Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

Skal liksom Jon Snow dø når han akkurat har funnet ut at sverdet hans er noe magisk-shit?

Not likely...

 

Har større problemer med "He always comes back"-kommentaren til Sam. Litt som når hu mora puttet ungene sine i båten og sa hun skulle komme tilbake som er lik en dødsdom.

 

Men tror Jon, Dany og Arya er de som har sterkest "plot armor" på grunn av potensielle betydningen deres for historien.

 

 

Du har et poeng, men karakteren Jon Snow har fremdeles så mye spørsmål i seg at det blir litt for dumt for serien som helhet at han skal dø nå. Feks. alle ryktene om hvem som er hans egentlige far og mor..

Tipper vi får et episk "The Wall"-slag på slutten, hvor vi får se sverdet til Snow i full utnyttelse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal liksom Jon Snow dø når han akkurat har funnet ut at sverdet hans er noe magisk-shit?

Not likely...

 

Men tror Jon, Dany og Arya er de som har sterkest "plot armor" på grunn av potensielle betydningen deres for historien.

Enig. Om en av de tre karakterene skulle dødd før historietrådene deres ble løst ville svekket historien i sin helhet.

Lenke til kommentar

Sverdet til Jon fungerer nok også uten ham. Regner med han er ganske rask med å fortelle Thormund om hvordan han drepte han white walkeren. Jon har nok utspilt sin rolle. Sideplottet om hvem som er foreldrene hans er egentlig ganske uvesentlig, spesielt om han dør. Og uansett hvilken forklaring det hadde hatt ville det bare irritert noen av fansen, om han dør blir alle frustrerte :p

Lenke til kommentar

Eg misliker Jon Snow litt i serien pga at skuespillet er vond å se på, men tviler på han forsvinner, han er på ein måte seriens største helt til nå spør du meg, di andre driver og tuller med kvarandre, mens han er den eineste som faktisk har gjort noe stort i serien til nå.

EDIT: Ikkje missforstå, han har gjort ein knall job med tanke på kor lite erfaring han har fra før, men noen ganger merkest det :)

Endret av Noiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg misliker Jon Snow litt i serien pga at skuespillet er vond å se på, men tviler på han forsvinner, han er på ein måte seriens største helt til nå spør du meg, di andre driver og tuller med kvarandre, mens han er den eineste som faktisk har gjort noe stort i serien til nå.

 

EDIT: Ikkje missforstå, han har gjort ein knall job med tanke på kor lite erfaring han har fra før, men noen ganger merkest det :)

 

Har ikke noe særlig problem med Jon sitt skuespill, men guttungen som spiller Tommen bryter faktisk mye av innlevelsen min på grunn av det dårlige skuespillet.

Lenke til kommentar

Det har vel noe med at det er et stort skille mellom de flinkeste skuespillerne og de mindre flinke. Da blir de dårligere enda mer tydeligere. Har irritert meg grønn over Emilia Clarke (Daenerys) over lengre tid, selv om hun ikke gjør en katastrofal jobb. Litt kjedelig at skuespillerprestasjoner gjør at man ikke kan fordra karakterer som det egentlig er meningen man skal like. De dårligere prestasjonene blir så tydelig mot andre særdeles gode skuespillere, som f.eks. Peter Dinklage (Tyrion), Charles Dance (Tywin), Jonathan Pryce (High Sparrow) osv.

 

Kit Harringtons skuespill har forbedret seg stort siden begynnelsen.

Lenke til kommentar

Har irritert meg grønn over Emilia Clarke (Daenerys) over lengre tid, selv om hun ikke gjør en katastrofal jobb. Litt kjedelig at skuespillerprestasjoner gjør at man ikke kan fordra karakterer som det egentlig er meningen man skal like. 

Ja, jeg også har irritert meg sterkt over Daenerys - men jeg tror faktisk ikke det er Emilia Clarke sin feil, men snarere måten hun har blitt fortalt at karakteren skal fremstå som en dronning.

 

Fordi hvis du ser tilbake på sesong 1 og 2, er Emilia Clarke sin Daenerys veldig engasjerende som karakter. Jeg tror rett og slett at dronning-rollen hun har fått har fått Daenerys til å slå av veldig mange følelser og tanker, og blir derfor veldig "stonefaced" og kjedelig. Ganske synd egentlig.

 

Forøvrig må jeg nevne at det er synd i Jorah Mormont. Først friendzoned, og nå er han friendstoned. Hehehe.

Lenke til kommentar

For å utdype litt ang. Jon Snow: Han har utrettet det han kan som en av Night's watch før en uunngåelig invasjon fra nord, der det viktigste er en slags allianse med de frie folkene. Resten av Westeros virker er alt for opptatte med seg selv til å bry seg om hvordan det står til ved the wall, og jeg tror ikke Jon greier å overtale noen av dem til å hjelpe.

 

Jon Snow selv fikk tilbud av Stannis om å ta navnet Stark og styre Winterfell. Med dette følger selvfølgelig en god del bannermen som var lojale mot Eddard og senere Robb. Dette er hæren som trengs ved the wall. Snow er imidlertid bundet av eden han avga når han gikk inn i Night's Watch: "Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death." .

 

Vi har tidligere fått sett at Thoros of Myr, en red priest, brakte en eller annen tilbake til livet. Melisandre er også en red priest, og ikke så veldig langt unna. Hun har også vist en viss interesse for Snow. Hun bringer ham tilbake. Snow er ikke lenger bundet av eden og reiser til Stannis og blir gjort til herre over Winterfell. Herfra kan han enten forsøke å overbevise resten av kongedømmet om at de må komme nordover eller bare reise selv, med sin egen hær.

 

Det er selvfølgelig ikke sikkert at han dør i neste episode, men jeg tror det blir denne sesongen. Det må også påpekes at dette selvfølgelig bare er spekulasjoner fra min side.

Lenke til kommentar

For å utdype litt ang. Jon Snow: Han har utrettet det han kan som en av Night's watch før en uunngåelig invasjon fra nord, der det viktigste er en slags allianse med de frie folkene. Resten av Westeros virker er alt for opptatte med seg selv til å bry seg om hvordan det står til ved the wall, og jeg tror ikke Jon greier å overtale noen av dem til å hjelpe.

 

Jon Snow selv fikk tilbud av Stannis om å ta navnet Stark og styre Winterfell. Med dette følger selvfølgelig en god del bannermen som var lojale mot Eddard og senere Robb. Dette er hæren som trengs ved the wall. Snow er imidlertid bundet av eden han avga når han gikk inn i Night's Watch: "Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death." .

 

Vi har tidligere fått sett at Thoros of Myr, en red priest, brakte en eller annen tilbake til livet. Melisandre er også en red priest, og ikke så veldig langt unna. Hun har også vist en viss interesse for Snow. Hun bringer ham tilbake. Snow er ikke lenger bundet av eden og reiser til Stannis og blir gjort til herre over Winterfell. Herfra kan han enten forsøke å overbevise resten av kongedømmet om at de må komme nordover eller bare reise selv, med sin egen hær.

 

Det er selvfølgelig ikke sikkert at han dør i neste episode, men jeg tror det blir denne sesongen. Det må også påpekes at dette selvfølgelig bare er spekulasjoner fra min side.

Men det trur jeg hadde blitt en løsning mange hadde synes var teit. 

Lenke til kommentar

 

For å utdype litt ang. Jon Snow: Han har utrettet det han kan som en av Night's watch før en uunngåelig invasjon fra nord, der det viktigste er en slags allianse med de frie folkene. Resten av Westeros virker er alt for opptatte med seg selv til å bry seg om hvordan det står til ved the wall, og jeg tror ikke Jon greier å overtale noen av dem til å hjelpe.

 

Jon Snow selv fikk tilbud av Stannis om å ta navnet Stark og styre Winterfell. Med dette følger selvfølgelig en god del bannermen som var lojale mot Eddard og senere Robb. Dette er hæren som trengs ved the wall. Snow er imidlertid bundet av eden han avga når han gikk inn i Night's Watch: "Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death." .

 

Vi har tidligere fått sett at Thoros of Myr, en red priest, brakte en eller annen tilbake til livet. Melisandre er også en red priest, og ikke så veldig langt unna. Hun har også vist en viss interesse for Snow. Hun bringer ham tilbake. Snow er ikke lenger bundet av eden og reiser til Stannis og blir gjort til herre over Winterfell. Herfra kan han enten forsøke å overbevise resten av kongedømmet om at de må komme nordover eller bare reise selv, med sin egen hær.

 

Det er selvfølgelig ikke sikkert at han dør i neste episode, men jeg tror det blir denne sesongen. Det må også påpekes at dette selvfølgelig bare er spekulasjoner fra min side.

Men det trur jeg hadde blitt en løsning mange hadde synes var teit. 

 

Ja, forsåvidt enig med deg Argoniel. Har aldri vært noe fan av gjenopplivning. Alltid syntes det er en billig løsning for å gi seerne en "WTF" opplevelse, også kommer regissørene noen episoder eller filmer senere og sier "ah, vi bare tullte. Han e'kke død for alltid. Vi er noen luringer vi".

 

Jeg føler det er en alt for billig løsning. Hvis Jon faktisk dør som mange her spekulerer i, så håper jeg han er død for alltid.

Lenke til kommentar

 

Har irritert meg grønn over Emilia Clarke (Daenerys) over lengre tid, selv om hun ikke gjør en katastrofal jobb. Litt kjedelig at skuespillerprestasjoner gjør at man ikke kan fordra karakterer som det egentlig er meningen man skal like. 

Ja, jeg også har irritert meg sterkt over Daenerys - men jeg tror faktisk ikke det er Emilia Clarke sin feil, men snarere måten hun har blitt fortalt at karakteren skal fremstå som en dronning.

 

Fordi hvis du ser tilbake på sesong 1 og 2, er Emilia Clarke sin Daenerys veldig engasjerende som karakter. Jeg tror rett og slett at dronning-rollen hun har fått har fått Daenerys til å slå av veldig mange følelser og tanker, og blir derfor veldig "stonefaced" og kjedelig. Ganske synd egentlig.

 

Innrømm det: Dette synes du bare fordi i de første sesongene hadde hun ikke klær på seg. Nå er hun blitt så "stor" at hun ikke gjør nakenscener lenger.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

 

 

For å utdype litt ang. Jon Snow: Han har utrettet det han kan som en av Night's watch før en uunngåelig invasjon fra nord, der det viktigste er en slags allianse med de frie folkene. Resten av Westeros virker er alt for opptatte med seg selv til å bry seg om hvordan det står til ved the wall, og jeg tror ikke Jon greier å overtale noen av dem til å hjelpe.

 

Jon Snow selv fikk tilbud av Stannis om å ta navnet Stark og styre Winterfell. Med dette følger selvfølgelig en god del bannermen som var lojale mot Eddard og senere Robb. Dette er hæren som trengs ved the wall. Snow er imidlertid bundet av eden han avga når han gikk inn i Night's Watch: "Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death." .

 

Vi har tidligere fått sett at Thoros of Myr, en red priest, brakte en eller annen tilbake til livet. Melisandre er også en red priest, og ikke så veldig langt unna. Hun har også vist en viss interesse for Snow. Hun bringer ham tilbake. Snow er ikke lenger bundet av eden og reiser til Stannis og blir gjort til herre over Winterfell. Herfra kan han enten forsøke å overbevise resten av kongedømmet om at de må komme nordover eller bare reise selv, med sin egen hær.

 

Det er selvfølgelig ikke sikkert at han dør i neste episode, men jeg tror det blir denne sesongen. Det må også påpekes at dette selvfølgelig bare er spekulasjoner fra min side.

Men det trur jeg hadde blitt en løsning mange hadde synes var teit. 

 

Ja, forsåvidt enig med deg Argoniel. Har aldri vært noe fan av gjenopplivning. Alltid syntes det er en billig løsning for å gi seerne en "WTF" opplevelse, også kommer regissørene noen episoder eller filmer senere og sier "ah, vi bare tullte. Han e'kke død for alltid. Vi er noen luringer vi".

 

Jeg føler det er en alt for billig løsning. Hvis Jon faktisk dør som mange her spekulerer i, så håper jeg han er død for alltid.

 

Helt enig! Ikke at jeg vil at Jon skal dø :p Men i noen tilfeller er det greit, sånn som han Dondarion(?) gjorde. Der man ikke ser det, men heller får storyen. Jeg synes den var ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...