Gå til innhold

– Komplett vil ikke klare seg


Anbefalte innlegg

Siste erfaring med Elkjøp var at kundebehandler på pc-rep ikke ville høre forklaringen min engang når jeg skulle sende inn pc.

 

Grunnlaget jeg prøvde å komme med var samme som to ganger tidligere. At pc blir så varm at den slår seg av når den står flatt på et bord uten hindringer rundt ventilasjon.

 

Komplett er et bedre valg på alle måter for meg. Skal jeg til Elkjøp må jeg betale 120 kroner/tur +driovstoff, noe som normalt blir mer enn en pakke hos Komplett. I tillegg er varene dyrere, for eksempel min nye 3DS med Zelda koster 2700 (ca 2820+drivstoff for å reise dit og hjem) mens på komplett ble det 2500+90 i frakt. 230 kroner spart det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustin Home, Komplett og MPX har service. De har deler. Ansatte som kan svare på spørsmål per mail. De har faktisk online ordrehistorikk som ikke bare plutselig forsvinner ut i intet (i motsetning til elkjop.no).

 

Elkjøp er imidlertid veldig bra for de som er over 30-40 og trenger en lokal sjappe å gå til når noe svikter, slik at de kan bli lurt til å kjøpe noe nytt siden "garantien er gått ut". Fint at noen vil ta på seg den byrden og underholde på TV2 hjelper deg.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Dersom nisjeforretningene forsvinner, vil elkjøp ha et stort problem med å dekke etterspørsel, samt skaffe kvalifisert personell. Jeg tenker ikke spesifikt på Komplett.no her, men alle de mindre aktørene. Disse vil etterlate seg et diger hull i tilbudet, og elkjøp VIL få problemer med å fylle dette. Jeg handler faktisk heller i utlandet enn hos en butikkkjede som er så kynisk som Elkjøp...

 

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Hehehe - ja dette var en no-brainer.

Hvorfor i all verden skulle jeg ønske å handle fra Elkjøp?

Har Elkjøp og Expert 500 meter fra der jeg bor, men foretrekker uansett å handle hos Komplett eller andre nettbutikker.

Elkjøp har enten ikke det jeg skal ha (datakomponenter), eller de har et elendig utvalg, eller de har gårsdagens modeller.

Pluss at de har vel ikke ansatt de skarpeste knivene i skuffen.

Har til og med kjøpt en Siemens tørketrommel over nett hos MPX, siden hverken Elkjøp eller Expert var i nærheten av å kunne konkurrere på pris.

 

Så det kan ikke bli enklere enn dette.

Lenke til kommentar

Helt ærlig synes jeg det er bedre å handle på nett enn i butikk. Som regel vet jeg hva jeg skal ha og da tar det betydelig mindre tid å surfe komplett eller mpx, enn det ville ta å dra til butikken.

Det er vel heller sannsynlig at de store varehusene vil forsvinne etterhvert som netthandelen øker. Her tror jeg Komplett/Netshop/MPX har et stort fortrinn ved å tilby god service, rask levering og solide produkter.

 

Ettersom jeg selv er en kvalitetsbevisst person så bruker jeg gjerne et par timer ekstra på nett for å utforske, samt lese tester av produkter før jeg velger å handle. Å få direkte fakta og tilbakemeldinger fra flere brukere er betydelig tryggere og bedre, enn å få fortalt av en selger at denne TV´en er top of the line, når den egentlig ikke er det. :)

Lenke til kommentar

Den påstanden til Elkjøp-sjefen er noe tull...

Viser bare hvilken person det er.

 

Har aldri brukt Elkjøp eller noe annet useriøst firma som Lefdal,Ekspert og lignende til innkjøp av dataoppsett. Der er det kun Nettbutikkene som duger.

 

De er både billigere og vet hva de snakker om, og servicen har alltid vært på topp. Jeg gidder ikke vente i over 1 måned på å få fikset en feil på datautstyret, eller at jeg må kjøpe dyr oppgradering bare på grunn av at det er en Dell-maskin, eller HP.etc..

 

Det var deilig å få blåst litt ut :p

 

Skriv din kommentar....

Lenke til kommentar
Hvor kjøper dere kjøleskapet, vaksemaskinen eller høytrykkspyleren for den saks skyld? På komplett?
Høytrykkspyleren er selvfølgelig kjøpt på Obs! Bygg. Andre bygg- og verktøysbutikker har også høyttrykksspylere, og langt bedre kompetanse enn Elkjøp.

 

Sist jeg satt opp et kjøkken ble hvitevarene (Miele) bestilt gjennom HTH og ble levert hjemme på døren sammen med resten av kjøkkenet. Jeg ser at også Ikea tilbyr hvitevarer som passer til kjøkkenene deres.

 

Så da står Elkjøp igjen som et vaskemaskinutsalg om noen år. Kjipt for dem, helt OK for meg.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Vel!

 

Har mellom 2-300 leveringer fra Komplett og gutta har ALDRI sviktet meg om noen kjøp(reklamasjon/garanti) har hatt problemer.(ikke mangen da..)

 

 

Dog er jeg mer slik sofakjøper som har behov for "spesielle deler", har vel satt sammen/modifisert ca. 4-500 maskiner i løpet av 10-12 år så det så. + alt annet utstyr som kommer i tillegg.

 

Har brukt/bruker også ps.no/multicom/netshop/MPX og noen andre aktivt men El-kjøp kan ikke tilfredsstille mine behov, ikke foreløpig. Neppe kommer aldri til å gjøre det heller, dette vil kreve alt for mye kapital, bundet i fysisk varelager. I tillegg vil logistikken koste mer enn kundene er verd(les prisene), over det lange løpet.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle jeg ha umiddelbart behov for et spessiellt batteri eller akutt behov for nytt kjøleskap kan jeg svinge innom elkjøp, men det blir som å handle melk og brød på bensinstasjon. Gårsdagens vare, overprisa og null service kun ett press om å kjøpe mer, mer, mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Hva er dette pratet om hvem som overlever i 2015? Er det etnisk rensking av el-butikker :p

 

Vel, nå vil jeg, som mange andre også har skrevet, mene at det er Elkjøp som bør føle seg truet av Komplett/MPX.

 

Jeg har ikke opplevd noe spesielt dårlig eller inkompetent service på Elkjøp, mest fordi jeg stort sett vet hva jeg vil ha. Men kan forstå at det er et problem, fordi mye av Elkjøps kunder er "dumme" forbrukere. "Dumme" forbrukere er stort sett blanke på hva de skal ha, eller hva som er bra. Det er disse "dumme" forbrukerene Elkjøp tjener penger på fordi de greier å pushe på en dobbelt så stor TV fordi denhar scart-inngang eller en 50 % dyrere PC fordi den har hele 500 GB harddisk. Så lenge man har vanlige folk, som ikke har spesielle krav eller kunnskap om produkter vil Elkjøp holde stand. Komplett vil også holde stand, fordi de har kontroll over et nisjemarked, men som i gjengjeld er stort, og består av kunder som legger igjen mye penger.

 

På elkjøp megastore på slependen har jeg sett at de har en hylle med PC komponenter. Utvalget er ræva, og de har utdatert HW, type 4870 når 6870 er lansert...

Jeg har jo sett at det blir stadig flere "gaming" PCer, dog er dette Alienware, som også tiltrekker seg mye "dumme" forbrukere, som har fått fortalt at de har en av norges råeste PCer, når de sitter med ytelsen til en helt OK gaming bærbar fra multicom.

 

Jeg har sett samme tendenser i store el-kjeder i utlandet også, lite HW, som overall er ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...