Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

Andre som trur at Varys er ein Targaryen?

 

Teikn:

  • Han har eit Targaryen-klingande namn (Viserys, Daenerys, Aerys)
  • Han er skalla, så kva hårfarge han har veit me ikkje, kan fint vera Targaryen-fargen
  • Han arbeider for Daenerys' tilbakekomst, ein sann Targaryen-supportar
  • Korleis fekk han "jobben" sin i utgangspunktet, om han kun er ein fattig slave/evnukk frå andre sida av fjorden? Nei, då er det meir logisk at han fekk den fordi han var broren til The Mad King.

 

 

Det har vel forøvrig aldri kommet fram hvilket hus / familie Varys kommer i fra heller. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men da burde vel Aemon Targaryen ha nevnt det rett før han døde, at Daenerys ikke var den eneste som var igjen.  

 

Kanskje folka bak serien ikkje veit det enno sjølv, men "finn på det" etter kvart, nett som slik George Lucas haldt på med sine Star Wars-filmar, dikta opp nye ting etter kvart.

 

Martin har fortalt folka bak serien hvordan sagaen ender.

Lenke til kommentar

Den offisielle versjonen er at Varys ikke kommer fra Westeros men fra Essos, hvor han ble født som slave i byen Lys. Da har man ikke noe familienavn.

 

Den offisielle versjonen trenger selvsagt ikke nødvendigvis å være sann.

Det er jo derfor littlefinger og Varys hadde så mye respekt for hverandre, fordi de begge kommer fra ingenting og har arbeidet seg opp i verden.

 

Selv om teorien er spennende tror jeg ikke det passer inn i varys sin oppførsel.

Lenke til kommentar

Littlefinger er faktisk en Lord (familieoverhode for house Baelish)

 

Men House Bealish er (/var) små og ubetydelige og har kun eksistert i 2 generasjoner. De var bannermenn for House Arryn, men er jo nå Lords Paramount i the Riverlands.

 

"Fingers" hvor Baelish er fra er helt ubetydelig. Han sier det jo selv at de hadde ikke engang et symbol og han har tatt duen og i essens startet huset sitt selv? Det var jo derfor det å få Harrenhal var så betydelig for ham for da plutselig hadde han noe faktisk landområde.

Lenke til kommentar

 

 

Men da burde vel Aemon Targaryen ha nevnt det rett før han døde, at Daenerys ikke var den eneste som var igjen.  

 

Kanskje folka bak serien ikkje veit det enno sjølv, men "finn på det" etter kvart, nett som slik George Lucas haldt på med sine Star Wars-filmar, dikta opp nye ting etter kvart.

 

Martin har fortalt folka bak serien hvordan sagaen ender.

 

 

Korvidt me har Varys Targaryen eller ikkje har nok lite å seia for korleis det heile ender.

Lenke til kommentar

Beklager på forhånd at jeg kommer med disse diffusse teoriene og påstandene, men det har en forklaring da jeg sitter på jobb med både youtube og twitter-ban!

 

Men, i sesong 1 (tror jeg) går Varys nede i tunnelene med drageskallene. Jeg husker ikke direkte hva han sa, men mener han snakket noe om Daenerys. "She has been found" etc. Den scenen når han ble overhørt av Arya.

 

Kanskje den kan ha en større sammenheng med den teorien nettopp lansert.

Lenke til kommentar

Tja? Kva om Aemon ikkje visste om Denenennanenrys, som nemnt? Og Varys kan då verkeleg ha hatt nytte av informasjonen Jorah sendte over reint privat til eigne planar. Han er jo i ein kjempeposisjon sånn, med mykje informasjon på begge sider av sjøen. Har jo også kjempenytte av at Tyrion kjem over og blir ein sårt trengt rådgjevar på andre sida av sjøen.

Lenke til kommentar

Hmmmm... Lurer på om VG har spoilet et eventuelt utfall av noe som skjer i siste episode med denne artikkelen:

 

http://www.vg.no/rampelys/tv/hollywood/danske-birgitte-hylles-etter-game-of-thrones/a/23463616/

 

Legger meningen min i spoiler, just in case:

 

 

Episoden heter Mothers Mercy og hun der danske skal visstnok være med i episoden. Kan det faktisk være tileflle at selv om du er "levende død" så kan du styre egne handlinger som feks ikke drepe sine egne barn? 

 

Lenke til kommentar

 

 

Sverdet til jon kommer jo fra en eller annen lord jeg ikke husker navnet på nå, er vel broren til ser jemiah eller hva han som kidnappet tyrion sist heter. råeste forklaring ever dette, sitter på tlf så får ikke sjekket opp i alle navnene på en effektiv måte  :p

Sverdet fikk han av Lord Commander Mormont, som var faren til Jorah Mormont. Den er jeg 100% sikker på! Tror jeg. De het ihvertfall det samme.

 

Dette er helt korrekt. Tyrion fortalte også Jorah at faren var død for noen episoder siden også.

 

Takker!

 

Er ikke dragon glass bare obsidian?

Jo, mener da at Stannis sa det for noen episoder siden, og at de hadde det på Dragonstone?

Lenke til kommentar

Beklager på forhånd at jeg kommer med disse diffusse teoriene og påstandene, men det har en forklaring da jeg sitter på jobb med både youtube og twitter-ban!

 

Men, i sesong 1 (tror jeg) går Varys nede i tunnelene med drageskallene. Jeg husker ikke direkte hva han sa, men mener han snakket noe om Daenerys. "She has been found" etc. Den scenen når han ble overhørt av Arya.

 

Kanskje den kan ha en større sammenheng med den teorien nettopp lansert.

She has been found? Det er jo litt rart med tanke på at han snakket med Magister whatshisface som solgte henne til Drogo til å begynne med, så jeg tror ikke hun var lost.

Lenke til kommentar

 

Beklager på forhånd at jeg kommer med disse diffusse teoriene og påstandene, men det har en forklaring da jeg sitter på jobb med både youtube og twitter-ban!

 

Men, i sesong 1 (tror jeg) går Varys nede i tunnelene med drageskallene. Jeg husker ikke direkte hva han sa, men mener han snakket noe om Daenerys. "She has been found" etc. Den scenen når han ble overhørt av Arya.

 

Kanskje den kan ha en større sammenheng med den teorien nettopp lansert.

She has been found? Det er jo litt rart med tanke på at han snakket med Magister whatshisface som solgte henne til Drogo til å begynne med, så jeg tror ikke hun var lost.

 

 

Hele poenget med innlegget var vel å belyse hva som spesifikt ble sagt, for å eventuelt se om det kan knyttes opp mot den nylig framlagte Varys-teorien ;)

Lenke til kommentar

I denne "History and Lore" fra første sesong sier Tywin om Wildlings "flanked with spiders and Giants". Så tydeligvis finnes det Icespiders. Men igjen, dette er jo fra gamle dager, før serien begynte. Så de kan jo være utryddet. Tross alt veldig få igjen av kjempene. 

 

 

Har noen sett disse? Mye kult. Gis tydeligvis ut en miniserie med hver bluray sesong. Skuespillerene selv leser inn :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...