Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har stor forståelse for at det er den dysterheten folk liker, men det jeg prøvde å få frem var at når jeg endelig vil koble av, så vil jeg at ting skal gå bra, og ikke være så foferdelig - siden verden er trist nok fra før av. Prøvde i går å sitte oppe å se første episode, meeeen sluknet ca 4. Bra at de fleste virker positive til serien da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har stor forståelse for at det er den dysterheten folk liker, men det jeg prøvde å få frem var at når jeg endelig vil koble av, så vil jeg at ting skal gå bra, og ikke være så foferdelig - siden verden er trist nok fra før av. Prøvde i går å sitte oppe å se første episode, meeeen sluknet ca 4. Bra at de fleste virker positive til serien da.

Haha. Gå å les Twilight :p

 

Nei, jeg er bare meget uenig i det, for min del.

En god historie er en historie der ting ikke går bra. Det er ikke noe god historie om heltene vinner, uten at det har kostet dem noe.

 

Altså, Daenerys blir jo solgt av broren sin til en villmann, Kongen er blitt lat og feit

(Spoiler om neste episode)

 

Brann, blir lam, Sansa mister sin ulv, Arya "mister" sin ulv, Jon mister all kontakt med familien sin, osv...

 

Kort sagt, masse dumt skjer, og det er det som gjør det spennende.

 

Men det er jo bare hva jeg synes gjør en historie bra, og ikke en fasit av noe slag :p

 

 

edit: Siden det er USA-sendetid, så er det vel slik at vi ikke bruker spoilere på det som har skjedd i den nyeste episoden?

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var første episode sett her også, og må si jeg gleder meg til neste allerede. Ikke lest bøkene så jeg vet ikke stort om universet serien omhandler, men har ventet på serien i en stund nå, og den levde fint opp til forventningene.

 

Så også det var noe snakk om bok-spoilers her, og ja, jeg kunne tenkt meg at om det skal snakkes om i tråden her, så hadde det vært flott om det ble putta inn i spoiler-tags hvertfall, det gjelder forøvrig også ting som skjer i fremtidige episoder osv...

Endret av Nitrius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra mitt perspektiv (altså en som ikke har noe forhold til serien fra bokformatet) var denne første episoden akkurat som forventet. Uvanlig mange nye karakterer å forholde seg til, i uvanlig store og forskjellige miljøer. Alt i alt en grei episode, regner med at det bare går oppover nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viewer guiden lengre bak er sikkert hjelpsom for de som ikke helt har oversikten over karakterene. Innledningsvis holder det å lenge å skille familiene Stark, Lannister, og Targaryen mens man er obs på de geografiske sprangene mellom kjerneområdene på Westeros, The Wall, og across the narrow sea (Dothraki-slettene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har stor forståelse for at det er den dysterheten folk liker, men det jeg prøvde å få frem var at når jeg endelig vil koble av, så vil jeg at ting skal gå bra, og ikke være så foferdelig - siden verden er trist nok fra før av. Prøvde i går å sitte oppe å se første episode, meeeen sluknet ca 4. Bra at de fleste virker positive til serien da.

Haha. Gå å les Twilight :p

 

Nei, jeg er bare meget uenig i det, for min del.

En god historie er en historie der ting ikke går bra. Det er ikke noe god historie om heltene vinner, uten at det har kostet dem noe.

 

 

Haha fortjente den I guess :!: Men det var jo ikke bare fordi den var mørk men mange ting som skjedde på en rar og irriterende måte. Unikt å se en tv serie basert på en bok jeg har lest, likte det jeg så!

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg også sett første episode. Jeg er midt i bokserien, så dette var stas. Første episode levde definitivt opp til forventningene, jeg synes både karakterene, stedene og stemningen traff blink. Gleder meg virkelig til å følge med videre på dette, og regner med det blir Blu-Rayinnkjøp etterhvert. (Sean Bean er heller ikke feil).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så første episode i dag, og jeg er ikke skuffet. Jeg har lest serien flere ganger, og det er en av mine absolutte favoritter :D

 

Jeg har en datter oppkalt etter en av karakterene i bøkene, og i dag blir hun to år gammel.. Passende ;)

 

Syntes dette var en verdig start. En ren adapsjon av bøkene blir umulig, og det blir en del "exposition" i serien.

 

Fikk gåsehud flere ganger, og synes de så langt har laget en KNALL serie mtp casting, setting, "feel" og "look". GLEDER MEG til episode to, den 24. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Time kommer i sin omtale av premieren med et interessant poeng som jeg ikke har sett nevn på forumet før:

 

Martin (forfatteren) says he can keep pace with HBO if — a big if — it devotes two seasons to the massive third volume and three in total to the fourth and fifth (whose narratives overlap), as he hopes. If not? "Then yeah, they may catch up with me."

 

Alt kommer selvfølgelig an på seertall og slikt, men gitt at alt går bra vil de måtte ta stilling til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er problemstilling som er ganske kjent hos de som fulgte med på seriens utvikling og har lest bøkene. A Dance with Dragons har latt vente på seg, for å si det mildt, og det er enda to bøker igjen (om de holder skjemaet denne gangen). På den annen side, A Storm of Swords er gigantisk, og ADwD visstnok enda lengre, så Martins ønsker er ikke helt urimelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...