Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller for mye COD MW2, noen tips til å la vær?

 

Det er i mine øyne et dritbra spill, noe ubalansert her og der men underholdningsverdien er på topp. Litt cheatere, men de blir det etter min erfaring bare mindre og mindre av...

 

Det var fornektelsen av problemet :p

 

Noen som har gode tips til å slutte å spille? Sluttet å spille WoW siden det ble kjedelig, men det er ikke slik med COD... :hmm:

ja, knekk spillet i 2. skal jeg love deg at du får en god følelse av og tenke på at den forferdelige forbannelsen av et forbasket spill som ikke ligner grisen når det kommer til kvalitet, hadde jeg jobbet i infinity ward hadde jeg skammet meg. de dreper hele FPS franchisen med de forbaskede spillene som er basert for barn under 10 år. jeg håper virkelig Battlefield 3 setter en ny standard når det gjelder FPS. og angående Mw3? det skulle ha vært en expansion pack til Mw2.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror nok heller at problemet er at vi har fått alt for mange valg.

 

Tar jeg en rask titt på steam kontoen min,

 

Total games: 263

Played games: 120 (45.63%)

Unplayed games: 143 (54.37%)

Total hours: 1980.9

http://purianyar.com/steamworthy/index.php?user=

Bare skriv inn eget brukernavn på slutten om dere er nysgjerrig på hva dere har selv.

 

Så det er under 50% av alle spillene jeg har kjøpt som jeg i det hele tatt har testet.

Dog, det er nok en liten feilmargin da steam ikke startet med logging av spilletid før en god stund etter steam kom i bruk.

 

Men da man var ung, spilte man de spille man fikk da man ikke hadde noen andre muligheter, det betydde lite om spillet var dårlig eller bra, man kjørte igjennom fordi det var det eneste man hadde tilgjengelig.

 

Så derfor når man endelig får litt penger til spill går man litt lei da man får testet ut alt man har lyst på. Spesielt i fasen 20-30. Oppe dette kommer jobb, familie, hus, bil og hund.

 

Vokser man fra gaming? Tja, si det. Kan jo se det på de som startet med atari/commodore etc, de fleste fedre som testet dette ga opp gaming helt når de ble eldre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er inne i en sånn periode selv og det jeg pleier og gjøre er og grave opp noen gamle spill som baldurs gate serien som faktisk er vanskelige og rett og slett bare virtuelle mesterverk, jeg holder meg unna disse spillene når jeg ikke er lei spilling så jeg har noe og falle tilbake på.

 

Noe annet du også kan prøve er og modde spillene dine så de blir nye og/eller vanskeligere.

Lenke til kommentar

Nei, har jeg funnet ut nå. Plukk opp gamle spill fra den gangen det skulle være en utfordring å spille. Fra tiden før spill skulle tilpasses hele familien i en cutscene a til b orgie der objektene man trenger lyser.

 

GOG!! , sitter igjen oppe til mogenkvisten å spiller så bare positivt er det ikke ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i de gode gamle klassikerene som frarøver nattesøvnen... :new_woot:

 

Har selv lenge vært lei av spill. Så grundig også. Det er vel prisen for å vokse forbi målgruppen og selv få familie og barn som spiller.

 

Men nå har det tatt seg opp igjen. Gleder meg stort til Deus Ex 3 og andre spill, men jeg har liten tro på at de vil gi meg den samme gode opplevelsen og innlevelsen som jeg har fått i tidligere spill.

 

Akkurat nå spiller jeg Crysis 2 (pga. dx11 patchen og innkjøp av ett til GTX 480 for SLI) og jeg er vel underholdt, men noe mer enn det er det ikke. Jeg blir holdt i hånda og banene er regissert i stykker for å få meg til å bli imponert når det kommer biler og busser seilende inn på millimeteren ifra meg.

 

Meh...

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha spilt i flere år nå på konsoll og hvor jeg har over tid startet å kjenne at lysten og interessen for spill har synket så tenkte jeg som så at jeg skulle kaste meg over PC verden igjen. Og at grafikk kanskje ville være det som ville gi meg litt lyst igjen siden en har sittet med begrenset hardware via disse konsollene.

 

Så over 20 høvdinger fattigere så må jeg bare konkludere med at konsoll grafikk eller super pc grafikk har ca....0 betydning for meg. Ja det er penere å se på...en får bedre fps en på konsoll men so what? Føler også trangen til å slenge meg i sofaen med en kontroller i fanget....sitte her på en kontor stol å knotte er ikke det samme altså.

 

Mulig jeg må prøve å koble maskinen på tv og kanskje skaffe en kontroller om det finnes?

 

Om ikke annet så fikk jeg en fin maskin da...blinker litt på hovedkortet og skjermkortet lyser fint opp et Nvidia navn igjennom plast vinduet....

 

 

(slår på iPad og spiller litt Tiny Tower)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten observasjon denne sommeren hvor det har vært lite å gjøre, og dermed mye tid gått med på å bruke PC-en.

Det er det at det er for mye tid å bruke på det. Når jeg kjøpte meg Fallout: New Vegas i dette salget, så var det gøy i 10-15 timer før det ble mer et press på å få mest ut av spillet enn å kose meg med det siden det gikk et par timer i strekk til kun det spillet. Samme gjelder GTA:San Andreas osv.

 

Så regner med at når jeg begynner på igjen etter ferien, vil ting forandre seg. Eller kanskje jeg bare har "vokst" ut av det.

Lenke til kommentar

Ja, blir jo perioder man ikke gidder å spille så mye.

For min del skyldes det hovedsaklig at det ikke er noen spill jeg har spesielt lyst til å spille akkurat da.

Det er jo ikke så veldig ofte det kommer ut noe som virker lovende, og veldig ofte ender det opp med å være en skuffelse.

 

De fleste nye spill mangler rett og slett noe som engasjerer - trekker meg inn, og gir meg LYST til å spille det, fremfor å fordrive tid med websurfing, se en film/serie, eller sove.

 

Av og til dukker det derimot opp engasjerende spill, som faktisk er verdt å spille - enten i form av nye (eller nyoppdagede) spill, eller spille gjennom gamle spill på nytt (f.eks. Baldur's Gate 1/2), og da kan jeg fort bli sittende mange timer.

 

online spill, neitakk. Har gått lei småunger som skriker og klager bare du eier dem. Holder meg til singleplayer spill der man kose seg litt. Finne ut av spillet. Finne ut hva som er bra av masteries. Slik som diablo. Der måtte man finne ut hvordan man skulle ta ut bosser.

 

Savner så sinnsykt de gamle gode klassikerne der det ikke var bare rett fram eller at easy mode var faktisk vansklig, på en måte.

Dette begynner kanskje å bli en klisjè, men Demon's Souls? Et spill som burde passe perfekt for deg om du liker single player, med sinnsyke bosser (som det egentlig ikke skal være mulig å nedfelle, men det går til slutt!) Her er det aldri heller bare rett frem, og easy mode er ikke et valg engang ..

 

Jeg elsker Demon's Souls, og gleder meg som en unge til Dark Souls på grunn av nettopp dette, at de går tilbake til de gamle røttene til rollespillene.

Edit: Så er det jo mestringsfølelsen, at du endelig har klart å dra ned en to etasjers Knight i bakken, herlig!

 

Jepp, Demon's Souls er et av de sjeldne perlene som virkelig er verdt å spille.

Glatt et av de beste spillene som har kommet ut dette tiåret IMO, og Dark Souls blir forhåpentligvis like bra eller bedre.

 

Så ekstremt vanskelig er det ikke - folk liker åpenbart å overdrive dette, men det er definitivt langt vanskeligere enn de fleste spill som kommer ut nå til dags.

Når man først har vært gjennom det en gang så er det ganske lett, siden man vet hvordan man skal takle de forskjellige bossene og fiendene.

Lenke til kommentar

Har vært spillelei en god stund nå. Det skyldes ikke at jeg har spilt for mye egentlig, men rett og slett det at det gis ut for mye dårlige spill for tiden. Og da særlig fra de store selskapene. Det blir for lineært, for mye holde i hånda og geleide deg rundt, for mye QTE og andre konsoll-herpes varianter (som idiotiske filmsekvenser som trekker deg ut av handlingen osv).

 

Bør kanskje være glad for dette, for da slipper jeg å oppgradere pc i år. Deus Ex 3 er vel det eneste i år som frister for min del. Men er skeptisk pga nr2 var elendig og generelt hvilken retning de fleste spillserier har tatt.

 

Risen 2!! og Far Cry 3 kommer i 2012, så blir oppgradering i 1.kvartAL 2012. Hadde dog vært hyggelig om en oppgradering av pc kunne gi mulighet for å nyte mer enn 2-3 spill.

 

Får i alle fall mer tid til familie og venner nå i 2011, og det er jo kanskje ikke så dumt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...