Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker fremdeles ikke trynet på barbaren med alt for kort hår til at han skal ha spart på det hele livet sitt. Han ser way for velstelt ut til at han selger meg rollen sin som barbarisk motherfucker.

Dette var det eneste jeg reagerte på også. Jeg synes rett og slett han var for ung. Jeg hadde sett for meg Khal Drogo i begynnelsen av førtiårene. Han her var for ung, for velstelt og for "pen".

Lenke til kommentar

 

Tittelen på serien heter Game of Thrones, så det er ikke en stor spoiler at det blir et spill om hvem som skal sitte på tronen. Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om det er noen som kommer til å utfordre den sittende kongen (i tillegg til House Targaryen)? Og hvem er i posisjon til å ta over? Og vil dronningen, som er en Lannister, at Robert Baratheon skal bli konge slik at hun forblir dronning?

 

 

 

Robert er jo den sittende kongen da serien starter.

 

Litt sånn på siden her, regner med at sesong to vil hete A Clash of Kings, som er navnet på den andre boken?

Sorry, typo. Fixed.

Lenke til kommentar

Det er nå meningen at Khal Drogo skal være litt ung da, i boka står det:

 

 

Khal Drogo was a head taller than the tallest man in the room, yet somehow light on his feet, as graceful as the panther in Illyrio's menagerie. He was younger than she'd thought, no more than thirty. His skin was the color of polished copper, his thick mustachios bound with gold and bronze rings.

 

 

Begynte å lese ASoIaF på ny igjen for noen dager siden og merker at det er en god del småting de har endret på - spesielt dette med alderen, du har f.eks. desertøren fra The Night's Watch som blir henrettet, han var en gammel veteran i boka og cirka 20 år gammel i serien, men som sagt så er Khal Drogos alder ganske nøyaktig.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Når det gjelder desertøren så virker det som de bare hadde byttet om på hvem som stakk av. Og fra at desertøren gikk døden i møte uten noe som helst, til at han begynte å snakke om familien sin og hvor lei seg han var. Men gleder meg til å se mer av området rundt "muren", siden det er det om har fascinert meg mest i serien.

Lenke til kommentar

Det er nå meningen at Khal Drogo skal være litt ung da, i boka står det:

 

 

Khal Drogo was a head taller than the tallest man in the room, yet somehow light on his feet, as graceful as the panther in Illyrio's menagerie. He was younger than she'd thought, no more than thirty. His skin was the color of polished copper, his thick mustachios bound with gold and bronze rings.

 

 

Begynte å lese ASoIaF på ny igjen for noen dager siden og merker at det er en god del småting de har endret på - spesielt dette med alderen, du har f.eks. desertøren fra The Night's Watch som blir henrettet, han var en gammel veteran i boka og cirka 20 år gammel i serien, men som sagt så er Khal Drogos alder ganske nøyaktig.

Ja, den lurte jeg litt på. Egentlig så var det jo han unge som døde i skauen, og han gamle som overlevde. Hvorfor de bytta på det... det skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det er nå meningen at Khal Drogo skal være litt ung da, i boka står det:

 

 

Khal Drogo was a head taller than the tallest man in the room, yet somehow light on his feet, as graceful as the panther in Illyrio's menagerie. He was younger than she'd thought, no more than thirty. His skin was the color of polished copper, his thick mustachios bound with gold and bronze rings.

 

Ah, takk for oppklaringen. Da er det jeg som har misforstått når jeg leste.

Lenke til kommentar

Jeg liker fremdeles ikke trynet på barbaren med alt for kort hår til at han skal ha spart på det hele livet sitt. Han ser way for velstelt ut til at han selger meg rollen sin som barbarisk motherfucker.

Dette var det eneste jeg reagerte på også. Jeg synes rett og slett han var for ung. Jeg hadde sett for meg Khal Drogo i begynnelsen av førtiårene. Han her var for ung, for velstelt og for "pen".

Khal Drogo er jo ca 30 i boka. Blir beskrevet som ung. Ingen beskriver ham som ustelt heller ;)

I boka er jo Danerys også bare 13, så noen aldersfriheter er ok å ta :p

Blir som Totenkopf sier, noen småendringer blir det.

 

Dog synes jeg ikke det spiller noen rolle hvem som deserterer eller ikke... Jeg begynte på serien (IGJEN) på onsdag og blir nok ferdig med GoT i dag. Gleder meg VELDIG til episode to :p

Lenke til kommentar

Greit å se at det er både blod og nakenhet i TV-serien. Spørsmålet er om det begynner å gå litt inflasjon i slike serier nå. Camelot, Spartacus, Californication, True Blood, Shameless, tror jeg husket alle som til nå har ønsket å sjokkere med blod og nakenhet.

 

Bøkene er jo greie nok, selv om de blir litt som wheel of time og drar ut i evigheter. Historien kan jo bli litt vel mørk for massepublikum, selv om jeg personlig liker stilen. Tror det er veldig vanskelig for de som ikke har lest bøkene å ta serien med en gang også. Finne ut hvem som er hvem. Viserys Targaryen fremstilles på langt nær så ekstrem som han burde være for å få frem det samme hatet man får mot ham i bøkene. Nå har jeg ikke sett andre episoden enda, så det kan jo være rollene blir polarisert og utdypet mye mer da.

 

Føler jeg kanskje ble litt vel kritisk nå, for dette kommer til å bli en av mine favorittserier fremover...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...