Gå til innhold

[Løst] ST9250315AS - Åpnet Seagate ekstern USB 2.0 disk - (min første prøveklut)


G

Anbefalte innlegg

Hadde denne ekstradisken som jeg aldri virkelig har brukt, men kjøpte fra Clas Ohlson. En USB 2.0 Seagate 250 Gig enhet.
 
P/N: 9SD2A2-500
 
Så nå sitter jeg med et tomt delvis, mildt knekt plastikkskall, en SATA til USB 2.0 adapter med metallskrapet disken hvilte i, USB 2.0 - mini-USB-2.0-kabel. Samt disken:
 
Overrasket over at det var en brand'et disk, framfor disse uspesifiserte.
 
ST9250315AS
 
Momentus 5400.6
250 GB
 
 
Var min første diskåpneprøvelse. Var alt for enkelt, ift. hva man ser på andre verre innkapslinger. På denne disken så var det bare å ta tak i den korte bankkanten og begynne å brekke opp derfra.
 
31ve4HMdBaL.jpg
 
http://www.m.amazon.com/dp/B001SJVU24/ref=twister_B0027IS4KQ?_encoding=UTF8&psc=1
 
 
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA5AD2N89245&cm_re=momentus_250_gb-_-22-148-489-_-Product
 
 
Features:

1000 Gs of nonoperating shock make the drive ideal for notebook PCs and industrial applications.

G-Force Protection feature available for added robustness in mobile environments

Utilizes ramp load features that remove the head from the disk during idle periods, improving idle power consumption and adding to the durability of the drive

QuietStep technology enables ultra-quiet load/unload acoustics.
SATA 3Gb/s interface with Native Command Queuing

Perpendicular recording technology
 
 
Performance

8MB 5.6ms 5400 RPM

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du misset et vesentlig poeng. Ja, det er ingen overraskelse at de bruker egne disker. Men, det er en overraskelse å finne brand'ete modeller inni der.

 

For produsentene liker gjerne å stappe inn en disk som har skjulte spesifikasjoner, og da har den kanskje ikke noe ordentlig modell-navn som man finner på interne disker som er i salg. Sånn sett så er jeg veldig overrasket at det sitter en Momentus 5400.6 inni der, for å tydeliggjøre hva jeg mener for noe. Seagate vil la navnet sitt stå på disken uansett, men de vil kanskje gi den en helt annen betegnelse som ikke lar seg google. Skjer rett som det er det også, når du "graver ut" en internt disk fra et slikt eksternt produkt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok, her har du en video som viser at man f.eks. finner en Seagate Freeplay, som er i unbranded-kategorien som jeg forsøker å få forklart. Ihvertfall i følge video-posteren, og at man ikke får google't opp noe info om disken. Så det kan altså forekomme:

 

 

Published on Nov 13, 2010

3:54 ute i video så sier han at det ikke finnes noe register å slå opp i som er tilgjengelig

 

ST9750430AS

 

NEW SEAGATE FREEPLAY ST9750430AS 5400RPM 750GB SATA 2.5" INTERNAL HARD DRIVE

 

 

 

Kanskje, kanskje ikke. Kan hende det var mindre info når han postet video, ELLER at informasjonen ikke er så enkel å lete opp eller like utfyllende som for en branded disk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...