Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig episode, men "White Walkers" så plutselig mye mer "plastic fantastic" ut sammenlignet med tidligere sesonger? Kan vel ha noe å gjøre med at de skulle være noe mer aktive her og det at det da har blitt en større bruk av CGI involvert.

 

Selv om mange syntes sekvensen(e) mellom Daenarys og Tyrion var gode så syntes jeg akkurat den biten gikk litt vel fort. Tok jaggu ikke lange tiden før man ble introdusert til en dverg som kaller seg Tyrion Lannister til de nesten fremsto som gamle venner. Og behandlingen av Jorah Mormont var veldig kort og teit spør du meg. Men det er vel et karaktertrekk ved Daenerys, at hun er så ufattelig opphengt på å være "korrekt" at det får hun til å gjøre noen mildt sagt dårlige valg.

 

 

Ellers så er det jo litt ironisk at vi har hatt seks veldig trege og relativt kjedelige episoder, for nå å ha gått over til det stikk motsatte og nå går det nesten litt fort i svingene til tider og nå har det begynt å bli såpass mye drama på alle fronter at det skal godt gjøres å få til de to siste episodene uten å gi et par av historiene litt for lite screen time og fokus. Og det bygges opp til noen en cliffhanger på slutten av sesongen, det er det liten tvil om.

 

 

Virker vel ganske åpenbart at måten å slå "The White Walkers" på er ved å drepe samtlige. Tenker ikke på zombiene, men disse leder skikkelsene. Hvor stor betydning mr "White Maul" har vet jeg ikke, mulig man bare ved å drepe han kommer ganske så langt. Men regner med at så fort The White Walkers er borte så stopper også zombiene. Nå aner jeg ikke hvor mange faktiske White Walkers som eksisterer, i denne episoden så fikk vi jo et salgs inntrykk av at de var relativt få, men tidligere så har vi vel fått et inntrykk av at de er endel flere enn det vi så her?

 

Nå som de har fått med seg at de kan bli slått av både Dragonglass og Valyrian Steel så er det jo bare å la være å leke udødelige på slagmarken å holde seg langt bak sin zombiearmada og ingen har noen realistisk mulighet til å skade dem. Annet enn at Daenarys etterhvert dukker opp, for jeg regner med at Drageild vil ta knekken på hele gjengen og de har jo tilsynelatende ingen mulighet til å forsvare seg mot drager så da er det jo helt fucked.

 

 

Nå skal vi altså på to episoder få vite hva som skjer med John Snow når han er tilbake på Castle Black, vi må få en slags avslutning i Dorne med Jamie og Bronn. Samtidig så regner jeg med at Stannis og gjengen har tenkt til å gå til angrep mot Winterfell og at Melisandre kommer til å koke sammen noe forskrudde greier som alltid. Vi skal vel helst også se noe mer til The Sparrows og hele den rettsaken og alt det som må skje rundt den. Og jeg tror ikke Daenerys, Tyrion og Jorah biten er helt ferdig for sesongen heller? Hva i allverden skjedde med Sons of the Harpy?

Lenke til kommentar

Ramguy : Joda , både fysikk og bevegelser til "white walkers" var ikke så veldig imponerende , men ser man episoden i sin helhet må jeg si at den var intens og utrolig spennende...

 

Jeg tipper at det som kommer til å få en del forklaringer på de spørsmålene du nevner og det er jo akkurat nå vi ser at ting utvikler seg i en spennende rettning...

 

Gleder meg veldig til å se hva som skjer neste sessong , men sukk så utrolig lenge til.....

Lenke til kommentar

Gjentar alle dere andre: Fet episode! :w00t:

 

 

Jeg tolket scenen med Sam og Olly dithen at Olly fikk bekreftelse på Snow sitt standpunkt, og derfor kommer til å gjøre noe faenskap mot Snow. Ser ikke helt for meg at Sam kommer til å "blir drept" av Olly. Tror nesten Sam kommer til å være med en stund videre.

Men ja, Olly pønsker på noen faenskap ja, og er redd hva det er, for NOE er det! Kan jo være gift i maten også da, vi får se..

 

 

Var uansett ganske sikker på at Snow kom til å overleve, rett og slett pga sideplottet angående hvem han egentlig er (altså, hvem hans egentlig mor og far er). Siden den historien ikke har utspilt sin rolle enda, antar jeg at Snow lever videre til i hvert fall den delen har kommet frem i dagslys.

 

Synes det var litt synd at han Thenn-fyren(?) ble drept, han kunne ha vært en bra leder å ha med videre, men nå skjønner vel alle at Snow har rett.. Det var jo ikke noen igjen så, det løste seg vel selv.

 

 

Digger også Arya-scenen, og hvordan hun forvandles til å innta andre roller. Hun har jo alltid vært en favoritt i serien, sammen med Snow, Daenerys og Tyrion..

 

 

 

Og det er jo i "episode 9" det verste skjer, og sikkert ikke unntak denne gangen: Lurer på hva den lille djevelen Ramsay får til med 20 menn, sikkert ikke rent lite! Tror fortsatt også på at Theon/Reek kommer til å hjelpe Sansa på et slags vis, men kanskje jeg er fortsatt påvirket av "klassisk film og fortelling", enn det skrudde hodet til herr Martin! :p Men, håper jo litt på en slags forvandling/reunion..

 

 

Hvilken "hovedperson" blir drept i episode 9, tror dere?

Lenke til kommentar

Gjentar alle dere andre: Fet episode! :w00t:

 

 

Jeg tolket scenen med Sam og Olly dithen at Olly fikk bekreftelse på Snow sitt standpunkt, og derfor kommer til å gjøre noe faenskap mot Snow. Ser ikke helt for meg at Sam kommer til å "blir drept" av Olly. Tror nesten Sam kommer til å være med en stund videre.

Men ja, Olly pønsker på noen faenskap ja, og er redd hva det er, for NOE er det! Kan jo være gift i maten også da, vi får se..

 

 

Var uansett ganske sikker på at Snow kom til å overleve, rett og slett pga sideplottet angående hvem han egentlig er (altså, hvem hans egentlig mor og far er). Siden den historien ikke har utspilt sin rolle enda, antar jeg at Snow lever videre til i hvert fall den delen har kommet frem i dagslys.

 

Synes det var litt synd at han Thenn-fyren(?) ble drept, han kunne ha vært en bra leder å ha med videre, men nå skjønner vel alle at Snow har rett.. Det var jo ikke noen igjen så, det løste seg vel selv.

 

 

Digger også Arya-scenen, og hvordan hun forvandles til å innta andre roller. Hun har jo alltid vært en favoritt i serien, sammen med Snow, Daenerys og Tyrion..

 

 

 

Og det er jo i "episode 9" det verste skjer, og sikkert ikke unntak denne gangen: Lurer på hva den lille djevelen Ramsay får til med 20 menn, sikkert ikke rent lite! Tror fortsatt også på at Theon/Reek kommer til å hjelpe Sansa på et slags vis, men kanskje jeg er fortsatt påvirket av "klassisk film og fortelling", enn det skrudde hodet til herr Martin! :p Men, håper jo litt på en slags forvandling/reunion..

 

 

Hvilken "hovedperson" blir drept i episode 9, tror dere?

 

Cersei forsvinner i episode 9, eller kanskje Margarey. De sitter jo i fengsel. 

Lenke til kommentar

Hva er det i så fall som tar livet av Margaery, hvis man tror at hun kanskje dør i 9?

 

Hennes forbrytelse er jo at hun har vitnet falskt så det vil være drøyt å dømme henne til døden, så jeg regner med at det er andre ting man ser for seg skal skje hvis man tror at hun ryker. Sitter hun ikke egentlig ganske trygt (om enn ubehagelig) i den cella?

 

Cersei derimot er en helt annen sak. Hun er jo faktisk tiltalt for forræderi (Mot Robert Baratheon antar jeg ettersom Lancel også var involvert i det)

 

Episoden denne uka var rett og slett knall forresten :)

Lenke til kommentar

Jeg trur det blir den blodigste noen sinne. Cercey, Margaery, Loras, Sam, han duden som er sjef der mens Snow er borte, Wun Wun ;(, Jorah, Stannis/Bolton, og Reek/Theon. I løpet av de to neste episodene.

 

 

Forresten, hva driver Littlefinger med nå? Han har vært merkelig stille i det siste.

Lenke til kommentar
Nå aner jeg ikke hvor mange faktiske White Walkers som eksisterer, i denne episoden så fikk vi jo et salgs inntrykk av at de var relativt få, men tidligere så har vi vel fått et inntrykk av at de er endel flere enn det vi så her?

 

Var 13 stykker som var samlet ved det ritualet der White Maul tok å gjorde om den ungen til Caster til en White Walker. Og siden de har holdt på med å ofre ungene til Caster en stund er nok enda flere.

Lenke til kommentar

Helt sikkert isedderkopper, men sikkert ikke noe vi får se. Kanskje med Bran når han kommer tilbake. De er jo bare bak muren, og det er ingen i livet der igjen snart.

 

Men Craster er jo ikke såååå gammel at de kan ha brukt han hele tiden til å lage White Walkers. Det må isåfall ha vært andre før også. Men det kan jo stemme siden det bare er gutter han vil ha. Mulig det er noe spesielt med Little Sam også :) De er vel etterkommere av The First Men? Men da virker det jo som de er maaaange. Og hvor er alle White Walkers Junior og White Walker Babies? :p

 

Sam eller Jon dør neste gang de er på skjermen, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar

Tipper at Jon dør i neste episode. Det var nære på i denne og jeg tror han overlevde for å gi falsk trygghet til seerne før vi nok en gang blir utsatt for mentale traumer.

 

Isåfall må også Direwolfen dø , så lenge disse lever ser det ut som barna overlever , er jo bare å se på brandon som etter fallet som burde ha drept han , overlevde.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at Jon dør, atlså? Så "tidlig"?

 

Selv ser jeg egentlig for meg han til å være en av de "store" til slutt.. Ikke at han nødvendigvis overlever aller siste episode, men jeg selv føler at han bør egentlig være med nesten helt frem til mål, om ikke helt..

Lenke til kommentar

Skal liksom Jon Snow dø når han akkurat har funnet ut at sverdet hans er noe magisk-shit?

Not likely...

 

Har større problemer med "He always comes back"-kommentaren til Sam. Litt som når hu mora puttet ungene sine i båten og sa hun skulle komme tilbake som er lik en dødsdom.

 

Men tror Jon, Dany og Arya er de som har sterkest "plot armor" på grunn av potensielle betydningen deres for historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...