Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Hatt det slik lenge selv, startet vel så vidt etter et par år i wow. Fant ut at jeg plutselig hadde fått re-rolling sykdommen og alt var kjedelig. Det siste spillet jeg sikkerlig koste meg med og klarte å fullføre var Mass Effect 2. Hadde planer om å spille gjennom flere ganger men kom aldri så langt.

 

Har prøvd ufattelig mange spill siden ME2 kom, Alt fra Rift, Civ5, Terraria, Space Marine, Tropico4, Aion osv osv osv.. Men alt blir kjedelig etter 1-4 timer:(

 

Savner virkelig å kose meg med spill, men klarer det rett og slett ikke. Selv Torchlight vart jeg metta på etter et par timer. Dette er kun noen spill som er blitt kjøpt, og jeg brukte å stor kose meg med slike spill. Kanskje det er alderen som er problemet og at jeg er i en midtlivskrise? :o

 

Sitter no å venter og gleder meg til SW:TOR, tror faktisk at det spillet kommer til å bli mitt siste spill vist jeg fordøyer det like fort som alt annet jeg har sotte fingrene i. Gledet meg også til Diablo 3 og Battlefield 3, men har vel innsett at jeg kommer til å bli lei de før jeg rekker å prøve de sikkerlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Man kommer jo til et punkt der man er blitt for gammel for spilling. Interessant lesing her:

 

http://www.cracked.com/blog/5-ways-to-tell-youre-getting-too-old-video-games/

 

Unenig med omtrent vært ord i hele den artiklen, bortsett fra at det nå er mye vanskligere å samle folk til lokalt lan.

 

Hovedproblemet er at de satser Mainstream, konsolish, B-film handling, a til b spilling, cutscene med trykk x - o osv sekvenser (denne oppskriften går om og om igjen til spillet slutter). Hovedpoenget, en voldsom forenklig hele veien for å selge mest mulig (naturlig utvikling selvagt når markedet økte)

 

 

Jeg har nå tatt opp gamle spill via gogg, som Baldurs gate etc så for min del mangler de nye spillene rett å slett mulighet til å Spille, det er altfor mye leie hånden til a til b og sekvens osv til at det blir noe særlig spill igjen (for å selge mest mulig så klart).

 

Men med klassiske gode spill fra Gogg kan jeg igjen sitte timesvis på kvelden slik at jeg kommer i seng altfooor sent igjen...

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og mange kompiser er alt fra 18 til 26 år og vi spiller fortsatt PC spill. Tror nok ikke vi går lei med det første heller. Jeg går derimot lettere lei spill på konsoll av en eller annen grunn. Det beste er de spillene som virkelig gjør inntrykk på en. Jeg spilte for ikke så lenge siden "Amnesia: The dark descent". Jeg tror aldri jeg har blitt så redd av et spill noen sinne. Jeg er riktig nok ganske så lett skremt, men det er absolutt verdt å sjekke ut hvis du liker skrekk-spill.

Lenke til kommentar

Jeg og mange kompiser er alt fra 18 til 26 år og vi spiller fortsatt PC spill. Tror nok ikke vi går lei med det første heller. Jeg går derimot lettere lei spill på konsoll av en eller annen grunn. Det beste er de spillene som virkelig gjør inntrykk på en. Jeg spilte for ikke så lenge siden "Amnesia: The dark descent". Jeg tror aldri jeg har blitt så redd av et spill noen sinne. Jeg er riktig nok ganske så lett skremt, men det er absolutt verdt å sjekke ut hvis du liker skrekk-spill.

Amnesia: The Dark Descent får jo "spillgleden" tilbake, ihvertfall om man samler seg noen stykker å spiller i lag, en eller annen drittsekk vil alltid finne på noe kødd. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg kommer også ofte i perioder der jeg blir lei spilling, da spesielt nye spill. Bruker å gjøre som mange andre her, å finne fram spill fra barndommen. Måtte det være gamle LucasArts klassikere som Monkey Island, eller arcade bilspill som Twisted Metal. De er fortsatt like underholdende som for 10 år siden.

 

Bruker til og med å børste støvet av min gamle Sega Master System, og ta en runde med Alex The Kidd. Utrolig vanskelighetsgrad på spillet, noe som gjør at du blir sittende i mange timer uten å se på klokka.

Lenke til kommentar

jeg føler at jeg aldri kommer til og gå lei av spill, de har jo vært og vil alltid være en stor del av livet mitt.

Den følelsen av og spille med venner, ha en hyggelig prat osv. eller sitte og spille igjennom et spill med en utrolig story er virkelig uerstattelig. når jeg tenker tilbake på alle de minnene med spill, skjønner jeg at jeg ikke kommer til og gi slipp på spill så lett.

Core-gamere synes vell dette er merkelig, men er man en Hardcore-gamer skjønner man at spill er like viktig kulturmessig som for eksempel fotball er. for min del er ikke spill bare underholdning, men noe jeg "gjør" på en måte. det er noe mer enn en Hobby, en slags religion. bare at man har frie tøyler og slipper og følge en bok for og være Verdig.

 

det er ihvertfall min oppfatning, det er kanskje sært. men jeg er stolt av det.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Jeg er ikke mye enig i hva han skriver i den artikelen, bortsett fra overskriftene til hvert poeng. Det er oftest at jeg spiller RPGs nå til dags, og selv om jeg spiller mindre så vil jeg ikke si at jeg blitt lei. Angående multiplayer så har jeg stort sett gitt opp det, mest pga Neverwinter Nights 2 fanbasen som slet ekstremt på meg. Hvis jeg absolutt må spille multiplayer, så spiller jeg Guild Wars eller RTS med folk jeg kjenner.

 

Det er ganske uvisst for meg om jeg vil slutte å spille i framtiden, men ikke akkurat nå siden jeg ser på spilling som en hobby.

Endret av Narimasu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var alltid sikker på at jeg kom til å spille frem til jeg ble gammel og grå, men nå som jeg nærmer meg midten av tenårene spiller jeg mindre og mindre. Andre ting blir prioritert, og det er så mye annet som jeg heller bruker penger på enn spill. En gang i halvåret blir jeg fristet, og fullfører ofte et spill på rekordtid, før det går måneder før lysten kommer tilbake. Annerledes før hvor jeg ville spille hver eneste dag, nå må jeg nesten tvinge meg til å få fullført noen spill :)

Lenke til kommentar

Blir man ei av spilling er det for lite variasjon i sjangere man spiller :thumbup:

 

Ikke enig der, det hjelper ikke med et hav av variasjon når spillene ikke har spillgledet, utfordringer og dybde. For Hjelper lite med mye variasjonen du nevner når det stort sett dreier seg om løp fra A til B spill, se på en Cutscene, trykk 0 - X - l2 - r1 . Som nevnt et pr ganger før her er dette selsvagt en noe naturlig utvikling da spill er like Mainstream som feks Hollywood filmer i dag (hele familien skal like det, alle skal med prinsippet).

 

Men noen Perler til Gamere som ønsker utfordinger osv eksisterer fortsatt, det er bare mye lenger mellom hver tittel.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alt for lite nyskapende i spill! Da en utgiver eller ett studio først får en hit, så lager de bare flere like og spyr dem ut hvert år. :dontgetit:

 

EDIT: Samco, du tar feil. Jeg spiller FPS, RTS, RPG, MMORPG, Action, flyspill, racing, sport og flere! Men likevel har jeg blitt ganske lei av spill, siden de ikke er det samme eventyret de en gang var.

Endret av Karmany.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...