Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke spilt spill siden jeg sluttet med WoW i 2006 (+ et par relapses) annet enn noen FIFA og NHL-økter med venner. Det ble også en del Guitar Hero, men jeg tenker nå på RPG, Action o.l. spill.

 

MEN, nå har jeg bestilt ICO, Shadows of the Colossus (som jeg hadde lyst på til PS2) og Skyrim og håper gleder meg til juleferie og forhåpentligvis noen gode spillopplevelser :)

 

Har faktisk hatt PS3 siden den kom ut uten å ha hatt noen andre spill enn Singstar, Guitar Hero etc.?

Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg begynner å bli lei spilling. Jeg har spilt alle forskjellige typer spill siden jeg for første gang gikk inn i skolegården, og det har uten tvil formet meg, både i form av vennekrets, og engelskkunnskaper. Og nå er jeg altså litt utbrent, uten å helt vite hvorfor.

 

Vel, å si at jeg ikke spiller mer blir kanskje litt feil. Jeg brukte store deler av helgen på å spille Skyrim, så jeg er vel fortsatt en gamer, men det er ikke som det var. Tiden for noen år siden da jeg som regel bruke ekstratid jeg hadde på å spille. Spille etter skolen, spille før middag, spille etter middag, spille til jeg legger meg. Tiden går fort når en har det gøy. Jeg gledet meg til å spille, og nøt tiden jeg brukte. Det er ikke helt sånn nå. Jeg kommer hjem fra skolen, og vil slappe av. Setter meg på rommet mitt, forran PCen. Sjekker facebook, hw.no, digi.no, kanskje jeg stumbler litt. Sjekker skypesamtalen til vennegjengen, for å se om det er noen der. Kanskje jeg blir med dem. Så kanskje vi spiller noe sammen. Kanskje mest for å ha noe å gjøre, i alle fall for min del. De andre virker mer ... dedikerte. Det kan virke rart - de har nok spilt like mye som meg, mest sansynlig mer. Likevel kommer de seg ikke gjennom skoledagen uten kongregate på PCen, og likevel gleder de seg til å komem hjem, for å spille "ordentlige spill". At jeg også har vært slik virker rart.

 

Kanskje det er fordi det er en mørk tid (selv om det er jul), eller kanskje fordi livet har gått litt i mot meg de siste to ukene. Kanskje jeg ser etter en endring, eller kanskje jeg faktisk er utbrent. Hadde en liknende periode tidlig i vår, da endte jeg opp med å lære Java og en kjæreste (som jeg for øvrig fortsatt er sammen med) - mon tro hva jeg finner på denne gangen.

 

 

Denne posten ble ikke helt som den skulle, og passer neppe hånd i hanske med tråden, men la gå. Jeg vet ikke om jeg kommer til å spille når jeg kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opp igjennom årene har jeg spillt mange spill, men som regel har det vært multiplayerspill som virkelig har tatt opp tiden min. Det er herlig å spille med folk man har blitt kjent med over internett. Hele følelsen av et eget internettcommunity som deler erfaringer, gir optimistiske kommentarer, og konkurrerer med, gir meg mye mer enn noe singleplayer spill har gitt meg.

 

Ofte med singelplayer spill gleder jeg meg til å bli ferdig slik at jeg kan begynne på multiplayer delen. Og enkelte spill, som jeg genuint likte, som mass effect og half-life, spillte jeg mest for historiens del. Og la oss være ærlig, spill har en lang vei å gå før de når historienivået til filmer og bøker.

 

Generiske FPS spill som Killzone og Crysis er jeg for lengst mettet med, og desverre er det her utviklingen legges mest vekt på.

 

På single player spill føler jeg må spille for å oppleve opplevelsene så mange skryter av. Men det er egentlig følelsen av å være ferdig med spillet jeg ser frem til. Og jeg er ikke alene om ikke å fullføre spillene mine, jeg vedder på at det er mange her som har dusinvis av spill de aldri har fullført. Jeg aner ikke hvor ganger jeg har startet på bioshock, for så å gå lei et par timer senere.

 

Jeg har utvilsomt spillt mest Trackmania og Enemy territory opp igjennom årene, fantastiske spill begge to, der trackmania er et krevende men veldig tilfredstillende spill, og enemy territory hadde en fantastisk gøy måte å samarbeide på. Desverre ser miljøet i disse spillene til å dø ut etterhvert, noe jeg synes er synd, og det har ikke kommet skikkelige oppfølgere til disse, ihvertfall ikke enemy territory.

 

BF3 var ikke noe særlig online, vandre i 2 minutter for så å bli snipet uten at du aner hvor det kom fra. Og MW3 er jo en eneste spawntrap fest og ubalanserte våpen.

 

RPG-er har heller aldri fascinert meg så mye. Jeg finner ingen glede i å bruke masse tid på å vandre fra sted til sted og kjempe mot generiske fiender for å få litt bedre våpen jeg kan bruke mot enda vanskeligere generiske fiender.

 

Trenger jeg kanskje en pause fra spill? Eller må jeg vente til jeg møter det spillet som virkelig passer meg?

 

Et spill jeg derimot ser frem til er SSX. Komplett urealistisk snowboardkjøring? Kjempegøy!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981287349

Har blitt lite spilling de siste årene, PCen jeg har er så utdatert at det lagger i TES: Oblivion.

Kjøpte meg en PS3 i fjor å spiller Battlefield 3 nå sammen med noen venner, i 20 årene alle sammen, artig det, men jeg savner virkelig å spille på PC.

Skal definitivt kjøpe meg en ny PC når Half-Life 3 eller Half-Life 2: Episode 3 kommer, så det er bare å vente!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Helt enig i deg LarZen. Nye konsoller er like digg som det var i 7 års alderen da fikk jeg en Atari!

 

Mange blir lei spilling pga vennekretsen plager han med dette: Er barnslig å spille, ork å spill, du er for gammel for å spille, spill er skadelig og dritt. :wallbash:

 

Slike folk takler ikke jeg. Viss jeg skal stoppe på spille så gir jeg vekk min lidenskap. En dag uten spilling er rett og slett dritkjedelig. Se på tv, film osv er ikke like gøy for min del

 

Nei jeg blir eldre og eldre å gamer enda mer en noen gang!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ser på spill som en del av daglig underholdning på lik linje med film og TV-serier. Ofte foretrekker jeg spill fremfor film og TV-serier da det blir litt mer interaktivt, og du selv styrer historien. Det blir selvsagt perioder med mer og mindre spilling.

 

 

Problemet mitt i dag er at det er altfor mange gode spill, så blir nesten litt stress og tenke på alle spillene man har lyst til å spille igjennom. Enda vanskeligere å velge ut spill man ønsker å sette seg godt inn i og ikke bare spille igjennom.

 

Det har ført til at jeg har blitt veldig selektiv på spillene jeg kjøper i det siste. Noe som fører til at jeg går glipp av veldig mange gode spill som kommer på markedet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et lignende problem...

 

Får utrolig dårlig samvittighet av å spille.

Hvis jeg skal spille må det være etter jobb/skole, og ikke komme i veien for noe produktivt.

Nå som jeg er arbeidsledig kan jeg ikke spille før jeg har sendt ut et par jobbsøknader, og etter jeg har jobbet minimum 5-6 timer med ei nettside og diverse prosjekter jeg har.

Men jeg gir meg selv lov til å spille litt hvis jeg gjør det i stedet for å sove.

 

Det samme gjelder å se filmer, lese bøker, osv.

Jeg må være helskrudd, men jeg bare klarer ikke å nyte diverse film- og spillunivers med den dårlige samvittigheten hengende over meg.

 

Skal gå om tredjeåret til høsten etter 2 kjedelige friår, da tror jeg det kan spilles med god samvittighet etter skoletid!

Endret av ikkespisgress
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...