Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mye å lese seg opp på (65 sider) i tråden, kanskje etterhvert.

 

Om man lurer på hvilke interne harddisker som skjuler seg under skallet på eksterne USB 2.0 og USB 3.0 disker, finnes det noen grove oversikter for hva man kan tenkes å finne i en slik harddisk fra forskjellige merker?

 

Verbatim f.eks. hvem produserer deres disker, bare for å ta et eksempel.

 

Det er jo en skog av merker, og kanskje noen har en oversikt på slikt på internett som folk på forumet har kommet over?

Endret av G
Lenke til kommentar
The most unusual drive was clearly Mushkin's prototype for a 4TB model in their Reactor line. In order to hit that capacity they're putting two SM2246EN controllers behind a JMicron JMS562. The latter chip is one you'd more commonly expect to find in a multi-bay USB hard drive enclosure, but it can use one of its three SATA channels as the host interface instead of USB, making it into a transparent RAID controller. This reportedly kills random access performance, but Mushkin is expecting to be able to ship the 4TB model for a mere $500, which will greatly help it find a niche.

Anandtech rapporterer fra CES

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har 4 stk. Western Digital® Red 4TB NAS-Harddisk SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 3.5", 24x7 (WD40EFRX) i mitt lille oppsett og de har snurret 24/7 i 2 år uten noe som helst problemer.

 

Minner meg på at jeg kanskje bør shoppe inn en 3-4 til for å ha på lager. Både for eventuell utvidelse, samt bytte ut om noen feiler *knock wood* :)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor på komplett du har lest, men "ekstremt mange får problemer" klarer ikke jeg å tolke utifra anmeldelsene i hvert fall. 4TB'en har jo full score. og 2/3TB har mest positiv tilbakemelding og et par negative.

 

Skal på ingen måte påstå at dette er verdens beste disker. Men mine 4 er feilfrie så langt i hvert fall :)

 

Oppdatert: Ok.. fant mer knappen.. hehe.. men er fortsatt litt igjen til ekstremt mange i mine øyne ;) Og det er jo stort sett de som klager som gir tilbakemeldinger. Flertallet hører man aldri noe i fra.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

6 av 19 anmeldelser på 3 TB utgaven rapporterer om en eller flere disker som var DOA eller ble defekt innen kort tid med bruk. Synes dette er ganske høyt tall, spesielt når flere av dem har fått både 2 og 3 disker med feil. Mye mulig det har vært et dårlig parti ute å gått på disse diskene?

 

Nå har jeg ikke lest på 2/4/6 TB utgavene.

 

Edit:

 

Ser at 2 og 4 TB får mye skryt, på 6 TB er der mer som på 3 TB utgaven.

 

På prisjakt får 3 TB mye skryt, så det er vel mer eller mindre litt tilfeldig dette her. Dere som har fulgt aktivt med i denne tråden her har vel fått et langt bedre inntrykk på om disse er kjent for feil eller ikke enn hva jeg har som kun har lest på komplett og nå prisjakt.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Jeg har flere WD RED 3TB fra 2012 / 13 , fungerer i beste velgående... seagate derimot har jeg vært uheldig med. Men har altid 3-4 disker klare til å ta over om en skulle feile. Nå skal sant sies at jeg har en snikende mistanke om at adaptec 8885 har hatt et lite problem, da 2 raid med seagate fungere i beste velgående med en eldre adaptec 5805

 

Men dette raidet er selvfølgelig flyttet over på et areca 1883i raid nuh. ;)

Lenke til kommentar

 

Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6?

Jeg har 16 stk hitachi 3tb desktop med meget godt resultat. Raid-6 på areca. 16 stk 4tb seagate 4tb desktop i raid-6 er også veldig bra.

 

Blir hitachi videre, selv om jeg ikkje har hatt noen seagate 4tb som har daua enda.

 

Bruker du power management på diskene Nizzen ?

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke merke og modell bør en vurdere på disker som skal i Raid-6?

Jeg har 16 stk hitachi 3tb desktop med meget godt resultat. Raid-6 på areca. 16 stk 4tb seagate 4tb desktop i raid-6 er også veldig bra.

 

Blir hitachi videre, selv om jeg ikkje har hatt noen seagate 4tb som har daua enda.

 

Bruker du power management på diskene Nizzen ?

 

nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...