Gå til innhold

Google Music lanseres i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I stedet vil Google Music friste med hele 20 GB gratis lagringsplass – noe som skal tilsvare ca 20 000 sanger. Til sammenlikning tilbyr Amazon bare 5 GB plass til låter som blir lagret i det som kalles "middelmådig" bitrate.

 

Det blir ca. 1MB per sang, noe som i mine øyne (ører) er langt under middelmådig bitrate.

Lenke til kommentar

Så spørs det på prisen da.. 49 kr/mnd for ubegrensa musikk fra spotify (uten mobilaccess) eller x kr/mnd til google for å laste opp din egen musikk og streame hvor du vil.

For å quote artikkelen: "I stedet vil Google Music friste med hele 20 GB gratis lagringsplass"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så spørs det på prisen da.. 49 kr/mnd for ubegrensa musikk fra spotify (uten mobilaccess) eller x kr/mnd til google for å laste opp din egen musikk og streame hvor du vil.

For å quote artikkelen: "I stedet vil Google Music friste med hele 20 GB gratis lagringsplass"

Det spørs om det forblir gratis etter beta-perioden da. Regner også med at det blir mulig å kjøpe seg mer plass.

Lenke til kommentar
20 000 sanger på 20GB? ha-ha.

Det blir sikkert mulig å lagre med bedre bitrate også. F.eks 1000 sanger a 4 minutter og 20 MB.

 

Angående lagringsplass så lagrer nok veldig mange akkurat de samme filene. Med en sunn dose deduplisering kan Google nøye seg med å bruke f.eks 20 GB * antall brukere * 0,1% lagringsplass på sine servere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Herlige nyheter. Har selv vurdert FTP til å synkronisere musikk mellom flere PC-er, men om man ikke trenger det, ... 20 GB er bare litt for lite. Men det blir vel bare å velge bort noe. Om man kan supplere med egen FTP-plass, hadde det vært fantastisk.

Lenke til kommentar
20 000 sanger på 20GB? ha-ha.

Det blir sikkert mulig å lagre med bedre bitrate også. F.eks 1000 sanger a 4 minutter og 20 MB.

 

Angående lagringsplass så lagrer nok veldig mange akkurat de samme filene. Med en sunn dose deduplisering kan Google nøye seg med å bruke f.eks 20 GB * antall brukere * 0,1% lagringsplass på sine servere.

 

Det kan hende, dog så blir jo ting fort ulikt bare med små forskjeller, andre parametre for komprimering, andre tagger osv.

 

Ellers ser jeg ikke helt den store greia? Mediaspilleren min lar meg streame over nett til overalt også i dag. Hvor mye tjener jeg på googles tjeneste?

 

AtW

Lenke til kommentar

hvorfor ikke flash? synes du de burde hatt en silverlight spiller? en html5 spiller?

 

Tja, en HTML5 spiller ville vært bedre, men det aller beste ville vært å bruke en av de allerede eksisterende, åpne standardene for slikt, i stedet for å pakke det inn i proprietært møl som Flash eller Silverlight.

 

Edit: sannsynligvis så brukes en eller annen form for DRM, og at det er derfor Flash kreves i første omgang. Avhengig av hvordan denne er implementert, varer det sikkert ikke lenge før vi får se dedikerte desktop-applikasjoner og lignende.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Det her høres veldig interessant ut, når det ikke blir mulig å sette opp server i hybeln til slikt så er kan det her jo bli ganske bra. Vis det da også blir muligheter for syncronisering aka nedlastning av bibliotek, :D, bare det er bra crossplattform og nettleser støtte. Google kan for min skyld bare tar over verden, bedre en apple eller microsoft.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...