvende deg hos telefonfolkene i butikken". Ny kø, enda en dust som sliter med å finne telefonen fordi han mener den ikke har kommet inn enda.

 

Ikke fatter jeg hvorfor Elkjøp har collect@store overhodet. Du må vente 2 timer på "klargjøring" før du kan hente pakken, og så klarer de forskyne meg å bruke 1 time på å rote fram telefonen. På Pick-Up-Point Vinderen har jeg aldri stått lenger enn 10 minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor handle i den fysiske elkjøp butikken? Det er jo steike meg mye dyrere å handle der enn på nett. Når jeg kjøpte Z-5500 kosta det 1999 på nett og 3000 i butikken. Etter det har jeg alltid kjøpt ting på nett og kun kikket og testet varer i butikken.

Lenke til kommentar

Fordi det ikke er alle som vet så mye om varene de er ute etter. Hvis jeg f.eks. skal kjøpe vaskemaskin, noe jeg har gjort tre ganger på ti år, må jeg i butikken. Problemet er selvsagt at de idiotene på Elkjøp ikke akkurat gjør det enkelt for meg å vite hva som er en godt kjøp og hva som er et godt salg.

Lenke til kommentar

Her var det mye negativitet rettet mot elkjøp ser jeg, og mye av det er nok berettiget mistenker jeg.

 

Nå er jeg inne i mitt 5 år i elkjøp som avdelingsleder for en data-avdeling, og jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken på noen punkter som er nevnt på de foregående sidene, heldigvis.

 

Jeg har vært forumhore i minst 10 år, og fulgt med på alt av tester, reportasjer, artikler og sammenlikninger av alt data-foto relatert så lenge jeg kan huske. Snapper jeg opp nyttig info blir dette raskt videreformidlet til mine selgere og de blir "testet" på kunnskapen sin med jevne mellomrom. Det har kommet til det punktet nå, at i lokalsamfunnet har vi som jobber i min avdeling fått et rykte på oss til å kunne hjelpe til med spørsmål om alt mellom himmel og jord som kunder måtte lure på. Det gjør meg ingenting å veilede en konfirmant som har med seg 4 handlelister fra komplett til å velge rett liste utifra det han vil gjøre med maskinen han har fått penger til, det er bare morsomt det. Ikke syns jeg det er kjedelig å ha "voksenopplæring" for kunder som ikke vet hva de faktisk trenger for å dekke et behov heller, det er jo bare morsomt.

 

Hadde vi ikke rett PC i vårt sortiment sier du? Kom igjen, gi meg liste på hvilke komponenter du vil ha i den, så bygger jeg den for deg etter dine spesifikasjonskrav istedet, så er vi sikre på at du blir fornøyd. (Har vel snart passert 100 av den der, hvis ikke er jeg veldig nær ihvertfall. Bygger maskinen gjør jeg også, for å sikre at det blir slik jeg ville hatt det selv, med kabler festet i strips, og allerede tatt høyde for oppgradering om 3-5år).

 

Ok, husker du hvor du så varen billigere? ikke det nei. (drar frem telefonen og scanner varen med prisjakt applikasjonen), se der ja, den kosta bare 219 på mpx, går det greit for deg hvis vi tar den prisen + frakt, så får du den med deg nå med en gang? Flott :)

 

Dette er noen "bilder" fra min hverdag i elkjøp, og jeg kjenner veldig mange ildsjeler som jobber med samme iver etter å glede hver eneste kunde.

 

Jeg beklager hvis jeg ikke har hatt muligheten til å overraske deg med god kunnskap om det du lurer på og ypperlig kundebehandling når du har vært i din lokale elkjøp butikk, men jeg kan bare jobbe ett sted :)

 

Øivind

 

Hei Øivind

 

Det er sikkert mange dyktige ansatte i Elkjøp. På mandag, så skal jeg ta meg en tur igjen, til min lokale Elkjøp forretning og spørre om de selger sata-kabler. Sist jeg var innom visste de ikke hva det var. Hva tror du jeg får til svar denne gangen?

 

Jeg reagerer på denne uttalelsen:

 

"– Jeg ser ikke noen åpenbar grunn til å handle hos Komplett eller MPX, sier Blomseth til nettstedet dinside.no."

 

Neivel, men hvor finner jeg hovedkort, prosessorer, ulike kjølere til cpu, strømforsyninger, kabler etc hos Elkjøp? Hvor på nettet og hvor i butikken?

 

Når jeg ikke kan finne det, så ser ikke jeg at det er noen åpenbar grunn til å handle hos Elkjøp. Men, om Elkjøp klarer å levere slike varer til en god pris i fremtiden, da vil jo situasjonen endre seg, selvfølgelig. Men slik er ikke situasjoen idag, og da blir Blomseth sin uttalelse merkelig. Vitner kanskje om at han ikke kjenner sitt publikum eller markedet? Og da tenker jeg på markedet for oss som liker å kjøpe pc-deler og bygge selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, jeg var på Elkjøp forleden og spurte om pris på Playstation 3.... De skulle da ha 3095,- for en 320GB.... Deretter gikk jeg hjem og bestilte akkurat samme på nett for 2195,- og betalte 59,- for hente den i hentebua...Sparte 841,- og for disse fikk jeg en ekstra kontroller, en docking m/lademulighet og et spill....

 

Handle på Elkjøp? Det lønner seg svært sjelden, med mindre de har knalltilbud.... Men da er det stort sett kunn lokketilbu uansett og de er utsolgt før du rekker å åpne tilsendt kundeavis...Men de har selvsagt altid noe større og bedre og selge deg.... Sleipinger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Deilig å handle på komplett og andre nettbutikker..sitter i din egen stude, leser annmeldelser. hyggelig betjening, rimilig og du finner akkurat det du vil ha.

Slipper å stresse rundt og mase med kø og venting. Slipper å bli presses til å kjøpe ekstrautstyr eller bli prakket på det ene og det andre. Slipper breial betjening utelukkende av BI studenter med snus under leppa og litt for mye gele i sleiken sin, som tror de er konge. Kan vedde på de ikke vet forskjell på Crossfire og SLI en gang :nei:

Endret av janern21
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, skulle noen som hadde vært både kompetent og kundeorientert jobbet i en elkjøp butikk hadde de ikke solgt annet enn to-tre modeller av henholdsvis vaskemaskin, komfyr og oppvaskmaskin.

 

Jeg tror elkjøp er en sånn ut i naturen opplevelse for telefonselgere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
– Jeg ser ikke noen åpenbar grunn til å handle hos Komplett eller MPX, sier Blomseth til nettstedet dinside.no.

 

hahahaahaha.

 

Jeg ser ingen åpenbar grunn for å gå på elkjøp for å handle. Ble i dag møtt av en selger som ikke viste forskjellen mellom en optisk mus og en lasermus. I tillegg kosta musa,(som bare skulle brukes i helga til jeg får ny fra komplett) 3 ganger mer enn jeg kunne kjøpt den for i en nettbutikk.

 

Etterhvert som den yngre generasjonen blir de viktigste kundene trur jeg elkjøp og lignende får problemer...

Endret av hYLeAPe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er som mange sier Komplett som er rustet for konkurranse med Amazon. Elkjøp (og Expert) har verken kompetanse eller systemer for å konkurrerer på det detaljenivået Komplett og Amazon er. Elkjøps styrke er butikkene/forhandlernettet (med kunnskapsløse selgere riktignok)og et og annet godt nettilbud. Det vil aldri lønne seg å fylle en fysisk butikk med det vareutvalget feks Komplett tilbyr, hvis du ikke betjener den med roboter àla Kompletts varelager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

– Jeg ser ikke noen åpenbar grunn til å handle hos Komplett eller MPX, sier Blomseth.

 

Og med denne uttalelsen har mannen utbasunert sin egen dumskap for åpen scene. At denne karen har en annen stilling enn vaskehjelp sier vel det meste om hvilke kvalifikasjoner Elkjøp ønker hos sine ansatte.

Lenke til kommentar

Elkjøp er imidlertid veldig bra for de som er over 30-40 og trenger en lokal sjappe å gå til når noe svikter, slik at de kan bli lurt til å kjøpe noe nytt siden "garantien er gått ut". Fint at noen vil ta på seg den byrden og underholde på TV2 hjelper deg.

Kan dagens ungdommer noe særlig mer om datamaskiner enn 30-40-åringer da? Mitt inntrykk er at tenåringer stort sett bare er i stand til bruke Facebook og Java-spill, samt infisere foreldrenes PC med spyware. Eller kjøpe "hukommelse" til Mac-en sin på Eplehuset.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Hmm, mindre intelligent mann:P Elsker følelsen av å ha kjøpt noe mye billigere enn de som har kjøpt det samme på elkjøp. Føler meg "smart" når jeg bestiller på nettet:P Det er kanskje ikke alle nettbutikkene som overlever, men de største må det nok mer til enn ett idiotisk utsagn for å ta knekken på. Å handle på den lokale Elkjøp-butikken er ett mareritt, utrolig dårlig utvalg, service og kunnskap blandt de ansatte. Er som elektronikkens bensinstasjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...