Gå til innhold

– Komplett vil ikke klare seg


Anbefalte innlegg

Jeg og bror min drar til elkjøp og skal kjøpe mp3 spiller til mobil. Vi spør en ansatt om de har mp3 spillere til mobiltelefoner?

 

Hva i all verden er en MP3 spiller til mobil?????

 

Fikk dere kjøpt MP3 spiller til mobil et annet sted?????

Kanskje ikke så rart om betjeningen er uten svar enkelte ganger :)

 

Edit: Ser svaret over nå, men må si at dette var totalt ukjent for meg, selv om jeg ikke er særlig ung lenger :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og bror min drar til elkjøp og skal kjøpe mp3 spiller til mobil. Vi spør en ansatt om de har mp3 spillere til mobiltelefoner?

 

Hva i all verden er en MP3 spiller til mobil?????

 

Fikk dere kjøpt MP3 spiller til mobil et annet sted?????

Kanskje ikke så rart om betjeningen er uten svar enkelte ganger :)

 

Edit: Ser svaret over nå, men må si at dette var totalt ukjent for meg, selv om jeg ikke er særlig ung lenger :)

 

Det ble ett annet sted ja. :). Creative og Apple hadde akkurat begynt å lage spillere på den tiden og ericsson måtte også være med. Ble en creative muvo isteden på 128 mb.

Lenke til kommentar

Det de store kjedene (med fysiske butikker) har felles, er jo den generellt lave fagkunnskapen man finner hos betjeningen. Samme hva jeg skal handle på Elkjøp, Expert m.fl., så vet jeg selv mye mer om produktene deres og teknologien, enn det betjeningen gjør. Skal man f.eks. gå i en av dem og handle ny TV, så blir jeg målløs av u-kunnskapen, og de merkelige svarene man får når man spør om de enkleste ting. Samt at synsingen og misforståtte fordommer florerer.

Det er forsåvidt ikke unikt for elektronikkforhandlerne, men blir gjerne mest synlig der, fordi mange av kundene har enda dårligere kunnskaper, og kunne sårt hatt bruk for kyndig veiledning - men det får de altså ikke.

Jeg tror ikke det generelle kunnskapsnivået er stort bedre hos nettbutikkene heller, men der kommer man i hvert fall lettere i kontakt med minst en person med litt peiling, som kan svare på mailer, eller telefon, hvis det er noe teknisk man lurer på.

 

Få mennesker med kunnskap inn i butikkene, og hiv ut de typiske selgerne, sier jeg.

Lenke til kommentar

Syns sammenligningen elkjøp v komplett er litt merkelig.

For meg virker det som om komplett sikter seg inn mot en annen kundegruppe enn elkjøp gjør. Enkeltkomponenter til datamaskiner har de (så vidt jeg vet) ikke på elkjøp. Jeg handler i 90% av tilfellene hos komplett av den enkle grunnen at elkjøp stort sett bare har mid-range produkter, samt at elkjøp er treige til å få inn f.eks. nye mobiltelefoner o.l.

 

Joda dem skaffer komponenter hvis du spør, men prisen er høy pga dem kjøper fra komplett selv.

Elkjøp kommer nok aldri til å bli gode på komponenter pga dem ikke kan ha ett lager i butikkene av alt mulig.

Eneste muligheten dem har er bestilling i butikk\på nett for så å få det levert i butikken neste dag, men da kan jo folk liksogodt bestille fra en annen nettbutikk billigere å få det rett på posten/døra

Lenke til kommentar

For at jeg skulle valgt elkjøp burde de hvertfall begynne å ha folk i butikken som vet hva de snakker om, det har de ikke i dag. Det er mye som er gale med elkjøp. Kundeservice=shit, pris=shit og folkene som jobber der=shit... Så neitakk, blir nok komplett i fremtiden også.

PS: Man kan ha nokså mye morro med de ansatte i elkjøp om en går inn å later som om man er helt blåste, for å så brilijere etterpå ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe positivt om Elkjøp. Da jeg forhåndsbestilte en HTC Diamond kom de ikke med noe beskjed da den var forsinket, så jeg ringte de. Da kom de med ulike versjoner. En sa den var på vei, en annen sa den var på lager i Sverige og at den da skulle sendes, men fikk ikke noe bekreftelse på det, så ringte igjen. Da var den ikke på lager i det hele tatt. Ble til slutt lei, men den kom etter to uker. Ganske greit når sommerferien hadde begynt og man sto uten mobil i det hele tatt.

 

Andre gangen etter det jeg hadde noe med Elkjøp å gjøre var for å levere inn en printer til reparasjon. Da klarte de å rote den helt bort. De nektet å gi pengene tilbake, og ville gi oss noe de mente var tilsvarende. Kranglet meg til å få den oppdaterte versjonen, der blekkpatronene vi alerede hadde kjøpt passet. At vi da skulle få et gavekort som dekket ny printer hadde de glemt å gjøre slik at jeg kunne hente ut i tillegg, så måtte krangle på det òg.

 

Elkjøp vs. Komplett:

 

Elkjøp har tragisk service og alt annet en konkurransedyktige priser. Hender de har noen tilbud som klarer å bikke under andres priser.

 

Komplett har jeg handlet hos kun én gang, men var fornøyd med servicen. Grafikkortet jeg bestilte var forsinket, men de oppdaterte meg hele tiden, i motsetning til Elkjøp. De var også svært behjelpelig da jeg trodde det var årsaken til et problem jeg ikke helt husker hva var nå, men virket i hvert fall ikke som de tenkte "nje, tar ikke imot den varen, reklamasjonsrett eksisterer ikke". :tease:

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Velger Komplett og lignende nettbutikker for datakomponenter, og andre lignende produkter, og brukerandmelderser hjelper bra i forhold til uvitende kunder og oss som vil vite mere.

Elkjøp bruker jeg til ting som jeg trenger på dagen, som f.eks, el tannbørste, siste bluray filmen og eventuelt et tv, som jeg vil ha akkurat denne lørdagen.. men sjekker jo om komplett har denne aktuelle tv´n for å se på produkt og brukerkommentarer..

For meg er komplett gull verdt, og det er mange tusen som støtter meg i denne saken.. så komplett.no kan leve i mange mange år ennå.

Elkjøp ser jeg som litt klønete, jeg kan står et kvarter før jeg får den hjelpen jeg vil ha, og svaret jeg får, kan man sammenligne med at elkjøp vil ha mest mulig penger av meg.

Er jeg på jakt etter en tv på 32 tommer, og enden på visa blir at jeg går ut av butikken med ett 42 tommer til 2000,- dyrere og for stort for hyllen foran sengen, i så fall hvis jeg var av den sjenerte og redde typen, og lett å overkjøre.

God helg, og nå til komplett for å fylle handlekurven.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på Elkjip mange ganger for å kjøpe ferdig hyllevare. Det har ofte endt i at jeg har fått det jeg skal ha etter å ha funnet pris på Komplett, printet ut arket og så gått til Elkjip for å få "matchende pris" uten å vente på postgang. Men stort sett går Komplett og MPX Elkjip en høy gang fordi de har mulighet til å levere til hentebu eller sånn postautomat på ett døgn.

Plukkprisene på datautstyr på Komplett er kanskje høyere enn en del andre nettbutikker, men de har gjennomført nettbutikk med godt utvalg. Og å handle der er ikke stress i motsetning til å stå 25-30 minutter for å vente på en selger som ikke kan noe teknisk om det han skal selge i en Elkjip Megastor.

 

Takke meg til Lefdal og Expert. Der sier i alle fall selgerne "det vet jeg ikke", "jeg kan finne ut av det for deg, bli med til maskina her borte" eller "beklager, vi kan ikke matche prisen" uten at du blir utsatt for mental voldtekt.

Lenke til kommentar

Elkjøp kan kanskje klare å selge meg en vaskemaskin, kjøleskap eller barbermaskin.

Men en PC, TV eller fotoutstyr kan de se lenge etter å selge meg!

 

Det er bare det at jeg til og med vet mer om kjøleskap og vaskemaskiner, hva som er kvalitet eller ikke, enn det den typiske kundebehandler i Elkjøp/Expert gjør! :whistle:

 

Fagkunnskapen er slett, over hele fjøla. Jeg hadde skammet meg dersom jeg hadde vært betjening hos Expert, og hadde hatt så liten fagkunnskap som de typisk legger for dagen. Jeg vet jo at de ikke har verdens beste lønn, og er av ulike årsaker kanskje ikke så altfor motivert til å holde seg oppdatert, men det må da vel finnes noe som heter yrkesstolthet likevel ... eller? Er det noe som blir ansett for gammeldags nå for tiden? Er tankegangen slik; "Jobb er jobb, bare jeg får lønna mi, så til helvete med kundene" ?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Gutter liker nemlig å shoppe på butikk. Vi synes det er digg å gå på butikker som Biltema osv. Vi hadde satt pris på 17 000kvm med kabler, kabinett og strømforsyninger:)

Intet å si på det, men så lenge elkjøp har ansatt selgere og ikke kundehjelpere, så er det ikke noe behagelig å gå i slike butikker. De ønsker å prakke på kjøper mest mulig av det DE tjener på, og ikke hva kunden har behov for. Er det noe kjøpepress på komplett? Nei. Det er kjøpepress på elkjøp. Jeg har måttet sende folk tilbake med den maskinen de kjøpte på elkjøp rett og slett fordi de har kjøpt en dyr og crappy(*) kontormaskin som selgeren vistnok selv har en av, ikke spillmaskinen som de egentlig trengte. Skulle det vært noe slikt du tenker på måtte det vært folk der som viste hva de solgte. De på elkjøp gjør det ikke. De vet hvor mye de tjener på å selge den enheten fremfor en annen.

 

(*)elendig skjermkort, hovedkort fra ukjent produsent, strømforsyning som ikke ville taklet noe annet enn akkurat det oppsettet og skjerm som var så treg at cs så ut som en syretripp.

 

Optimalt sett skulle bare elkjøp latt være å selge datautstyr. Man kan faktisk finne folk der som har rimelig god peiling på forskjellige kjøleskap- og komfyrprodusenter, støynivå og tilsvarende.

 

edit: siste produkt jeg kjøpte på elkjøp var en MX518. Selv ikke elkjøp er så crappy at de klarer å herpe til en vare som er pakket i plast man må klippe opp for å få ut av pakken. Vit hva du skal ha, gå fort gjennom butikken, ikke få øyekontakt med noen, hvis noen spør, så "kikker" du bare, ikke spør om hjelp. På den måten kan du komme deg til kassa rimelig kjapt. Nå er det bare å komme seg ut derfra, for fellesnevner er jo at de skal presse deg forbi et område med alskens mulig ræl som du kanskje har behov for, men som de tjener masse på. Og de skal helst ha deg der lenge. Også skal de selge deg forsikringer, ha navnet ditt etc.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...