Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var lei av å spille på PC over en veldig lang periode, men så kjøpte jeg en Xbox 360 og spillingen tok seg opp igjen. Nå går det flere timer om dagen på forskjellige spill, og noe av grunnen til konsollen holder motet oppe kommer nok av at jeg kan sitte i stua og spille foran en stor TV. Samtidig har jeg finnet ut at systemet MS har funnet opp med achivements gjør meg mer motivert, og synes det er gøy å samle mer og mer poeng. :)

 

Med andre ord, det faktum at ting jeg gjør i spill kan lagres på en samlet statistikk har for meg stor betydning for å ikke gå lei.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Jeg personlig spiller spill for å kose meg. ikke for å samle trophies eller achievements, funker sikkert for noen, men ikke meg.

Samme her. Ikke søren om jeg gidder å fullføre spillet på alle vanskelighetsgrader, eller lete etter 100 skatter strødd på random plasser.

Lenke til kommentar

(Artig tråd :) )

Skaff deg PS2 og spill Jak-serien :D Haha. Jeg er sykt kresen når det gjelder spill. Basically fordi jeg ikke spiller i det hele tatt.

Min tidslinje ville vel sett noe slik ut;

Barneskole-alder: PS1, N64, den generasjonen

Ungdomsskole-alder: Maple Story (Believe it or not!)

Videregående og nå: Nothing!

Slik som nå spiller jeg ingenting fordi det er så fordømt kjedelig og ikke gir meg noe som helst. Jeg kan fenge meg av Jak-serien, Crash Bandicoot osv, men det er så å si det eneste jeg spiller. WoW har jeg prøvd meg på... er det blitt 10 ganger? Klarer bare ikke å få det gøy :huh: (Så kan dere bla bla om at det blir gøy på level 70++ osv, men.. Neh xD)

Lenke til kommentar

WoW har jeg prøvd meg på... er det blitt 10 g anger? Klarer bare ikke å få det gøy :huh:(Så kan dere bla bla om at det blir gøy på level 70++ osv, men.. Neh xD)

 

Slik det er nå, så er wow best fra 1-60. brukbart fra 60-70, boss fra 70-85. Endgamet er patetisk dårlig, mangler skikkelige gode questlinjer, mangler vanskelighetsgrad (pisslett er ikke noe vanskelighetsgrad), det faktum at de gjør alt så idiotisk mye lettere (f.eks det nye talent-treet) ødlegger spillet fullstendig...

Lenke til kommentar

Slik det er nå, så er wow best fra 1-60. brukbart fra 60-70, boss fra 70-85. Endgamet er patetisk dårlig, mangler skikkelige gode questlinjer, mangler vanskelighetsgrad (pisslett er ikke noe vanskelighetsgrad), det faktum at de gjør alt så idiotisk mye lettere (f.eks det nye talent-treet) ødlegger spillet fullstendig...

Sant sant. Kan ikke uttale meg om WoW spesifikt, men alle sier det og andre spill er også blitt slik. Alt er blitt ren surfing gjennom hele spillet. Få utfordringer, altfor like og kjedelige quests. Og de fleste quests har såpass spesifike guides innebygget, at det vanskeligste i questet er rett og slett å lese teksten og trykke ok. Trist. Kan forøvrig bruke Maple Story som eksempel ettersom jeg spilte det en hel del. Det er også blitt slik. Man gjør et quest, og boom 3 levels opp og neste quest er "gå til han fyren der borte og si hei". Så boom 2-3 levels til.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lett å tenke at man er lei spilling generelt, når man egentlig bare er lei spillene som kommer ut generelt. Vi er jo ikke lei av å bli utfordret til å tenke kreativt når det kommer til problemløsing? Men ingen nye spill gir oss nye problemer å tenke på, de aller fleste spillene som kommer gir oss de samme problemene som vi har løst i flere 10år nå, finn nøkkelkort i korridor A for å låse opp døren til å komme inn i korridor B. Det er lett å bli lei når du plutselig ser at det egentlig ikke er noen forskjell på Mario og Cod.

 

Jeg tror dette er grunnen til at flerspillerspill har slått sånn ann de siste årene, når man spiller mot andre mennesker så blir problemløsingen alltid aktiv og uforutsigbar. Man blir igjen tvunget til kreativ problemløsning (så lenge man spiller mot noen som er god nok hvertfall). Dette bidrar også til det siste poenget mitt; Man utvikler seg selv og blir bedre.

 

Det som fikk meg interessert i spill igjen var tanken om det er vits i å investere tid i noe om man ikke har tenkt å bli flink i det man holder på med? For min del så har mesteparten av spill som jeg interesserer meg for, noe jeg også har en interesse om å bli bedre i. Jeg kan sette pris på spill med historie og skal ha GTA 5 når det kommer fordi jeg liker som oftest historien og måten jeg er med på å forme historien selv, men det er ikke ett spill jeg kommer til å spille fordi jeg har lyst å bli "flink til å spille GTA". Jeg driver å spiller Tekken 6 og Ultimate Marvel vs Capcom 3 som begge er to fighting games, og dem spiller jeg fordi jeg har lyst å bli god, lyst å være med på turneringer, lyst å reise til utlandet for å være med på turneringer. Spillingen er ett utløp for kreativitet og for prestasjon, jeg kan måle hvor flink jeg er i forhold til hvordan jeg gjør det mot motstandere, jeg blir konstant utfordret hvert eneste sekund jeg spiller fordi det er klare definerte mål som motstanderen min prøver å hindre meg fra å nå.

 

Dette er elementer med enhver flerspilleropplevelse der man spiller personer mot personer, og er noe jeg setter stor pris på. Personlig blir jeg for irritert over ukontrollerte random kamper i CoD, jeg kan ikke kontrollere at mine lagkamerater er dårlige (eventuelt, de kan ikke for at jeg er dårlig) mens i fighting games er det 100% opp til meg hvor godt jeg gjør det. Dette gjelder forsåvidt også spill som SC2 ect, men det er ett annet format ^^

 

TL;DR man blir ikke lei spilling, man blir i hovedsak lei av spillene som kommer ut. Jeg tror at det ligger i menneskets natur å være glad i utfordringer i trygge omgivelser som går på det å bruke kreativitet. Noe spill muligens er det beste elementet for å kunne gjennomføre ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar

God post Oma. Er veldig enig i alt du sier.

 

Enig i COD utsagnet, jeg løser det ved å spille mer taktikkbaserte skytespill hvor spilleren kan bli så god at man ikke er så avhengig av lagkameratene og kan "redde dagen" på egenhånd. Og hvor du har utfordringene med rundebasert m.m. Som fks Socom og CS.

 

Var selv en ivrig singelplayer spiller før, men må si det har forandra seg veldig de siste 8-10 åra.

Tendensen min har vært å prøve å starte med et singelplayerspill, men legger det ifra meg etter kort tid, det blir bare for kjedelig, uansett om det er Zelda, demons souls eller annet.. Ender alltid opp med at man tar en tur på online spill som socom,cs, LoL, Minecraft osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når man snakker om å være lei spilling så går det fint for meg egentlig;

 

Alle nye spillene kommer på høsten(som jeg spiller). Koser meg med de i lang tid. Blir kun lei i småe perioder. Slutten av April/starten av Mai blir jeg fryktelig lei av å spille. Det passer bra i forhold til tentamener og eksamener.

Sommerferien kommer og gamer uansett lite pga fotball, sykling, venner osv. Når høsten kommer igjen er motivasjonen på topp....

 

Mitt gaming år, haha...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...