Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Meera og Bran med 10 meters forsprang på hær på 10K, noe sier meg at de kommer til å plutselig være langt foran neste episode.

 

Spesielt mtp. at tidligere i episoden kunne hun ikke dra sleden i det hele tatt  :dontgetit: (forsøkte desperat å vekke Bran for å få kontroll på Hodor)

 

Lettere å dra på snø enn på jord, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

 

Meera og Bran med 10 meters forsprang på hær på 10K, noe sier meg at de kommer til å plutselig være langt foran neste episode.

 

Spesielt mtp. at tidligere i episoden kunne hun ikke dra sleden i det hele tatt  :dontgetit: (forsøkte desperat å vekke Bran for å få kontroll på Hodor)

 

Lettere å dra på snø enn på jord, kanskje?

 

Dårligere fotfeste også :)

 

Uansett så ser det ikke bra ut om de plutselig er milevis foran i neste episode, men vi får vente å se. 

Lenke til kommentar

What is Hodor, may never Hodor!

Med tanke på hvor enormt betydningsfull denne scenen var, for hele historien rundt Bran & co. rangerer jeg den som den sterkeste scenen i hele serien, foran Red Wedding og brenningen av Shireen Baratheon. Og de var grusomme :-/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følelsesladet slutt (var nær ved å felle en tåre), men kanskje litt for kalkulert? Enig med kommentaren over at det nå begynner nesten å gå vel fort. 

 

Likte Briennes kommentar om Davos og co., men akkurat Davos har jeg på følelsen av at er til å stole på.

 

Gøy å se Varys bli målbundet!

 

Og Euron blir en spennende karakter

Lenke til kommentar

En veldig god episode. Men må ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å henge med på hva i allverden som er meningen med og den påtenkte retningen med storylinen til Bran.. Falt litt av da han ikke var med i forrige sesong i det hele tatt, og når vi startet denne sesongen så virker det jo som vi har hoppet over en hel del av den storylinen for den hadde tydeligvis hatt progresjon mellom sesong 4 og sesong 6 selv om vi ikke har fulgt dem. Har jo vært morsomt å se disse flashbackene osv, men jeg har ikke helt forstått hva denne Three Eyed Raven er for en person og hvilken betydning han har for noe som helst. Ikke forstår jeg hva han forsøker/forsøkte å trene Bran opp til heller og ikke forstår jeg hvorfor Night King hadde en så stor interesse av å myrde han heller.

 

 

Det skal også sies at jeg ikke lenger forstår poenget bak Aria sin storyline heller, annet enn at det skal være kult å se henne forsøke å utvikle seg til en mektigere karakter i serien.

Lenke til kommentar

enig i at det var en tabbe å gjøre det hoppet mellom s4 og 6. Men det som skjedde i slutten av s4 var jo bare at han sa noe sånt som at han skulle lære han å "være" greenseer. Og nå er han vel det, da. Litt usikker på hvorfor han må dra i trerøtter for å gjøre det, men som vi sier i min bransje, "That's a user issue, not a technical issue".

Lenke til kommentar

Om man på død og liv ikke skal få seg spoilere så bør en heller holde seg borte fra forum.

Man kan diskutere regler for forumet opp og i mente, men ingenting står likevel for at noen spoiler noe med vilje eller uten (type ikke lest regelverket).

Det er tross alt internett vi snakker om.

 

Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så mye lenger, har fått "en halv sesong" spoilet av noe så trivielt som et navn på episode.

 

Greit at du ikke bryr deg, men andre bryr seg. Hvis noen spoiler for å ha det gøy vil de kunne rapporteres, og hvis de gjør det flere ganger regner jeg med at en moderator vil ta tak.

 

Uansett er det tåpelig å konstruere et problem på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe. Det var jo en slags magi rundt det treet, som de nå kan passere siden bran har blitt merket. Hva om det er en tilsvarende mahi som hindrer de ifra å passere muren? De har tross alt ikke engang prøvd å nærme seg muren i serien, sikkert en grunn til det? Men nå kommer bran til å flykte sørover, og vips så har de en inngansbillett??

 

Sikkert helt på bærtur jeg nå, er bare så sykt gira etter dagens episode ;P

Lenke til kommentar

enig i at det var en tabbe å gjøre det hoppet mellom s4 og 6. Men det som skjedde i slutten av s4 var jo bare at han sa noe sånt som at han skulle lære han å "være" greenseer. Og nå er han vel det, da. Litt usikker på hvorfor han må dra i trerøtter for å gjøre det, men som vi sier i min bransje, "That's a user issue, not a technical issue".

 

Synes at de hoppet fra S04 til S06 var helt greit. Antar at de synene han hadde hatt i løpet sesong 5 ville vært av det milde slaget og folk hadde klaget over at det ikke hadde skjedd noe som helt. Litt sånn som med Arya og Dany. Serien har det problemet at flere av historiene må komme langt nok for å ta neste steg virker det som, noe som er naturlig når det er snakk om så mange karakterer.

 

For at Jon & co skulle ta tilbake nord måtte Stannis først bli ferdig med sin greie. Dany kan dra over til Westeros egentlig når som helst, men Westeros-storyen er ikke kommet like langt om du skjønner hva jeg mener. Konflikten mellom Cersei og High Sparrow må bli ferdig, kan bare tenke meg hvor antiklimaks det hadde vært hvis Dany hadde kommet med dragene sine rett før Oberyn sin TbC hadde vært.  Derfor må det dukke opp nye problemer for Dany som drar ut tiden. Si at Arya sitt end-game er å drepe en hovedperson, om det er Jon fordi han "har stjålet et liv" fra guden deres, eller Tommen i Kings Landing, så kan hun ikke gjøre det story-messig enda, for det hadde ødelagt hvordan alt er bygget sammen. Derfor må hun gjennom treningsmontasje og fillerscener.

 

Selv om tiden i serien er ganske flytende (har vel gått noen få dager ved Castle Black siden s05, mens Sansa kanskje noen uker, Dany derimot må vel ha gått flere måneder all den tid Dario og Jorah dro fra Meeren til Vaes Dotrak i løpet av noen episden), så må enkelte karakter rett og slett vente på sin tur.

 

 

 

Kom til å tenke på noe. Det var jo en slags magi rundt det treet, som de nå kan passere siden bran har blitt merket. Hva om det er en tilsvarende mahi som hindrer de ifra å passere muren? De har tross alt ikke engang prøvd å nærme seg muren i serien, sikkert en grunn til det? Men nå kommer bran til å flykte sørover, og vips så har de en inngansbillett??

 

Sikkert helt på bærtur jeg nå, er bare så sykt gira etter dagens episode ;P

 

Tenker det samme som deg. Og jeg håper virkelig Bran kommer innom samme tanke...

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at veggen, som ble bygget av folk som etter alt å tyde hadde jævlig mange erfaringer med walkers, er så enkel å lure. Eller at Bran the Builder er så lett å lure, da... Eller the children, eller hvem som egentlig bygget muren.

Den magien er nok sterkere. Den har tross alt holdt i 6000 år. 

 

Så litt dumt om en tenåring plutselig ødelegger hele greia.

 

Men samtidig snakker jo alle om "the war to come"... Så noe må jo starte den. Og litt urettferdig hvis det ene laget ikke får lov til å forlate målområdet under kampen :|

Lenke til kommentar

Meera og Bran med 10 meters forsprang på hær på 10K, noe sier meg at de kommer til å plutselig være langt foran neste episode.

Det hadde vært litt typisk om det var sånn det ble fremstilt.

 

Men akkurat denne gangen mistenker jeg at det ikke vil være det å løpe fra White walkers som er redningen deres. Bran er jo «merket» av ww-kongen, så hva hjelper det dem egentlig å rømme?

 

Enten blir de tatt/fanget, eller så får de uventet hjelp av noen eller noe.

 

Og hvis de, mot formodning, skulle klare å komme seg seg sør for muren igjen (som Meera åpenbart hadde til hensikt) så mistenker jeg at merket på armen til Bran vil være det som hjelper White Walkerne gjennom muren, akkurat som det hjelp dem inn i hulen nå.

 

Ikke lett å være Bran nå. Damned if you do, damned if you don't. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...