Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Holy fuck. Var ikke sikker på at Jon eller Tormund skulle overleve der...

 

Nesten glemt hva som skjedde i resten av episoden men den slutten der... Men Olly trodde jeg nesten forgifta Sam, måten han så på maten like før han gikk og da han ba om en bekreftelse om Sam trodde Jon gjorde det rette.

 

 

Holy shit! Endelig er vinteren her!!!!! Valyrian Steel er dragonglass!!!!!! YEESSS!


 

Nå har vel White Walkers mista 2 "ledere" eller hva man kan kalle dem. De ressurecter jo ikke, de blir jo bare til is. Hvis det "bare" er de 5 igjen så er det jo håp :p

 

 

1: Jeg tolket det helt anderledes. Jeg tolket det som at det var Jon selv som gjorde at sverdet fungerte og han klarte å drepe White Walkern. Og at dette dermed var en bekreftelse på at Jon har noe spesielt i seg, og da mest sannsynelig dragestuff. Synes det var noe med måten White Maul så på han etterpå, litt av typen "hm, hvem er han der?". Men det kan jo være noe med Varyrian Steel også.

 

2: I den episoden vi så White Maul for første gang så var det ganske mange flere mener jeg. Den episoden der ungen til Caster ble ofra.

 

Nå må jo Jon & co i alle fall få overbevist resten av Westeros, eller så går alt til helvete. Det flash-forwardet vi så av Drogon over Kings Landing kan fort speede litt opp også, så kan han brenne opp hele gjengen.

 

edit: om jeg skal være litt kritisk og negativ så liker jeg ikke helt at zoombiene/de døde har blitt så jævlig speeda opp. De trenger ikke å være helt slow-mo, men de er litt vel "aggressive" synes jeg for hva vi har sett før.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig episode.

 

Ikke overrasket over at Kevan Lannister kommer tilbake. Jeg er spent på hvordan han kommer til å gi råd til kongen, og om han klarer å rydde opp i rotet til Cersei. Tror Margaery overlever.

 

Morsomt å se White Walkers igjen. Jeg tolket det slik at Valyrian Steel inneholder noe av den samme egenskapen som Dragonglass. Forventet at Jon kom helskinnet fra episoden, men hadde ikke forventet at han kom til å redde seg på denne måten.

 

RIP in peace Birgitte Hjort Sørensen.

Lenke til kommentar
1: Jeg tolket det helt anderledes. Jeg tolket det som at det var Jon selv som gjorde at sverdet fungerte og han klarte å drepe White Walkern. Og at dette dermed var en bekreftelse på at Jon har noe spesielt i seg, og da mest sannsynelig dragestuff. Synes det var noe med måten White Maul så på han etterpå, litt av typen "hm, hvem er han der?". Men det kan jo være noe med Varyrian Steel også.

 

Brukte ikke Jon et annet sverd/våpen i kampen som ble til isbiter før han fikk tak i sitt eget sverd? Jeg tror også at Jon har noe "dragestuff i seg (bare spekulasjon), men det kom ikke tydelig frem der at det var Jon selv som gjorde at sverdet fungerte. I mine øyne såklart.

Lenke til kommentar

Brukte ikke Jon et annet sverd/våpen i kampen som ble til isbiter før han fikk tak i sitt eget sverd? Jeg tror også at Jon har noe "dragestuff i seg (bare spekulasjon), men det kom ikke tydelig frem der at det var Jon selv som gjorde at sverdet fungerte. I mine øyne såklart.

 

 

Mulig, jeg får se scenen igjen.(edit: ja, stemmer, han bruker et annen sverd som blir ødelagt) Ser de fleste mener at det er sverdet og det høres jo veldig logisk ut. Ikke at de endrer situasjonen så veldig mye, for slik jeg har skjønt det er det veldig lite valyrian steel igjen. Og det virket som at det er relativt mye dragonglass, bare at det er ved Dragonstone som Stannis har mistet(?) kontrollen over.

 

Ellers forventer jeg at vi får se The Mountain igjen denne sesongen. Vært ganske mye hinting om han synes jeg. Om jeg skulle satt penga mine på noe så er det han han stiller som Cersei sin proxy i en Trail by Combat, og kanskje at han går fullstendig amok.

 

btw. Tror dere det var tilfeldig at verken Tyrion eller Dany nevne Martell og Dorne i samtalen sin. Er det noen som er villig til å støtte henne er det vel dem.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vil tippe The Mountain vil bli brukt i "retten" neste uke, enten av Cersei, eller av Sparrow folket som bevis for "magi". Er spent på hva Tyrion kan få til i sin nye stilling som rådgiver, ender han som hand of the queen igjen tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...