Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Merker at jeg ikke har den samme iveren og gleden ved å spille. Ofte fordi spillene ikke har så engasjerende historier og bra gameplay. De siste årene har jeg kun spilt ferdig alle gta 4 episodene, alle skate spillene, call of duty spillene. Jeg har starta på en rekke spill som uncharted, BFBC, burnout, batman arkham asylum, just cause, la noire +++ uten at jeg har fullført dem. I det siste har jeg spilt en del Mass Effect, et spill som fikk liv i spillgleden min igjen. Muligheten for å velge mellom være god og ond, velge hvilken retning dialogen tar veien osv er gull.

 

Jeg har en teori om hvorfor jeg ikke klarer å glede meg så mye over spill lengre og det er tidsklemma, jeg er 21 år og går andre året på bachelorstudie, har deltidsjobb, trener og er medlem i studentforening. Tankene går umiddelbart over på; "faen, skulle egentlig gjort this and that", "skal det om en time, da gidder jeg ikke å slå på konsollen eller starte på et oppdrag" osv osv.

 

lol

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på samme måte som Kanye på toppen her. Det skal mye til før et spill virkelig engasjerer (f.eks. Mass Effect), og ettersom man blir eldre blir tiden mer kostbar. På vgs var det mulig å bruke timer på et spill, da skolearbeidet var planlagt å organisert gjennom skolehverdagen, og helg var helg. Nå, som student, er det opp til meg selv når jeg vil bruke tid på skolearbeid, noe som gjør at tankene går mot "faen, skulle egentlig gjort this and that" hvis jeg begynner å spille, og meningsløsheten blir en faktor som plager meg gjennom spillinga.

Lenke til kommentar

eller for at folk blir bare mere kresen, siden spill skal ha så bra grafikk disse dager

Men grafikken er jo ikke bra i majoriteten av spill i disse dager.

Det er heller at grafikk brukes som en unnskyldning for å hype spillet. "Vi velger å ikke legge fokus på grafikk, men heller på et solid spillbart spill", som ender opp med mange forhåndsbestillinger og majoriteten av inntekter er da hentet inn.

Selv om spillet viser seg å ikke ha verken god grafikk, eller være en kjempesolid tittel (som utviklingstid og budsjett skulle tilsi). Deretter kommer fokuset på DLC og annet drit som må kunne veies i ren inntekt, eller så er det bortkasta.

 

Det er som nevnt tidligere alt for mye håndholding slik at det blir standard å ikke finne ut ting, men heller bli fortalt hva en skal gjøre. Enkel, lett og underholdning som fungerer. På samme måte som å slappe av å se en cheesy action-film kan en få momentan tilfredstillelse av å spille et simpelt spill og få timens dose av underholdning.

Ingen liker motgang om en kan slippe. McDonalds er ikke godt etter en måned, men det er relativt lite utfordrende å lage en konkurent og markedet er tydeligvis der.

Lenke til kommentar

eller for at folk blir bare mere kresen, siden spill skal ha så bra grafikk disse dager

Men grafikken er jo ikke bra i majoriteten av spill i disse dager.

Det er heller at grafikk brukes som en unnskyldning for å hype spillet. "Vi velger å ikke legge fokus på grafikk, men heller på et solid spillbart spill", som ender opp med mange forhåndsbestillinger og majoriteten av inntekter er da hentet inn.

Selv om spillet viser seg å ikke ha verken god grafikk, eller være en kjempesolid tittel (som utviklingstid og budsjett skulle tilsi). Deretter kommer fokuset på DLC og annet drit som må kunne veies i ren inntekt, eller så er det bortkasta.

 

Det er som nevnt tidligere alt for mye håndholding slik at det blir standard å ikke finne ut ting, men heller bli fortalt hva en skal gjøre. Enkel, lett og underholdning som fungerer. På samme måte som å slappe av å se en cheesy action-film kan en få momentan tilfredstillelse av å spille et simpelt spill og få timens dose av underholdning.

Ingen liker motgang om en kan slippe. McDonalds er ikke godt etter en måned, men det er relativt lite utfordrende å lage en konkurent og markedet er tydeligvis der.

Gratulerer, du har klart og motbevise meg! ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skylde på tida, da jeg har nok av fritid. Problemet er det at jo eldre du blir, jo flere ting har du utforsket.

 

Det er som å se månen på nært hold for første gang kontra det å se det for tiende gang. Det blir vanskeligere og vanskeligere å gjøre månen spennende, jo mer du har sett av det.

 

Det hjelper selvsagt ikke at vi lever i en tidsalder der storproduksjonene dreier seg om å gjenta en suksessoppskrift om og om og om igjen.

 

Men samtidig... jeg vet at grunnen til at jeg blir lei, er at jeg er tredve. Hadde jeg vært femten igjen, hadde det vært så mye nytt å utforske at jeg hadde storkost meg. Men jeg er dobbelt så gammel og dobbelt så erfaren, og det skal dobbelt så mye til for å glede meg.

Lenke til kommentar

Men jeg er dobbelt så gammel og dobbelt så erfaren, og det skal dobbelt så mye til for å glede meg.

 

Pfft, tullball. Er ikke sånn at det er vanskeligere å glede seg over ting jo eldre man blir. Er bare å se positivt på ting. Hadde ME (kronisk tretthetssyndrom) i 2 år, men som folk sier, det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. I løpet av den perioden lærte jeg meg å se gleden i de små tingene (klisjee) og det er kanskje en av de viktigste lærdommene jeg sitter igjen med etter utallige år på skole, barnehage og diverse andre sosialiseringsinstanser.

 

Jeg har det for tiden som fisken i vannet, smiler, ler og danser meg rundt hverdagen, og hovedgreia er å kose seg med alt man kan kose seg med.

 

Det samme tror jeg gjelder for spill. Hvis du bare henger deg opp i irriterende småting får du lite verdi ut av det, men hvis du setter pris på alt det kule og morsomme får du mye mer glede ut av spillet.

 

Konklusjonen er derfor bare at du begynner å bli en gretten, gammel surmuler :tease:

Endret av Error
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del er det litt vanskelig å si hva problemet er egentlig. Om det er meg eller spillene det er noe "feil" med. At man blir fort lei av spill er jo strengt talt ikke et problem, da man kan bruke pengene og tiden på andre ting, og det fins helt klart verre ting her i verden enn å være lei av spill :whistle:

 

Det kjipe derimot er jo at jeg får fortsatt den sitrende følelsen når jeg gleder meg til et spill. Og gjerne samme følelsen som fra da jeg var hekta på WoW for mange år siden, da jeg brydde meg fint lite om hvor mange timer jeg la ned i å spille. Men det varer jo ikke så lenge da. Som nå feks. Skaffet meg Skyrim og ble helt hekta. Jeg liker vanligvis ikke for åpne og frie spill, men her storkoste jeg meg i starten. I dag fyrte jeg opp Skyrim igjen for å avslutte endel av de mange questene jeg hadde. Kom til en ny by og det var som å falle ned i kjelleren når det gjaldt motivasjon. Jeg orka rett og slett ikke å utforske byen og hente nye quester. Etter 15 min så var jeg ferdig og nå tviler jeg faktisk på om jeg kommer til å spille Skyrim igjen. Og da har jeg kun spilt det ca 14 timer.

 

Har tidligere klaget over korte enspillerkampanjer i feks BF og COD, men nå tror jeg nesten at det er midt i blinken for "sånne som meg". Har spilt i mange år, har lagt ned latterlig mange timer på div spill og kan ikke spille like lenge før samvittigheten setter inn og man tenker at man egentlig burde bruke tiden på noe annet. Og de siste spillene som jeg virkelig har likt helt gjennom er faktisk spill som kanskje er for korte. Som feks MW3 (SP), BF3 (SP), Rage, Portal 2 osv. Lurer litt på hvordan det skal gå når Diablo 3 kommer, et spill jeg har gledet meg til veldig lenge og som har potensiale til å være en "evighetsmaskin" :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Skyrim (for PC) hos en kamerat. Jeg syntes faktisk det var ganske oppslukende!

 

Det eneste problemet er at grafikken er grusom. Kantete, plastaktige figurer som skal være liksom-realistiske. Skulle ønske de la opp til en litt bedre stil på spillet. Som det er nå blir det bare stygt.

 

Men selve spillet stjal opptil flere timer fra meg her om dagen.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt noe på drøye ett år. Likevel sitter jeg med en slags sorgfølelse. Sorg over at jeg nå snart er halvveis inn i tjueårene, må ut i arbeid og ikke lenger kan dedikere tiden min til "gaming". Jeg savner virkelig tiden på VGS hvor jeg, etter fullført skoledag, satte meg ned med diverse energidrikker og snacks og "zonet ut" i Azeroth eller andre spillverdener i 5-6-7 timer, helt til søvnen tok meg. Det hjelper ikke særlig på melankolien at jeg er utrolig ensom, og gjerne kunne tenkt meg den illusoriske fellesskapsfølelsen et MMO-guild gir en igjen.

 

:(

Lenke til kommentar

Blir man ei av spilling er det for lite variasjon i sjangere man spiller :thumbup:

 

Nei, det er heller andre årsaker i min situasjon ihvertfall. Jeg har mer skole å fokusere på og jeg har rett og slett mindre tid til å sette meg ned 3 timer, eller mer for å spille, også har jeg lyst på variasjon på fritiden min.

 

Rollespill er den eneste spill sjangeren for meg. I dag så solgte jeg alle X360 spillene mine bortsett fra Mass Effect, Mass Effect 2 og Skyrim. Eneste spillene jeg ser meg selv kjøpe framover er Star Wars: The Old Republic, The Witcher 2, Mass Effect 3 og Guild Wars 2, og til sommeren regner jeg med at det blir de pluss Baldur's Gate 2 og Star Wars Knights of the Old Republic.

Lenke til kommentar

Spill interessen min øker i takt med at det blir kaldere å mer kos å sitte inne. Men sliter med vonde fingrer,armer og albuer.....jepp sene betennelser er djevelens verk når det kommer til å spille på pc.

Har samme problem. Heldigvis spiller jeg ikke lenger, så jeg merker lite til det i hverdagen (selv om den involverer arbeid med pc hele dagen). Det er stort sett bare spilling som er intenst nok til at jeg får vondt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...