Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

 
Vanskelig å forklare, spesielt tidlig på morgenen, men poenget er at i en eller annen tid har Bran skapt Hodor for første gang... Han har med andre ord påvirket tid og hendelser.

 

Han har alltid skapt Hodor. Hver gang er første gang, på en måte.Jeg tolker tidsreisene her som at "The ink is dry" ikke ved at han ikke kan endre noe, men at han allerede har gjort det og at han blir å endre akkurat det samme som sist. Vi vet jo ikke om dette er 1. eller 100. gangen Bran gjør dette, avhengig av hvordan man ser på tidsreiser.

 

Mye av det som skjer skjer nettopp fordi at han (og evt. andre) har warget tilbake i tid og endret noe. Hadde de ikke gjort det så hadde de ikke gjort det i framtiden heller. Er et paradoks, men det fungerer slik de har gjort det nå. Var ikke nok "endring" av fortiden til at jeg bryr meg. Synes de gjorde Wylis til Hodor på en fantastisk måte. Om jeg skulle valgt å se en episode igjen av hele sesongen, så hadde det nok blitt denne. Og Hardhome på en fin nummer to.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett alle episodene x2 denne sesongen (først på natten... så med dama noen dager etterpå). Og denne episoden er helt klart den jeg har hatt mest glede av å se to ganger fra sesong 6.

 

Lurer veldig på hva som kommer til å redde Meera og Bran fra White Walkers. Må være en hittil ukjent aktør som dukker opp og redder de (for Bran virker for viktig til at han bare skal dø...). Alternativet er at plutselig finner en måte å bruke kreftene sine på, slik at han unnslipper/overvinner de. Men det virker alt for tidlig (tipper sent sesong 7) før han begynner å nærme seg noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg driver og tenker på ice and fire... Virker som om The Children of the Forest er involvert med begge deler, de skapte isfolka og de kan ildmagi... Kanskje hele mytologien kommer fra de? Altså at de skapte dragene også før i tiden. Så kanskje Targaryens har children-gener...?

Lenke til kommentar

Hmm, tviler litt på det. Det vil si, Targaryens kom vel til Westeros og okkuperte det. Er derfor kongen har tittelen "King of the Andals and the First Men". Der er Andals de som okkuperte, og som tok med seg religionen som er i King's Landing. The First Men derimot, er slike som Starks, de stammer opprinnelig fra Westeros, og tror på "the old gods". Er selvfølgelig ikke helt sikker, for historien strekker seg langt tilbake. Før Targaryens og Westeros så var det vel Valyria som var hovedsetet i verden, der Jorah og Tyrion reiser igjennom i s03.

 

Men de er i hvert fall fra en tid da magi, drager, osv, var mer vanlig. Virket også på meg som at når hun tok livet sitt med granaten i tunellen, og måten de filmet bladene på treet, så var det endel som tydet på at det var den siste av The Children of the Forest som døde. At det nærmest var en ofring/unnskyldning for at de hadde skapt White Walkers. Riktignok usikker der også, er det trærne som skaper The Children of the Forest, eller en slags felles avhengighet der?

Lenke til kommentar

Har sett alle episodene x2 denne sesongen (først på natten... så med dama noen dager etterpå). Og denne episoden er helt klart den jeg har hatt mest glede av å se to ganger fra sesong 6.

 

Lurer veldig på hva som kommer til å redde Meera og Bran fra White Walkers. Må være en hittil ukjent aktør som dukker opp og redder de (for Bran virker for viktig til at han bare skal dø...). Alternativet er at plutselig finner en måte å bruke kreftene sine på, slik at han unnslipper/overvinner de. Men det virker alt for tidlig (tipper sent sesong 7) før han begynner å nærme seg noe slikt.

 

 

Som vi nevnte tidligere her, nå hadde vært ett perfekt tidspunkt for Benjen Stark å vende tilbake på! :p  Blir mer og mer giret og rastløs frem mot neste episode nå kjenner jeg! Det har vært en helt utrolig bra sesong hittil etter min mening :)

Lenke til kommentar

 

 

Da vil GoT aldri skje.

THE INK IS DRY. Bran ikke gjøre noe med hva som har skjedd.

Jo, Bran skapte jo Hodor. Hadde han ikke warget akkurat da til det tidspunktet i tid så hadde Hodor blitt en vanlig fyr.

 

Men poenget er at Bran gjorde det. Hadde han gjort ting annerledes så ville det endret historien ja. Men det ville vært umulig å gjøre ting på noen annen måte, for han var forutbestemt til å gjøre nettopp dette.

 

Historien er lineær, den kan ikke forgrene seg. Og slik vil det være med alt han gjør. Alt er forutbestemt. The ink is dry.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hva dere snakker om, ja selvsagt eksisterer det magi i GOT og så klager dere på at enkelte typer magi/krefter er å dra det for langt? :roll:

Magien i GoT har vært relativt snever da. Gjenopplivingen plagde meg også. Det betyr at man aldri kan vite om folk faktisk er døde. De kan alltid bare gjenopplives.

 

Tidsreising og parallelle univers er enda verre. Nå kan jo Bran bare dra tilbake til tidspunktet han ble kastet ut av vinduet på og endre utfallet. Da vil GoT aldri skje.

 

Kanskje Bran Stark er Bran the Builder også? Så Bran er nøkkelen til hele greia?

 

Nei, de kan ikke bare gjenopplive folk. Det må vel gjøres relativt raskt etter døden, og krever noen som har slike evner i tillegg.

Lenke til kommentar

 

Kanskje Bran Stark er Bran the Builder også? Så Bran er nøkkelen til hele greia?

 

Da er han i så fall veldig gammel, og det er ingenting som vi vet om som tyder på dette. Ikke en gang i bøkene etter hva jeg har sett.

 

Han trenger ikke være veldig gammel hvis "tidsreisene" ender opp med at han påvirker fortiden eller materialiserer seg der.

Lenke til kommentar

Hmm, tviler litt på det. Det vil si, Targaryens kom vel til Westeros og okkuperte det. Er derfor kongen har tittelen "King of the Andals and the First Men". Der er Andals de som okkuperte, og som tok med seg religionen som er i King's Landing. The First Men derimot, er slike som Starks, de stammer opprinnelig fra Westeros, og tror på "the old gods". Er selvfølgelig ikke helt sikker, for historien strekker seg langt tilbake. Før Targaryens og Westeros så var det vel Valyria som var hovedsetet i verden, der Jorah og Tyrion reiser igjennom i s03.

 

Men de er i hvert fall fra en tid da magi, drager, osv, var mer vanlig. Virket også på meg som at når hun tok livet sitt med granaten i tunellen, og måten de filmet bladene på treet, så var det endel som tydet på at det var den siste av The Children of the Forest som døde. At det nærmest var en ofring/unnskyldning for at de hadde skapt White Walkers. Riktignok usikker der også, er det trærne som skaper The Children of the Forest, eller en slags felles avhengighet der?

Kall det en granat om du vil, i så fall er de de eneste i verden som har oppdaget kruttet.

Lenke til kommentar

Eksploderende magiske baller høres jo unektelig kulere ut enn bare granater (mye fordi man ikke kan uttale baller uten å legge skikkelig trykk på det)

 

På jobb går jeg ofte igjennom en dør som må åpnes hver gang (altså, den kan ikke settes åpent). Har vært en tung uke

Lenke til kommentar

Må ikkje òg gudane ynskje at vedkomande faktisk skal kome tilbake?

 

 

 

Tvilar på fleire vert gjenoppliva enn Snow. Det ville vore som ein ny Prison Break, der alle som dør plutseleg kjem tilbake.

kan nå bli gjennompliva som en Walker White(eller i dette tilfellet en Wight, men det hørtes ikke like morsomt ut :D) da :D

Zombie Hodor blir spennende :D

Endret av topvulture
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer veldig på hva som kommer til å redde Meera og Bran fra White Walkers. Må være en hittil ukjent aktør som dukker opp og redder de (for Bran virker for viktig til at han bare skal dø...). Alternativet er at plutselig finner en måte å bruke kreftene sine på, slik at han unnslipper/overvinner de. Men det virker alt for tidlig (tipper sent sesong 7) før han begynner å nærme seg noe slikt.

Min teori her er at Bran klarer å ta kontroll på White walker hæren og vipps så vinner de de fleste kampene i nord xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...