Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

er det for mye å be om at Nintendo lager en kraftig konsoll? Jeg beundrer Nintendo for å innovere, når andre står i ro, men hvis disse ryktene stemmer blir det ikke NX på meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil egentlig ha en kraftig stuekonsoll selv, men egentlig så synes jeg dette kan ha et potensiale. Tror Nintendo kommer til å gå mot flere og flere simple lette spill som kan spilles på farten, men med noen gamle nintendo titler til å holde på hardcore fansen deres.

 

Det som blir interessant er hvordan den klarer seg mot mobilmarkedet. Blir selve enheten for stor så blir den for klumpete til å ha med seg overalt og da er de like langt.

Lenke til kommentar

Ekstremt skuffet over disse NX-nyhetene. Jeg håpet virkelig at Nintendo skulle smelle til med en skikkelig hjemmekonsoll igjen, en som faktisk kunne tiltrekke seg interesse fra tredjepart og smelle på med fantastiske opplevelser.

 

Det å kjøre på med NVIDIA Tegra er jo en slags "mobil-first" strategi som jeg overhode ikke er interessert i. Jeg har Nintendo 3DS og det utelukkende for Pokemon, og jeg spiller knapt nok det. Spilling "on-the-go" er rett og slett ikke min greie og denne nye konsollen blir jo nå helt utvilsomt begrenset på maskinvaren nettopp fordi den også skal kunne fungere som en håndholdt.

 

 

Nå vet vi ikke hvilken utgave av NVIDIA Tegra det er snakk om, men det er vel høyst tvilsomt at den kommer til å være noe spesielt kraftigere enn Nintendo Wii:U i det hele tatt. Finnes grenser på hva de kan putte i den med tanke på varmeutvikling, strømforbruk osv når den må fungere som håndholdt itillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

If that’s the processor NVIDIA will be talking about in August, it’s expected to have a 6-core CPU with NVIDIA Pascal graphics (based on the same technology as the company’s latest high-end PC graphics cards, including the GeForce GTX 1080). The CPU is said to feature four ARM Cortex-A57 processor cores and two custom cores based on NVIDIA’s Denver2 architecture.

 

who knows, om det er noe lignende så kan det være nokså grei hardware.

Lenke til kommentar

Hvis ryktene stemmer blir jeg litt skuffa. Hvem kommer til å gå rundt med en så stor klosse i steden for en liten håndholdt som du bare bruker sann av og til i farta? Hvorfor ikke heller fokusere på en kraftig maskin som kan gi oss Mario/Metroid i 4K? Føler at denne hybrid saken prøver å krysse 2 helt forskjellige enheter som i utganspunktet ikke skal kunne gå ann! :/

Lenke til kommentar

Hvis ryktene stemmer blir jeg litt skuffa. Hvem kommer til å gå rundt med en så stor klosse i steden for en liten håndholdt som du bare bruker sann av og til i farta? Hvorfor ikke heller fokusere på en kraftig maskin som kan gi oss Mario/Metroid i 4K? Føler at denne hybrid saken prøver å krysse 2 helt forskjellige enheter som i utganspunktet ikke skal kunne gå ann! :/

Det gjorde Nintendo med Gamecuben. :)

Lenke til kommentar

 

Så du kjøpte ikke Super Nintendo? Du ble heller ikke lamslått av grafikken i Super Mario 64?

 

 

Da var jeg forholdsvis ung og tenkte ikke i baner som grafikk. Og når det kommer til Nintendo så har jeg aldri gjort det heller. Det har bare vært spillene som har vært i fokus. Er når Amiga 500 og overgangen til PC hvor grafikk begynte å få fokus for min del.

 

Men jeg kjøpte ikke en Wii pga grafikk ytelse. Ei heller var det grafikk som fikk meg til å kjøpe en WiiU. Begge disse ble kjøpt pga nye spill opplevelser.

 

NX som jeg ser det vil være med på å hviske bort skillet mellom stasjonær typisk TV konsoll og en portabel ta med overalt konsoll. Jeg har også et lite håp om at NX vil ha augmented reality funksjonalitet. 

 

Når jeg ser på sønnen til min søster som er 10 år så ser jeg klart at han og sine venner sitt bruksmønster når det kommer til spill er veldig anderledes. Telefoner og nettbrett er like gøy og populært som PS4 maskinen han har. En maskin som NX kan nok fort bli veldig populær. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hehehe, litt morsomt at de største Nintendo fansene her inne virker å være meget skuffet over disse ryktene, mens jeg som ikke er mer enn midt på treet Nintendo fan, synes dette høres veldig lovende ut. Jeg kommer nok aldri til å ha noen Nintendo konsoll som hovedkonsoll, til det er spillsmaken min for vid, og utvalget på de andre konsollene så mye større, men samtidig er jeg veldig glad i enkelte av Nintendos egne spill, så kan ikke velge det bort heller.

 

Spillene jeg liker best er Pokémon > Zelda > Mario, i den rekkefølgen, og da ble det et lite problem for meg denne generasjonen. Jeg fikk Pokémon, så jeg kjøpte 3DS, men Wii U fikk ingen Zelda (som jeg ikke hadde fra før) og kjedeligere Mario spill, så jeg klarte aldri å rettferdiggjøre et kjøp av den.

 

Hvis NX har muligheten til å gjøre jobben for begge blir saken mye enklere, da trenger jeg bare NX og jeg kan spille de spillene i mine favorittserier som kommer ut, og jeg synes er bra. Da er det mindre viktig om det ser pent ut. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som overasker meg mest egentlig og det er ikke begrenset til forumet her. Er at folk reagerer på grafikk ytelsen. Jeg har aldri hørt Nintendo fans ha fokus på grafikk før nå. 

 

Og jeg er i litt samme båt som deg Rider of Reason. Er kun moderat Nintendo interisert. Men NX har meg veldig interessert....

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...