Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Vi kan alle mene et eller annet om Nintendo, og det er fint. Men nå håper jeg at de for en gangs skyld produserer en god og gjennomført konsoll uten altfor mange gimmicker slik at jeg som en veteran gamer (kan ikke lenger kalle meg en hardcore gamer, er ikke causal heller :p ) faktisk får en Nintendo maskin jeg vil bruke pengene mine på. Wii var for meg en gedigen flopp, motion kontrollen fungerte rett og slett ikke, og dermed falt hele poenget, og mulighetene til maskinen bort. Wii U har noen få spill jeg liker, men igjen så er det dette med håndkontrollere og Nintendo. Hvis folk hadde ønsket seg en skjerm på kontrollen så hadde både Ms og Sony puttet dette i produksjon for lenge siden! Det er en grunn til at Dual shock kontrollene til Sony har utviklet seg forholdsvis lite når det kommer til den basice utformingen de siste 21 årene! 

Men igjen, jeg er spent på hva Nintendo vil vise frem, og hvordan det vil fungere denne gangen.

Lenke til kommentar

 

Oppskrift på suksess: Konkurransedyktig maskinkraft, økt fokus på third party-titler og ingen tullete gimmicker som ingen skjønner noe av.

Her er grunnen til hvorfor jeg ikke er i denne tråden særlig ofte, og hvorfor jeg burde være det. Det er ganske morsomt å lese at folk er så vanvittig på bærtur. Wii konkurrerte ikke med noen som helst, men var hele tiden en "ekstrakonsoll" folk skulle ha råd til sammen med andre konsoller. Da kan vi stryke "konkurransedyktig". De hadde liten fokus på third parties, men det trengte de heller ikke. Wiimoten kan ses som en rar gimmick, men den gjorde at folk flest fikk interesse av å spille. I tillegg solgte Wii vanvittig mye. Du tar dermed elegant feil på samtlige punkter.

 

Eneste feile de gjorde med Wii U var å ikke gjøre det lettere for folk flest å skjønne at det er en ny konsoll, og ikke bare en ny Wii, eller gamepad til Wii. Dette vil de selvsagt rette opp med NX. Men konkurrere med XBone og PS4? Hvorfor i all verden skal de det? De har sitt eget market, og det kan de tjene fett på. Glem heller ikke at 3DS var nesten død i det første halvåret etter launch, og nå er det en av de beste og met populære håndholdte konsollene noensinne. Selv Wii U klarer seg også ganske bra nå. Ikke så bra som Nintendo ønsker, men den er lang fra en flopp. Med NX trenger de bare litt bedre hardware, litt mer fornuftig pris for familier med dårlig råd, og mer fokus på at dette er en ny konsoll. Da skal du ikke se bort fra at de får en ny suksess som Wii. At de ikke fokuserer på "hardcore gamere" som dere betyr ingenting. Dere er faktisk ikke så viktige som dere kanskje tror.

 

Men for all del, bare fortsett. Er ganske morsom lesning til tider. :p

 

 

Du sier altså at Nintendo gikk inn for å lage en konsoll rettet mot folk som ville ha en ekstra konsoll og ikke var ment å konkurrere med andre konsoller. Det høres ut som en ganske vill strategi, og jeg har heller ikke hørt dette noe annet sted. Uansett er det ingen tvil om at Wii var en suksess. Wiimotene var en gimmick men de var en mye bedre gimmick enn den upraktiske fjøla som fulgte med Wii U. Wii hadde også et anstendig utvalg spill, også fra third party, selv om den alltid ble holdt tilbake av manglende maskinkraft, elendig online-løsning og få titler som appellerte til voksne core gamere. At Wii var kompatibel med GC veide opp for dette og var en viktig grunn til at det ble et kjøp for min del.

 

Jeg er fullstendig inneforstått med at det finnes andre markeder enn voksne core gamere, men objektivt sett er core gamere en viktig gruppe og mer subjektivt sett er jeg selv en av dem, så det sier seg selv at jeg mest av alt er opptatt av at NX skal bli en konsoll som ikke først og fremst skal appellere til barnefamilier som bare skal ha noe for å distrahere barna og egentlig ikke bryr seg om spill. Jeg er ikke "imot" Nintendo, tvert imot vil jeg at de skal gjenerobre den stillingen de hadde på 90-tallet under SNESens storhetstid, da Nintendo var best på third party og appellerte like mye til familier som til hardcore gamere. Skal de gjøre det kan de ikke fortsette i det sporet de er nå. Å gjøre det samme om igjen og forvente forskjellige resultater er galskap, som en klok mann sa.

Lenke til kommentar

Wii U kontrollen er i seg selv en helt bak mål idé etter min mening. Å dra oppmerksomheten bort i fra TV når en spiller på en hjemmekonsoll...det rimer bare ikke. Og batteriet er jo så grusomt dårlig, og det i en kontroll på størrelse med en liten flytebrygge. Ja, det var litt stilig i starten, stor skjerm og greier. Men etter at jeg hadde sittet med den en stund, så innsåg jeg at dette her rett og slett var noe jeg raskt angret på innkjøp av. 

 

Wii U har vert en fiasko fra dag én av, hvor folk ikke skjønte en dritt hva dette her var for noe. Det gjenspeiles jo i salgstallene at dette her er ett gedigent nedtur for Nintendo. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Wii U kontrollen er i seg selv en helt bak mål idé etter min mening. Å dra oppmerksomheten bort i fra TV når en spiller på en hjemmekonsoll...det rimer bare ikke. Og batteriet er jo så grusomt dårlig, og det i en kontroll på størrelse med en liten flytebrygge. Ja, det var litt stilig i starten, stor skjerm og greier. Men etter at jeg hadde sittet med den en stund, så innsåg jeg at dette her rett og slett var noe jeg raskt angret på innkjøp av. 

 

Wii U har vert en fiasko fra dag én av, hvor folk ikke skjønte en dritt hva dette her var for noe. Det gjenspeiles jo i salgstallene at dette her er ett gedigent nedtur for Nintendo. 

Jeg synes Wii U kontrolleren er helt topp, og splatoon er evig gøy. Folk er forskjellige :D

 

Batteriet kunne ha vært bedre, men ha kabelen i går helt fint for meg, siden den er så lang.

 

Virker ikkje akkurat som du har brukt wii U kontrolleren så mye :p

 

Jeg vet ikkje hva som er bra salgstall, men er dette så dårlig da?

 

http://www.ign.com/articles/2016/02/02/wii-u-sales-pass-12-million-amiibo-figure-sales-hit-205-million

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Wii U kontrollen er i seg selv en helt bak mål idé etter min mening. Å dra oppmerksomheten bort i fra TV når en spiller på en hjemmekonsoll...det rimer bare ikke. Og batteriet er jo så grusomt dårlig, og det i en kontroll på størrelse med en liten flytebrygge. Ja, det var litt stilig i starten, stor skjerm og greier. Men etter at jeg hadde sittet med den en stund, så innsåg jeg at dette her rett og slett var noe jeg raskt angret på innkjøp av. 

 

Wii U har vert en fiasko fra dag én av, hvor folk ikke skjønte en dritt hva dette her var for noe. Det gjenspeiles jo i salgstallene at dette her er ett gedigent nedtur for Nintendo. 

Jeg synes Wii U kontrolleren er helt topp, og splatoon er evig gøy. Folk er forskjellige :D

 

Batteriet kunne ha vært bedre, men ha kabelen i går helt fint for meg, siden den er så lang.

 

Virker ikkje akkurat som du har brukt wii U kontrolleren så mye :p

 

Jeg vet ikkje hva som er bra salgstall, men er dette så dårlig da?

 

http://www.ign.com/articles/2016/02/02/wii-u-sales-pass-12-million-amiibo-figure-sales-hit-205-million

 

 

Jeg har spillt nok til å finne ut av at dette ikke var noe for meg. Konsollen fikk ett bedre hjem en stund etter lansering :p Men salgstallene er jo ikke så veldig bra sammelignet med andre Nintendo konsoller. Men Nintendo håndterte nærmest det meste feil med denne konsollen allerede fra avdukingen av da, så de gjorde det ikke akkurat lettere for seg.

Lenke til kommentar

Nintendo NX Rumours Mount As AMD Confirm “Three Design Wins”

Those wins will see the new products expected to secure $1.5 billion lifetime revenue over the next three-to-four years, which will start ramping in the second half of the current calendar year.

 

“In addition [to the new design wins] we have our current game console business as well,” AMD CEO Lisa T. Su explained to investors. “So when you look at the aggregate of that, we do expect to start ramping that new business in the second half of the year. But we also expect the seasonal uplift of our traditional game console business. So that’s adding to what we expect will be a strong year for Semi-Custom overall.”
 

She shared that “not all of the designs” will ramp up in 2016, meaning that at least one product will be used in a console that won’t start manufacturing until next year.

 

Su wouldn’t be drawn on specifics, however, replying to an investor: “I don’t believe that we’ve gone through any detail about what those wins are. So I would prefer to let that come out as our customers are ready to launch.”

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

Wii U kontrollen er i seg selv en helt bak mål idé etter min mening. Å dra oppmerksomheten bort i fra TV når en spiller på en hjemmekonsoll...det rimer bare ikke. Og batteriet er jo så grusomt dårlig, og det i en kontroll på størrelse med en liten flytebrygge. Ja, det var litt stilig i starten, stor skjerm og greier. Men etter at jeg hadde sittet med den en stund, så innsåg jeg at dette her rett og slett var noe jeg raskt angret på innkjøp av. 

 

Wii U har vert en fiasko fra dag én av, hvor folk ikke skjønte en dritt hva dette her var for noe. Det gjenspeiles jo i salgstallene at dette her er ett gedigent nedtur for Nintendo. 

 

 

Batteriet kunne ha vært bedre, men ha kabelen i går helt fint for meg, siden den er så lang.

 

 

 

 

 

 

kjøpe deg Høykapasitetsbatteri til Wii U Gamepad du angrer ikke :)

Stilig! Gleder meg til å høre hva du synes. :) Jeg leste på Gamereactor i går at kontrollene er ganske dårlige, men ellers et bra spill.

Spillet minner meg mye om starfox 64 da, men blitt så jevla slapp i dag så jeg spiller når jeg orker da. Topp spill kontrolleren er veldig lik kontrolleren til starfox 64 på nintendo 64 da, åsen man flyr å svinger exe må bruke turbo eller bremse farten da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jaja, da hadde jeg hvertfall en av to rette da, det er ikke galt bare det^^ Synd for alle Wii U brukerne som har kjøpt konsollen primært pga nye Zelda. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...