Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi snakker ikke om bøkene, vi snakker om tv-serien her. Riktignok så er True Blood kanskje litt mer åpen for jenter enn det Game of Thrones er. Men å katogorisere det som jenteserie blir bare feil. Å si at TB var skrivd for kvinner, og Game of Thrones for gutter synes jeg er feil å si.

 

Jeg vil egentlig ikke kalle Game of Thrones egentlig "bare for gutta" heller. Da serien i bokform har en del sterke kvinnelige karakterer. Handlingen kan også appelere for jenter.

 

 

Å, vikingkylling... :nei:

 

I det minste så var hele Lannister-familien gangske så interessant å se på skjermen.

 

Handlingen er gangske så god vi eldre liker litt mer smartere ting enn serier hvor hovedpersonene dør hundre ganger, prøver å drepe biler, og sloss med engler og mot demoner. Å møter Paris Hilton.

 

Å si settingen ikke er god er temmelig feil. Fordi alt virker mer riktig her enn i alle disse ræva fantasy-seriene som Merlin, Camlot og sånt samlet sammen. Å enda mer enn det. Hvordan mener du det skulle se ut i en handling satt til en setting der drager har levd, mystiske skapninger finnes, og det er en maktkamp mellom flere grupper?

Lenke til kommentar

Bbc serien merlin fra 2008 synes jeg er overaskende bra, savnet kansje noen av de elemtene i denne sereien her.

Mens nye camelot serien ble litt kjedlig igjen fordi det ikke skejdde så mye.

 

Men jeg synes første episode av camelot var ganske bra.

Endret av Lofferen
Lenke til kommentar

Bbc serien merlin fra 2008 synes jeg er overaskende bra, savnet kansje noen av de elemtene i denne sereien her.

Mens nye camelot serien ble litt kjedlig igjen fordi det ikke skejdde så mye.

 

Men jeg synes første episode av camelot var ganske bra.

For å si det slik... jeg kan nok se en episode av Merlin eller Legend of the Seeker når den tilfeldigvis er på TV'n, og noen episoder er, som du sier, ganske bra. Men det blir som å sammenligne et Donald-blad med "Forbrytelse og straff". På samme måte er nok Game of Thrones i en helt annen klasse enn alle andre fantasy-serier på TV, både når det gjelder budsjett og kvalitet på skuespillere/skribenter/teknikk.

Lenke til kommentar

Egentlig åpenbart at serien kom til å bli fornya, selv om seertallene for "hovedkanalen" var dårlig. Så sendte de det over flere av HBO-kanalene dems.

 

I tillegg har du det faktum at serien ble solgt gangske tidligere enn vanlig for seriene til HBO til utlandet(oss f. eks med Canal+).

 

Å etter det, så har du dvd-salg som kommer til å bli greit også.

Lenke til kommentar

Så første episode i natt (ja henger litt etter ;) ). Fikk absolutt mer smak av serien. Men syntes første episode var ganske åpen. Ble på en måte kastet inn i det. Men regner med at det blir bedre etter man har sett flere episoder :p

 

Når man blir litt mer kjent med personene og deres historier :)

Lenke til kommentar

Serien følger ikke boka slavisk, dét har vi sett. Det som er mer interessant er at resten av sesongen heller ikke vil følge bøkene helt, noe som skaper spenning selv for oss som har lest bøkene. *Minor spoiler* Forfatteren har blant annet sagt at en karakter som han drepte i en senere bok vil dø i sesong 1. Han har avslørt hvilken bok, og hvilket kjønn det er snakk om, men det er bedre å bli overrasket, eh?

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å høre hva alle sammen tenker om hva som skjer videre. Ikke dere som har lest bøkene såklart, men dere andre. Jeg husker hva jeg tenkte etter at Bran falt fra tårnet, og at jeg håpte at dronningen ble oppdaget snart, og slikt.

 

Hva kommer til å skje? :O

 

Det er kanskje det eneste som skuffet meg med episoden. Skjønte att dette kom til å skje allerede fra da moren hans sa at han ikke skulle klatre mer. Alt sånne små ting som er opplagt irriterer jeg meg over, men det er jo en bagatell.

 

hm, jeg er usikker på om han overlever eller ikke. Uansett så blir jo dette et plott der dronningen må passe på at hun ikke blir oppdaget... Blir spennende å se! :)

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å høre hva alle sammen tenker om hva som skjer videre. Ikke dere som har lest bøkene såklart, men dere andre. Jeg husker hva jeg tenkte etter at Bran falt fra tårnet, og at jeg håpte at dronningen ble oppdaget snart, og slikt.

 

Hva kommer til å skje? :O

Det jeg likte med boka, og som jeg synes betegner en god historie, er at det du håper og tror, ikke skjer.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å høre hva alle sammen tenker om hva som skjer videre. Ikke dere som har lest bøkene såklart, men dere andre. Jeg husker hva jeg tenkte etter at Bran falt fra tårnet, og at jeg håpte at dronningen ble oppdaget snart, og slikt.

 

Hva kommer til å skje? :O

Det jeg likte med boka, og som jeg synes betegner en god historie, er at det du håper og tror, ikke skjer.

 

satt og tenkte nei nei nei neeei på slutten av episoden , kan umulig ha gått bra :s men håper vi får se mere av at de reiser rundt i verden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...