Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Hadde vært interessant å høre hva alle sammen tenker om hva som skjer videre. Ikke dere som har lest bøkene såklart, men dere andre. Jeg husker hva jeg tenkte etter at Bran falt fra tårnet, og at jeg håpte at dronningen ble oppdaget snart, og slikt.

 

Hva kommer til å skje? :O

 

Jeg tror han overlever (eller kanskje mer håper at han gjør det). Følte at det var noe mer med han. At vi skulle få se han vokse opp med ulven sin :p

Og hvis han overlever tror jeg det blir litt mer spennende med tanke på prinsessen. Og hemmeligheten hun må skjule, ettersom det da er en som kan avsløre de :)

 

Likte det med Viserys og hans søster. At han driver å samler en hær for å ta igjen tronen. Blir spennende ! :D

Føler at han ikke kommer til å gi opp sin søster så lett, at han kommer til å svike sin allierte når han har fått hæren sin. Men det er bare noe jeg tror :D

 

 

For de som har problemer med å holde styr på alle plassene og personene i serien, eller bare ønsker noe å slå opp i. http://viewers-guide...ame-of-thrones/ HBO sin offisielle guide, blir nok oppdatertert etterhvert som episoder kommer ut så man trenger nok ikke redd spoilers

 

Takk! skal helt klart lese litt på denne siden før episode to kommer ut. Er litt mer spennende når du vet hva det er snakk om :)

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har endelig fått freden og roen til å se episode en nå. Veldig usikker på hva jeg syns egentlig, en del var veldig bra. Men alderen til danny, brandon, jon og hele røkla var jo helt på tryne. Så hvordan de har tenkt til å takle utviklingen og aldringsprosessen som skjer i bøkene tror jeg kan bli en utfordring. Robb så jo ut som har var 25+ og Danny har plutselig fått minimum 10 år ekstra på baken.

 

Ellers så håper jeg at de kommer til å sette er mer markant skille mellom de forskjellige husene i de kommende episodene. Siden jeg ikke følte at vi fikk vite noe om de forskjellige husene, eller konges forhold til dronningen. Men det kommer nok.

Lenke til kommentar

Dany er selvfølgelig lovlig i serien, altså 18+ det av naturlige grunner. Jon og Rob skulle egentlig være 17 i serien. Det passer de fint som (de fikk begge skjegg tidlig i bøkene, det er tross alt middelalderen-ish). Så alderen har de løst fint.

Jon og Rob var rundt 14 år i den første boka. Men er vell ingen vits å diskutere alder egentlig, får ikke gjort noe med det uansett. Bare jeg som er veldig konservativ i forhold til bøker.

Lenke til kommentar

At alderen deres har blitt skrudd opp litt utgjør vel neppe noe voldsomt problem for historien. Tvert om tror jeg kunne det blitt vanskelig hvis skuespillerne var for unge, siden de eldes - relativt sett - nokså kjapt i bøkene, og HBO nok satser på en sesong i året. Bedre med litt slingringsmonn da.

Lenke til kommentar

Dany er selvfølgelig lovlig i serien, altså 18+ det av naturlige grunner. Jon og Rob skulle egentlig være 17 i serien. Det passer de fint som (de fikk begge skjegg tidlig i bøkene, det er tross alt middelalderen-ish). Så alderen har de løst fint.

Jon og Rob var rundt 14 år i den første boka. Men er vell ingen vits å diskutere alder egentlig, får ikke gjort noe med det uansett. Bare jeg som er veldig konservativ i forhold til bøker.

Martin har sagt, lenge før TV-serien ble et faktum, at han skulle ønske han gjorde karakterene eldre. han hadde planer om å legge inn et hopp på noen år mellom bøkene, slik at de skulle eldes litt, men det var så mye som skjedde i de årene at han ikke gjorde det likevel. Når han nå får sjansen til å "skrive" historien på nytt, skjønner jeg godt at karakterene er litt eldre.

 

Og angående navn, som noen nevnte over. Synes egentlig ikke at det er så mange spesielle navn, bortsett fra de på andre siden av havet (men det er jo liksom fra "ikke-vestlige" områder, så...): Jon, Robert, Ned, Catelyn, Robb, Brandon, Tommen, Joffrey, Jaime (litt spesiellt skrivemåte eneste), Gregor, Lysa (skrivemåte), Robin, Margaery (gleder meg til å se henne)... bare for å nevne noen ;)

 

Men over til historien:

 

Tittelen på serien heter Game of Thrones, så det er ikke en stor spoiler at det blir et spill om hvem som skal sitte på tronen. Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om det er noen som kommer til å utfordre den sittende kongen (i tillegg til House Targaryen)? Og hvem er i posisjon til å ta over? Og vil dronningen, som er en Lannister, at Robert Baratheon skal fortsette som konge slik at hun forblir dronning?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Har endelig fått freden og roen til å se episode en nå. Veldig usikker på hva jeg syns egentlig, en del var veldig bra. Men alderen til danny, brandon, jon og hele røkla var jo helt på tryne. Så hvordan de har tenkt til å takle utviklingen og aldringsprosessen som skjer i bøkene tror jeg kan bli en utfordring. Robb så jo ut som har var 25+ og Danny har plutselig fått minimum 10 år ekstra på baken.

 

Ellers så håper jeg at de kommer til å sette er mer markant skille mellom de forskjellige husene i de kommende episodene. Siden jeg ikke følte at vi fikk vite noe om de forskjellige husene, eller konges forhold til dronningen. Men det kommer nok.

 

Historiene bak husene og deres standpunkter kommer bedre frem etterhvert vil jeg tro, slet meg veldig igjennom noen av de 100 første sidene i bok med å huske navn og hvem som var hvem og hvem som var venn med hvem, men når du har det på plass så trengs det ikke mye info om hver person før du kan sette personene litt i bås.

 

Han manusisten som var med i NRK programmet var jo veldig positiv etter bare episode 2 uten å ha noe som helst forhold til historien overhodet likte ikke så godt sjangeren engang vis jeg forstod det rett.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

 

Tittelen på serien heter Game of Thrones, så det er ikke en stor spoiler at det blir et spill om hvem som skal sitte på tronen. Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om det er noen som kommer til å utfordre den sittende kongen (i tillegg til House Targaryen)? Og hvem er i posisjon til å ta over? Og vil dronningen, som er en Lannister, at Robert Baratheon skal bli konge slik at hun forblir dronning?

 

 

 

Robert er jo den sittende kongen da serien starter.

 

Litt sånn på siden her, regner med at sesong to vil hete A Clash of Kings, som er navnet på den andre boken?

Lenke til kommentar

 

Tittelen på serien heter Game of Thrones, så det er ikke en stor spoiler at det blir et spill om hvem som skal sitte på tronen. Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om det er noen som kommer til å utfordre den sittende kongen (i tillegg til House Targaryen)? Og hvem er i posisjon til å ta over? Og vil dronningen, som er en Lannister, at Robert Baratheon skal bli konge slik at hun forblir dronning?

 

 

 

Robert er jo den sittende kongen da serien starter.

Sånn jeg forsto det så mente han om hun ville at Robert skulle bli værende konge.

Lenke til kommentar

Fikk somlet meg til å se episoden i dag for noen kvarter siden. Jeg liker fremdeles ikke trynet på barbaren med alt for kort hår til at han skal ha spart på det hele livet sitt. Han ser way for velstelt ut til at han selger meg rollen sin som barbarisk motherfucker. Men jeg likte tarmene som datt ut i bryllupet hans, så det går bra. We´re good so far, Game of Thrones.

 

Edit: Leste nå i noen innlegg over her at folk snakker om alderen på skuespillerne kontra bøkene. Først må jeg bare si at jeg ikke har lest bøkene og om jeg hadde kommet over dem om et års tid ville jeg gjort som i reklamen og tenkt "Jøss, har de laget bok av Game of Thrones også nå?!". Men jeg er 100% for at de legger på noen år og kilo på skuespillerne/krakaterene. Jeg irriterer meg stadig over det som i mine øyne ofte er for unge skuespillere i tv-serier. Synes det blir feil når en på min egen alder (om jeg hadde vært 18) snakker som han er 30, reflekterer som han er 60 og sloss som han er 25. For ikke å snakke om er lettlurt som om han er 12.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koster nok såpass mye å begge opp merkevaren til at de vil endre navn på det. Clash of kings kommer nok heller til å bli brukt som en undertittel.

 

Litt merkelig, samtidig som det gir litt mening. Fra mitt synspunkt kunne jo bok to også hatt tittelen Game of Thrones mtp innholdet.

Lenke til kommentar

Game of Thrones forblir Game of Thrones. HBO kommer aldri til å legge til noe mer i den tittelen.

 

Et "sterkt" varenavn blir ikke klussa med som Starz gjør med Sparatcus med Gods of The Arena/Blood & Sand/Vengance tittlene som skapte en dels hodebry blant Tivo-brukerne(som er en grei andel av seerne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...