Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva sier deg at de ikke kommer til å ta det kortet? De fleste serier bruker slike midler for å fortelle en bakhistorie som føyer seg til hovedplottet som regel.

 

jeg bryr meg mitt i et visst sted hva de gjør så lenge det blir bra. tror jeg leste det et sted at de ikke skulle bruke flashbacks men hva vet vel jeg

Lenke til kommentar

Kanskje jeg leste noe om en no-flashback policy jeg også, når jeg tenker etter. Det er jo et interessant regigrep, og jeg har forsåvidt nok tro på HBO til å regne med at de klarer å formidle hendelser i fortiden uten å være avhengige av flashbacks.

 

Men likevel, det er et par scener jeg kunne tenke meg å se i flashback-form :p

 

 

 

Aerys' behandling av Rickard og Brandon, kampen i Tower of Joy, (first) Battle of the Trident - særlig Ruby Ford, Rhaegar vs Robert, og da Jaime drepte Aerys.

 

 

Ikke enorme spoilers, stort sett bare navn og hendelser som neppe gir altfor mye mening uten kontekst. Men likevel, les på eget ansvar om du ikke har lest bøkene eller på annet vis gjort deg kjent med detaljene i forhistorien. :)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt fra et annet forum at de har en no flashback policy, men jeg ser ikke helt hvorfor utenom at det ville være forvirrende med masse flashbacks hele tiden. Disse tingene Zealuu nevner er jo veldig kraftige scener som hadde vært knallis å få se!

 

Inneholder spekulasjon fra bøkene;

 

Tower of Joy tror jeg ikke vi ser med det første pga det ville inneholde svaret på denne teorien http://www.towerofthehand.com/essays/chrisholden/jon_snows_parents.html (velg av hvor mange bøker du har lest for å se innhold)

 

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til teorien - og synes den har noe for seg! - men jeg tenkte da kun på selve kampen, ikke de potensielle avsløringene. På den annen side (nokså alvorlige spoilere pluss spekulasjon basert på informasjon fra bøkene):

 

 

 

Det ene stedet i løpet av den første sesongen jeg kan forestille meg at flashbacks er høyaktuelt, er under Neds semi-neddopete feberdrømmer mens han ligger med brukket ben. I en slik kontekst kan flashbacket være oppstykket og (bevisst) "rotete", slik at man kan hoppe over en eventuell scene med Lyanna som dør i barsel og ber Ned ta seg av ungen).

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Liker serien veldig godt og kunne tenkt meg å lese boken/bøkene.

Finnes de i norske bokbutikker idag?

Heter den første boken Game of Thrones eller? Finnes den i norsk utgave, eller bare engelsk?

 

Er meget takknemlig for svar!

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Nydelig serie, har greie seertall og alt fornyet. Godt å se. Holder til og med litt bedre nivå enn de to andre flotte nykomlingene fra i fjor - The Walking Dead og Boardwalk Empire. Kjekt å få denne her når flotte serier som Rubicon og Terriers ble kansellert.

 

Fortsetter den i dette sporet kan den komme opp på nivå med Mad Men og Breaking Bad. Tiden får vise, jeg storkoser meg i hvert fall.

 

Eddard Stark er rå.

 

Det mest imponerende er derimot barneskuspillerne. Utrolig. Virker som de har funnet de 3-4 barna på denne planeten som faktisk kan spille og plassert de i serien. Regissørene gjør en utmerket jobb!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det mest imponerende er derimot barneskuspillerne. Utrolig. Virker som de har funnet de 3-4 barna på denne planeten som faktisk kan spille og plassert de i serien. Regissørene gjør en utmerket jobb!

 

Helt enig. Barna var uten tvil de som overrasket meg mest med serien(så langt). Gode barneskuespillere er vakselig å finne. Creds til casting/regissør for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...