Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For noe tull, det finnes plenty med gode spill til konsollen

Det jeg mener er voksen spill, :) skytte spill som Doom 4 fallout 4 er ikke til WiiU, :glare:  :sleep2: Da tjente sony å mirosoft ikke nintendo att jeg kjøpte spillene til deres konsoller ikke WiiU da.

 

 

Pokemon Go er på tv nå NRK1

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

 

 

For noe tull, det finnes plenty med gode spill til konsollen

Det jeg mener er voksen spill, :) skytte spill som Doom 4 fallout 4 er ikke til WiiU, :glare::sleep2: Da tjente sony å mirosoft ikke nintendo att jeg kjøpte spillene til deres konsoller ikke WiiU da.

 

 

Pokemon Go er på tv nå NRK1

Du mener altså at Doom og Fallout 4 er "voksenspill" mens Mario, Zelda etc. er barnespill?

 

Er det mammaen din som har fortalt deg det?

 

Har forøvrig ikke sett en eneste skytt i verken Doom eller Fallout 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For noe tull, det finnes plenty med gode spill til konsollen

Det jeg mener er voksen spill, :) skytte spill som Doom 4 fallout 4 er ikke til WiiU, :glare::sleep2: Da tjente sony å mirosoft ikke nintendo att jeg kjøpte spillene til deres konsoller ikke WiiU da.

 

 

Pokemon Go er på tv nå NRK1

Du mener altså at Doom og Fallout 4 er "voksenspill" mens Mario, Zelda etc. er barnespill?

 

Er det mammaen din som har fortalt deg det?

 

Har forøvrig ikke sett en eneste skytt i verken Doom eller Fallout 4.

 

Svært pedantisk av deg å slå en vits over en t for mye. Forøvrig har han rett, hvert fall fra utviklernes satsning. Doom og Fallout har høy aldersgrense, noe som er bevisst av utviklerne. De kan dermed med rette kalles "voksenspill". Mario og Zelda nevnte han ikke, det var dine ord.

Lenke til kommentar

Deg om det.

 

Det med Mario og Zelda, som jo er maskotene til Nintendo er jo underforstått i det han sier. Krever ingen rakettforsker for å forstå det, når Fallout og Doom blir beskrevet som voksenspill.

 

Fnwilborn har mye rett i det han skriver må jeg legge til. Det er svært mange kvalitetsspill på WiiU - men når man er i en viss alder er det "kulere" å spille "voksenspill" enn "barnespill". Det ser vi jo eksempler på her i tråden.

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Syns ikke det er så kult å spille BF kontra Zelda i grunn. Men når Nintendo gjør det vanskelig for meg å nyte spillene pga. påtvunget søppel av noen kontrollere da blir jeg litt varm i trøya. Da lar jeg meg ikke engasjere og da er det ikke vits å spille bare for å spille. Twilight Princess fullførte jeg i det minste, men Skyward Sword la jeg fra meg 2 ganger. Kom godt i gang på runde 2, men veldig mye av magien var borte i grunn...og ikke bare pga. drittkontrollere men sånn ellers. Kanskje jeg rett og slett er lei det slitte Zelda kjøret?

 

Ser i det minste ut til at det neste spillet blir litt mer forskjellige fra de andre, og gjør de kontrollskjema valgfritt uten å trykke drit ned i halsen på deg så er jeg nok med nok ett eventyr.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Deg om det.

 

Det med Mario og Zelda, som jo er maskotene til Nintendo er jo underforstått i det han sier. Krever ingen rakettforsker for å forstå det, når Fallout og Doom blir beskrevet som voksenspill.

 

Fnwilborn har mye rett i det han skriver må jeg legge til. Det er svært mange kvalitetsspill på WiiU - men når man er i en viss alder er det "kulere" å spille "voksenspill" enn "barnespill". Det ser vi jo eksempler på her i tråden.

Elsker spill som mario da, Super mario 64 :love:  er det beste av alle mario spillene da.å lego spill er det lego star wars som er det beste spillet der. Fikk sist uke Lego Star Wars The Force Awakens men har ikke tid å spille det da.

Endret av Jokingnutria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nintendo forsøkte å gjøre noe annet enn å gi ut god GPU/CPU. Den konsollen het Wii U, og ble en fiasko. Jeg er redd NX blir det samme.

 

Nintendo-fans (meg selv inkludert) har i flere år nå ropt at hardware ikke er viktig. At det er spillene som teller. Jeg har begynt å erkjenne at dette ikke stemmer. Hardware er viktig, for ellers blir det ikke utgitt tredjepartsspill. Wii U har vist at svak hardware også kan være direkte ødeleggende for spillopplevelsen: Noen som har forsøkt å spille Hyrule Warriors coop?

 

Problemet med Wii U var ikke at de tok sjanser. Med Wii U tok de ingen sjanser. De ga ut billig hardware (kostet lite å produsere, lite risikabelt) og lanserte konsollen med 2D-Mario (det kjedeligste og safeste man kan gjøre). Det var tamt. Det var kjedelig. Folk var ikke interessert. Nintendospill alene er ikke nok. Konsollen  ha tredjepartsstøtte.

 

Si meg: Hvis Nintendo NX ikke har god hardware, hvorfor i all verden skal det gå bedre med NX enn det gjorde med Wii U?

 

 

Vel, Wii og 3DS beviser at det er mulig å lage hits uten å ha samme hardware som konkurrentene. Gamecube beviser også at en trenger noe mer enn bare kraftig hardware og gode spill for å lage en maskin som folk vil ha. Wii U er et eksempel hvor de aldri klarte å overbevise tredjepart at dette var noe å satse på, ikke klarte å kommunisere at de faktisk hadde en ny maskin og ikke bare en kontroller ut til forbrukerne, og til slutt ga opp å lage spill hvor kontrolleren var sentral i spillopplevelsen. Alt gikk feil, med unntak av kvaliteten på spillene, som har vært veldig høy. 

 

Sony og MS styrer mye av showet når det gjelder de store titlene, og ps4/xbox har allerede et drøss med spill ferdig utviklet for seg allerede. Jeg vet ikke hvordan skulle klare å ta andeler fra dette markedet ved å introdusere en ps4 klone halvveis ut i levetiden til de andre, og få folk til å bry seg om mario og zelda i den grad at de vil bruke 4000,- på en maskin som er tilsvarende den de allerede eier, og iallefall ikke 6000+ for en kraftigere boks som tredjepart ikke engang ville ta bruke mye tid på å utnytte kraften til, siden fokuset er ps4/xbox. 

 

Jeg syntes Nintendo har en veldig vanskelig oppgave foran seg, og jeg ser ingen trygge og gode scenarioer for å få til en knallsuksess med NX, basert på hva jeg TROR den kan være for noe. Derfor er det ekstremt spennende å høre hvilken retning de kommer til å ta med den. Jeg tror uansett at det ikke blir en ny Wii U. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nintendo forsøkte å gjøre noe annet enn å gi ut god GPU/CPU. Den konsollen het Wii U, og ble en fiasko. Jeg er redd NX blir det samme.

 

Nintendo-fans (meg selv inkludert) har i flere år nå ropt at hardware ikke er viktig. At det er spillene som teller. Jeg har begynt å erkjenne at dette ikke stemmer. Hardware er viktig, for ellers blir det ikke utgitt tredjepartsspill. Wii U har vist at svak hardware også kan være direkte ødeleggende for spillopplevelsen: Noen som har forsøkt å spille Hyrule Warriors coop?

 

Problemet med Wii U var ikke at de tok sjanser. Med Wii U tok de ingen sjanser. De ga ut billig hardware (kostet lite å produsere, lite risikabelt) og lanserte konsollen med 2D-Mario (det kjedeligste og safeste man kan gjøre). Det var tamt. Det var kjedelig. Folk var ikke interessert. Nintendospill alene er ikke nok. Konsollen  ha tredjepartsstøtte.

 

Si meg: Hvis Nintendo NX ikke har god hardware, hvorfor i all verden skal det gå bedre med NX enn det gjorde med Wii U?

 

 

Vel, Wii og 3DS beviser at det er mulig å lage hits uten å ha samme hardware som konkurrentene. Gamecube beviser også at en trenger noe mer enn bare kraftig hardware og gode spill for å lage en maskin som folk vil ha. Wii U er et eksempel hvor de aldri klarte å overbevise tredjepart at dette var noe å satse på, ikke klarte å kommunisere at de faktisk hadde en ny maskin og ikke bare en kontroller ut til forbrukerne, og til slutt ga opp å lage spill hvor kontrolleren var sentral i spillopplevelsen. Alt gikk feil, med unntak av kvaliteten på spillene, som har vært veldig høy. 

 

Sony og MS styrer mye av showet når det gjelder de store titlene, og ps4/xbox har allerede et drøss med spill ferdig utviklet for seg allerede. Jeg vet ikke hvordan skulle klare å ta andeler fra dette markedet ved å introdusere en ps4 klone halvveis ut i levetiden til de andre, og få folk til å bry seg om mario og zelda i den grad at de vil bruke 4000,- på en maskin som er tilsvarende den de allerede eier, og iallefall ikke 6000+ for en kraftigere boks som tredjepart ikke engang ville ta bruke mye tid på å utnytte kraften til, siden fokuset er ps4/xbox. 

 

Jeg syntes Nintendo har en veldig vanskelig oppgave foran seg, og jeg ser ingen trygge og gode scenarioer for å få til en knallsuksess med NX, basert på hva jeg TROR den kan være for noe. Derfor er det ekstremt spennende å høre hvilken retning de kommer til å ta med den. Jeg tror uansett at det ikke blir en ny Wii U. 

 

WiiU sin maskinvare var også en del svak, hvilket som ville blitt problematisk om man skulle gi ut battlefield til den. Jeg har heller aldri skjønt maset etter tredjepart titler som Cod, Battlefield osv. Vi har ps4/Xbone og ikke minst PC til den bruken.

Hvem kjøper vel en Nintendo konsoll for å spille Cod(som faktisk kom til wiiU) eller Battlefield? Såklart hadde det vært kjekt og kunne gjøre det, men det krever også at Nintendo må slenge inn kraftig maskinvare for å drive det. Dermed tror jeg vi skal se langt etter full tredjepart støtte. 

 

Dersom Nintendo fortsetter i samme retning som wiiU, så vil jo NX ende opp akkurat der også. Nintendo prioriterer som Donkey Kong også sa lengre opp, Fancy kontroller og super enkle spill fremfor knall historie og innlevelse i spillet.

Det siste skikkelige mesterverket Nintendo ga ut, var i mine øyne Skyward Sword. Bedre og innlevende historie har jeg ikke sett maken til, og du ble virkelig dratt inn i hele settinga. Ja, de burde kanskje gitt muligheten til og ikke bruke kun wii motion plus kontrollere, men for dere som lurer, spill gjennom det uansett. Et mesterverk av et spill!

 

De eneste skikkelige oppturene jeg hadde på wiiU, var starten av Hyrule warriors, Twilight Princess HD, WindWaker HD, Sonic all stars racing transformed(multiplayeren sugde, pga nedskalering av grafikk og framerate, sammen med hyrule warriors), Smash Bros og delvis Mario Kart 8. Pokken tournament var ganske gøyalt, men ble også fullstendig ruinert av nedskalering og halvert framerate i 2 player. Man må jo nesten være 3 år for og ikke synes det er irriterende.

Med andre ord, bare titler Nintendo har gjort like bra eller bedre før(hvis vi ser bort fra Hyrule Warriors, Sonic og oppdatert grafikk). Mario kart double dash, TP, WW var alle spill som kom til gamecube. Mario kart double dash synes jeg forøvrig var bedre enn det nyeste til wiiU.

 

Med Gamecube kjørte Nintendo også kraftig maskinvare, som var kraftigere enn konkurrentene, og definitivt bydde på grafikk som var mange år foran sin tid. Kontrollene var enkle, og vi fikk haugevis med kvalitetspill som gjorde konsollen til det desidert beste kjøpet gjennom tidene i mine øyne. Det er det Nintendo må gjøre på nytt! Kraftig maskinvare som driver alt, i tillegg til lokal flerspiller i nydelig grafikk, og alle de gode kvalitetspillene i god gammeldags oppskrift. En fortsettelse på Paper mario thousand year door? JA TAKK! F-zero? JA TAKK.

 

Nintendo: "Nei enlightened, vi skal fokusere på de mindreårige nå, og vi skal lage mange flere New super mario bros som vi vet alle dere er så glade i. Mens vi holder på, skal dere ikke få et nytt Zelda til wiiU, og våre fremtidige maskiner skal ha såpass svak maskinvare, at du ikke vil kunne nyte singleplayer grafikken og all dens framerate i lokal flerspiller. Ikke nok med det, du skal ha en hjelpende hånd gjennom alle spillene, slik at du slipper og anstrenge deg i det hele tatt for å klare spillene! Dermed lar vi dere alle kjøre i en og samme bil i Mario party 9 og 10, og garantert alle de neste også! Hvem vil vel gå alene på brettet, sabotere for hverandre, legge strategier og ha det morro? Vi vet Enlightened, derfor har vi gjort dette for å oppfylle dine ønsker, men det er jo ikke så nøye hva du mener uansett. Det var mer viktig før".

Jo takk Nintendo, akkurat det jeg ønsket meg...

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Vel, Wii og 3DS beviser at det er mulig å lage hits uten å ha samme hardware som konkurrentene. Gamecube beviser også at en trenger noe mer enn bare kraftig hardware og gode spill for å lage en maskin som folk vil ha. Wii U er et eksempel hvor de aldri klarte å overbevise tredjepart at dette var noe å satse på, ikke klarte å kommunisere at de faktisk hadde en ny maskin og ikke bare en kontroller ut til forbrukerne, og til slutt ga opp å lage spill hvor kontrolleren var sentral i spillopplevelsen. Alt gikk feil, med unntak av kvaliteten på spillene, som har vært veldig høy.

 

Sony og MS styrer mye av showet når det gjelder de store titlene, og ps4/xbox har allerede et drøss med spill ferdig utviklet for seg allerede. Jeg vet ikke hvordan skulle klare å ta andeler fra dette markedet ved å introdusere en ps4 klone halvveis ut i levetiden til de andre, og få folk til å bry seg om mario og zelda i den grad at de vil bruke 4000,- på en maskin som er tilsvarende den de allerede eier, og iallefall ikke 6000+ for en kraftigere boks som tredjepart ikke engang ville ta bruke mye tid på å utnytte kraften til, siden fokuset er ps4/xbox.

 

Jeg syntes Nintendo har en veldig vanskelig oppgave foran seg, og jeg ser ingen trygge og gode scenarioer for å få til en knallsuksess med NX, basert på hva jeg TROR den kan være for noe. Derfor er det ekstremt spennende å høre hvilken retning de kommer til å ta med den. Jeg tror uansett at det ikke blir en ny Wii U.

Wii ble solgt på en gimmick. De fleste konsollene samlet støv på loftet etter at barnefamilier og bestemødre hadde veivet med armene en kveld. For øvrig var maskinvaren så svak at det ikke var mulig å porte spill fra de andre konsollene. Tredjepartsspill var derfor elendige alternative versjoner av originalene. Det samme Fifa-spillet ble til og med utgitt flere år på rad (stod en advarsel bakpå esken om at spillet egentlig ikke var nytt).

 

Wii solgte mange konsoller, men ingen spill. Casualsmarkedet kjøper ikke spill. De har uansett vandret videre til mobilmarkedet, og de kommer ikke tilbake.

 

Gamecube var ikke nevneverdig kraftigere enn PS 2. Den var svakere enn xbox. Gamecube tapte pga manglende DVD-støtte (DVD var et must på begynnelsen av 00-tallet) og lite lagringsplass på discene. Man kan derfor ikke bruke Gamecube som et eksempel på at det ikke lønner seg å ha den sterkeste maskinvaren. Det var jo ikke nevneverdig forskjell mellom konsollene i den generasjonen.

 

Det N64, Gamecube og Wii U har vist, er at det behøves mange spill for å vinne. Da må man ha maskinvare til å kjøre porter.

 

Playstation hadde flere spill enn N64, PS2 hadde flere enn GC. Wii hadde elendige tredjepartsspill og Wii U hadde ingen. Jeg gjentar meg selv: Nintendospill alene er ikke nok.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Vel, Wii og 3DS beviser at det er mulig å lage hits uten å ha samme hardware som konkurrentene. Gamecube beviser også at en trenger noe mer enn bare kraftig hardware og gode spill for å lage en maskin som folk vil ha. Wii U er et eksempel hvor de aldri klarte å overbevise tredjepart at dette var noe å satse på, ikke klarte å kommunisere at de faktisk hadde en ny maskin og ikke bare en kontroller ut til forbrukerne, og til slutt ga opp å lage spill hvor kontrolleren var sentral i spillopplevelsen. Alt gikk feil, med unntak av kvaliteten på spillene, som har vært veldig høy.

 

Sony og MS styrer mye av showet når det gjelder de store titlene, og ps4/xbox har allerede et drøss med spill ferdig utviklet for seg allerede. Jeg vet ikke hvordan skulle klare å ta andeler fra dette markedet ved å introdusere en ps4 klone halvveis ut i levetiden til de andre, og få folk til å bry seg om mario og zelda i den grad at de vil bruke 4000,- på en maskin som er tilsvarende den de allerede eier, og iallefall ikke 6000+ for en kraftigere boks som tredjepart ikke engang ville ta bruke mye tid på å utnytte kraften til, siden fokuset er ps4/xbox.

 

Jeg syntes Nintendo har en veldig vanskelig oppgave foran seg, og jeg ser ingen trygge og gode scenarioer for å få til en knallsuksess med NX, basert på hva jeg TROR den kan være for noe. Derfor er det ekstremt spennende å høre hvilken retning de kommer til å ta med den. Jeg tror uansett at det ikke blir en ny Wii U.

Wii ble solgt på en gimmick. De fleste konsollene samlet støv på loftet etter at barnefamilier og bestemødre hadde veivet med armene en kveld. For øvrig var maskinvaren så svak at det ikke var mulig å porte spill fra de andre konsollene. Tredjepartsspill var derfor elendige alternative versjoner av originalene. Det samme Fifa-spillet ble til og med utgitt flere år på rad (stod en advarsel bakpå esken om at spillet egentlig ikke var nytt).

 

Wii solgte mange konsoller, men ingen spill. Casualsmarkedet kjøper ikke spill. De har uansett vandret videre til mobilmarkedet, og de kommer ikke tilbake.

 

Gamecube var ikke nevneverdig kraftigere enn PS 2. Den var svakere enn xbox. Gamecube tapte pga manglende DVD-støtte (DVD var et must på begynnelsen av 00-tallet) og lite lagringsplass på discene. Man kan derfor ikke bruke Gamecube som et eksempel på at det ikke lønner seg å ha den sterkeste maskinvaren. Det var jo ikke nevneverdig forskjell mellom konsollene i den generasjonen.

 

Det N64, Gamecube og Wii U har vist, er at det behøves mange spill for å vinne. Da må man ha maskinvare til å kjøre porter.

 

Playstation hadde flere spill enn N64, PS2 hadde flere enn GC. Wii hadde elendige tredjepartsspill og Wii U hadde ingen. Jeg gjentar meg selv: Nintendospill alene er ikke nok.

 

 

Det du sier om Wii stemmer ikke helt. Her er stats fra IGN:

 

Console Name | Hardware Sales | Software Sales Attach Rate

Wii | 100.9 Million | 892.34 Million|  8.84

 

(http://www.ign.com/articles/2014/01/29/these-are-nintendos-lifetime-hardware-and-software-numbers)

 

Det kom mange gode og populære spill til Wii, selv om levetiden dens ikke kan matche Xbox360/ps3 sin. 

 

 

Du trenger ikke å bruke Gamecube som et eksempel på at det ikke lønner seg å ha den kraftigste maskinen, du kan bruke Xbox, som egentlig floppa ganske bra. Hadde det ikke vært for at det er Mighty Microsoft som står bak den, så hadde nok navnet kun vært et minne i dag. PS2, den svakeste maskinen, hadde allerede et solid grep på markedet. Jeg føler det blir litt som iPod i gamle dager, alle skulle ha den som var populær, selv om alternativene ofte var bedre og billigere. 

 

Sony trenger ikke gjøre noe for å beholde tronen, og det har ps4 bevist. Den solgte bra fra dag 1, uten at det var noe særlig av software tilgjengelig på det tidspunktet. Folk forventer at de leverer, og blar opp. Det er også litt stas å ha den nyeste av playstation fremfor de andre. Nintendo har ikke denne luksusen. Hvis de skal få en bra launch, så må de få noe ordentlig hype og ta verden med storm, og jeg ser ikke for meg at de kan gjøre det med en ny box som tilsvarer gamecube eller xbox i kamp mot ps2. 

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Det du sier om Wii stemmer ikke helt. Her er stats fra IGN:

 

Console Name | Hardware Sales | Software Sales Attach Rate

Wii | 100.9 Million | 892.34 Million|  8.84

 

(http://www.ign.com/articles/2014/01/29/these-are-nintendos-lifetime-hardware-and-software-numbers)

 

Det kom mange gode og populære spill til Wii, selv om levetiden dens ikke kan matche Xbox360/ps3 sin. 

 

 

Du trenger ikke å bruke Gamecube som et eksempel på at det ikke lønner seg å ha den kraftigste maskinen, du kan bruke Xbox, som egentlig floppa ganske bra. Hadde det ikke vært for at det er Mighty Microsoft som står bak den, så hadde nok navnet kun vært et minne i dag. PS2, den svakeste maskinen, hadde allerede et solid grep på markedet. Jeg føler det blir litt som iPod i gamle dager, alle skulle ha den som var populær, selv om alternativene ofte var bedre og billigere. 

 

Sony trenger ikke gjøre noe for å beholde tronen, og det har ps4 bevist. Den solgte bra fra dag 1, uten at det var noe særlig av software tilgjengelig på det tidspunktet. Folk forventer at de leverer, og blar opp. Det er også litt stas å ha den nyeste av playstation fremfor de andre. Nintendo har ikke denne luksusen. Hvis de skal få en bra launch, så må de få noe ordentlig hype og ta verden med storm, og jeg ser ikke for meg at de kan gjøre det med en ny box som tilsvarer gamecube eller xbox i kamp mot ps2. 

 

Var ikke klar over at det ble solgt såpass mange spill til Wii. Interessant. Uansett endres ikke poenget mitt: Wii ble solgt med en gimmick. Dem som kjøpte Wii-en kjøper ikke konsoller lenger. De er på mobil nå og spiller Candy Crush (nå Pokemon Go). De kommer ikke tilbake. Nintendo forsøkte å hente dem inn igjen med en "tablet-gimmick", men det funket ikke. Jeg mener Nintendo må tilbake til det som kjennetegnet dem på 90-tallet: Kraftige konsoller og banebrytende grafikk. Både Super Nintendo og N64 var noe av det ypperste av teknologi da det kom ut. N64 solgte forholdsvis dårlig av andre grunner. Høy pris på spill, dårlig lagringskapasitet på kasett.  

 

Uansett, jeg synes ikke man kan ta generasjon PS2/GC/Xbox til inntekt for at hardware ikke har stor innflytelse på hvilken konsoll som selger mest. Forskjellene mellom disse konsollene var minimale. Forskjellen på en Wii U og PS4/Xbox one er enorm. Man kan si at det er spillene som teller, men folk flest er ikke interessert i forrige generasjons grafikk. Og forrige generasjons grafikk får ikke tredjepartsstøtte.

 

Personlig er jeg ganske lik Enlightened over. Jeg bryr meg ikke allverdens om Assasins Creed, Metal Gear eller Battlefield. Men jeg vil spille i høy oppløsning med god framerate og god grafikk. Wii U gir meg ikke dette.

 

Hva folk flest vil ha, er det som til syvende og sist teller. Folk flest (min teori) ønsker et godt spillutvalg. Det hjelper ikke om Nintendo slipper et par perler i året. Folk flest vil ha muligheten til å spille Fifa og Call of Duty. De ønsker å spille mot venner over nettet. Da må man ha tredjepartsstøtte. Og da må man ha kraftig konsoll.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...