Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fremdeles mange som foretrekker å gjøre det lovlig, eventuelt ikke orker å sette seg inn i hvordan emulator fungerer. Sett bort i fra lovligheten ved det, vet jeg med meg selv at sannsynligheten for at jeg koser meg med spillene, og gjør et ærlig forsøk på å komme gjennom dem, er størst når jeg har betalt for dem. Spill jeg har emulert, har jeg rett og slett glemt eller ikke giddet å holde på med. Sikkert noen andre som føler det sånn også.

 

Er norsk pris annonsert å være 1000 kr? Over dobbelt så mye som amerikansk pris i så fall, men det er vel ikke så uvanlig at det er dyrt her. Dette blir nok litt for mye. Tenkte 500 kr var en ok pris, men skulle sett at den var litt lavere enn det også. Alle (?) spillene er jo å få tak i på Wii, Wii U eller 3DS allerede, og hvis man allerede har en del av dem, og det i tillegg er en del man ikke er interessert i, er det liten grunn til å kjøpe denne konsollen. Ser for meg at en del som ikke eier noen Nintendokonsoller fra før, men som nå har fått vekket litt nostalgi gjennom Pokemon GO kan komme til å ha lyst på denne. Men jeg frykter at prisen er litt for stiv for mange av disse..

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Jeg tenker at denne mini-NESen er mest for de som har et litt casual forhold til retrogaming, som ønsker å gjenoppleve gamle minner men ikke gidder å styre med emulator, Retron eller kjøpe brukte spill. For dem vil dette være en morsom ting å ha på hylla, og det er jo faktisk mange av de beste spillene til NES som følger med. 

 

For min del er det fortsatt langt mer praktisk å emulere eldre konsoller på PCen, både i forhold til plass, ytelse og spillutvalg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at denne mini-NESen er mest for de som har et litt casual forhold til retrogaming, som ønsker å gjenoppleve gamle minner men ikke gidder å styre med emulator, Retron eller kjøpe brukte spill. For dem vil dette være en morsom ting å ha på hylla, og det er jo faktisk mange av de beste spillene til NES som følger med. 

 

For min del er det fortsatt langt mer praktisk å emulere eldre konsoller på PCen, både i forhold til plass, ytelse og spillutvalg.

 

Forskjellen her er jo at den første muligheten er lovlig, mens den andre ikke er det. 

 

Er jo mye mer praktisk å laste ned filmene de vil se og spillene du vil spille i stedet for å dra i butikken for å kjøpe de. 

Lenke til kommentar

 

Jeg tenker at denne mini-NESen er mest for de som har et litt casual forhold til retrogaming, som ønsker å gjenoppleve gamle minner men ikke gidder å styre med emulator, Retron eller kjøpe brukte spill. For dem vil dette være en morsom ting å ha på hylla, og det er jo faktisk mange av de beste spillene til NES som følger med. 

 

For min del er det fortsatt langt mer praktisk å emulere eldre konsoller på PCen, både i forhold til plass, ytelse og spillutvalg.

 

Forskjellen her er jo at den første muligheten er lovlig, mens den andre ikke er det. 

 

Er jo mye mer praktisk å laste ned filmene de vil se og spillene du vil spille i stedet for å dra i butikken for å kjøpe de. 

 

 

Her kjøper man kun 30 spill, og Nintendo har ingen planer om å legge til flere. For de som virkelig er interessert i retrogaming så er ikke det godt nok, men for de som kun vil lefle litt med retrogaming og ha en morsom dings så er det perfekt. Selvfølgelig, hvis man er virkelig interessert så er det ikke godt nok å emulere på PC heller; da skal man ha de fysiske konsollene og spillene.

 

Jeg foretrekker emulering fordi jeg er mer opptatt av å spille spillene enn formatet jeg har dem på. Da kan man ha et enormt utvalg spill uten å bruke hele leiligheten som lagringsplass, og man har tilgang til titler som nesten aldri dukker opp på markedet, inkludert fanoversettelser av spill som aldri er blitt utgitt eller er blitt utgitt med sensur eller dårlige oversettelser. Dette er den eneste måten jeg får spilt flere av spillene i mine favorittfranchiser, som Final Fantasy, Dragon Quest, Fire Emblem, Ys, Tales of-serien og ikke minst Treasure of the Rudras. I tillegg har man langt flere muligheter til å optimalisere opplevelsen ved å fikle med innstillinger og forskjellige plug-ins. De lovlige alternativene er ikke i nærheten når det kommer til utvalg, ytelse og brukervennlighet.

 

Kan også legge til at emulering også er en veldig fin måte å spare de fysiske kopiene sine fra slitasje på. Min PAL Suikoden 2-kopi er altfor verdifull til å gå inn i et drev.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Er fremdeles mange som foretrekker å gjøre det lovlig, eventuelt ikke orker å sette seg inn i hvordan emulator fungerer. Sett bort i fra lovligheten ved det, vet jeg med meg selv at sannsynligheten for at jeg koser meg med spillene, og gjør et ærlig forsøk på å komme gjennom dem, er størst når jeg har betalt for dem. Spill jeg har emulert, har jeg rett og slett glemt eller ikke giddet å holde på med. Sikkert noen andre som føler det sånn også.

 

Er norsk pris annonsert å være 1000 kr? Over dobbelt så mye som amerikansk pris i så fall, men det er vel ikke så uvanlig at det er dyrt her. Dette blir nok litt for mye. Tenkte 500 kr var en ok pris, men skulle sett at den var litt lavere enn det også. Alle (?) spillene er jo å få tak i på Wii, Wii U eller 3DS allerede, og hvis man allerede har en del av dem, og det i tillegg er en del man ikke er interessert i, er det liten grunn til å kjøpe denne konsollen. Ser for meg at en del som ikke eier noen Nintendokonsoller fra før, men som nå har fått vekket litt nostalgi gjennom Pokemon GO kan komme til å ha lyst på denne. Men jeg frykter at prisen er litt for stiv for mange av disse..

Er enig med deg å Bytex der.

Lenke til kommentar

Nei men jeg føler ett veldig ubehag av å stå blandt andre midt på gata og vimse rundt med telefonen slik. Men jeg har aldri hatt interesse for disse dyrene uansett, så det er vel tvilsomt hvor mye underholdning ett slikt simpelt mobilspill kan gi meg overhodet :)

Lenke til kommentar

Jeg ble lei av Pokemon Go-trenden omtrent før den begynte. Spesielt siden jeg er på en del spillgrupper på Facebook så er omtrent halve feeden min Pokemon Go. På toppen av det hele kommer disse nekene som skal lage styr ut av at Pokemon dukker opp på sensitive områder som Auschwitz og kirkegårder, så nå er det i avisa også.  :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...